![Polman56](https://lh4.googleusercontent.com/-c5li00L-ib4/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/AMZuucly4lxGCQ_WQLQP9APgkNP3cT-kwg/s96-c/photo.jpg)
Hoe Price Attack dwingen om het betaalde te leveren?
Via de site van Price Attack heb ik een portemonnee besteld en betaald. Price Attack mailde me meteen om te danken voor de bestelling en de betaling. Maar daarna heb ik de portemonnee nooit ontvangen. Toen ik Price Attack daar mails over stuurde kreeg ik daar nooit reactie op. En toen ik ze daarover probeerde te bellen kreeg ik iedere keer van een antwoordapparaat het bericht dat ze er even niet zijn. Door te googlen ontdekte ik dat er helaas veel meer mensen een dergelijke ervaring met Price Attack hebben. Dus bevalt dit verdienmodel Price Attack blijkbaar uitstekend.
Maar hoe kunnen deze oplichtpraktijken van Price Attack gestopt worden?
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder helaas niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond
Aanvullend nog deze: er is een mogelijkheid om een en ander af te dwingen midels een 'wanprstartei'procedure en dus in gebreke stellen maar alleen een aangetekende brief daar voor kost u al € 13,50. (https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/) .
![Donuts](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3ec46793f299dc891d659e8ec138a992c68a8edd7f2d8c0655f2d559fb9840c4.png)
Hoe de praktijken van onbetrouwbare dropshippers gestopt kunnen worden? Simpel, dat stopt als het niet meer rendabel is. Oftewel, als kopers eens gaan opletten en vooraf checken waar zij iets gaan kopen.
Price attack is een Dropshitter. U kunt vrij weinig doen behalve eisen dat ze u terug moten betalen
Wat u kan doen is contact opnemen met:
Avatros opgelicht heeft nu ook een segment/programma waarbij ze gedupeerde proberen te helpen
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/
Mischien ook contact opnemen met BOOS
https://www.bnnvara.nl/tags/boos
Daarnaast kunt u een melding maken bij het ACM
https://www.acm.nl/en
heel mischien kunnen zij iets voor u betekenen.
![sjjoppy](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a73feb03eae049088108b91560bf7f28f7866094a632d8bc332dfffde5c70e21.png)
Misschien kunt u nog eens contact opnemen via dit formulier
veel gestelde vragen: https://www.priceattack.nl/veelgestelde_vragen
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Ik heb toevallig zojuist bij een mede-gedupeerde van u (weliswaar bij een andere foute dropshipper) het volgende geplaatst:
Met steeds meer verbazing lees ik iedere keer de nieuwe klaagtopics van consumenten die bij foute en veel te dure dropshippers hebben besteld en dit zijn consumenten in alle leeftijdscategorieën.
Al 2 jaar (als het niet meer is) wordt hiervoor gewaarschuwd in de media, consumentenprogramma's, forums zoals Kassa en Radar, etc. etc., maar blijkbaar zijn al deze kopers met hele andere dingen bezig, waaronder Facebook, waardoor ze niet meer weten wat er rondom hun gebeurt.
U bent er toch wel van op de hoogte dat er een pandemie heerst
Overigens ben ik van 1955 dus leeftijd kan geen excuus zijn.
Helaas heb ik geen oplossing voor u. U bent een ervaring rijker, dus volgende keer goed uitkijken waar u bestelt.
Tja vooral de verwijzing naar Feestboek is kenmerkend voor de vele foute/verkeerde aankopen.
U bent belazerd dus vergeet het maar dat u of een portemonnee of uw geld (terug) krijgt. De enige manier om dit soort praktijken te stoppen is wanneer mensen EERST info inwinnen over een onbekende verkoopsite en DAN pas (of niet natuurlijk) daar iets bestellen, dan wel dat men alleen bij bekende winkels/websites bestelt. Maar ja dat is pas 467 maal eerder gezegd...........
Even een wijze les: ga altijd met een grote boog om bedrijven heen met namen als Price Attack, Prijsstunter, huppeldepupgigant, etc. Als bedrijven substantieel goedkoper zijn dan anderen (of doen alsof ze dat zijn) dan zit er een luchtje aan. Personeel en huisvesting is overal even duur, dus kunnen lagere prijzen alleen komen door een veel slechtere service (tot geen service aan toe).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer