Ro
door RodneyRodey Dec 24, 2018 om 20:14
Winkels & webshops

Husky Pup tips

Goedendag,

over enkele dagen krijg ik een husky puppy (7weken)

Nu wil ik me goed voorbereiden dus heb ik wat vragen.

Wat stellen jullie voor om al voorbereidend in huis te hebben?

Welke afmetingen stellen jullie voor, voor een halsband / tuig?

Andere tips?

(ik weet wat een husky inhoud etc. dit is puur tips voor attributen)

2384 12 Rapporteer

me
door mein33 - Dec 24, 2018 om 20:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U was toch al even aan het zoeken en krijgt nu dus een puppy van 7 wkn oud ( !!??) , ben benieuwd bij welke betrouwbare fokker van dit ras u deze op de kop heeft getikt.
Aan een hond beginnen begint bij een goede voorbereiding, maar u heeft nog geen enkele voorbereiding getroffen terwijl het beestje er al bijna is, hoe is het mogelijk.
As. vrijdag dan maar naar een dierenspeciaalzaak en u daar laten informeren over de spulletjes die u allemaal nodig heeft om uw nieuwe huisgenoot te kunnen ontvangen.
Heeft u al een puppycursus besproken zodat u van kenners kunt leren hoe u met uw nieuwe levensgezel moet omgaan en om hem de baas te kunnen blijven.
Hopelijk woont u niet op driehoog-achter en  beschikt u over heel veel vrije tijd om die met uw Husky in de vrije natuur door te brengen, want een Husky is nl. geen schoothondje, maar heeft heel veel beweging nodig.

Gefeliciteerd met uw nieuwe huisgenoot en succes met de opvoeding !  ;-))

Ro
door RodneyRodey Dec 24, 2018 om 20:53
Antwoorden / 3 Vragen

Yes ik weet wat het opvoeden inhoud etc. vraag is vooral over attributen op het begin, vooral omtrent afmeting halsband.

marita5
door marita5 - Dec 24, 2018 om 20:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen
Ro
door RodneyRodey Dec 24, 2018 om 20:52
Antwoorden / 3 Vragen

al bekend maar bedankt!

Cookies
door Cookies - Dec 24, 2018 om 20:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die puppy was toch voor je vader die vroeger ook al een hond had. Die weet dan vast wel wat hij nodig heeft.

Ro
door RodneyRodey Dec 24, 2018 om 20:52
Antwoorden / 3 Vragen

Klopt maar aangezien het een verassing is, valt het op als ik zulke dinge vraag :)

tenormin
door tenormin Dec 24, 2018 om 23:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dus je gaat de pup al naar het crematorium brengen voor hij bij je vader is. :-((

Cookies
door Cookies - Dec 24, 2018 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

2e kerstdag zijn de winkels weer open, kun je mooi naar de dierenwinkel gaan.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 24, 2018 om 21:38
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De pup groeit nog dus weet ik niet welke afmeting u nu nodig hebt, in deze link zijn wat tuigjes te zien.
https://www.ceesencoosshop.nl/wandelen-outdoor/hondentuigjes/

newmikey
door newmikey - Dec 24, 2018 om 22:18
830 Antwoorden / 0 Vragen

Als u dit moet vragen aan ons in plaats van aan de fokker is er iets goed mis! Normaliter krijgt u alvast wat zaken mee zoals een puphalsbandje en lijntje, wat voer, speeltjes die de pup al gebruikt heeft en waar de nestgeur nog aan zit en een berg met informatie in een snelbinder. Vraag het nog even aan de fokker voor alle zekerheid...

gerbera
door gerbera - Dec 24, 2018 om 22:28
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Over de afmeting kan ik weinig zeggen maar voor een Husky is een tuig, i.p.v. een halsband aan te bevelen. U zal dus regelmatig het tuig moeten vervangen in verband met de groei. U weet wat het houden van een Husky inhoud dus moet het u ook bekend zijn dat een Husky een roedel dier is. Dat betekend, omdat het om een hond gaat, dat u het beestje zo min mogelijk alleen kan laten en dat rust en aandacht zeer belangrijk zijn.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2018 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk dat u vraagt wat voor tuigje u nodig hebt, maar met zeven weken al uit het nest vandaan? Wat onverstandig.

tenormin
door tenormin - Dec 24, 2018 om 23:22
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@rodneyrodey, sorry, onparlementair: je hebt geen zak geleerd van eerdere antwoorden. Schandalig dat je de pup al met 7 weken meekrijgt. Ooit van Parvo gehoord? Niet voor 3 maanden met andere honden in aanraking komen? Schrik me gewoon de touwtjes dat je de "verrassing" van/aan je vader zo slecht voorbereid. Pup moet van alles meekrijgen van "thuis", knuffel, voer en veel andere dingen. Ga me niet meer drukmaken, ben alleen diep teleurgesteld dat je schijt hebt gehad aan alle andere antwoorden. Wens de veel te vroeg weggehaalde pup bij moeder veel sterkte. Maar kom niet terug met vragen als: zieke pup, wat moeten we doen.

aurora1
door aurora1 - Dec 25, 2018 om 01:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar eem dierenasiel en stel uw vragen daar of kijk en vraag op een honden/huskyforum. Wel veel te vroeg uit het nest. Dus huiswerk slecht gedaan. Slechte start dus voor de hond.
De hond is toch voor uw vader en hij heeft toch een husky gehad? Dus weet hij dat alles toch?
Of heeft u hier zomaar wat gekletst over uw vader?
Het begint hier welhaast een kinderrubriek te lijken. Een kind dat alsmaar vragen stelt over elk flut non-probleem met computers, telefoons enz., dat niet eens aan klasgenoten vraagt, en nu iemand over een hond allerhande dat alleen kinderen kunnen vragen.
Wat is uw leeftijd eigenlijk?
Ik vind ook dat je dieren niet als cadeautje en verrassing geeft. Misschien wil je vader niet eens weer een hond, laat staan husky.
Als dat verhaal waar is.

gerbera
door gerbera - Dec 25, 2018 om 11:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wettelijk is het geregeld dat een pup pas na 7 weken een nest mag verlaten. Echter een goede fokker moet beter weten omdat een pup tot ongeveer 10 weken erg nestgebonden kan zijn. Vroegtijdig weghalen kan stress en onzekerheid bij de pup veroorzaken. Ook kan dit er toe bijdragen dat het, juist daardoor, geruime tijd duurt alvorens het diertje zindelijk is te krijgen omdat "bewuste" zindelijkheid van een pup zich, in het nest, pas rond de 10 weken gaat ontwikkelen. De kans dat het een onzekere hond wordt is vrij groot tenzij er veel aandacht wordt geschonken aan de omgang en opvoeding. Dus is mijn vraag heeft u wel met een echte goede fokker te maken waar u de pup vandaan haalt.

tenormin
door tenormin Dec 26, 2018 om 11:52
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ik kon op mijn hoofd gaan staan maar mijn pup kreeg ik pas na 12 weken mee! Ik mocht iedere dag best komen kijken (wat veel te ver was) maar toch een paar keer onverwachts langsgegaan. En dan zag alles er puik uit. 't Was en bleef een klein wurm, mijn mini Maltezer, maar is toch 14 jaar geworden.

gerbera
door gerbera Dec 26, 2018 om 12:08
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, dan heeft u toendertijd een goede fokker gevonden. Na 10 weken wordt een pup vrijer en is dan in staat het nest te verlaten en aan andere dingen, dus ook mensen, te wennen. 14 jaar is ook de gemiddelde levensverwachting van een mini Maltezer, dus heeft deze een goed leven gehad.

tenormin
door tenormin Dec 27, 2018 om 00:03
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, toch nog even op de valreep: die fokster was gewoon een vrouw die, wat in haar ogen het beste was voor een pup, niet te vermurwen, 12 weken en niet eerder. Maar ook, als mijn reu een teefje was geweest: had ik haar niet "gekregen". Ieder teefje mocht van haar maar maar één nestje krijgen, daarna was het afgelopen. Dus niet : zoals "Een huis Vol". ;-))