Ym
door Ymirko Aug 16, 2016 om 23:33
Winkels & webshops
Imobiel

Koop niets bij imobiel.com, ipad3 gekocht €295,- blijkt totaal nep.
emails werden niet beantwoord ,wifi deed het niet dus naar Apple gebeld voor garantie ,die konden het serienummer niet vinden en zeiden dat hij ws nep was maar dat ik er mee naar een icentre moest om dat vast te laten stellen.
alles blijkt een perfecte namaak te zijn totaan de stekker toe, niet goedgekeurd voor hier, alles fake !
koop beslist NIETS bij imobiel lijkt echt maar bij navraag absoluut niet waar!
imobiel landgraaf moet op de zwarte lijst.
voor veel geld het schip ingegaan maar ik vind het deze fraude moet stoppen, wie helpt?

3697 12 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 16, 2016 om 23:43
135 Antwoorden / Vragen

Als je "Imobiel" intoetst op google(!) zie je in twee tellen dat dit een bedrijfje is met als verstigingsplaats Hong Kong. Dus dan moet je, zeker in combinatie met de prijs, daar niets bestellen, tenzij je graag je geld voor niets weggeeft.

Daarnaast, maar u heeft de site dus niet gelezen, moet je voor garantie bij de verkoper zijn en niet bij apple.

U bent inderdaad het schip ingegaan, maar dat had u op voorhand kunnen weten. Dus gewoon ZELF opletten en nu niet "iemand anders" voor het fraude karretje will;en spannen. Wie er helpt? Niemand.

P.s Mijn virus controler meldt: Schadelijke Website.

newmikey
door newmikey - Aug 16, 2016 om 23:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, huiswerk doen en even Googelen had u veel ellende kunnen besparen. Alleen al even het adres op de website in Google Maps intikken zou al zeer verhelderend hebben gewerkt. Werd al meer dan een jaar geleden geflagged op het forum van de Consumentenbond met het onderstaande. Het wordt zo langzamerhand ondoenlijk om alle frauduleuze verkopers van geimporteerde Chinese namaak troep te benoemen. Ook het feit dat het om dropshipping gaat en dat u ook nog eens zèlf strafbaar bent voor het importeren van namaak artikelen zou eenieder tot waarschuwing moeten dienen. Kortom, uw oproep komt te laat, het bedrijf staat al op meerdere "zwarte lijsten" maar desondanks heeft u er besteld. Ik vind het triest voor u maar er zal beroerd weinig zijn wat u eraan kunt doen behalve voortaan beter opletten.

Er zijn 12 redenen om niet met imobiel in zee te gaan:

  1. Imobiel.com ken geen inschrijving bij de KvK. E-mails worden ondertekend met voornamen, zodat personen niet getraceerd kunnen worden. Dus je weet niet met welke rechtspersoon zaken doet. Dit maakt het lastig om eventueel aangifte te doen of om Imobiel te dagvaarden.
  2. De website is geregistreerd door Mijn Internetoplossingen BV maar die zit in Almere, niet in Landsgraaf.
  3. Na bestelling/betaling van het product krijgt de klant geen bevestiging van de aankoop *).
  4. E-mails worden soms in slecht Nederlands beantwoord *).
  5. Via e-mail wordt een niet bestaand trackingnummer opgegeven *).
  6. Via e-mail worden beloften gedaan m.b.t. de leverdatum die niet worden nagekomen *).
  7. Het adres in Landsgraaf is geen winkel of bedrijfspand maar een klein rijtjeshuis. Zie afbeelding.
  8. Het product zat niet in zijn oorspronkelijke verpakking *).
  9. De pakbon bevat geen gegevens die leiden naar een rechtspersoon of adres. Dit geld ook voor de verpakking.
  10. Dode links op de sites.
  11. Het telefoonnummer is niet te traceren naar een woonplaats.
  12. Lange levertijd *).

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2016 om 02:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Optie 2 is belachelijk en heeft niets met een frauduleuze site te maken. Mijn websites zijn in Amsterdam geregistreerd en gehost maar ik woon in de kop van  Noord Holland.
Je website hoeft helemaal niet in je woonplaats geregistreerd te staan.
Diewilik

newmikey
door newmikey Aug 17, 2016 om 11:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al zei "Werd al meer dan een jaar geleden geflagged op het forum van de Consumentenbond met het onderstaande". Dat wil niet zeggen dat ik het met alle punten eens ben uiteraard. Punt 2 is inderdaad niet van toepassing.

hutch
door hutch - Aug 17, 2016 om 00:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die naam kwam mij al bekend voor.

Zie ook mijn antwoord/reactie bij * dit * topic. Het enige verschil is, dat de who-is gegevens nu gekoppeld zijn aan een aanbieder van webhosting.

Jammer dat u niet eerst (goed) gegoogeld heeft, dat had u een hoop geld en ergernis bespaard.

marita5
door marita5 - Aug 17, 2016 om 06:04
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ymirko ,

Spijtig dat u niet eerst gecontroleerd heeft of deze website betrouwbaar is  , controleren of een website betrouwbaar is klik op de rode regels .

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

uwjurist
door uwjurist - Aug 17, 2016 om 08:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Bent u al bij dat icentre geweest? Daar naar toe gaan is nl. geen goed idee. U kunt namelijk beschuldigd worden van het importeren van namaak goederen, met alle gevolgen van dien.
Verder kan niemand u helpen, u bent uw geld kwijt.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ph
door philip36 - Aug 17, 2016 om 09:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u die (nep) ipad al eens op de computer aangesloten en gekeken of iTunes hem herkend?

Ka
door Kassafoutje - Aug 17, 2016 om 10:28
19 Antwoorden / Vragen

Het valt ook niet mee om nu nog een iPad 3 te kopen of het zou een tweedehandse moeten zijn. Die iPad heeft Apple zelf al lang niet meer.

costnix
door costnix Aug 17, 2016 om 19:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Ka
door Kassafoutje Aug 17, 2016 om 19:06
19 Antwoorden / Vragen

Een opgelapte dus....en daar zitten altijd risico's aan vast want officiele onderdelen zijn alleen te krijgen bij Apple zelf.

costnix
door costnix - Aug 17, 2016 om 18:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt zich melden op www.ikwilvanmijngeldaf.nl/inschrijven

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 17, 2016 om 23:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heb je voor deze site mijn Iban al juist ingevuld?
Diewilik

jo
door jorisw - Aug 17, 2016 om 20:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Onderaan de site:

About Magento Store

Lorem ipsum dolor sit amet

Geeneens de moeite genomen om de default tekst in dit frame weg te halen laat staan aan te passen....

Ik ga een popupwinkeltje met rotzooi beginnen. Zet ik gewoon VD op de deur en waarschijnlijk zijn er dan veel mensen die denken dat V&D weer open is....

ph
door philip36 - Aug 17, 2016 om 20:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Begrijp het verhaal niet helemaal.

U zegt niet dat de ipad het niet doet, alleen dat wifi het niet doet en om uw netwerk te kunnen kiezen moet je toch de ipad hebben kunnen starten.
Dus de vraag is of u de ipad kunt starten en app's kunt openen?
Ben nog steeds benieuwd of iTunes de nep ipad ziet?

ju
door jurriaan hartog - Sep 1, 2016 om 17:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb net een episode met imobiel achter de rug en zojuist wel het geld teruggekregen van P.J. van den Broek

Ik kreeg na weken geen gehoor, eindelijk een reply van Wouter via e-mail en ik kon geld terugkrijgen of alsnog de telefoon snel krijgen. Nou toe dan maar. Stuur die telefoon alsnog op! Kreeg ik een leeg doosje! En dit kwam al vaker voor volgens Wouter.

Maar... ik vroeg Wouter of hij het adres kon veranderen. (De levering duurde zo lang dat ik ondertussen verhuisd ben!) Kon hij niet, zei hij. Ok, stuur dan maar naar het oude adres, zover is het niet en ik haal het wel op bij de buren, die het in ontvangst nemen als ik er niet ben. Echter ik trof een leeg, geopend doosje aan zonder iPhone in het tuinschuurtje en een briefje van de bezorger in de bus met "in de garage".

Meteen postnl gebeld en gevraagd welke oen van een bezorger pakketjes nou jatklaar aflevert. Zij hebben dat nog niet opgehelderd, maar ze vertelden me wel dat het doosje om de hoek van de Swagemakerstraat in Landgraaf is verstuurd vanaf de Jumbo op de Hoofdstraat.

Mijn vermoeden is dat de bezorger al een leeg pakketje had en het daarom maar "in de garage" heeft gelegd. Waarom moeilijk doen over een leeg doosje? Is zijn probleem verder niet en

Maar, en: Als het zo amateuristisch verstuurd wordt, waarom kun je dan geen andere adressticker plakken? Dat had hij makkelijk kunnen doen en gezien zijn apologetische houding was dat wel het minste wat hij had kunnen doen. Maar Wouter zit daar dus helemaal niet. Iemand anders stuurt het op, denk ik. Zijn het gestolen telefoons uit China die niet voor niets vanaf bijna het drielandenpunt via een supermarkt verstuurd worden?

Ik weet niet wat de clou van de scam is bij imobiel.com... is het mensen die het het gelazer niet waard is geld afhandig maken en de lastpakken crediteren? .(dat is een tamelijke schadevrije manier van zwendel waarbij je nooit aangiftes krijgt en toch een succesratio oplevert waar je van kan leven? En het belangrijkste: je site kan dus in de lucht blijven! Zonder die continuïteit wordt je zwendel een stuk vermoeiender, uiteraard.)

dat de onderneming stinkt is me kortom duidelijk. Niet doen!

Wouter heeft me zelfs gebeld na mijn boze email over het lege doosje en ik vroeg hem naar zijn achternaam. Wilde hij niet geven. Nou Wouter, ik ben tot nu toe nog niet actief geweest op internetfora over imobiel, maar nu ik mijn geld terugheb en je niet naar mijn feedback luistert; wees transparant en communiceer, zie ik geen reden om je niet helemaal kapot te maken, jij halve gare amateur! Hou ajb op met internetondernemen. Je bent een nietsnut en je verspilt mensen hun tijd, voorzover je ze niet oplicht. Ga ajb iets anders doen! En verschuil je niet zo. Waarom die geheimzinnigheid? Ik ga de politie en postnl helpen om jullie zaakje op te rollen, want ik zie geen reden om te accepteren dat jullie ideal betalingen incasseren in anonimiteit. Niet met wat ik van jou heb meegemaakt.

Dus Wouter, Ga alvast maar een ander beroep bedenken, want imobiel zal ophouden te bestaan.

Fijne dag, Wouter.

S.
door S.koen - Nov 11, 2016 om 17:32
1 Antwoorden / Vragen

Hier precies hetzelfde verhaal... I phone 5c, zoontje lang voor gespaard en na heel erg lang wachten leverde imobiel dan eindelijk. Maar na 2 maanden werkte de iphone al niet meer. emails werden niet beantwoord.. pas na een negatieve reactie op hun facebook gezet te hebben reegeeerden ze en haalden reactie natuurlijk  heel snel weg.. en vervolgens werden geblokeerd om ook nog maar iets te kunnen plaatsen op hun facebook... wel echt iets te verbergen dus...  De apple store heeft poging gedaan i phone te achterhalen maar klopte niets van. Serienummers kwamen niet overeen met toestel en verpakking. Vervolgens wel een mail met gebruiksaanwijzing om het toestel te resetten.. helaas.. Daarna via de post een verpakking ontvangen om toestel terug te sturen.. Dit gaf enige hoop. Maar helaas daarna geen enkele reactie meer op mails etc. ook niet via de juridsische weg..!!!! Toestel wordt nu vast weer aan een ander verkocht....Dus idd stop dit bedrijf. Vele gedupeerden zijn er ons voorgegaan... en daarom wordt er nu een procedure tegen hun gestart..

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2016 om 20:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Succes!!! ze zitten in China.
Neem vooral een Nederlandse advocaat die zal u snel vertellen dat u weinig kans maakt in Verweggistan.