Is een webshop verantwoordelijk voor retourkosten als ze een kapot artikel sturen?
Vorige week een bestelling thuis gekregen van Woonwinkel Villa Rose.
Na jaren al vaste klant te zijn van hun, kreeg ik een kapot artikel, ik heb dit meteen gemeld,
na heel veel moeite om elke keer een antwoord terug te krijgen, kan ik het terug sturen maar moet ik volgens hun zelf de verzendkosten betalen"?
Dit klopt toch niet? Villa Rose stuurt een kapot artikel op, dus lijkt mij dat ze ook verantwoordelijk zijn voor de retourkosten?
Graag zou ik weten hoe of wat?
groet
Annette
Topantwoord
Topantwoord
Hun algemene voorwaarden zijn ook niet meer van deze tijd. Er wordt nog gesproken over een retourrecht van 7 dagen.
Ook de artikels 4a en 5 kloppen niet (geheel).
Inderdaad PDF moet je niet meer willen :-).
Topantwoord
Dankjewel voor jullie antwoorden,maar na paar keer weer gemaild te hebben,krijg ik nog steeds geen antwoord,nadat ik de eigenaar netjes aangesproken heb op zijn plicht.Telefoon wordt niet meer opgenomen.Ik weet dat ze vorige maand per direct hun winkel gesloten hebben,maar hij heeft nog steeds een webshop.
Villa Rose is dealer van Riviera Maison, ook heb ik bij hun om advies gevraagd vorige week,maar helaas kunnen zij niets doen omdat ze geen contact meer hebben.
Intussen heb ik twee keer nog gemaild maar geen antwoord.In de eerste reactie toen ik mailde dat het artikel gescheurd was kreeg ik als antwoord.....Ja,het is Riviera Maison.....alsof die kapotte spullen opsturen.
Ik vertik het toch om zelf de verzendkosten te betalen,dit gaat bij mij om het principe, ik pik het niet,maar wat kan ik verder doen?
Topantwoord
Ze zitten, geloof ik, ook op Facebook. U klacht maar overal rondtetteren. klachtenkompas, Klacht.nl, Radar forum.
Staan ze op failliet gaan? Als u dan dat artikel terugstuurt, is het nog maar de vraag of u iets van uw geld terugziet.
Ik kreeg vorige maand mail van hun dat de winkel per direct stopte, maar ze met de webshop door gingen,maar ja, ik ga het betwijfelen.
Aangezien er heel veel in de sale is,ook nieuwe collectie,dus ik heb het vermoeden dat ze aan het leeg verkopen zijn.
Lijkt mij dat als je doorgaat met een webwinkel dat je dan ook je klant wat vriendelijker tevreden houd in antwoorden en terug mailen.
Hieronder antwoord op mijn eerste mail.
Re: Villa Rose: bestelling is verzonden!
Topantwoord
Tja recht hebben en recht krijgen zijn helaas nog 2 hele verschillende dingen. Ik ben bang dat dit niet goed komt. Inderdaad zoveel mogelijk negatieve PR zou ze misschien kunnen overhalen om dit netjes, volgens de regels, op te lossen.
Topantwoord
Ja, ze zijn verantwoordelijk voor de retourkosten aangezien ze een kapot/beschadigd artikel sturen. Kun jij niks mee.
Dank jullie nogmaals,ik houd jullie op de hoogte,
ik heb nog een keer mail gestuurd maar intussen nog steeds niks gehoord,telefoon wordt ook niet opgenomen.Vorige week al meerdere malen gebeld,
Dus ik sta dus machteloos! Ik kreeg van Stichting Webwinkel Keur te horen,dat de verzendkosten voor de koper zelf zijn?
Ik laat het er toch niet bij zitten,dit is belachelijk!
Ik houd jullie op de hoogte.........
Topantwoord
Wellicht hebt u dan uw vraag verkeerd gesteld aan dat keurmerk. Als het ontvangen artikel niet in orde is, moet de webshop het terugzenden betalen. Als u zomaar simpelweg wilt ruilen of terugsturen, zijn de kosten uiteraard voor uw rekening.
Als u het goed gevraagd hebt, kletst dat keurmerk uit hun nek.
Ik heb de vraag goed gesteld,ik heb de mail tussen ons even gekopieerd.
Ik heb alleen mijn email adres er even uitgehaald ;-)
RE: Klacht webwinkel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer