Hans van Geluk
door Hans van Geluk Jan 2, 2024 om 22:08
Winkels & webshops

Is Go Fund Me betrouwbaar

Ik krijg een vraag om te helpen. Iemand heeft anoniem voor een ander een crowdfunding gestart bij Go Fund Me, en ik vertrouw het niet.

Kan iemand mij zeggen hoe betrouwbaar dit kan zijn?

Groet Hans

1241 9 Rapporteer
sira
door sira - Jan 2, 2024 om 22:16
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nog nooit van gehoord, maar dit zijn de reviews op Trustpilot https://nl.trustpilot.com/review/gofundme.com

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2024 om 22:19
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Reviews: 1,4 sterren op de schaal van 5. Lijkt mij niet pluis.

tdmduc
door tdmduc Jan 3, 2024 om 11:18
704 Antwoorden / 2 Vragen

Echt onzin wat je daar zegt.

Is al jaren een betrouwbare organisatie.

Ook dikwijls aan gedoneerd.

th
door thieu Jan 3, 2024 om 13:38
148 Antwoorden / 0 Vragen

@TDMDUC, waar komt die ongunstige beoordeling dan vandaan?

Thecla58
door Thecla58 - Jan 2, 2024 om 22:21
857 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een crowd funding site. Heb er zelf ooit een mee te maken gehad en ik heb er geen moeilijkheden mee gehad. Ik moest mijn actie die ik daar geplaatst had verwijderen vanwege de wsnp en dat werd prima afgewikkeld.

Kan me in de negatieve herinneringen niet echt vinden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2024 om 09:44
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij zinnig om deze vraag 9ook) voor te leggen aan de AFM. Daar is men in dit soort zaken deskundig.
Dit ondanks het gegeven dat hetgeen ik zie in de link die @SIRA gaf mij ook niet positief stemt.

Inmiddels zie ik ook deze site waar u mogelijk iets aan heeft: https://www.donateursbelangen.nl/crowdfunding : begint met deze tekst:

Wil jij geld inzamelen voor of doneren aan een doel dat je aan het hart gaat, voor of aan iemand die het nodig heeft om met familie herenigd te worden of een levensreddende operatie moet ondergaan? Of wil jij aan een goed doel wel of niet dicht bij jou in de buurt bijdragen als donateur?

Dit kan via diverse crowdfunding websites. Wij leggen je uit waar je als donateur op moet letten bij het doneren aan zogenaamde crowdfundingacties.

gr
door gravin2 Jan 3, 2024 om 10:57
24 Antwoorden / Vragen

"Dit ondanks het gegeven dat hetgeen ik zie in de link die @SIRA gaf mij ook niet positief stemt.

Wat bedoelt u?

tdmduc
door tdmduc Jan 3, 2024 om 11:24
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heeft de AFM hier mee van doen? Go Fund Me is een prima organisatie wereldwijd. Geen enkele reden om dit te wantrouwen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 3, 2024 om 11:41
16861 Antwoorden / 202 Vragen

@TOMDUC: naar mijn mening kan men bij de ADM hier wel degelijk ook een mening over geven. En o.a. uit de gegevens op trustpilot is toch niet iedereen het met u eens. En dat kan en mag!

@GRAVIN2: uit Truspilot gegevens is een grote meerderheid 'negatief' af te leiden.

Ozymandias
door Ozymandias Jan 3, 2024 om 12:25
167 Antwoorden / Vragen

Je moet je niet blindstaren op trustpilot en een beetje snappen hoe statistieken werken. Het is je blijkbaar niet opgevallen dat alles wat geen 1 ster is meteen 5 sterren geeft? Als jij die 1 ster zo betrouwbaar vind, dan moet je de 5 ster recensies ook betrouwbaar vinden (40%). En dan als je de 1 ster reviews leest dan staat er van alles tussen waaronder mensen die simpelweg niet weten hoe ze hun donaties moeten ontvangen en nog een aantal rare die bijvoorbeeld boos zijn om dat het bedrijf achter de covid regels stonden van de overheid.

En als je dan kijkt het naar het aantal gebruikers, bijna 500 miljoen. Dan zou je kunnen stellen dat 'maar' 0.003% ontevreden is. Er zijn vele bedrijven die het slechter doen dan dat.

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 3, 2024 om 10:03
167 Antwoorden / Vragen

GoFundMe bestaat al meer dan een decennia en is gewoon een bekend platform voor crowdfunding.

Waar ben je exact bang voor?

tdmduc
door tdmduc - Jan 3, 2024 om 11:21
704 Antwoorden / 2 Vragen

Prima organisatie. Goede voorwaarden.

Zijn zelfs streng op eventuele crowdfund-acties die misschien niet door de beugel kunnen.

Regelmatig geld aan gedoneerd en mensen uit de brand geholpen.

Ja
door JannyBoe - Jan 3, 2024 om 12:56
519 Antwoorden / Vragen

Ik heb er alleen maar prima ervaringen mee.

1paul
door 1paul - Jan 3, 2024 om 13:40
3156 Antwoorden / 0 Vragen

en wat houd je tegen om die "ander" direct te helpen zonder tussenkomst van zo een site??

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 3, 2024 om 14:23
2067 Antwoorden / Vragen

Gaat dit dan over de betrouwbaarheid van Go Fund Me of over de betrouwbaarheid van de anonieme partij die een crowdfunding start voor iemand anders? Van die laatste weet immers niemand wat.