cv
door cvgelderen Feb 25, 2015 om 21:29
Winkels & webshops

Jumbo moet laagste prijsgarantie aanpassen

Quote Kassa: "Jumbo moet de reclamecampagne 'de goedkoopste in groente en fruit. Altijd!' aanpassen. De Reclame Code Commissie heeft een verbod gelegd want de commissie vindt de slogan onduidelijk voor klanten. Het gaat hierbij om zowel televisie- als radioreclames.

Goedkopere producten
In de uitingen van Jumbo worden geen uitzonderingen gemeld, maar ze blijken er wel te zijn. De laagste prijsgarantie geldt volgens de regels van Jumbo alleen bij 'supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een fysieke winkel in dezelfde vestigingsplaats als Jumbo'. De commissie vindt dat de regel onvoldoende duidelijk gemaakt wordt naar de consument toe."

Als de commissie de reglementen had doorgelezen, hadden ze de voorwaarden geweten. Deze staan duidelijk op de website van de Jumbo! Onzinnige actie dus van de commissie!
http://www.jumbo.com/content/spelregels-euro's-goedkoper/

1044 11 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Feb 25, 2015 om 22:12
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Juist.
Altijd eerst de kleine lettertjes lezen. (doe ik dus nooit bij dit soort prietpraatjes)

Maar blijkbaar zijn er nog teveel consumenten die dat niet doen. De reclame code commissie doet maar wat, er zijn zoveel misleidingen dat misleiden niet eens meer opvalt, elke fabrikant doet het, de leugens worden ook steeds explicieter, gewoon omdat iedereen er ook mee wegkomt.

Dat dacht Jumbo ook natuurlijk, maar Jumbo blaast wel hoog van de toren de laatste tijd, de reclamecodecommissie wil ook scoren, dat doe je niet bij 1 of ander lullig webwinkeltje.
Hoge bomen vangen veel wind en wij weten weer dat de reclamecodecommissie heus wel goed werk doet.

Consumentenprobleem dus. Blijkbaar trappen ze overal in en moeten ze behoed worden.
Je weet toch dat je altijd genaaid wordt / altijd addertjes onder het gras zitten (kies maar) als er voordeeltjes behaald kunnen worden?
Want uitzonderingen (kleine lettertjes) bestaan dan ook alleen als er wat te halen valt.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2015 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jumbo "moet" helemaal niets. Een uitspraak van de RCC heeft helemaal geen rechtskracht.

van leyden
door van leyden - Feb 25, 2015 om 22:24
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Wat is dan een prijsgarantie?
Als als als als als als als, dan krijg je...

En wij moeten dat allemaal weer weten en onthouden.
Ze kunnen de pot op, allemaal.

Reclamecodecommissie kan zichzelf opheffen met 1 slogan>> geloof nooit en te nimmer een commercieel, altijd lullen ze maar raak om hun omzet te verhogen.

Klaar.

van leyden
door van leyden - Feb 25, 2015 om 22:38
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Laagste prijsgarantie is heel simpel.

Je bent de goedkoopste of niet,
Er blijft heel weinig over als je alle beperkingen toepast. Maar dat is ook de bedoeling, de slogan daar gaat het om, consumenten zijn niet helemaal van lotje getikt, ze weten heus wel dat er waarschijnlijk addertjes onder het gras zitten, maar ze gaan er toch heen, want ze denken dat Jumbo een hele goedkope supermarkt is (wat ook wel zo is denk ik)

Dan verwachten ze ook nog dat jij zelf gaat snuffelen op internet, want de uitzonderingen gaan ze je heus niet vertellen, ze zullen wel gek zijn, het gaat dus om de verleiding te creeeren, niet om de inhoud van de boodschap. Dat weten ze bij Jumbo beter nog dan ik.

van leyden
door van leyden - Feb 25, 2015 om 23:41
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Als Jumbo nou beweert had dat ze de goedkoopste supermarkt waren, had er geen hond na gekraaid.

Zo simpel, met dat ene woordje supermarkt was alles duidelijk geweest. Je krijgt geen geld of spullen terug als je bij je eigen groenteboer iets gekocht hebt wat goedkoper is. laat staan als het van de markt afkomstig is.

Hebben ze niet gedaan, is gewoon dom, te ver gegaan met de misleiding. Ze suggereren dat ze gewoon altijd de goedkoopste zijn,
Teruggefloten door de reclamecommissie en terecht.

Nou nog even die andere triljard zaken.

Begin maar eens met wat sloop de crisis allemaal beweert,
Bijna alles is een leugen, Die beweren zelf ook de goedkoopste te zijn.
Vort, vort, aan het werk rcc.!

rots92
door rots92 - Feb 26, 2015 om 10:33
157 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij kun je groente en fruit niet vergelijken en dat werd enige tijd geleden ook niet gedaan.

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ts vindt juist dat de reclamecodecommissie zich ten onrechte druk maakte omdat Jumbo de aanvullende voorwaarden in z'n 'spelregels heeft staan.

Ben het wel met TS eens dat mensen niet klakkeloos al die reclamekreten moeten geloven, maar zich eens beter moeten oriënteren!

valerius-2
door valerius-2 - Feb 26, 2015 om 19:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als men daar op moet gaan letten van al die reclame onzin, dan ben je wel de hele daar mee bezig.Koop alleen maar wat men nodig heeft en kijk niet naar wat ze allemaal beloven.

van leyden
door van leyden - Feb 28, 2015 om 17:32
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Als doorgewinterde consumenten halen wij onze schouders op bij beweringen die voordeeltjes zouden kunnen opleveren.
Zelfs als er beweerd dat Jumbo de laagste prijsgarantie biedt,
Altijd, zeggen ze erbij
Plus dat ze ook de prijzen aan passen.

Het is ook zo misleidend als ik weet niet wat.

Ook zo kortzichtig, een deel van de consumenten zal dat geloven en komen pas achter dat er gelogen is / de waarheid maar half verteld is, als ze toevallig iets gekocht hebben wat goedkoper is dan bij de Jumbo. Zij hebben niet de algemene (zeer beperkende) voorwaarden gelezen.
Die worden dan even fijntjes uitgelegd door de bedrijfslijder (met ij) als er gereclameerd gaat worden.
Na afloop denken ze> naar die toko ga ik niet meer, je wordt belazerd waar je bij staat.

Een ander deel zal denken, (kritische consumenten) het zal wel niet waar zijn,
Zij kijken ook niet naar de algemene voorwaarden, ze geloven die praatjes wel (not) ze weten inmiddels dat gratis, kortingen en voordeeltjes niet bestaan, het is altijd een sigaar uit eigen doos of gewoon gelogen,
Later wordt dat dan weer bevestigd door anderen en dan denken ze> naar die toko ging ik toch al niet (meer)

Kortom, ze verpesten gewoon hun (goeie) naam en reputatie.
Kijk uit bij de Jumbo, ze naaien je, als ze de kans krijgen.

van leyden
door van leyden - Feb 28, 2015 om 22:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Een potje brainstormen tussen de reclamemakers en de directie van Jumbo.

"Wij willen graag benadrukken dat wij een goedkope supermarkt zijn"

"aha, dan weet ik een mooie stunt", jullie geven gewoon de laagste prijsgarantie"

"De laagste prijsgarantie?" Maar dat kunnen we toch niet waarmaken, elke dagmarkt is altijd al goedkoper dan ons", Bovendien heb je internet, god weet wat voor aanbiedingen daar lopen.

"Ach dat maakt toch geen ruk uit, je sluit dat gewoon uit in de algemene voorwaarden, je sluit alles uit wat je reclamestunt geld kan kosten, het gaat erom dat de consumenten denken dat jullie de goedkoopste zijn. denken.. snap je ? Het gaat ook niet om de waarheid, maar om dat idee erin te rammen.

"Ok. het wordt dan zo>> Jumbo geeft prijsgaranties, behalve.,"
,
".FOUUUTTT"! Helemaal fout, Het moet worden> Jumbo is de goedkoopste, altijd."

"Maar we zijn toch niet altijd de goedkoopste?"

"Dat maakt toch niks uit, dat weet jij, dat weet ik, maar de consument moet het alleen maar denken, die ene die komt reclameren, krijgt wel of niet gelijk, doet ook niet eens terzake wat ermee gebeurt.
Het gaat om de boodschap, het enige wat telt is het imago wat gecreeerd moet worden, daar mag je best wel een beetje mee overdrijven, door altijd te beweren,
Iedereen overdrijft, de meeste consumenten zullen de laagste prijsgarantie ook wel snappen, dat kan niet altijd en overal.
Let op mijn woorden, zelfs de kritische consument op forums zal dat beamen. We zeggen ook, dat we de prijzen aanpassen, doe dat een dagje, daarna gooi je de oude prijs er weer op, geen hond die na naar kraait dan.
"Bovendien kom je er mee weg, altijd, niemand die je ooit wat kan maken, zelfs een reclamecodecommissie niet".

van leyden
door van leyden - Feb 28, 2015 om 22:55
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 26 feb 2015, 15:00]Ts vindt juist dat de reclamecodecommissie zich ten onrechte druk maakte omdat Jumbo de aanvullende voorwaarden in z'n 'spelregels heeft staan.

Ben het wel met TS eens dat mensen niet klakkeloos al die reclamekreten moeten geloven, maar zich eens beter moeten oriënteren!

Die algemene en aanvullende voorwaarden.
Chantage van de commercie.
Je bent een dombo als je ze niet gelezen hebt, dus hebben wij ze wel gelezen.