eline20398
door eline20398 Oct 7, 2024 om 19:47
Winkels & webshops

Kan je zo maar een massagesalon beginnen?

Ik overweeg om een massagesalon te starten, maar vraag me af wat er allemaal bij komt kijken. Kan je zomaar een massagesalon beginnen, of zijn er specifieke vergunningen en eisen waar ik rekening mee moet houden? Ik wil graag weten of er bepaalde regelgeving is die ik moet volgen, en wat de stappen zijn om dit legaal op te zetten. En wat voor spullen zou ik allemaal nodig hebben? Alle tips zijn welkom

158 6 Rapporteer
MagreetVds
door MagreetVds - Oct 7, 2024 om 19:53
1 Antwoorden / Vragen

Om een massagesalon te beginnen, moet je rekening houden met verschillende vergunningen en wettelijke eisen. In Nederland moet je je bedrijf inschrijven bij de Kamer van Koophandel, en sommige gemeenten vereisen specifieke vergunningen voor het runnen van een massagesalon, vooral als je therapeutische behandelingen aanbiedt. Ook hygiënevoorschriften zijn belangrijk, en het kan nodig zijn om controles te ondergaan. Daarnaast is een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering sterk aanbevolen.

Naast vergunningen is het handig om een erkende massageopleiding te hebben om zowel de juiste vaardigheden te ontwikkelen als geloofwaardigheid op te bouwen bij klanten. Dit is vooral belangrijk als je gespecialiseerde massages wilt aanbieden. Goede uitrusting, zoals een comfortabele massagetafel, kwalitatieve massageolie en een hygiënische werkomgeving, zijn essentieel voor het opzetten van een professionele salon.

Ten slotte moet je nadenken over de locatie en sfeer van je salon, evenals effectieve marketing om klanten te trekken. Een goede website, actief gebruik van social media en netwerken met andere bedrijven kunnen helpen om je klantenbestand op te bouwen. Zorg ook voor een goed financieel overzicht, zodat je aan belasting- en boekhoudkundige verplichtingen kunt voldoen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 7, 2024 om 20:03
7367 Antwoorden / 3 Vragen

Nog wat info:

Valkuilen en problemen

U kunt geneigd zijn om in uw ondernemingsplan een rooskleurig plaatje te schetsen. Toch is het belangrijk om een reëel beeld neer te zetten. Dat betekent dat u ook aandacht moet besteden aan eventuele valkuilen en problemen. Juist door hier van tevoren goed over na te denken én oplossingen te verzinnen, legt u een stevige basis voor uw bedrijf. Breng om uzelf voor te bereiden op eventuele valkuilen goed de bedreigingen in uw branche in kaart. Een goed voorbeeld van een bedreiging is toen de coronacrisis startte in 2020. Dit is iets waar alle contactberoepen de klappen van hebben gevoeld. Aangezien de coronacrisis nog niet voorbij is, is het een must om hierbij stil te staan in uw ondernemingsplan.

https://credo-ondernemingsplan.nl/ondernemingsplan-massagesalon/

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2024 om 20:22
11724 Antwoorden / 52 Vragen

Begin eens bij de Kamer van Koophandel

Thijs12
door Thijs12 - Oct 7, 2024 om 20:42
611 Antwoorden / Vragen

Dit is toch puur commercie. Zet een vraag uit en 6 minuten later komen de oplossingen met de verkoop linkjes eraan.

ne
door neodutchio - Oct 7, 2024 om 20:49
5252 Antwoorden / 12 Vragen

Als u al niet weet wat voor spullen een masseur heeft, heeft u dan wel verstand van masseren? Het is niet even doen, het is een opleiding van 9 maanden (IVS) en dan weet u nog niet alles. Toevallig zelf iemand in mijn nabijheid meegemaakt, die heeft 2 jaar lang les moeten volgen om bepaalde behandelingen te kunnen en mogen geven.
Naast de opleiding komt er ook een hoop geld bij kijken. Geld dat wel terug verdiend moet worden. Hoe gaat u de periode van opleiding en start financieren? Een normale massage kost tussen de €40 en €80 per uur. Enkel met puur geluk kan je een dag vullen, maar met 5 klanten op een dag (die er in het begin echt niet zijn) zit je gemiddeld op €300 omzet. Minus de ruimte (huur, verwarming, licht), afschrijving (van alle vaste goederen), materialen (olie, handdoeken), onderhoud (wassen), reservering (voor mindere tijden en andere uitgaves), pensioenopbouw en verzekeringen (zowel voor uzelf als persoon, maar ook als ondernemer en voor schade die u klanten kan toebrengen) blijft er niet veel meer over als inkomen.

marita5
door marita5 - Oct 7, 2024 om 22:21
11655 Antwoorden / 15 Vragen

Fakevraag ,

Gerapporteerd