Kapot artikel
kopen we vandaag 2 nieuwe stoelen,bij vrijbuiter in roden. is er een van kapot. bellen mag ik zelf komen ruilen ( voor mij 3 kwartier rijden) of op eigen kosten terug sturen en dan pas sturen zij een nieuwe. als dit nou de 1e keer was a la maar een paar weken terug kon ik ook al heen en weer omdat ik 2 de zelfde exemplaren van de acsi boeken in mijn pakket had en deel 2 dus miste. slechte serves dus bij vrijbuiter. Ik vind dit niet normaal, ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?
Jammer dat in de winkel niet te zien was dat een van de stoelen stuk is, er zit niets anders op dan zelf terugbrengen en een nieuwe na uitgebreid onderzoek meenemen.
In de algemene voorwaarden staat ook vermeld hoe u bij een geschil ConsuWijzer kunt benaderen:
https://media.tweakwise.com/data/vrijbuiter/orgineel/VrijbuiterVoorwaardenWinkel.pdf
zaten in een dichte doos, ga hier ook zeker niks meer kopen omdat di al de 2e keer is blijf ik het een slechte serves vinden.
Inderdaad beter daar niets meer kopen, zij hebben hun tweede kans gehad.
Maar waarom hebt u die stoelen dan niet geinspecteerd in de winkel? Ja, u zult hem gewoon zelf moeten gaan ruilen.
Anders in het vervolg dichterbij kopen.
Ik vind dit niet normaal, ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?
Blijkbaar niet (goed) gecontroleerd bij de aankoop.
Je zult toch echt zelf de stoel moeten terugbrengen/retourneren en dan een vervangend exemplaar meenemen.
Als je vindt dat ze een slechte service verlenen daar dan maar niet meer kopen én een zaak dichterbij zoeken.
kopen we vandaag 2 nieuwe stoelen,bij vrijbuiter in roden.
En u heeft niet in de winkel gecontroleerd of de stoelen onbeschadigd waren, alvorens u ze ging afrekenen een meenam.
Klaarblijkelijk heeft u iets verzuimd en nu wilt u daar de leverancier voor laten opdraaien.
(Even op de stoel van de d.......l gekropen) Is er misschien iets mis gegaan tijdens het door u zelf gedane transport van de stoelen. ;-))
Het is anders heel normaal dat als je iets in een stenen winkel koopt en het is niet goed dat je er dan mee terug gaat. Je moet dit natuurlijk zelf doen, je hebt het ook zelf opgehaald. De afstand......daar kies je zelf voor en daar kan de winkel niets aan doen. Ben je ontevreden over de winkel dan moet je er niet meer heen gaan.
Je hebt het ook over dat het niet de eerste keer is maar die stoelen hebben niks te maken met andere producten dus ja het is de eerste keer dat er iets is met die stoelen.
P.s. Ik werk er niet en heb geen aandelen of andere connecties met dat bedrijf.
ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?
Is de winkel zo netjes u de mogelijkheid te bieden de stoel te ruilen is het weer niet goed en probeert u er een slaatje uit te slaan.
De verkoper zou ook kunnen zeggen, heeft u toevallig tijdens het vervoer de stoel zelf niet gesloopt.
Zeggen ze niet: een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen?
U weet toch zelf ook wel dat u zelf met die stoel terug moet? Daarvoor hoeft u toch niet de meningen van anderen te horen?
Dure stoelen en boeken als u ze van ver haalt met drie kwartier rijden.
Maar, het is een prachtige omgeving, geen files, en uit de Randstad hebben velen een lange rit ervoor over om daar benzinegassen te verspreiden, dus geniet van de omgeving.
Voortaan dergelijke inkopen bij u om de hoek doen of via internet bestellen.
Vooral via internet kopen, dan kan je A. niet van te voren controleren of het artikel goed is en B. als het niet goed is moet je het ook op eigen kosten retourneren en C. probeer je geld maar eens terug te krijgen, daar doen veel bedrijven moeilijk over en ze trekken de verzendkosten er af.
@Holiday, in de winkel wordt er ook niet gecontroleerd zoals u leest. Als het niet goed is hebben we nog altijd een wet. Bij online kopen moet het dan zonder kosten van de koper opgelost worden. Verzendskosten betaal je bij een herroeping, niet bij een defect artikel. En geld terug krijgen moet binnen 14 dagen na herroeping.
Geen idee waar u uw wijsheid vandaan heeft, maar de wet is heel helder in online aankopen. Daar ben je beter beschermd dan bij aankopen in stenen winkels.
Als de stoel bij levering kapot was moet de leverancier zorgdragen dat de stoel wordt ferepareerd danwel vervangen. Dat moet de leverancier dus betalen. Niet uw opdracht.
De stoel is door de Ts in een "stenen" winkel gekocht en zelf naar huis vervoerd.. Dus had de Ts de stoel daar moeten controleren. Dat de winkelier de stoel wilt omruilen is een service van de zaak maar geen must. De Ts kan hem wel zelf gesloopt hebben.
De leverancier heeft de vrijheid zijn/haar eigen voorwaarden te stellen. Zelfs voorwaarden, die niet aansluiten op wat een klant "normaal" vindt. In die zin is de les voor elke klant bij "kopen op afstand" om vòòr de koop standaard te vragen: wat zijn de regels voor verzendkosten en retourkosten. Je zult ontdekken, dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels heeft en elk bedrijf een eigen uitleg geeft aan wat "normaal" is. ????
Wat normaal is, is de wet. Bij online aankopen is er niets wettelijks geregeld over bezorgkosten. Echter, bij herroeping moet je het volledige aankoopbedrag terug krijgen+ de bezorgkosten. De kosten voor het versturen is ook weer niets over geregeld. Deze moet je dus als koper betalen, mits de webwinkelier iets anders afspreekt.
Mits = tenzij
Het gaat hier toch om een aankoop in een stenen winkel?;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer