ti
door tiniederuiter@hotmail.com Jul 6, 2018 om 13:02
Winkels & webshops

Kapot artikel

kopen we vandaag 2 nieuwe stoelen,bij vrijbuiter in roden. is er een van kapot. bellen mag ik zelf komen ruilen ( voor mij 3 kwartier rijden) of op eigen kosten terug sturen en dan pas sturen zij een nieuwe. als dit nou de 1e keer was a la maar een paar weken terug kon ik ook al heen en weer omdat ik 2 de zelfde exemplaren van de acsi boeken in mijn pakket had en deel 2 dus miste. slechte serves dus bij vrijbuiter. Ik vind dit niet normaal, ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?

3438 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2018 om 13:18
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat in de winkel niet te zien was dat een van de stoelen stuk is, er zit niets anders op dan zelf terugbrengen en een nieuwe na uitgebreid onderzoek meenemen.
In de algemene  voorwaarden staat ook vermeld hoe u bij een geschil ConsuWijzer kunt benaderen:
https://media.tweakwise.com/data/vrijbuiter/orgineel/VrijbuiterVoorwaardenWinkel.pdf

ti
door tiniederuiter@hotmail.com Jul 6, 2018 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

zaten in een dichte doos, ga hier ook zeker niks meer kopen omdat di al de 2e keer is blijf ik het een slechte serves vinden.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 6, 2018 om 14:08
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad beter daar niets meer kopen, zij hebben hun tweede kans gehad.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2018 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u die stoelen dan niet geinspecteerd in de winkel? Ja, u zult hem gewoon zelf moeten gaan ruilen.

Anders in het vervolg dichterbij kopen.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2018 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind dit niet normaal, ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?
Blijkbaar niet (goed) gecontroleerd bij de aankoop.
Je zult toch echt zelf de stoel moeten terugbrengen/retourneren en dan een vervangend exemplaar meenemen.
Als je vindt dat ze een slechte service verlenen daar dan maar niet meer kopen én een zaak dichterbij zoeken.

me
door mein33 - Jul 6, 2018 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

kopen we vandaag 2 nieuwe stoelen,bij vrijbuiter in roden.

En u heeft niet in de winkel gecontroleerd of de stoelen onbeschadigd waren, alvorens u ze ging afrekenen een meenam.
Klaarblijkelijk heeft u iets verzuimd en nu wilt u daar de leverancier voor laten opdraaien.
(Even op de stoel van de d.......l gekropen) Is er misschien iets mis gegaan tijdens het door u zelf gedane transport van de stoelen. ;-))

Gr
door Grunn1 - Jul 6, 2018 om 15:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is anders heel normaal dat als je iets in een stenen winkel koopt en het is niet goed dat je er dan mee terug gaat. Je moet dit natuurlijk zelf doen, je hebt het ook zelf opgehaald. De afstand......daar kies je zelf voor en daar kan de winkel niets aan doen. Ben je ontevreden over de winkel dan moet je er niet meer heen gaan.
Je hebt het ook over dat het niet de eerste keer is maar die stoelen hebben niks te maken met andere producten dus ja het is de eerste keer dat er iets is met die stoelen.
P.s. Ik werk er niet en heb geen aandelen of andere connecties met dat bedrijf.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2018 om 15:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat heb je eraan om te weten wat wij vinden?

gerbera
door gerbera - Jul 6, 2018 om 15:49
7371 Antwoorden / 14 Vragen

ik vind dat zij op eigen kosten de stoel moeten ruilen , of een ander compensatie , wat vinden jullie?

Is de winkel zo netjes u de mogelijkheid te bieden de stoel te ruilen is het weer niet goed en probeert u er een slaatje uit te slaan.
De verkoper zou ook kunnen zeggen, heeft u toevallig tijdens het vervoer de stoel zelf niet gesloopt.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2018 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zeggen ze niet: een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen?
U weet toch zelf ook wel dat u zelf met die stoel terug moet? Daarvoor hoeft u toch niet de meningen van anderen te horen?
Dure stoelen en boeken als u ze van ver haalt met drie kwartier rijden.
Maar, het is een prachtige omgeving, geen files,  en uit de Randstad hebben velen een lange rit ervoor over om daar benzinegassen te verspreiden, dus geniet van de omgeving.
Voortaan dergelijke inkopen bij u om de hoek doen of via internet bestellen.

holiday
door holiday Jul 9, 2018 om 11:32
102 Antwoorden / 12 Vragen

Vooral via internet kopen, dan kan je A. niet van te voren controleren of het artikel goed is en B. als het niet goed is moet je het ook op eigen kosten retourneren en C. probeer je geld maar eens terug te krijgen, daar doen veel bedrijven moeilijk over en ze trekken de verzendkosten er af.

ne
door neodutchio Jul 9, 2018 om 11:54
5164 Antwoorden / 12 Vragen

@Holiday, in de winkel wordt er ook niet gecontroleerd zoals u leest. Als het niet goed is hebben we nog altijd een wet. Bij online kopen moet het dan zonder kosten van de koper opgelost worden. Verzendskosten betaal je bij een herroeping, niet bij een defect artikel. En geld terug krijgen moet binnen 14 dagen na herroeping.

Geen idee waar u uw wijsheid vandaan heeft, maar de wet is heel helder in online aankopen. Daar ben je beter beschermd dan bij aankopen in stenen winkels.

mo
door mof - Jul 9, 2018 om 13:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de stoel bij levering kapot was moet de leverancier zorgdragen dat de stoel wordt ferepareerd danwel vervangen. Dat moet de leverancier dus betalen. Niet uw opdracht.

gerbera
door gerbera Jul 9, 2018 om 16:25
7371 Antwoorden / 14 Vragen

De stoel is door de Ts in een "stenen" winkel gekocht en zelf naar huis vervoerd.. Dus had de Ts de stoel daar moeten controleren. Dat de winkelier de stoel wilt omruilen is een service van de zaak maar geen must. De Ts kan hem wel zelf gesloopt hebben.

anthonius
door anthonius - Jul 9, 2018 om 13:40
8 Antwoorden / 4 Vragen

De leverancier heeft de vrijheid zijn/haar eigen voorwaarden te stellen. Zelfs voorwaarden, die niet aansluiten op wat een klant "normaal" vindt. In die zin is de les voor elke klant bij "kopen op afstand" om vòòr de koop standaard te vragen: wat zijn de regels voor verzendkosten en retourkosten. Je zult ontdekken, dat elk bedrijf zijn/haar eigen regels heeft en elk bedrijf een eigen uitleg geeft aan wat "normaal" is. ????

ne
door neodutchio Jul 9, 2018 om 14:04
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Wat normaal is, is de wet. Bij online aankopen is er niets wettelijks geregeld over bezorgkosten. Echter, bij herroeping moet je het volledige aankoopbedrag terug krijgen+ de bezorgkosten. De kosten voor het versturen is ook weer niets over geregeld. Deze moet je dus als koper betalen, mits de webwinkelier iets anders afspreekt.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2018 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mits = tenzij

edrick3
door edrick3 Jul 9, 2018 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat hier toch om een aankoop in een stenen winkel?;-)

koekeloer
door koekeloer - Jul 9, 2018 om 16:38
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom ga je er dan steeds weer naartoe als je de service niets vindt?

vu2615
door vu2615 - Jul 10, 2018 om 17:43
81 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tinie,

Ik zou in de eerste plaats even je emailadres verwijderen, behoedt je voor een hoop ongewilde email.

Even terug naar je vraag: De leverancier geeft aan dat je mag komen ruilen, daarmee voldoet hij aan zijn verplichting om een eventueel gebrek kosteloos te herstellen of het geleverde te vervangen. Dat je daarvoor 3 kwartier moet rijden is niet terzake. Ook dat je al eerder een akkefietje had met een vermist boek, staat hier helemaal los van. Je hebt zelf de plicht om voordat je besluit iets te kopen je aankoop te controleren. Wat je bedoeld met: "omdat ik 2 dezelfde exemplaren van de acsi boeken in mijn pakket had en deel 2 dus miste" is mij een raadsel. Ik vind dat je beter moet opletten