shadowjack
door shadowjack Feb 5, 2018 om 21:04
Winkels & webshops
Klacht Watch2day: een aantal retourzendingen zijn kwijt

In december heb ik bij Watch2day (watch2day.nl) twee horloges besteld, beiden met achteraf betalen via Afterpay, hier maak ik al jaren dankbaar gebruik van. 1 horloge werd direct geleverd maar kwam niet overeen met de beschrijving, waarop ik direct via hun online contactformulier een serviceaanvraag heb gedaan voor een retouretiket op hun kosten, en meteen via een tweede serviceaanvraag de andere order gecancelled, omdat de verwachte verzenddatum al verstreken was maar de Afterpay factuur al zowat een week open stond. Zo had ik dus 2 service aanvragen lopen. Daar kwam maar geen antwoord op, ondertussen werd de gecancelde order wel gewoon geleverd, terwijl ik die al zowat een week daarvoor geannuleerd had.

Bij uitblijven van enige (email) reactie ben ik op 4 januari dan maar gaan bellen. Na enige uitleg kreeg ik een UPS retourticket in de email en instructies om duidelijk te vermelden dat het om 2 verschillende retouren ging. De retourzending heb ik aldus volgens instructies bij de eerstvolgende gelegenheid naar een UPS punt gebracht, dat was op 8 januari. Op 9 januari is het pakket afgeleverd in Waalwijk, het retouradres van Watch2day, ik heb daar een UPS tracking bewijs van. Bevestiging ontvangst van de retour bleef echter uit, dus weer aan de telefoon gaan hangen.

Inmiddels heb ik meer dan 100 belminuten aan dit verhaal besteed en staan de beide facturen bij Afterpay nog steeds open (weliswaar met uitstel, maar toch), maar wat blijkt uiteindelijk: de retourzending is zoek bij watch2day, omdat men van magazijn veranderd is. Na meerdere malen -moeizaam- telefonisch contact blijkt dat er meer zendingen zoek zijn, dus NIET ALLEEN DIE VAN MIJ! Vorige week werd ik steeds aan het lijntje gehouden, kreeg oa te horen dat er geen leidinggevende aanwezig was, dat er aan gewerkt werd en dat ik zsm teruggebeld zou worden (niet dus). Vandaag zou er dan een leidinggevende aanwezig zijn en kreeg ik via Facebook messenger zowaar (eindelijk) een schriftelijke reactie:

Hi P...,

Wij hebben van de week een aantal keer contact gehad over de zendingen die niet terug te vinden zijn bij ons. Het kan voorkomen dat een zending niet goed verwerkt is en zoals ik aangegeven heb, zijn wij gewisseld van magazijn waardoor wij sommige zendingen niet terug kunnen vinden. Ik heb u daarbij ook de garantie gegeven dat wij er voor zullen zorgen dat dit in orde gemaakt wordt. Wij zijn hier vandaag mee bezig en verwachten aan het einde van de dag hier uitsluitsel over te kunnen geven. Wij begrijpen dat het erg vervelend is, maar wij doen onze best dit voor u op te lossen.

Groet, N......"

Mijn reactie (in het kort) was dan ook "dat zal allemaal wel maar ik kan aantonen dat mijn retourzending aangekomen is en daarna is het jullie probleem, cancel die openstaande facturen nou maar gewoon".

Daarna krabbelde men wat terug door erop te wijzen dat de fout misschien wel bij UPS lag (alsof ALLE zoekgeraakte retourzendingen door UPS fout bezorgd zouden zijn, geen enkele door PostNL of DHL of zo).

"Hi P.....,

Ik begrijp dat het erg vervelend is allemaal, zo ervaren wij dat ook. Echter moeten wij wel achterhalen waar de retour is om er zeker van te zijn dat deze geleverd is bij ons. Het is namelijk ook mogelijk dat UPS een fout gemaakt heeft met de bezorging van het pakket etc. Naar verwachting weten wij aan het einde van de dag meer hierover.

Groet, N....."

Ondertussen zijn we ruim een maand verder sinds het bestellen van de horloges (anderhalve maand als ik de besteldatum van het eerste horloge reken), zijn de horloges al bijna een maand retour bij Watch2day/iChica/superdeals2day of whatever, maar ik word aan het lijntje gehouden omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben en een aantal retouren niet terug kunnen vinden als gevolg van een verhuizing! Van den zotte. Dat er meerdere retourzendingen zoek zijn vanwege de magazijnwissel had ik al telefonisch van een medewerkster vernomen maar ik heb het nu ook zwart op wit via Facebook messenger.

Ik zou eind van de dag 'naar verwachting' meer horen, maar niks nakko nada. Dus heb een zeer uitgebreid bericht naar belbus gestuurd en ook meteen via het online formulier van Kassa, en ga nog meer stappen ondernemen.

Ik kan aantonen dat ik de zending retour heb gestuurd en dat deze ook afgeleverd is met het door hun verstrekte ticket en op het mij toen bekende retouradres van Watch2day. Wat er daarna bij hun fout gaat is hun probleem, zij houden de boot af door maar te blijven zeggen dat de retouren zoek zijn, terwijl dit niet mijn verantwoording is.

Ben ik nou gek of moeten zij gewoon die facturen annuleren en zelf uitzoeken waar die retourzendingen gebleven zijn, of wat???

En dit bericht tevens als waarschuwing voor de mensen die daar wat besteld hebben, retour gestuurd en op hun geld zitten te wachten. Als je er niet achteraan zit gebeurt er niks!!

917 2 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 5, 2018 om 21:05
11557 Antwoorden / 15 Vragen

dubbelpost klik hier

shadowjack
door shadowjack - Feb 5, 2018 om 21:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

heb maar 1 x op posten geklikt, zet ie em 2 keer neer...

Als een mod er 1 kan verwijderen, graag, dan kan ik de juiste link naar watch2day sturen, beetje druk op de ketel daar.