Se
door Sev1978 Apr 29, 2021 om 16:58
Winkels & webshops

Legging van vloer

Hallo allemaal,

Wij hebben op dit moment een geschil met Laminaat en Parket in Amsterdam.

Op dit moment is er een laminaat van Parador bij ons gelegd. Wij hebben deze laminaatvloer gekocht op aanraden van Laminaat en Parket in Amsterdam. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het vocht bestendig zou zijn en slijtage bestendig omdat het een kantoor betreft, waar dus ook een bureaustoel in komt te staan. Ook hebben we voor een dure legservice gekozen omdat we het graag strak wilden hebben zonder veel zaag verlies.

Nu hebben wij bij de koop van de vloer heel duidelijk aangegeven dat we een vloer hebben laten storten, waardoor alles egaal onder de deurposten door zou kunnen lopen en wij dus geen dorpels etc nodig zouden hebben.
De vloer is nu zodanig met plakplinten gelegd dat het een origami puzzle lijkt bij de deur.

Na bellen met Laminaat en Parket in Amsterdam krijgen we te horen dat:
1) We geen zaagservice hebben afgenomen

1) Dit is ons nooit aangeboden door de verkoper. Waarom zouden we wel voor een legservice betalen en niet voor een zaagservice?
2) De jongeman die de vloer kwam leggen, vertelde dat hij het niet kon omdat hij geen juiste gereedschap had
3) Nu krijgen we te horen van hen dat onder een deur doorleggen nooit kan bij laminaat
4) We hebben plakplinten afgerekend, dus we hadden dit moeten weten. Alsof plakplinten alleen voor deurposten worden gebruikt???

We komen er niet uit met Laminaat en Parket.

Hoe kunnen we dit oplossen? We zitten echt met onze handen in het haar.

4538 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2021 om 17:06
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen uiterst merkwaardige reactie omdat m.i. bij het leggen van laminaat wel degelijk ook moeten zagen aan de orde is om een en ander goed sluitend en passend te krijgen.  En uiteraard kan laminaat wel degelijk recht onder en deur worden doorgelegd en zonder drempel. Ik heb dat nota bene zelf al wel eens gedaan. Het lijkt mij dus dat hier sprake is van wanprestatie en kunt u degene met wie u de leverings- en legovereenkomst heeft aanspreken op basis van wanprestatie. en is dit van belang: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  benutten.

U kunt ook een klacht indienen bij https://www.klachtenkompas.nl/ , gratis service van de Consumentenbond. U kunt ook eerst naag of d leverancier/verkoper is aangesloten bij een brancheverening met geschillencommissie. Heeft u een rechtbijstandsverzekering, schakel die dan in.

Re: aanvullend een verwijzing naar de wetgeving in deze: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2021 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of die laminaatvloer zomaar onder de deur door zou kunnen lopen, is nog maar de vraag. Hangt sterk af van de grootte van de oppevlakken die met laminaat belegd zijn.

Als er bij mij iemand iets zou komen doen en zegt dat hij het niet kan, zou ik hem wegsturen.

Ik heb geen idee wat een zaagservice is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 29, 2021 om 17:16
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, LAMINAAT kan wel degelijk in langere ruimtes en onder deuren zonder dorpel door worden gelegd. Er dient dan wel meer rekening te worden gehouden met eventueel uitzetten dus ruimte bij de plinten. Dat is afhankelijk van de kwaliteit van het laminaat. En met zaagservice zal wel bedoeld zijn het vooraf al op maat zagen en dat is bij laminaat volstrekt onzinnig.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2021 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laminaat wordt nooit vóóraf op maat gezaagd.  En het hangt er maar vanaf of het kan. We weten de grootte van de kamers niet.

Se
door Sev1978 Apr 29, 2021 om 17:36
Antwoorden / 1 Vragen

Met zaag service bedoelen zij (Laminaat en Parket Amsterdam), het een stuk onder de deurpost wegzagen.

"Zo wordt een deurstijl ingekort Plaats een overgebleven stuk vloerdeel incl. ondervloer met de decorzijde naar beneden tegen de deurpost en zaag deze langs het vloerdeel door (Afb. 5). Houd u ook aan de instructies in het hoofdstuk Montage Trendtime 3."

Het is dus volstrekt onzinnig dat het niet mogelijk zou zijn. Het staat op de website van Parador zelf

tenormin
door tenormin Apr 29, 2021 om 17:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, je hebt gelijk hoor. Beide buren hebben laminaat vloeren zonder drempel. Alleen hebben (ook beide) geen aaneensluitende vloer, d.w.z. daar zijn de kamers te groot voor. Is gewoon aangelegd tegen de andere vloeren. Zonder kieren.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2021 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en dan moet er een overgangsstrip of zo gebruikt worden. Het gaat niet over die drempels.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2021 om 11:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, de TS schrijft duidelijk dat deze geen drempels wil dus is er geen overgangstrip nodig. En bij mij ligt 45 m² (hal + woonkamer) aan een ook onder 2 deuren door, het kan dus wel en nog wel zelf gelegd. Overgangstrip wordt gebruikt bij aansluiting op verschillend materiaal, bv laminaat op div. vloerbedekking, en bij drempels kan het gewoon afgewerkt worden met vlakke plakplint.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2021 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet zozeer over de oppervlakte, maar over de lengte van die stroken laminaat achter elkaar.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2021 om 12:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beneden bij mij 9 mtr zijn 6,5 stroken, boven 15 mtr zijn 11 stroken en dat ligt al 8,5 jaar zonder problemen van naden en kieren.

Thecla58
door Thecla58 Apr 30, 2021 om 13:30
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ook bij mij ligt het laminaat van de woonkamer naar de gang, van de gang naar de slaapkamers (2) aan een stuk. Ligt volgens mij aan hoe je het laminaat legt. Bij mij ligt het dus in de lengte van de gang en de kamers. Dus onder een deur doorleggen kan dus wel.

panter22
door panter22 - Apr 29, 2021 om 17:41
6599 Antwoorden / Vragen

Ziet de vloer er bij de deurposten nu zo uit?
Laminaat Plinten - De Laminaat Expert

gerbera
door gerbera Apr 30, 2021 om 11:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is netjes gedaan☺

Thecla58
door Thecla58 Apr 30, 2021 om 13:30
854 Antwoorden / 3 Vragen

inderdaad, keuring in verband gezaagd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 29, 2021 om 19:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je bij 1 firma met leggen kocht is die verantwoordelijk voor het geleverde werk van ingehuurde.

Ik weet dat 2 kamers kan maar wel lastiger, voor invalide gedaan en ik ben  hierin geen ervaringsdeskundige!
Wel ietsje meer afval maar  3 kamer,  2 grotere + kleine berging ging prima.

Verder heb ik niets gezaagd... laminaat kun je  stof  en zaagsel vrij knippen en lastige hoekjes met de multi tool mes gesneden.

Ook de plak plinten, net als de foto van  Panther 22  hier laat zien,  gewoon knippen met speciale  schaar,  en dat is rafel vrije hoeken van 45 of 22½  graad  is mogelijk... de 30 graden werd puinzooi!

Maar als je een heel erg groot kantoor hebt,  zou ik het niet als 1 geheel leggen maar met een soort vlakke drempel strip..
dan komt en een aluminium balk  in de naad tussen de kamers en  die  schroef je in midden en beide kanten kunnen dan iets krimpen en uitzetten, die  info zit in de verpakking hoeveel mm voor hoeveel meters kamer!

Maar deze firma heeft dus  inclusief leggen verkocht  en  hun probleem.
En Zagen?  Dan kreeg ik zaag stof in de  randen en word het een puinzooi,  je moet knippen!

En als je geen Laminaat maar Vinyl koos, die word naadloos geplakt en bij goed knippen is  een plakplint of drempel totaal overbodig.
Gezien  bij  mijn nieuwe buren....  ietsje zachter dan  laminaat en geen loop geluiden van de hoge hakken!
Gewoon terug gaan en als ze herstel weigeren geld terug claimen.

Als ik het als  echte Ammateur al redelijk kan doen, moeten zij het ook kunnen en weten!

En de firma naam...  Laminaat word geknipt,    Parket  meestal gezaagd.
Gewoon heen gaan op Zaterdag  kwartier voor sluitingstijd met  meerdere personen en niet weggaan voor opgelost...
zij willen ook weekend en per telefoon roepen ze maar wat.
Zorg wel voor bewijs foto van prutswerk en  als ze de Politie gaan bellen,   leuk voor de media!

rj
door rjw Apr 30, 2021 om 13:08
3259 Antwoorden / 5 Vragen

TOch best wel knap om iedere keer weer zo'n lap onsamenhangende tekst neer te plempen, die ook nog eens gewoon blijft staan. Er worden minder onzinnige berichten door de moderator verwijderd.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2021 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Soms heeft strepen voor.

Ha
door Halo 04 Apr 30, 2021 om 14:49
11 Antwoorden / Vragen

@Tijger1 en soms is het gemakkelijker en wijzer je ongelijk toe te geven, geldt ook voor het het Radar forum

tijger1
door tijger1 May 1, 2021 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halo 04

Waar heeft u het over? Welk ongelijk?

1paul
door 1paul - May 1, 2021 om 09:13
3134 Antwoorden / 0 Vragen

laminaat kun je natuurlijk gewoon onder de deur door leggen, dit is echt een onzin verhaaltje, plinten bij een deurpost zitten altijd in stukjes en beetjes simpel omdat daar veel hoekjes zitten....