Bo
door Boenken Apr 13, 2020 om 13:59
Winkels & webshops

Loi

Een van de meest irritante ervaringen van Nederlanders is met stip ‘de klantenservice’.

Keer op keer worden ons apparaten, diensten e.a. aankopen aangesmeerd die niet functioneren

omdat er een of meerdere onderdelen ontbreken of niet geschikt zijn waarvoor het is bedoeld.

We kennen allemaal de vermaledijde klantenservice waar je gemiddeld 20 minuten niets anders

hoort als; al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld a.u.b.. Het is een gruwel.

En... als je dan eindelijk compleet afgestompt bent van het wachten, begint de volgende narigheid.

Je meent een medewerk(st)er van de desbetreffende onderneming aan de telefoon te krijgen,

maar niet is minder waar. Wat je aan de telefoon krijgt is een creatuur van een callcenter die het

verschil niet weet tussen een tennisbal en een stoeptegel.

Vervolgens vraagt hij/zij eerst al je gegevens, dat duurt nog eens 5 minuten voordat deze [edit-red.] je gegevens heeft gevonden. Daarna mag je vertellen wat het probleem is herhaalt hij/zij

nog eens wat je hebt verteld. Het mag duidelijk zijn dat hij/zij jouw probleem niet kan oplossen.

Dus wordt er afgesproken dat de bewuste afdeling dezelfde- of de volgende dag contact opneemt.

Dit laatste gebeurt van-zijn-lang-zal-ze-leven niet. M.a.w. de volgende dag begint het hele circus

opnieuw enz. enz.

Een van deze ondernemingen is de LOI die mij een cursus heeft verkocht, die achteraf niet geschikt is voor een MacOs omgeving. De functies werken wel voor een PC met android.

Mac deskundigen hebben mij verteld dat die aanpassing even eenvoudig als doeltreffend is.

De oplossing is een kleine ingreep/verandering die helaas niet door de LOI kan worden opgelost

omdat de LOI kennelijk niet over een Mac beschikt.

Alsdan maak ik van de gelegenheid gebruik om cursisten die over een Mac computer beschikken

te waarschuwen om vooraf nadrukkelijk te controleren of de aangeboden cursus geschikt is voor

een Mac, anders ben je weken onderweg en dagenlang aan de telefoon zonder resultaat.

Die Callcenter creaturen zijn opgeleid om jou weken aan de praat te houden. Want, als de tijd

van 14 dagen voorbij is, heb geen aanspraak op het herroepingsrecht en zit je voor je

lang-zal-ze-leven aan de cursus vast en betaal je honderden euros’ voor een cursus waar je niets

aan hebt, tenzij je bereid bent om een PC met android te kopen.

Een opleidingsinstituut die cursisten onderwijs geeft in het oplossen van problemen en haar eigen problemen niet eens kan oplossen, moet zich diep, heel diep schamen. De LOI is een geweldig

instituut die uitmuntend is in haar opleidingen gaat op schandelijke wijze om met haar cursisten.

Keer op keer ondervinden de cursisten de ondermaatse kwaliteit van de klantenservice. De LOI

houdt geen enkele rekening met de tijd gemoeid met de wachttijden en inferieure kwaliteit van de Callcenter medewerkers, die niet zijn opgeleid om als helpdesk te fungeren, maar veel meer om haar toch al wanhopige klanten zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Dit nu, is onbetamelijk.

Geachte directie, kom eens uit je pluche stoel en bel zelf eens naar jouw klantenservice.

Ik ben ervan overtuigd dat je dan eens gaat nadenken of wellicht in overweging gaat nemen om

het in de toekomst anders/beter te gaan doen. Klantvriendelijker!

Tot slot wil ik hieraan toevoegen, ik ben 71 jaar en vind spaans een interessante taal om te leren.

Ik had de cursus spaans voor gevorderden heel graag willen volgen, omdat de spaanse taal een hobby van mij is. Ik ben niet boos, maar vooral teleurgesteld.

2639 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2020 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben niet boos, maar vooral teleurgesteld.

Jammer.

Creatuur? Ik zou van een 71-jarige meer beleefdheid verwachten.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2020 om 14:18
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas bent u wel in staat een heleboel overbodige en niet relvante tekst hier te plaatsen. Maar heeft u op deze, zeer simpele wijze, al eens uw klacht gedeponeerd. klik hier

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2020 om 14:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Inderdaad, zo iemand noemt men geen creatuur maar een medewerker van een callcentre. En verder krijg ik sterk de indruk dat uw Paasbrunch niet goed is gevallen. Wat een elegie van ellende maakt u mee met de LOI. Dan probeert u toch gewoon elders een cursus Spaans te volgen? Er zijn nog meer instituten die dit leveren. Of, als de Corona problemen achter de rug zijn, ga eens naar Regina Coeli, de nonnen van Vught. Daar gaat de gevorderde cursus Spaans nog sneller.

marita5
door marita5 - Apr 13, 2020 om 14:32
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Boenken ,

U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie , klik op de rode regel .

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/particuliere-onderwijsinstellingen/

Topantwoord

ne
door neodutchio - Apr 13, 2020 om 14:37
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Het is dat we nu in een rare tijd zitten en niet alle klantenserviceses bezet zijn. Anders had ik morgen de Leidse wel wel even willen bellen met de vraag of de persoon aan de telefoon het verschil kent tussen een stoeptegel en een tennisbal.
Nu heb ik niet vaak een vraag aan een bedrijf, immers kan ook een hoop per mail gebeuren, maar ik herken mij niet in ellenlange wachttijden, personeel dat van niets weet en zaken moet doorspelen. Heel af en toe bij een zeer technisch probleem wel.

Gezien uw nutteloze randzaken die u er allemaal bij haalt heb ik geen zin om tot de kern te komen. U kunt zelf ook bij LOI kijken wat de voorwaarden zijn en welke specificaties een computer moet hebben om gebruik te kunnen maken van een online cursus.

En hoe komt het dat LOI u iets verkocht hebt? Ik heb ze nog nooit aan de deur of telefoon gehad om mij iets te verkopen. Bent u zelf een cursus aangegaan en hebt u niet opgelet wat u gekocht hebt? Of moet een pomphouder ook gaan controleren of dat u een auto heeft voordat u mag tanken?

Als u dat zelf opgezocht hebt en daar geen eisen in staan, of eisen wat u wel heeft, dan kunt u zich weer melden en kan er wellicht hulp gegeven worden.

diumenge
door diumenge - Apr 13, 2020 om 14:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben na de eerste paar regels gestopt met lezen van deze te lange lap tekst, maar s.v.p. voor jezelf praten en niet over ervaringen van Nederlanders in het algemeen.

rj
door rjw - Apr 13, 2020 om 15:52
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik als klantenservice net zo wordt bejegend zoals je hier schrijft zou ik na 30 seconden de verbinding verbreken. Je bent verdorie onze lieve heer niet.

emcede
door emcede - Apr 13, 2020 om 15:59
960 Antwoorden / 4 Vragen

Veel te lang en langdradig verhaal. Wat is uw vraag? Probeer het eens kort en krachtig.

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2020 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan me de gefrustreerdheid best voorstellen als je een vervelende ervaring met een 'klantenservice' hebt.

Zet je grieven op papier en stuur ze een brief: Postadres: Postbus 4200, 2350 CA Leiderdorp

Suc6

scherpslijper
door scherpslijper - Apr 13, 2020 om 17:48
70 Antwoorden / Vragen

Een medewerker van de klantenservice zal best de tijd hebben om uw vragen te beantwoorden. Voor het aanhoren van een lading proza zijn zij echter niet aangenomen. Het is juist door lieden die al dergelijke onnutte bijzaken erbij halen dat de wachttijden bij een klantenservice oplopen.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2020 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zal zo'n zeur aan de lijn krijgen inderdaad.

panter22
door panter22 - Apr 13, 2020 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen

Een callcentermedeweker kan alleen informatie geven die op zijn/haar beeldscherm staat.Daar hoort zo'n technisch verhaal niet bij.
Dat je gebruik kon maken van je herroepingsrecht en dit niet hebt gedaan, is je eigen verantwoordelijkheid.
De LOI kan het probleem niet oplossen, dus moet je het zelf doen, want anders zit je met een cursus waar je niets mee kunt.
Op een apple computer kun je nu eenmaal niet alles afspelen, dat mag toch wel bekend zijn, Mopperen helpt niet, je moet aan de slag..Koop een goedkope tablet. Rond de €200 heb je er al een.
https://www.kieskeurig.nl/tablet?q=tablet&page=1

sira
door sira - Apr 13, 2020 om 19:11
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Aquí también, es el tono que hace que la música.

Al mal tiempo, buena cara !

Magnum007
door Magnum007 Apr 13, 2020 om 19:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Que ?

No hablo espanol....;-)

gerbera
door gerbera Apr 14, 2020 om 10:27
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Uit de LOI cursus;-))
Ook hier is het de toon die de muziek maakt.
Bij slecht weer, goed gezicht!

sira
door sira Apr 14, 2020 om 11:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@Gerbera

Duimpje omhoog - VVEMK.NL

Al mal tiempo, buena cara = bij slecht weer, zet een vrolijk gezicht

gerbera
door gerbera Apr 14, 2020 om 21:35
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@sira, dan is die Loi cursus toch niet zo goed;-))

newmikey
door newmikey - Apr 13, 2020 om 19:53
830 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is nu uw vraag?

pe
door peentjes - Apr 13, 2020 om 23:01
421 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt en sterkte.

justmeagain
door justmeagain - Apr 13, 2020 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Quote: 1" tenzij je bereid bent om een PC met android te kopen."

Niet alleen bij de LOI werken [edit-red.] zo te zien.

Quote 2 "
Mac deskundigen hebben mij verteld dat die aanpassing even eenvoudig als doeltreffend is."

Koop een pc!  Dat was vast het advies van de mackundige.

Redacteur
door Redacteur - Apr 14, 2020 om 10:15
1055 Antwoorden / 62 Vragen

S.v.p. houd het beleefd en inhoudelijk als je een vraag plaatst of reageert op het forum.

De redactie