Edwin Kassa
door Edwin Kassa Dec 25, 2023 om 11:27
Winkels & webshops

Loofy Amsterdam

wie kent loofy Amsterdam? Ik bestelde er twee opbergsystemen voor de tekeningen van kinderen. Er is heel veel misgegaan en ik denk te maken te hebben met een onbetrouwbare verkoper:

- de bestelling kwam tien dagen later binnen dan toegezegd

- verkeerde producten (niet besteld) werd geleverd. Loofy zegt dat het de verbeterde versie is van wat ik bestelde. Het lijkt er niet eens op….

- de producten waren beschadigd

- loofy weigert de bestelde artikelen alsnog te leveren

- loofy stelt dat ik de bestelling kan retourneren. Dan wel tegen zeer hoge kosten verzekerd / aangetekend verzenden naar China, onder eigen risico koper.

- op de website van loofy staan hele mooie reviews, die afkomstig lijken van trustpilot. Op de website van trustpilot staan echter alleen hele slechte reviews. Ik vermoed daarom dat op de website van loofy valse reviews staan, met wellicht als doel goed gelovige kopers voor het lapje te houden.

4097 9 Rapporteer
sira
door sira - Dec 25, 2023 om 11:36
2361 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft ook alle waarschuwingen van de afgelopen 7 jaar genegeerd. Op tv in consumentenprogramma's, op forums, in nieuwsbrieven, overal wordt er voor gewaarschuwd en vaak meerdere keren per week.

Webshop zeker op Facebookj of andere social media gevonden? Ook daar wordt voor gewaarschuwd.

Neem uw verlies en laat het een les zijn. Zoek in het vervolg uit waar u koopt en dat moet u vooraf doen en niet achteraf.
Als u een artikel heeft gevonden op een onbekende webshop, zoek het artikel dan op de site van AliExpress, want daar komt het vandaan. Scheelt een hoop geld en ergernis.

Lees ook dit artikel van deze week: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/aankoop-van-een-nederlandse-webshop-terugsturen-naar-china-mag-dat

wi
door wilhelmina59 - Dec 25, 2023 om 11:51
519 Antwoorden / 0 Vragen

Foto van de dames op de website is compleet fake. Ga maar eens zoeken op schaduwen ed.

ne
door neodutchio - Dec 25, 2023 om 12:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als u door een winkelstraat loopt en u ziet een afstandse winkel met een nieuw likje verf, geen naam op de deur, geen tastbare producten en geen verkoper te zien, wat doet u dan?
Online is het echt niet anders. Bij de algemene voorwaarden staat een adres is China. Levertijd is 3+14 werkdagen. 17 werkdagen is simpelweg meer dan 3 volle weken. Er word op hun site gesproken over invoerrechten, dat is niet aan de orde als de verkoper in Amsterdam zou zitten. Waarom daar willen kopen?

U vermoed een hoop, maar ik vermoed dat u niet gekeken hebt wie de verkoper was en gewoon blind bent gaan bestellen. Zoals zo vele mensen, gezien de waarschuwingen die nagenoeg dagelijks voorbij komen. Want natuurlijk ga je eerst handelen en daarna pas kijken. Vandaar dat iedereen waarschuwt nadat er gekocht is. Een waarschuwing die een ander niet zal behoeden om te kopen, want ook die gaat eerst kopen en daarna pas kijken. Verkeerde volgorde.

sw
door swat1500 - Dec 25, 2023 om 13:41
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Een mooie gelikte website wel met duidelijk gefotoshopte dames kleding dragend met zogenaamd Loofy.nl erop. Kennelijk een nep pand met dezelfde tekst in een filmpje.
Verder onderzoek op de site levert op dat er geen contact adres in Nederland is EN geen kvk nummer. Ook onder het kopje retourbeleid is te zien dat alles retou China moet.
U heeft inderdaad een aantal rode vlaggen gemist.
Het neigt naar een vorm van oplichting maar zal het waarschijnlijk uiteindelijk niet zijn want als u tijdig de goederen retour stuurt, op de juiste wijze en ze komen aan, dan zult u uw geld wellicht wel terug zien maar als er iets verkeerd gaat onderweg ligt de fout bij u en dus geen geld terug.
Resteert een civiele zaak die veel geld gaat kosten en niets oplevert.

rj
door rjw - Dec 25, 2023 om 14:58
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ook wel bijzonder om te zien dat dit soort "winkels" geeneens meer met extreem lage prijzen hoeven te komen. Dit soort artikelen kan je overal voor deze prijzen krijgen. Zelfs in gewone stenen winkels.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 26, 2023 om 10:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ietwat later; zie ook nog deze eerdere melding op kassa m.b.t. kopen in het buitenland: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/politie-waarschuwt-voor-reeks-malafide-webshops?utm_source=20220422_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa  en helaas, deels al gezegd naar toch:

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

Roidborstje
door Roidborstje - Jan 15, 2024 om 09:35
1 Antwoorden / Vragen

Beste mensen,
Ik heb precies hetzelfde verhaal van deze lijstjes. Over en weer gemaild met Alec van de 'customer service' en ik krijg nu 50% refund. Maar wel 20 euro voor 2 slechte lijstjes betaald. Ik neem mijn verlies. Het was een wijze les!

JanseErik
door JanseErik - Jan 15, 2024 om 22:10
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb bij Loofy 2 heaters besteld, niet goed geld terug. Levering uit voorraad. Bedriegers zijn het. Sturen Chinese rotzooi, zonder oplaad opties, zonder aan uit knopje, kortom je kan er helemaal niks mee. Vervolgens mag je het retour sturen naar China voor een vermogen, war niemand doet natuurlijk. Dit soort oplichters aanpakken svp. Schandalig.