we
door weltman Oct 22, 2018 om 13:35
Winkels & webshops

Lucky loterij

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van een incassoburo die zei dat ik meer dan 1100 euro schuld had bij een lucky.loterij ik geloof.lucky day maar kan ook anders zijn geweest.Schrok me rot is voor de eerste keer dat ik wordt lastiggevallen door incassoburo.De man zij dat ik op de band stond en ja had gezegd en nooit had afgemeld.Dat klopt wel.Ik ben ongeveer 3 jaar geleden zou ook langer.kunnen zijn telefonisch benadert door een loterij de naam was Lucky en nog wat,mijn man was pas overleden en ik was flink in de war en ze bleef maar zeuren .Ik heb toen ja gezegd.Maar na paar dagen dacht ik dit wil ik niet,maar kon de e mail niet meer vinden mischien gewist.Heb toen op internet e mail adres gezocht en mijn afgemeld.Na twee weken werd er toch geld van mijn rekening gehaald dat heb ik teruggeboekt en klamtenservice gebeld.Ik zou worden uitgeschreven en het was in orde er is ook nooit.meer geld van mijn rekening gehaald.Nu na al die tijd wordt ik opeens lastiggevallen door een incassoburo snap het niet .Maar ik heb geen bewijzen natuurlojk de email heb ik al lang niet meer na zoveel jaar em.ik kan ook niet bewijzen dat ik telefonisch heb opgezegd.De man van het incassoburo zij dat er bewijs was via het bandje en de eerste mail nooit had geopend.Ik zij dat ik het keurig toen heb opgezegd.Dat was dus niet zo volgens hem en hij zou deurwaarder op mijn afsturen.Heb nooit brieven gehad voor betalingen.Kunnen ze.zomaar deurwaarder op mij afsturen en wat moet ik doen.

5017 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2018 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat u niet bang maken, allemaal onzin.

Ga naar het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u geruststellen.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2018 om 13:52
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Weltman ,

 Dit bandje ( voicelog ) kunt u opvragen . klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/mag-ondernemer-telefoongesprek-opnemen-mag-ik-opname-beluisteren

Kunnen ze zomaar deurwaarder op mij afsturen ?

Nee , een incassobureau kan geen deurwaarder sturen , dit is bluf .

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen .

Lees ook hier , ( benedenaan incassobureaus )

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2018 om 14:47
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, u heeft een keer, in verwarring, ja gezegd en uw afmelding is zogenaamd niet aangekomen.
Typisch een geval van geluksloterij waarvan de aanbieder beter wordt en dus 'lucky'wordt.

Maar lkaat u, als ook al eerder gezegd, niet bang maken en maak een afspraak met een Juridisch loket in uw buurt voor hulp. Klik de link aan u ziet de gegevens.

https://www.juridischloket.nl/

ro
door ron503 - Oct 22, 2018 om 15:54
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als het werkelijk de lucky Day loterij betreft dan wordt het abonnement bij niet betalen en of storneren van de betaling na een maand ontbonden. De kosten voor die maand worden wel in rekening gebracht en dienen ook voldaan te worden. Het zou kunnen dat u de herinneringen via de mail heeft gekregen maar die niet heeft gelezen terwijl herinneringen verzonden middels de E-mail ook als een brief gezien. Het incassoburo negeren is geen optie want u weet eigenlijk zelf niet goed meer hoe e.e.a. is verlopen dus vraag de bewijzen op en als die er niet zijn dan heeft het incassoburo geen zaak tegen u.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2018 om 16:29
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Aks het de Lucky Day loterij is, dan is het een legale loterij die deel uitmaakt  die deel uitmaakt van de Nederlandse loterij (Postcodeloterij) maar het kan ook een buitenlandse illegale zijn zoals Lucky Lottery. Ga dat na. In ieder gaval niet meer bellen en als al geadviseerd eerst een gesprek hebben bij een Juridisch Loket.

https://www.nederlandseloterij.nl/klantenservice

panter22
door panter22 - Oct 22, 2018 om 18:31
6599 Antwoorden / Vragen
bi
door bigale50 - Oct 24, 2018 om 14:32
25 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal niets doen, laat ze maar komen met een rechter, die maakt er gehakt van.

mo
door mof - Oct 24, 2018 om 16:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u geen bewijsstukken van uw opzegging heeft bewaard, ja dan kunnen ze dat. Echter, als lucky u nooit een aanmaning of herinnering heeft gestuurd dan
is de verjaring niet gestuit. Normaal verjaart de aanspraak op de vordering na twee jaar. Ja, ze kunnen een deurwaarder sturen, nee, die kan niets anders dan u nogmaals aanmanen, slechts de rechter kan de vordering toewijzen. Er zal eerst een rechtszaak moeten komen, die zal lucky moeten voeren. Incassobureaus dreigen te pas en te onpas met deurwaarders: welk incassobureau is het? En in het vervolg: telefoongesprekken zelf ook opnemen, en emails bewaren. Minstens twee jaar, maar liever nog vijf jaar.

ha
door harrybre - Oct 26, 2018 om 20:03
240 Antwoorden / Vragen

ERen incassobureau mag blazen, blaffen, grommen, doch bijten NIET. Enkel NA een gerechtelijk vonnis, waarbij de rechtbank de opdracth van incasso aan een deurwaarder doorgeeft. Geen incassobureau heeft daar ook maar iets over te zeggen.
Wel natuurlijk zeker weten, dat u geen onbetaalde maar opgevorderde schuld hebt staan. Daarom ook bewijs ALTIJD bewaren. Belangrijke e-mails: cc naar jezelf, kan je bewijzen, dat je 'm verstuurd hebt, inclusief de tekst erin. Aangetekende brief = verstuurde envelop, doch wat erin heeft gezeten ? ?
En .. loterij = kloterij.

En "ja"  zeggen...zelfs die ene keer op het Gemeentehuis heeft één op de drie nog spijt van.