Mag de webshop reclame versturen wanneer dit niet aangevinkt is bij een aankoop?
Gewoon nooit meer iets bestellen bij bedrijven die dat doen. Klanten die niet klagen maar nooit meer terugkomen zijn het ergst voor winkels. Je hebt dan als winkelier immers geen idee waarom de klanten wegblijven.
Toevallig ontving ik gister een ongevraagde mail van een makelaar die 20 jaar geleden een huis aanbood die ik gekocht heb. Ik heb direct gereageerd niet gediend te zijn van ongevraagde reclame en dat ik melding heb gemaakt bij de ACM met daarbij de uitleg welke boetes ze kunnen opleggen.
Zo pak ik dat vaker aan, hoor er daarna niets meer van.
Dit zijn zaken waar ik altijd op let. Ondanks duidelijk aanvinken ben bijna altijd een periode de pisang. Consequent de mails negeren is de enige optie.
Er zijn webshops die het vragen dmv een vinkje. Dan heb je de keuze. (voorbeeld Domino's). Als je in een klantenbestand staat dan kan je redelijkerwijze wel eens email verwachten. Vaak staat er onderaan ergens: Afmelden voor email. Soms zijn het ook nieuwsbrieven, kan je lezen of niet lezen of in de spam zetten, issesimpel.
Wat is nu het probleem? Je blijft op de hoogte van aanbiedingen, soms korting op je volgende bestelling of gratis verzending.
Het enige wat je moet doen is even klikken op afmelden.
En panter "wat is nu het probleem"
HEt probleem is dat iemand expliciet aangegeven heeft de reclame niet te willen ontvangen. En dat dit toch gebeurt. Dan kun je wel zeggen dat iemand in de email nog eens moet aangeven niet de reclame te willen ontvangen, maaaaar, dat is al eens aangegeven.
HEt probleem is het opdringere gedrag van webshops etc. Het is spammen wat ze doen, en dat is verboden.
Het kan ook zijn dat ts niet goed afmeld als er altijd reclame volgt. je weet het niet.
Naast al gegeven info: deze e-mails wegzetten als spam en als het kan ghet adres van de verzender blokkeren. https://computerlesvoorbeginners.nl/ongewenste-reclame-blokkeren/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer