ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 15:52
Winkels & webshops

Mag Jumbo zonder vermelding vooraf zomaar een leverdatum wijzigen?

Goedemiddag,

Mijn vriendin bestelt al geruime tijd haar boodschappen via de Jumbo app en normaal gesproken zonder problemen, maar afgelopen weekend heeft zij opnieuw een bestelling geplaatst met toezegging dat deze geleverd zouden worden op zaterdag 5 september... Echter wilde zij vandaag haar mandje aanvullen met extra boodschappen en bleek dat Jumbo de leverdatum ongevraagd gewijzigd heeft naar 19 september... Contact met klantenservice liep ook op niets uit, degene die mijn vriendin geholpen heeft aan de telefoon, bleef stug volhouden dat mijn vriendin dit zelf gewijzigd bleek te hebben (wat overigens NIET het geval is, immers zij heeft vandaag pas weer de app geopend om haar mandje aan te vullen!!) en dat zij niets voor haar konden betekenen... Mjn vraag: Kan en mag dit zomaar, vooral ook, omdat mijn vriendin dit via de app moest vernemen en Jumbo vooraf NIET om toestemming tot wijziging heeft gevraagd? Mijn advies in deze is dan ook niets verrassend: Laat Jumbo lekker links liggen, lui weten niet hoe ze klanten tevreden moeten houden en kennen duidelijk hun vak NIET...

1920 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2020 om 16:01
16858 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een vraag en een advies. Eerst uw vraag: de handelwijze van de Jumbo vestiging lijkt mij minder ok en dus is het zaak om een klacht in te dienen bij JUMBO. Zie deze info: https://www.jumbo.com/service/contactformulier
En dan uw advies:  het is aan iedereen vrij om te beslissen om met wie dan ook zaken te blijven doen en ook als men handelwijzen niet acceptabel vindt. Ik zou in dat geval er niet of minder komen en bestellen.

Uw melding is in die zin voor mij boeiend omdat er tussen 5 en 19 september 14 dagen zit en mijn vraag dan ook zou zijn: hoe zit dat met gekochte zaken met een uiterste houdbaarheidsdatum en ook nog: ik heb wel eerder de spullen nodig. Ik zou dus heel simpelweg naar een stenewinkel gaan (en in uw situatie gezien niet de JUMBO). Maar helaas mijn vraag of uw melding wel correct is in die zin dat het mij lijkt dat terugzetten naar 5 september m.i. dan toch ook mogelijk moet zijn.

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 16:07
Antwoorden / 1 Vragen

Daar schuurt t juist, want Jumbo weigert deze datum terug aan te passen en mijn vriendin heeft ook duidelijk aangegeven dat zij haar rooster van de week van 19 september niet kent en dus niet weet of zij dan thuis is, dus ze heeft de lopende bestelling dan ook mijn inziens terecht geannuleerd... Gezien het feit dat het haar wekelijkse boodschappen zijn, zitten hier ongetwijfeld boodschappen tussen, die een korte houdbaarheidsdatum kennen en dus zou dit waarschijnlijk tot problemen kunnen leiden, ware het niet dat de bestelling pas de avond voor levering geordend gaan worden...

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 16:14
Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels klacht ook bij Jumbo neergelegd, hartelijk dank voor uw tip

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2020 om 16:16
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan!

Tr
door Trostomaat Sep 5, 2020 om 02:04
239 Antwoorden / Vragen

Voor wie het nog niet wist (er zijn er hier een paar kennelijk): het verschuiven van een bezorgdatum heeft geen effect op de houdbaarheid van de producten. U denkt zeker dat het pak 'verse melk' dat op 19 september bezorgd zal worden, hetzelfde pak is dat normaal gesproken op 5 september bezorgd zou zijn. Dat is niet zo.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 5, 2020 om 10:00
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben wel benieuwd wie dat dan niet zouden weten? En wat niet kan is nog nooit gebeurt dus heel stellig zeggen dat er met producten in deze geen vraag kan zijn m.b.t. uiterste houdbaarheid is wel erg stellig. Dat in de context dat een pak verse melk dat normaliter op 5 september bezorgd zou worden op 19 september niet eens meer bezorgbaar is en niet eens in te pakken. Er zullen producten kunnen zijn waarvan de houdbaarheid 14 dagen korter zal zijn dan bij levering op 5 september. Spijkers op laag water hebben geen geen UHT.

Tr
door Trostomaat Sep 5, 2020 om 14:25
239 Antwoorden / Vragen

'Spijkers op laag water' lijkt mij een correcte typering van het te berde brengen van houdbaarheidsdatums.
U doet de aaname, impliciet, dat direct bij het plaatsen van een bestelling een pakketje wordt samengesteld (inclusief bederfelijke waar) dat vervolgens wekenlang in het magazijn geparkeerd wordt totdat de bezorgdatum aanbreekt.
Zo werken dit soort bedrijven natuurlijk niet.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2020 om 16:02
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, natuurlijk mag dat niet. En er is nota bene nogal een verschil: 5 September levering naar 19 September levering te verplaatsen. Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Dat app niet goed heeft gewerkt of aan de Jumbo kant. Dat kan ik niet beoordelen natuurlijk. Maar iets er tussen wal en schip gevallen, dat is zeker. Met uw advies kan ik ook niets: ik bestel altijd bij de PLUS, dus...

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2020 om 16:25
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Off topic: @TENORMIN, is het probleem m.b.t. zien van info wie uw reacties  +st opgelost? Is zag nog geen reactie in die zin (of keek er over heen).

tenormin
door tenormin Sep 3, 2020 om 16:27
16835 Antwoorden / 108 Vragen

OT. Nee, niet opgelost, heb nu ook niet meer kunnen inloggen, tot een kwartier geleden. Nog steeds geen antwoord gehad van de redactie. Dus ik laat het maar zitten.

Donuts
door Donuts - Sep 3, 2020 om 16:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zowel de Jumbo als uw vriendin kan een foutje hebben gemaakt. En geen zaken meer doen met de Jumbo omdat er een keertje iets fout gaat? Wat een flauwekul. Dat wordt zo'n beetje door iedereen hier gezegd als ze over een bedrijf een klacht hebben. Als we al die 'adviezen' op zouden volgen, is er geen enkel bedrijf meer waar men nog iets kan kopen.

De winkels zijn open, dan maar voor een keertje naar de winkel.

mr
door mrmoto - Sep 3, 2020 om 16:39
167 Antwoorden / 4 Vragen

mijn mening is dat jumbo op dit moment meer geeft om hard fietsen als om hullie vasteklanten , maar zo was het 45 jaar geleden ook zo , toen was het nog "de kroon "ook van de familie (lees ouwe frits) van eerd . Deze jumbo heeft ook GEEN geheugen alleen een diepe beurs !

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2020 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt niet in u op dat er ergens weleens een foutje gemaakt kan worden?

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 16:44
Antwoorden / 1 Vragen

Kan altijd, omdat t immers apparatuur blijft, maar om dan te blijven volharden dat t aan mijn vriendin ligt? Dan is er meer aan de hand, Jumbo lijkt dan toch echt wel iets te verhullen, kloppen doet t niet... Anders zou Jumbo echt wel aangegeven hebben dat er iets fout is gegaan en niet volharden dat t aan mijn vriendin ligt, zoals zij nu stug blijven doen...

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2020 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook uw vriendin kan zonder erg iets fout gedaan hebben.

Ga een paar boodschappen voor haar doen, dan is ze geholpen.

Donuts
door Donuts Sep 3, 2020 om 16:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb mijn bezorgdag bij Appie gewijzigd. In de bevestigingsmail staat dat er bezorgdagen zijn gereserveerd vanaf 9 september. In de app is dat vanaf 16 september. Ik overweeg een topic te starten met de waarschuwing nooit meer bij Appie te kopen...

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

Be my guest, doe zelden boodschappen bij de duurste super van NL haha

Donuts
door Donuts Sep 3, 2020 om 17:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik doe altijd boodschappen bij de duurste super. Ik heb geld zat, haha.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2020 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

justmeagain
door justmeagain Sep 4, 2020 om 00:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toch grappig dat vaak roepen dat je de goedkoopste bent schijnt te werken

tenormin
door tenormin Sep 4, 2020 om 00:50
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@justmeagain, ze zijn ook niet de duurste; als een beetje door de knieën gaat, heb je bijna Lidl of Aldi prijzen.

mahadma
door mahadma - Sep 3, 2020 om 17:15
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Wat dat niet kopen bij advies betreft: Als ik bij elk bedrijf niets meer zou moeten kopen omdat "iemand anders" dat adviseert, dan kom ik om van de honger, want dan kan ik nergens meer wat kopen als vrijwilliger hier.

Er is wat fout gegaan, dat is duidelijk, maar wie wat waar fout gedaan heeft is hier niet aan te tonen. U was er zelf niet bij, bij de bestelling invoeren enz. U weet dus ook niet of "uw vriendin" niet ergens een "fout" vinkje heeft gezet.

Uit eigen ervaring: gisteren besteld en wordt vanavond tussen 6 en 9 bezorgd door dezelfde olifant. Dus als u het niet erg vindt, ik blijf er bestellen.

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 18:08
Antwoorden / 1 Vragen

Er is wat fout gegaan, dat is duidelijk, maar wie wat waar fout gedaan heeft is hier niet aan te tonen. U was er zelf niet bij, bij de bestelling invoeren enz. U weet dus ook niet of "uw vriendin" niet ergens een "fout" vinkje heeft gezet.

Dit gaat hier niet op, immers heeft zij eerder een bestelling geplaatst en de toezegging gekregen dat de leverdatum 5 september zou zijn en sindsdien niet meer op de app geweest...
Vandaag spullen bij willen bestellen, er dan achter komen dat de datum ongeziens is veranderd, vind ik nogal opmerkelijk te noemen...

mahadma
door mahadma Sep 3, 2020 om 18:21
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Er gebeuren in computerland vreemde dingen. Echter, (om mr frank Visser kreet te gebruiken), wij zijn ook ooit voor een noodboodschappen in de Aldi gedwongen geweest toen er bij AH een netwerk naar Pluto was gegaan (om het netjes te zeggen). Was u erbij dat "uw vriendin" geen enkele fout maakte?  Één foute toets is voldoende. Horen zeggen is en blijft niet altijd 100% betrouwbaar.

ne
door neodutchio - Sep 3, 2020 om 17:31
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Er vallen nogal harde woorden, maar welk voordeel zou Jumbo er uit halen om de afspraak te verzetten? Van opzet is dus geen sprake. Blijft dus over een fout. Jaren terug heb ik dat ook meegemaakt dat mijn afspraak ineens verdwenen was. Bleek ergens een bug geweest te zijn. Jammer, kan een keertje gebeuren. Het was helaas rond de feestdagen en moest dus toch de drukte in om de spullen voor het kerstdiner te halen. Netjes de excuses gekregen van de supermarkteigenaar en een bloemetje.

Fouten kunnen altijd en overal gemaakt worden. Zelfs u maakt wel eens een foutje. U wilt ook niet zo hard gestraft worden als u onbedoeld een fout maakt. En daarbij is het hier niet eens bewezen wiens fout het is. Om dan te roepen tot een boycot is niet bepaald netjes te noemen.

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 18:03
Antwoorden / 1 Vragen

Maar om te blijven volharden dat t de fout van mijn vriendin is, ook al klopt dit niet vindt u wel netjes? OVERIGENS OOK: Dit gaat hier niet op, immers heeft zij eerder een bestelling geplaatst en de toezegging gekregen dat de leverdatum 5 september zou zijn en sindsdien niet meer op de app geweest... Vandaag spullen bij willen bestellen, er dan achter komen dat de datum ongeziens is veranderd, vind ik nogal opmerkelijk te noemen...

mahadma
door mahadma Sep 3, 2020 om 18:23
11544 Antwoorden / 51 Vragen

@Killrdevil, heeft u ècht nooit een fout gemaakt? Zo ja, geweldig (maar ik geloof het niet). Zo nee, dit geloof ik. Ik maak dagelijks foutjes en soms wel meer.

ki
door killrdevil Sep 3, 2020 om 18:32
Antwoorden / 1 Vragen

Deze opmerking is zo nutteloos, dat ik hier geeneens antwoord op ga geven...

Tr
door Trostomaat Sep 5, 2020 om 02:01
239 Antwoorden / Vragen

U heeft uw verhaal van horen zeggen. Ook daar kan ruis in de communicatie ontstaan zijn.

ro
door ronny530 - Sep 3, 2020 om 19:06
2783 Antwoorden / 41 Vragen

Allemaal leuk en aardig maar uw vriendin heeft een bestelling geplaatst die al verwerkt was en pas later nogmaals een bestelling gedaan die als een nieuwe bestelling behandeld wordt en later geleverd wordt. Ik weet niet u van de Jumbo verwacht maar wel dat het twee separate bestellingen betreft waarvan de levertijd verschilt. U kunt dan wel boos zijn maar of de klacht gegrond is durf ik te betwijfen.

rj
door rjw - Sep 3, 2020 om 20:02
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je ergens een bevestiging van de bestelling waarin 5 september vermeld staat? Ik heb ook wel eens (gelukkig voordat ik iets bestelde) een verkeerde datum ingevoerd. Bijvoorbeeld als je te snel een datum klikt terwijl de app of website nog aan het laden is. Dan snap je ineens niet waarom 2 dagen een auto huren zo duur is (had ik onlangs nog).

Tr
door Trostomaat - Sep 5, 2020 om 01:59
239 Antwoorden / Vragen

Jumbo ontkent dus de datum gewijzigd te hebben. Dat klinkt plausibel omdat het wat vreemd dat een winkel de bezorgdatum die door de klant verzocht is, zo maar 14 dagen de toekomst in zou schuiven.

Toch nog maar eens met u vriendin praten dan. Misschien per ongeluk iets gewijzigd via de app? Of wellicht bent u een bug op het spoor. U heeft sowieso uw verhaal uit de tweede hand, van horen zeggen, dus wellicht zit daar ook nog wat ruis op de lijn.