Ab
door Abdelhak1m Jan 11, 2022 om 10:05
Winkels & webshops
Mag mediamarkt een dure bundel verkopen?

Door de schaarste van chips kunnen leveranciers zoals Microsoft en Sony beperkte voorraden van nieuwe consoles leveren.
Mediamarkt lijkt hier misbruik van te maken door veel te dure bundels aan te bieden met spullen waar je eigenlijk niks aan hebt of niet zo snel zou kopen.
Een console aanzich is al een investering en met een bundel ben je verder van huis.

1151 6 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jan 11, 2022 om 10:06
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou dat niet mogen?
Ze doen een aanbieding, het is aan u of u op de aanbieding ingaat of niet.

Ab
door Abdelhak1m Jan 11, 2022 om 10:10
Antwoorden / 1 Vragen

Het is geen aanbieding, je wordt geforceerd om een set te kopen van spullen die je nooit van plan was/bent te kopen.

ju
door juliomariner Jan 11, 2022 om 10:14
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Niemand dwingt u dat te kopen.
Daarbij zullen er vast wel meer aanbieders zijn dan alleen de Mediamarkt

sira
door sira - Jan 11, 2022 om 10:16
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, ik denk van wel. U bent niet verplicht om ja te zeggen, u kunt ook naar een andere winkel gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2022 om 10:18
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Idem. Daarbij sluit ik ook niet uit dat men er bij de Mediamarkt ook (veel?) meer moet betalen. Bij o.a. IKEA is hetzelfde aan de orde.

En waarom dure dingen kopen waar u zoals u zelf zegt eigenlijk  niets aan heeft. De keuze om wel of niet te kopen van wat dan ook tegen welke prijs is geheel aan u om te beslissen.

Ik zie wel iets heel merkwaardigs: De site van Mediuamarkt geeft aan dat cookies worden igesteld maar zodra ik het wijzigen aanklik blijkt dat niet te kunnen.

lo
door lovewinnie - Jan 11, 2022 om 10:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze doen dit juist om misbruik te voorkomen. Handelaren kopen alles op en verkopen het door voor 800,+ euro per stuk. Gevolg is dat MediaMarkt nog PS5 te koop heeft .
Door bundels te maken is het opkopen niet aantrekkelijk voor handelaren omdat ze met overige spullen niks kunnen . Gevolg dat MediaMarkt nog voorraad heeft .
Wil je echt de PlayStation zelf is dat extra pakket niet erg.
Zelf de switch oled gekocht . Moest er verplicht spel bij kopen en z'n bundel met spullen waar ik niks aan had. ( Hebben al een switch met al die extra's)
IBM standaard bundel hebben we wat anders uitgezocht. OA extra controller naast de game. Wat duurder maar was ook prima. Zolang je maar niet alleen consul en game koopt maar ook nog ander artikel ( headset, controller of iets anders) kom je heel eind

pe
door peentjes - Jan 11, 2022 om 11:03
421 Antwoorden / 0 Vragen

Boft u even. Dan hoeft u ook niks te kopen waar u niks aan hebt of wat u niet snel zou kopen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 11, 2022 om 20:17
2095 Antwoorden / Vragen

Het is de bekende verwarring over de rol van de leverancier en de consument. De consument bepaalt niet wat er aangeboden wordt en tegen welke prijs, dat is de rol van de leverancier. De consument mag leveranciers zoeken, vergelijken en kan, maar hoeft niet, overgaan tot koop. U kunt niet kopen wat niet aangeboden wordt en u bent tot niets verplicht totdat u koopt en dan bent u verplicht tot betalen.