jo
door jojok Dec 14, 2023 om 17:23
Winkels & webshops

Mag winkelier staatslot verscheuren?

Dochter wilde 2 staatsloten kopen met verschillende eindcijfers. Winkelier printte er 2 uit met zelfde eindcijfer. Dochter vroeg opnieuw 2 verschillende eindcijfers. Winkelier verscheurt 1 en draait een nieuwe uit. Mag je een staatslot verscheuren?

8138 11 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 14, 2023 om 17:34
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, aannemend dat uw dochter er wel twee kreeg met verschillende eindcijfers. Het komt bij mijn verkoper ook wel eens voor indien bijv. er een heel lot wordt gemaakt in plaarts van 1/5 of met/zonrer XL.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Per ongeluk print ik ook wel eens een hele uit wat eigenlijk een 1/5 had moeten zijn. Dan kan je zo'n lot gewoon annuleren en een nieuwe printen.

Franske1958
door Franske1958 - Dec 14, 2023 om 17:59
430 Antwoorden / 2 Vragen

Om over een paar maanden uitgebreid op alle nieuwsberichten te horen van:
"Wil de eigenaar van het staatslot wat in die winkel is verkocht en waarop de hoofdprijs is gevallen zich svp melden"

mahadma
door mahadma - Dec 14, 2023 om 18:02
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom niet? Het zal heus wel uit het bestand verkochte loten gehaald worden.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen als het lot door de winkelier in de Staatsloterijcomputer geannulleerd wordt.

mahadma
door mahadma Dec 19, 2023 om 17:15
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Neem aan dat ze eerst de klant helpen en dan annuleren

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 14, 2023 om 18:02
2075 Antwoorden / Vragen

Dus de  leverancier heeft meer loten geprint dan hij van plan is af te rekenen met de Sttatloterij. Ra ra hoe verrekenen ze dat? Heel eerlijk, is dat ons probleem? Misschien heeft hij naast het te verscheuren het ook afgemeld.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Alle geprinte (en hopelijk dan ook verkochte) loten worden verrekend met de loten die via de computer uitbetaald worden.

sira
door sira - Dec 14, 2023 om 18:09
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Als u het 100% zeker wilt weten, moet u de vraag aan de Staatsloterij zelf stellen.

Gr
door Grunn1 - Dec 14, 2023 om 19:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een winkelier kan er zoveel uitprinten als die wil en ook verscheuren. Het nummer wordt pas geactiveerd nadat het uitgeprinte lot wordt gescand bij de kassa en dus betaald. Tot die tijd is het een waardeloos velletje papier.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Grunn1, zo zit het dus niet! Ik ben zelf verkoper van Staatsloten. Elk lot wat uit de printer komt is automatisch geactiveerd en wordt berekend. Niet pas wat bij de kassa gescand wordt. Het is dus zeker geen waardeloos velletje papier. Wel kunnen loten geannuleerd worden, dat gebeurt ook via de Staatsloterijcomputer. Daarna kunnen ze wel verscheurd worden.

Re
door Reinier182 - Dec 14, 2023 om 22:53
163 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk het is maar een geprint kaartje van niks. Uw dochter wou die ene staatslot niet dus is het niet geactiveerd in de computer. Het nummer is gewoon te koop. In de computer van staatsloterij staan de verkochte loten.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als het geprint is, is het ook geactiveerd! Pas na het handmatig annuleren in de Staatsloterijcomputer is het lot ongeldig geworden. Tot die tijd is het geen kaartje van niks!

Iv
door Ivo W - Dec 14, 2023 om 22:57
731 Antwoorden / Vragen

Zolang de winkelier eigenaar is van de spullen mag hij met zijn volledige winkel inventaris doen wat hij wil. Zolang er bij die acties tenminste geen gevaar of hinder ontstaat.

Verscheuren, bekrassen, breken, weggeven, kapot gooien... Mag allemaal.

Als het staatslot nog niet geactiveerd is, is het een zaak tussen winkelier en staatsloterij wat er met het foutief geprinte lot gedaan mag/moet worden. In het ergste geval moet de winkelier de kosten van het lot vergoeden aan de staatsloterij, omdat het lot aan de winkel geleverd is (indien het al wel geactiveerd was), maar niet aan een klant is verkocht.

Maar nee, verboden om een lot te Verscheuren zal het zeker niet zijn.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad blijft het lot van de winkelier zolang het niet verkocht is. Maar het hoeft niet speciaal geactiveerd te worden. Een lot is automatisch actief zodra het geprint is. Kan nog wel geannuleerd worden in de Staatsloterijcomputer. Kosten van een niet geannuleerd lot worden aan de winkelier berekend. Niet slim om dat dan zomaar kapot te scheuren....

mo
door mof - Dec 18, 2023 om 15:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA. Waarom niet? Er wordt een nummer uitgeprint dat niet wordt verkocht. DAt is dan ongeldig en wordt verscheurd zodat ook niemand ooit dat nummer voor die trekking kan gebruiken.

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, zodra het lot geprint is, is het actief. Pas na annuleren is het ongeldig.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2023 om 16:45
3162 Antwoorden / 0 Vragen

lot word afgemeld in het systeem en dus moet deze vernietigd, het mag dus, sterker, het moet zelfs vernietigd worden..

ma
door magdelene Dec 18, 2023 om 17:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeft niet vernietigd te worden. Komt met grote letters 'ongeldig' op te staan.

1paul
door 1paul Dec 19, 2023 om 11:06
3162 Antwoorden / 0 Vragen

dat is dus vernietiging van het lot!!

@q
door @qwerty@ - Dec 18, 2023 om 17:20
69 Antwoorden / 1 Vragen

Oud onderwerp weer naar boven halen ?
Te weinig onderwepen dus..........

ne
door neodutchio Dec 18, 2023 om 17:49
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Is 4 dagen al reden om het oud te noemen?