Mediamarkt komt leververplichting niet na. Hoe kan ik dit oplossen?
Eind november hebben wij een product besteld via de website van Mediamarkt. Het product 22 november 2023 worden geleverd, wij zijn de hele dag thuis gebleven wachtende op het pakket. op een gegeven moment ontvangen wij een e-mail dat het pakket zou zijn afgeleverd, maar misschien wij hebben bel niet gehoord. We hebben geen briefje door de deur, maar ook geen opnames op de video deurbel en dus zijn we ook bij de buren wezen vragen. Helaas is ons pakket nergens te vinden. Op de DHL website zien we de naam Hans met een streepje als handtekening. Dezelfde dag nog melding gemaakt bij mediamarkt en ze voorzien van alle info waar ze naar vroegen. Tot op heden, 12 december 2023 , nog geen reactie van mediamarkt. Inmiddels al wel meerdere uren geïnvesteerd om te bellen en na navraag te doen, maar helaas zonder resultaat. je staat als consument met je rug tegen de muur ook al heb je voldaan aan je verplichtingen.
in een van de eerste e-mails is bevestigd dat het onderzoek ongeveer twee werkdagen zou gaan duren, later werd aangegeven dat het druk was bij mediamarkt en DHL dat het misschien zeven werkdagen zou gaan duren. Inmiddels zijn we een maand verder.
Briefjes in de brievenbus dat "ze zijn geweest" is afgeschaft. Aleen als men het pakje bij de buren heeft afgeleverd, die briefjes zijn er nog wel. Voor de rest over het door u te verwachte pakje kan ik geen zinnig woord zeggen. Het barst overal over klachten, van welke bezorger dan ook.
MM is verantwoordelijk voor het goed aankomen van uw pakket zij zullen u schadeloos moeten stellen.
Even en snuggere vraag terug. Duur pakketje? want de pakketbezorger krijgt wel eens de Zwarte Piet.
Je bent nog geen maand verder, maar net 2 werkweken gerekend vanaf 22 november. Je snapt natuurlijk wel dat onderzoeken tijd nodig hebben en twee werkenweken (om exacte te zijn 15 werkdagen) zou een erg snel onderzoek zijn. MM moet DHL inschakelen die moeten intern een onderzoek opstarten, kanttekening is dat jouw pakket niet het enige is dat 'kwijt' is, dus zeg ik: "patience is a virtue."
Uiteraard snap ik dat geduld hebben niet makkelijk, maar toch... Geef het nog een aantal werkdagen en daarna kun je MM een (aangetekende) brief sturen met daarin de melding dat je of het bestelde alsnog wilt ontvangen of dat je je aankoopbedrag teruggestort wilt hebben.
Tot slot
Je hebt alleen te maken met MM dat is je contractpartner en MM moet een onderzoeksverzoek bij hun contractparter (zijnde DHL) doen.
Wat zeg je?
Om te beginnen: mediamarkt is degene die aangesprken dient te worden middels ingebreke blijven van levering. Uit uw vraag begrijp ik dat er sprake kan zijn van een valselijke handtekening. Het is dus MM dsie DHL aansprakelijk dient te stellen. Men kan niet bewijzeb dat u het wel geleverd heeft gekreegen. Zie o.a. dit: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- en dit: Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl M.b.t., in gebreke stellen https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en geef daarin MM nog 14 dagfen de tijd.U kunt dit oplossen door even geduld te hebben, als het 23 december (één maand) nog niet opgelost is zou ik gaan escaleren met een schriftelijke klacht richting de Mediamarkt en als daar geen bevredigend antwoord op komt naar de geschillencommisie.
Tja, mij ook vaak gebeurd. Op een dag zag ik de pakketbezorger (van PostNL) uit zijn busje stappen, en op zijn apparaatje alvast de pakketjes scannen en ondertekenen met bezorgd. Daar zat ook een aangetekende stuk aan mij tussen. Bij aangetekende post moet de bezorger nog steeds een briefje achterlaten. Ik heb een klacht tegen deze bezorger ingediend. Die bezorger kwam een dag later persoonlijk verhaal bij mij halen waarom ik niet bij hem heb geklaagd en dat "niemand in de buurt er verder over klaagt" en verder een dreigement geen pakjes meer bij mij te bezorgen. Daarop meteen weer een klacht ingediend. Verder laat ik mijn pakjes tegenwoordig altijd bij het afhaalpunt brengen. Zowel voor DHL, Postnl als voor overige diensten. Voor zover ze dat doen.
De kans is groot dat de bezorger ddor tijdnood en het erg krappe beloningssysteem dat in die business gebruikt wordt zo veel mogelijk pakjes op 1 adres achterlaat. In mijn straat is zelfs op een gegeven moment ergens nog een pakketje 6 maanden na dato nog boven water gekomen. Geen briefje achtergelaten en de buur waar het pakje lag vond dat de eigenaar zelf maar langs had moeten komen.
De bezorger zal wel ergens een favoriet pakket adres hebben dus de oplossing ligt bij de bezorger. In de toekomst zou ik je aanraden om als het maar even mogelijk is je pakketten op officiele afhaalpunten te laten bezorgen.
stel de MM in gebreke en geef ze nog eenmaal de kans om alsnog te leveren binnen 15 dagen, als ze hier niet aan voldoen eis je je centjes terug.
Los even van de beroerde service van Mediamarkt is het aan te raden om de bestellingen middels een creditcard te betalen.
Je hebt dan altijd de mogelijkheid om, met goede omklede redenen, je betaling terug te draaien. De redenen die jij noemt lijken mij reëel genoeg om in zo'n geval terugbetaling mogelijk te maken.
Soortgelijke situatie bij mij. Ik bestel een cadeau voor kerst t.w.v. 337 euro. Ik betaal (gelukkig denk ik) met mijn creditcard.
Op de dag van bezorging krijg ik de melding dat de bezorger (DHL) onderweg is. Voordat ik kan denken, dat is fijn, krijg ik een melding dat mijn pakket bezorgd is. Dit alles in dezelfde minuut. Best knap.
Ik heb ook de melding gekregen dat het onderzoek maximaal 2 werkdag in beslag neemt. In de eerste week bel ik, en ik krijg te horen dat het nog even kan duren omdat de melding pas op maandag is binnengekomen (het is donderdag, dus meer dan twee werkdagen).
Deze week heb ik melding gemaakt bij mijn creditcard maatschappij en alle benodigde documenten heb ik opgestuurd via de mail.
Even afwachten maar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer