Mijn man heeft een trainingspak gekocht en na een keer dragen gaf de kleur af
Mijn man heeft een trainingspak gekocht en na een keer dragen gaf de kleur af op zijn sokken. Vervolgens heb ik het gewassen volgens voorschrift op 30 graden zonder iets erbij en de kleur is door de witte bies gelopen. De winkel weigert deze pak terug te nemen. Wat nu.
Topantwoord
Het pak is gekocht in een winkel, dus meestal koop=koop tenzij uitzonderingen.
U heeft het NA dragen gewassen op 30 graden met uitsluitend water zegt u.
Dat de winkel nu weigert het pak terug te nemen is logisch, zou u een verkocht en gewassen pak willen kopen? Ik denk het niet.
Het enige wat u kunt doen is terug naar de winkel en een garantieclaim neerleggen en afwachten hoe ze daarop reageren. Dàt laatste is nu nog niet te voorspellen. U moet bij klachten over een gekocht artikel altijd naar de verkoper, die kijkt wat kan. Naar hun leverancier retourneren en laten onderzoeken enz. Daar heeft u geen boodschap aan. Pas als de verkoper na de klachtbehandeling bij de leverancier van jun uitsluitsel krijgt kunt u als u er niet uitkomt verder over praten.
U had het wassen niet moeten doen, maar eerder moeten klagen dat er op de sokken de kleur van het trainingspak zat. Denk dat ze daarom het trainingspak niet terug nemen.
Na het wassen zijn de kleuren doorgelopen, dan is het nu aan de verkoper om te bewijzen waar dit door komt, hij kan en mag dit niet bij u neerleggen....
Verkoper moet met een aanvaardbare oplossing komen, in dit geval lijkt he tmij geld terug, ik neem tenminste aan dat u niet een zelfde pak weer terug wilt hebben....
Ik wil de pak niet ruilen maar retourneren omdat het voldoet niet. Een kleding stuk moet niet afgeven op je sokken en niet doorlopen mits gewassen op 30 graden volgens de voorschrift. Ik wil mijn geld terug maar de verkoper weigert dit. Ik heb de bon nog. We kochten deze pak 10 dagen geleden.
Wat zijn mijn rechten als consument?
Retourneren na wassen is een gepasseerd station. Retourneren vóór wassen had een optie geweest.
Welke reden geeft de verkoper op om het geld niet terug te geven? Misschien willen ze wel een tegoedbon geven?
Hij wil geen geld terug of een tegoed bon. Hij beweerd dat ik het verkeerd heb gewassen en dat hij heeft veel pakken van deze merk verkocht zonder klachten. Ik heb het zonder andere kleding stukken volgens sde was voorschrift gewassen.
Hij beweerd dat geen kleding winkel geeft geld terug onder deze omstandigheden. Wat niet waar is.
U zegt veel.
Echter, niet 100% kledingwinkels geeft geld terug, zeker in deze c19 tijd zijn ze nog blij dat ze leven. (D reizen is al failliet, en velen zullen volgen).
Ze kunnen, mits ze dat willen, een tegoedbon geven, ruilen of crediteren.
U heeft wèl het pak gewassen zonder vooraf te informeren/te melden bij de verkoper.
Dat maakt uw positie wel zwakker.
Dit heeft niks met Corona of D-Reizen te maken. De Corona crisis is geen vrijkaart voor slechte service.
Ik mag een kleding stuk wassen zonder toestemming van de koper.
Ze willen niet een tegoedbon geven, ruilen of crediteren. Dat is het probleem.
Dit is toch zo'n partijenwinkel in het pand waar eerst Rituals zat?
Ik geef met c19 aan dat vele winkel op omvallen staan. niets meer en niets minder..
Nauurlijk mag u een kledingstuk wassen, Maar daarmee verspeeld u dus wel rechten. Ik zie de winkels al volhangen met gewassen kleding en weer ter verkoop aangeboden worden, ........
En natuurlijk willen ze geen tegoedbon geven, ruilen of crediteren. Dat laatste is geen wet in NL. De verkoper mag ruilen, mag een tegoedbon geven, mag crediteren. maar dat is en blijft wel de keuze aan de verkoper.
Hij dient wel een correcte garantieregeling te hanteren, en hoe hij dat doet is aan hen en niet aan u.
De verkoper zal best wel vaker gehoord hebben dat "men" iets correct gewassen heeft. Maar of dat altijd de waarheid is, is vers 23. Ik zeg dus niet dat U zou liegen voor de goede orde.
U had kunnen bellen voor het wassen wat het beste was, U heeft besloten te wassen naar ik aanneem volgens het ingenaaide wasvoorschrift. Heeft u de broek aalleen in de machine gewassen of ook met andere (mogelijk) gekleurde stoffen? Het zou zo maar kunnen zijn dat andere kledingstukken hebben afgegeven op de broek.
Ik snap dat deze pak niet verder verkocht kan worden door de winkel. De verkoper moet het retourneren naar de leverancier en mij crediteren. Inderdaad hij dient wel een correcte garantieregeling te hanteren.
Zoals ik boven heb aangegeven. Ik heb de pak alleen gewassen zonder andere kleding stukken erbij en geheel volgens de was voorschrift.
Bedankt voor de tip Maritas ik heb het doorgespeeld.
Maar als het pak met dragen al af gaf op de sokken, had u het natuurlijk helemaal niet moeten gaan wassen.
@Linda Scottie ,
Neem eens contact op met Consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer