Aa
door Aaltje1970 Feb 7, 2018 om 21:50
Winkels & webshops

Mijn ouders hebben een fiets bij actie-fiets gekocht. Betaald maar geen fiets

Mijn ouders hebben een fiets gekocht via intintern bij actie-fiets. Netjes betaald maar geen fiets . Na een paar mailtjes heen en weer en allerlei beloftes horen we niks meer. Helemaal geen contact meer mogelijk. En ook het geld niet terug. Kunnen we hier iets tegen doen.?

8206 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2018 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Waarom niet eerder op internet naar klachten gekeken?

Ze leveren al blijkbaar niet meer sinds november.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/actie-fiets/details?companyId=f6ed45d2-0480-41fc-a2cf-25b86e6365e9

Zet uw klacht er maar bij.

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2018 om 22:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik lees op hun site dat ze dagelijks geopend zijn, maar waar? Helaas dat staat er niet bij.

Dagelijks geopend
 
 
Wij zijn op de volgende dagen telefonisch bereikbaar:

Maandag: 12:00-17:00
Dinsdag: 11:00-17:00
Woensdag: 12:00-17:00
Donderdag: 12:00-17:00
Vrijdag: 12:00-17:00 
Zaterdag: 12:00-17:00
Zondag: Onbereikbaar
 
* 1e en 2e Kerstdag zijn wij gesloten
* 31 december zijn wij vanaf 12:00 - 15:00 bereikbaar
* 1 januari zijn wij gesloten


Mail:info@actie-fiets.nl 
U ontvangt binnen 24 uur reactie op uw mail nadat u deze verzonden heeft.
 
 

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2018 om 22:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]



ne
door neodutchio - Feb 7, 2018 om 22:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen
1

Ze hebben het over een winkel, maar het adres is een flat in Capelle aan den IJssel. Via het KVK nummer kom je uit bij bikedepot.nl. Het plaatje op beide sites van de medewerkers is gewoon van internet geplukt en is ook, als ik het mij goed herinner, gebruikt door Action.

Al met al lijkt het een hobbiest dat via dropshipping een handeltje heeft. Wat u kunt doen is een aangetekend schrijven sturen naar het bekende adres dat u de koop ontbind en dat u binnen de wettelijke termijn van 14 dagen het geld terug wilt ontvangen. Mocht daar geen reaktie op komen kunt u er een incassobureau op afsturen.

Wel is het verstandig de volgende keer eerst even te kijken waar er gekocht wordt. Er staan diverse klachten op internet dat er niet geleverd wordt.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2018 om 22:12
7210 Antwoorden / 3 Vragen
0

Levertijd kan vertraagd zijn en de mail daarover in de spambox terechtgekomen.
https://actie-fiets.nl/levertijden

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2018 om 22:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen
6

Ik wil en blijf 'achterlijk blijven'. Koop toch, potjandori een fiets bij de fietsenmaker/verkoper. Gebed zonder eind om op internet een fiets te kopen: de goede niet te kort te willen doen, maar daar is die fietsverkoper in winkel toch voor? Plus service. Is al vaak gesteld: koop een fiets in een échte' winkel. Service is navenant, zou moeten.

pe
door pebk Feb 9, 2018 om 13:58
583 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn prima webwinkels om bij te bestellen. Laatst een prima fiets gekocht bij een grote webwinkel met een echte winkel in Arnhem. Echter is het altijd "bezint eer ge begint". Je moet helaas wantrouwig zijn.

scherpslijper
door scherpslijper - Feb 8, 2018 om 06:57
70 Antwoorden / Vragen
0

Telefonisch waren ze ook alleen maar bereikbaar op 5 januari (en dan nog maar 2,5 uur):
https://actie-fiets.nl/contact

hutch
door hutch - Feb 8, 2018 om 09:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen
2

Het is ook nog eens een zeer onbetrouwbaar 'bedijfje' (een veel te groot woord voor deze hobbyist).
Hij (Jenan / Dzenan M.) geeft op zijn website aan dat u bij de Stichting Webwinkelkeur terecht kunt, als u met uw klacht er met hem niet uitkomt.



Dit 'bedrijfje' is helemaal geen lid van die Stichting en dan kunt u daar ook niet terecht.
Dus bedient hij zich van een leugen, om een klant gerust te stellen. Dat is dus pure misleiding!

Andere websites van dit ventje zijn: xlbikes.nl  en bikedepot.nl.  Dezelfde leugens.

Laat iedereen (nu weer) gewaarschuwd zijn voor dit ventje.

ha
door hansis55 - Feb 9, 2018 om 13:05
10 Antwoorden / 3 Vragen
0

Das een lastige....indien U betaald heeft met een creditcard is er geen probleem, althans niet bij de Visa.
die hebben standaard een aflevergarantie, dan krijgt U probleemloos Uw geld terug.

er
door ernie eduard - Feb 9, 2018 om 14:05
21 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een fiets die besteld is moet je niet meer aanbetalen dan 50 Euro en de rest bij aflevering. Of nog beter helemaal niks aanbetalen. Maar alles betalen is niet meer van deze tijd met al die oplichters op het internet.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 9, 2018 om 16:36
641 Antwoorden / 77 Vragen
0

Het aantal klachten bij online shops loopt gigantisch op.

Logisch. iedereen mag een webshop beginnen en hoeft niets te leveren.

Justitie doet er n.l. helemaal niets mee. Dus stelen is in Nederland toegestaan, mist het via Internet gebeurt.

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2018 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nadenken voordat je iets doet en koopt is anders nog steeds toegestaan.

Li
door Lin137 - Mar 7, 2018 om 16:51
1 Antwoorden / Vragen
0

Hier hetzelfde, kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Wel voor verkoop even online gekeken naar de klachten, maar zag er zo snel maar 2.
Even het hele verhaal. 6 februari fiets besteld en betaald. Volgens de advertentie op marktplaats voor 17:00 besteld, volgende dag in huis. 
Na aankoop geen bevestigingmail in de trant van: gefeliciteerd met uw aankoop oid, helemaal niets.
Na een paar dagen toch maar even
bellen. Werd wel opgenomen, hij zou een mail sturen met daarin de lever datum van de fiets. Of.... toch niet. Later weer gebeld, werd wel weer opgenomen. Ongenoegen geuit, zouden een mail sturen, wisten niet waar het mis gegaan was. Mail gekregen met daarin de melding dat de fiets vanaf dinsdag voor levering zou worden aangeboden. Die vrijdag nog geen fiets. Weer gebeld, Ja mevrouw u had zelf een afspraak moeten maken, dat stond ook in de mail. Uhm..... nee dat stond er niet.
Maar goed ze zouden hem aanbieden bij DHL en dan zou hij er uiterlijk dinsdag zijn. U raadt het al, geen fiets. Aangezien ik mij aan de tel makkelijk laat afschepen, man laten bellen. Na een paar pogingen gelukt om weer contact met ze te krijgen. Medewerker bood aan een korting op het aankoopbedrag of accessoires voor de fiets, als tegemoetkoming. Man zei: u kunt mijn rug op met uw beloftes, ik wil gewoon mijn fiets. Ja meneer we gaan even kijken waar het mis is gegaan. Maar vrijdag, uiterlijk maandag krijgt u uw fiets.
Weer een paar dagen later, besloten man en ik dat we er klaar mee waren, en dat het geld dan maar terug gestort moest worden. ‘Vrienden’ van actie-fiets een mail gestuurd dan we wilde afzien van de verkoop. Geen reactie, ook niet te bereiken.
Vandaag weer contact gezocht. Gelukkig wel weer iemand aan de telefoon gehad, fiets scheen vrijdag en zaterdag aangeboden te zijn geweest door DHL, maar er was niemand thuis. Voor dat het geld terug gestort kon worden, moest fiets eerst retour uit depot DHL. Dit was natuurlijk volledig geklets in de ruimte, we wonen met 8 mensen op dit adres, en ook man en ik waren thuis, was helemaal niets aangeboden. Bedacht dat hele DHL verhaal ws ook geklets is, dus DHL gebeld met de vraag of er een fiets aangeboden is. Wat mij onwaarschijnlijk leek, omdat mijn ervaring met DHL altijd prima is. Ze mailen je altijd, laten berichten achter etc. Reguliere DHL bezorgt niet op zaterdag, maar zei de medewerker, misschien komt het uit buitenland, probeer DHL Parcell even voor de zekerheid. Deze gebeld, super vriendelijk te woord gestaan, maar er was op dit adres sinds 3 feb niets meer aangeboden ter aflevering. DHL op de hoogte gebracht van het feit dat actie-fiets/bikerdepot hun slechte service op DHL afschuift, en dat ik dat oneerlijk vind.
Om een lang verhaal kort te maken, nog steeds geen fiets ......en geen geld terug




Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer