Je denk een paar goede orthopedische schoenen te kopen van 89,95 voor 39,95 via een Nederlands bedrijf. Echter na bestellen en betalen blijkt het verscheept te worden vanuit Azië. Na 3 weken kreeg ik de schoenen binnen in een plastic zak. Het is van verschrikkelijke goedkoop plastic materiaal gemaakt. Kan zo bij plastic afval geen enkele pasvorm. Verschrikkelijk nep! De air aan de zijkanten zijn opgeplakte stickers. Je kan het retour sturen maar kosten zijn voor eigenrekening 40,-!!! Deze site moet uit de lucht, verboden worden, dat dit mag! Zodat andere mensen niet meer opgelicht kunnen worden!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
door MoluvoMay 1, 2023 om 16:01
1 Antwoorden / Vragen
Beste Sjjoppy,
Bedankt voor uw e-mail. Wij zijn uiterraad niet misleidend.
Helaas hadden we tussen januari en februari een logistiek probleem waardoor veel bestellingen verkeerd / te laat werden geleverd. Onlangs hebben wij dit ook opgelost en zijn we van 400 negatieve reviews naar 100 gegaan, en zullen we binnen 1 maand een positief cijfer behalen op trustpilot. Dit omdat wij uiterraad de klantenservice flink hebben verbeterd en alle problemen voorkomen / direct oplossen.
Als u vragen hebt kunt u ons gemakkelijk contacteren via support@moluvo.com
U kunt nergens een naam adres telefoon oid vinden, alleen veel korting en een mistig email verhaal. Dit is een dropshippet.die besteld op iw naam dingen in China, en verdient daar dik aan.
Uw opmerking dat dit verboden moet worden is vreemd, U moet uitkijken waar u besteld. En voor dropshippers wordt al/pad vele jaren gewaarschuwd........
Dat mag niet, aangezien het geen verpakkingsplastic is en ze niet gerecycled kunnen worden. Neem uw verlis, dump ze bij het restafval en ga naar een goede orthopeed voor de juiste aanpassing (mocht u dat nodig hebben).
Hallo, als u met Ideal betaald hebt dan is het wat het is vrees ik. Mocht u met een credit card betaald hebben dan kunt u proberen uw geld terug te krijgen. Dat kan in het geval de verkoper zich niet aan de afpraken houdt. Dat is maar de vraag, hebt u gekregen hebt wat er op het plaatje staat, maar check het voor de zekerheid even.
U denkt serieus goede orthopedische schoenen te kunnen kopen op een vage website voor een flutbedrag? Ik zal maar niet zeggen wat mijn zomerse slippers mij gekost hebben. Die zijn namelijk netjes aangepast aan mijn voet met alle aanpassingen die nodig zijn. Zo iets koop je niet online. Idem voor inlegzooltjes, die moeten op maat gemaakt worden. Algemeen verkrijgbaar en orthopedisch gaan niet samen. Wijze les voor u.
Dropshipping is overigens niet verboden. Het is wel iets waar al jarenlang voor gewaarschuwd word. Stap 1 van het online kopen begint met de identiteit van de ondernemen. Wat is zijn vestigingsadres, wat is zijn KVK nummer en wat zijn de contactgegevens. Als die basis al ontbreekt weet ieder weldenkend mens dat je daar niet moet gaan bestellen.
Deze site is geregistreerd op 23 - 1 - 2022 , is een dropshipper , spullen komen uit China .
Je kan het retour sturen maar kosten zijn voor eigenrekening 40 € ,
Staat duidelijk bij Ruilen en Retourneren vermeldt :
Kosten retourneren:
Zoals aangegeven in onze voorwaarden en op de website hanteert Moluvo geen gratis retourbeleid. Hierdoor zijn de retourneerkosten verantwoordelijke voor de consument. Zoals aangegeven in de voorwaarden en op de website worden de bestellingen verzonden vanuit Azië naar de consument en zal de consument ook de retourzending retourneren naar onze enige centrale magazijn in Azië. Houdt er rekening mee dat de kosten van het retourneren kunnen variëren van €20 tot €40 per retourzending.
** ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN IN AZIË GEZONDEN.
door MabelleApr 30, 2023 om 18:13
420 Antwoorden / 1 Vragen
Ook krijg ik nu constant postmaster als ik probeer contact op te nemen. Logisch, de shop bestaat niet meer. De vogel is gevlogen.
door atlas1302Apr 30, 2023 om 19:37
341 Antwoorden / 13 Vragen
De vogel is niet gevlogen, die zit er nog gewoon en blijft ook gewoon doorgaan met dropshippen. Terug gestuurde pakketjes komen zogenaamd nooit aan bij deze vogels. Zonde geld dus, niet opsturen maar een dispute openen, en een zeer slecht review schrijven.
door MabelleApr 30, 2023 om 20:26
420 Antwoorden / 1 Vragen
Moluvo.nl is offline, dus deze vogel is gevlogen. Beetje moeilijk hè, een dispute openen met een shop die offline is... Een slechte review schrijven slaat ook nergens op als de shop Moluvo.nl niet eens meer bestaat.
rj
door rjwApr 30, 2023 om 21:03
3261 Antwoorden / 5 Vragen
2 paar schoenen voor 68 euro. Los van alle andere zaken, daar kan je toch niets van verwachten?
door siraApr 30, 2023 om 21:33
2331 Antwoorden / 24 Vragen
@Daisy Tutt Dat moet wel een hele zware steen zijn geweest waar u onder hebt gezeten, er wordt zeker al 4 à 5 jaar voor dergelijke webshops gewaarschuwd.
Mo
door MoluvoMay 1, 2023 om 16:06
1 Antwoorden / Vragen
Beste Daisy, Mabelle, Atlas1302, RJW en Sira,
Op vrijdag 28-04-2023 waren we getroffen door een zware technische storing. Hierdoor is de domeinnaam www.moluvo.nl en het e-mail adres support@moluvo.nl platgegaan. Wellicht was u dit ook niet ontgaan toen u ons probeerde te bezoeken of te contacteren. We zijn daarom direct aan de slag gegaan en hebben de afgelopen dagen niet geslapen om dit direct op te lossen zodat we weer direct in contact konden komen met u. Daarom kunt u vanaf nu ons bezoeken via www.moluvo.com en ons contacteren via support@moluvo.com. De klantenservice staat 24/7 voor u klaar via support@moluvo.com We willen onze oprechte excuses aanbieden voor deze zeer vervelende situatie, maar gelukkig is het weer opgelost.
Daarnaast kunnen we u garanderen wanneer u klachten / problemen hebt dat wij dit uiterst serieus nemen en alles er aan doen om dit goed met u op te lossen.
Fijne dag!
Met vriendelijke groeten,
Team Moluvo
door atlas1302May 1, 2023 om 22:35
341 Antwoorden / 13 Vragen
moeder@belle, Ze zijn gewoon online en de vogel is niet gevlogen. Gewoon procedure volgen..hé.
Lesgeld en nooit meer doen. AliExpres wordt ook steeds makkelijker en zegt gewoon, stuur maar terug. Maar vergeet er bij te vertellen dat het pakket eerst ontvangen moet worden door verkoper en die bepaalt. En dat gebeurt nu juist niet, de leverende Chinees die ook dropshipper is, ontvangt nooit één pakket. Het komt gewoon niet aan, vanwege vage of schimmige redenen. Een slecht review geven is het hoogst haalbare wat er in zit.
Op uitzonderingen na zijn de meeste leveranciërs in China ook dropshippers, de gemakkelijke tussenhandel die alles vanuit hun hangmat regelen en doorsturen.
Dus houden die plastic schoenen, misschien kan je iemand anders er blij mee maken.
door siraApr 30, 2023 om 21:34
2331 Antwoorden / 24 Vragen
Badschoentjes voor op vakantie
Mo
door MoluvoMay 1, 2023 om 16:08
1 Antwoorden / Vragen
Beste Atlas1302,
We hopen dat u een fijne dag hebt. Wij kunnen u garaderen dat Noamppje haar klacht / probleem serieus is genomen / wordt genomen (als ze nog geen contact hebt opgenomen) en er alles aan gedaan wordt om dit goed op te lossen.
Als u vragen hebt, stuur dan een e-mail naar support@moluvo.com
Fijne dag!
Met vriendelijke groeten,
Team Moluvo
door atlas1302May 1, 2023 om 16:58
341 Antwoorden / 13 Vragen
Zolang Moluvo de Nederlandse taal niet beheerst, of het is een slip of the pen....dan verwacht ik weinig goeds. De site is off line, trustpilot staat bol van de klachten en slechte recentie's, dus mij niet gezien daar.
'' GARADEREN'' als u onder het vergrootglas ligt, zou ik toch zeker zorgen voor een smetteloze Nederlandse tekst.
U probeert wel op deze slinkse manier propaganda te maken, alleen het ijs waar u opstaat is niet erg dik.
Ik heb zeker een fijne dag. Bedankt!
door siraMay 1, 2023 om 22:15
2331 Antwoorden / 24 Vragen
@Moluvo
We hopen dat u een fijne dag hebt (= heeft). Wij kunnen u garanderen dat Noamppje haar klacht / probleem serieus is genomen / wordt genomen (als ze nog geen contact hebt (= heeft) opgenomen) en er alles aan gedaan wordt om dit goed op te lossen.
Als u vragen hebt (= heeft), stuur dan een e-mail naar support@moluvo.com
Bedankt voor je eerlijke feedback. Dit helpt ons de klantenservice te verbeteren. Het is jammer om te horen dat u een negatieve ervaring hebt ervaren bij ons. Onze oprechte excuses daarvoor.
Daarom adviseren wij u om direct contact op te nemen met onze klantenservice: support@moluvo.com, zij staan 24/7 klaar voor u om uw probleem direct op te lossen. Want zo te horen heeft u of een verkeerd product of een defect product ontvangen.
door atlas1302May 2, 2023 om 09:06
341 Antwoorden / 13 Vragen
Adres: Randstad 22 - 46, 1316BZ Almere (dit is niet het retouradres)
door siraMay 2, 2023 om 09:26
2331 Antwoorden / 24 Vragen
Ik heb in principe niets tegen dropshipping. Mijn laatste baan was bij een winkel/webshop, ik runde de webshop. Klanten bestelden en betaalden iets bij onze webshop, maar soms gebeurde het weleens dat we iets niet (meer) op voorraad hadden en dan bestelde ik het bij de groothandel die het middels dropshipping naar de klant verstuurde. Zag de klant af van de koop dan moest het naar onze winkel worden geretourneerd. Ook telefonisch contact verliep via ons. Dus niets schimmigs.
door atlas1302May 2, 2023 om 10:42
341 Antwoorden / 13 Vragen
Zo hoort het ook te gaan, na sturen kan altijd via dropshipping zoals jij in jouw geval aanhaalt bij een live winkel. Ook de goederen kunnen geretourneerd worden naar de winkel/webshop. Niks mis mee. Maar Moluvo is duidelijk andere koek. Ik vraag me daarom af, is een K.v.K nummer eigenlijk niet verplicht. Ook schoenen branche is beschermd toch? er wordt zelfs over orthopetische schoenen gesproken die achteraf hard plastic blijken te zijn. Ik denk dat het niet moeilijk kan zijn om deze dropshipper ter verantwoording te roepen bij een rechter, als hij werkelijk in Almere zit op 22 t/m 46. Of is het 22 en 46?
Helemaal mee eens! Ik kocht een pak welke op de foto van goede kwaliteit leek. Na drie weken kwam pakketje binnen en bleek dit van een heel goedkoop synthetisch stofje te zijn, niet gevoerd. Geen schoudervulling. Heel lelijk en goedkoop uitziend! 50 euro weggegooid! Terugzenden geen optie want inderdaad 40,- kwijt. Deze moluvo kwam via social media re voorschijn. Maar dit moet echt verboden worden!
door neodutchioNov 9, 2023 om 00:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen
Zomaar ergens blind gaan kopen zonder enige controle vooraf, dat zou verboden moeten worden. Gevalletje eigen schuld dus.
door Thijs12Nov 9, 2023 om 09:49
535 Antwoorden / Vragen
Die winkels van tegenwoordig. Facebook, Instagram, Telegram. Social Media ook wel genoemd. Denk eens na over die naam. 50 % korting, alleen vandaag gratis verzending.
door marita5Nov 9, 2023 om 12:33
11510 Antwoorden / 15 Vragen
De site moluvo.nl is uit de lucht .
door Thijs12Nov 9, 2023 om 14:13
535 Antwoorden / Vragen
Dropshippers verzinnen wel een nieuwe naam als het te heet wordt onder de voeten en gaan verder met oplichting. Er is nog veel geld onder de mensen om in te pikken. Altijd weer nieuwe social media gebruikers die er in trappen.!
door mahadmaNov 9, 2023 om 16:31
11539 Antwoorden / 51 Vragen
Maar dit moet echt verboden worden!
Als NL UIT de EU gaat is alles over. Nu moet de koper vooral heel goed opletten en u niet laten tillen door kortingen en leuke filmpjes en vooral niet kijken naar de verkoper zijn adres enz.
door MabelleNov 9, 2023 om 17:44
420 Antwoorden / 1 Vragen
Moluvo.nl is wel uit de lucht, maar nu is het dus gewijzigd in Moluvo.com.;-))
Het is een vrij goedkope manier om mensen te leren dat ze geen rommel op facebook moeten bestellen, voor een paar tientjes ben je weer een hoop wijzer, waarom zou je zo'n prima leerervaring gaan verbieden?
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer