Na
door Naoompje Mar 28, 2023 om 08:27
Winkels & webshops

Misleidende website Moluvo.nl

Je denk een paar goede orthopedische schoenen te kopen van 89,95 voor 39,95 via een Nederlands bedrijf. Echter na bestellen en betalen blijkt het verscheept te worden vanuit Azië. Na 3 weken kreeg ik de schoenen binnen in een plastic zak. Het is van verschrikkelijke goedkoop plastic materiaal gemaakt. Kan zo bij plastic afval geen enkele pasvorm. Verschrikkelijk nep! De air aan de zijkanten zijn opgeplakte stickers. Je kan het retour sturen maar kosten zijn voor eigenrekening 40,-!!! Deze site moet uit de lucht, verboden worden, dat dit mag! Zodat andere mensen niet meer opgelicht kunnen worden!

8457 17 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Mar 28, 2023 om 08:48
6737 Antwoorden / 3 Vragen
5
Mo
door Moluvo May 1, 2023 om 16:01
1 Antwoorden / Vragen

Beste Sjjoppy,

Bedankt voor uw e-mail.
Wij zijn uiterraad niet misleidend. 

Helaas hadden we tussen januari en februari een logistiek probleem waardoor veel bestellingen verkeerd / te laat werden geleverd. 
Onlangs hebben wij dit ook opgelost en zijn we van 400 negatieve reviews naar 100 gegaan, en zullen we binnen 1 maand een positief cijfer behalen op trustpilot. Dit omdat wij uiterraad de klantenservice flink hebben verbeterd en alle problemen voorkomen / direct oplossen. 

Als u vragen hebt kunt u ons gemakkelijk contacteren via support@moluvo.com

Fijne dag!








ju
door juliomariner - Mar 28, 2023 om 08:50
1120 Antwoorden / 2 Vragen
1

Zoek op de site maar eens naar dropshippers, er gaat een wereld voor u open.

va
door vanlotjegetikt - Mar 28, 2023 om 08:54
759 Antwoorden / Vragen
3

Voortaan eerst een website goed controleren op verzenden/retourneren/vestigingsadres ipv  alleen op het woordje "korting" 

Topantwoord

sira
door sira - Mar 28, 2023 om 09:07
1811 Antwoorden / 24 Vragen
18

U bent zeker een Facebook gebruiker? Anders had u Moluvo nooit gevonden.

Orthopedische schoenen koop je niet op internet, dergelijke schoenen worden aangemeten.

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2023 om 09:23
11018 Antwoorden / 51 Vragen
2

U kunt nergens een naam adres telefoon oid vinden, alleen veel korting en een mistig email verhaal. Dit is een dropshippet.die besteld op iw naam dingen in China, en verdient daar dik aan. 

Uw opmerking dat dit verboden moet worden is vreemd, U moet uitkijken waar u besteld. En voor dropshippers wordt al/pad vele jaren gewaarschuwd........

me
door mein33 - Mar 28, 2023 om 09:28
5614 Antwoorden / 27 Vragen
5

"Kan zo bij de plastic afval".

Dat mag niet, aangezien het geen verpakkingsplastic is en ze niet gerecycled kunnen worden.
Neem uw verlis, dump ze bij het restafval en ga naar een goede orthopeed voor de juiste aanpassing (mocht u dat nodig hebben).

Ja
door JannyBoe - Mar 28, 2023 om 10:00
289 Antwoorden / Vragen
4

Hallo, als u met Ideal betaald hebt dan is het wat het is vrees ik.
Mocht u met een credit card betaald hebben dan kunt u proberen uw geld terug te krijgen.
Dat kan in het geval de verkoper zich niet aan de afpraken houdt.
Dat is maar de vraag, hebt u gekregen hebt wat er op het plaatje staat, maar check het voor de zekerheid even.

Mo
door Moluvo May 1, 2023 om 16:04
1 Antwoorden / Vragen

Beste Janny,

Liselotte hier van Moluvo! 
Wij kunnen u garanderen dat Noamppje contact met ons heeft opgenomen of wij met haar en dat het probleem is opgelost. 

Maakt niet uit hoe de consument heeft betaalt, wij bieden altijd een gepaste en eerlijke oplossing en storten het aankoopbedrag altijd terug. 

Heeft u vragen? Stuur dan een e-mail naar support@moluvo.com

Fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Team Moluvo

Ja
door JannyBoe May 1, 2023 om 21:05
289 Antwoorden / Vragen

Als Moluvo zich niet aan de afspraken houdt kan men via een chargeback procedure bij de creditcard maatschappij het geld terugkijken.

We hebben het hier over een vraag van 28 maart. Nogal wat tijd om een probleem op te lossen...

Hoe hebt u het opgelost?
Geld teruggestort?
Prima, duurde een beetje lang maar goed dat het opgelost is. En sowieso kwaliteit verkopen!

ne
door neodutchio - Mar 28, 2023 om 10:21
4869 Antwoorden / 12 Vragen
1

U denkt serieus goede orthopedische schoenen te kunnen kopen op een vage website voor een flutbedrag? Ik zal maar niet zeggen wat mijn zomerse slippers mij gekost hebben. Die zijn namelijk netjes aangepast aan mijn voet met alle aanpassingen die nodig zijn. Zo iets koop je niet online. Idem voor inlegzooltjes, die moeten op maat gemaakt worden.
Algemeen verkrijgbaar en orthopedisch gaan niet samen. Wijze les voor u.

Dropshipping is overigens niet verboden. Het is wel iets waar al jarenlang voor gewaarschuwd word. Stap 1 van het online kopen begint met de identiteit van de ondernemen. Wat is zijn vestigingsadres, wat is zijn KVK nummer en wat zijn de contactgegevens. Als die basis al ontbreekt weet ieder weldenkend mens dat je daar niet moet gaan bestellen.

mahadma
door mahadma - Mar 28, 2023 om 11:47
11018 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als NL uit de EU stapt = de doodsteek voor alle dropshippers.

rj
door rjw Apr 30, 2023 om 18:30
2959 Antwoorden / 5 Vragen

Want? De Chinezen waar dropshipper de bestelling naar doorsturen leveren hun spullen ook gewoon aan landen buiten de EU.

marita5
door marita5 - Mar 28, 2023 om 14:11
11209 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Naoompje , 

Deze site is geregistreerd op 23 - 1 - 2022 , is een dropshipper , spullen komen uit China .

Je kan het retour sturen maar kosten zijn voor eigenrekening 40 €

Staat duidelijk bij Ruilen en Retourneren vermeldt : 

Kosten retourneren: 

Zoals aangegeven in onze voorwaarden en op de website hanteert Moluvo geen gratis retourbeleid. Hierdoor zijn de retourneerkosten verantwoordelijke voor de consument. Zoals aangegeven in de voorwaarden en op de website worden de bestellingen verzonden vanuit Azië naar de consument en zal de consument ook de retourzending retourneren naar onze enige centrale magazijn in Azië. Houdt er rekening mee dat de kosten van het retourneren kunnen variëren van €20 tot €40 per retourzending

 

** ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN IN AZIË GEZONDEN.

Da
door Daisy Tutt - Apr 30, 2023 om 18:10
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook ik ben er helaas in getrapt...
ik zocht meer gewoon leuke sneakers voor erbij en had door de aanbiedingen 2 paar bestelt 68 euro.

goedkoop hard plastic , totaal andere kleur dan de fotoos 

nu krijg ik mijn geld niet terug als ik naar China de artikelen terug stuur. Kosten 45 euro 

Ook krijg ik nu constant postmaster als ik probeer contact op te nemen.


Ma
door Mabelle Apr 30, 2023 om 18:13
207 Antwoorden / Vragen

Ook krijg ik nu constant postmaster als ik probeer contact op te nemen. Logisch, de shop bestaat niet meer. De vogel is gevlogen.

atlas1302
door atlas1302 Apr 30, 2023 om 19:37
224 Antwoorden / 9 Vragen

De vogel is niet gevlogen, die zit er nog gewoon en blijft ook gewoon doorgaan met dropshippen. Terug gestuurde pakketjes komen zogenaamd nooit aan bij deze vogels.
Zonde geld dus, niet opsturen maar een dispute openen, en een zeer slecht review schrijven.

Ma
door Mabelle Apr 30, 2023 om 20:26
207 Antwoorden / Vragen

Moluvo.nl is offline, dus deze vogel is gevlogen. Beetje moeilijk hè, een dispute openen met een shop die offline is... Een slechte review schrijven slaat ook nergens op als de shop Moluvo.nl niet eens meer bestaat.

rj
door rjw Apr 30, 2023 om 21:03
2959 Antwoorden / 5 Vragen

2 paar schoenen voor 68 euro. Los van alle andere zaken, daar kan je toch niets van verwachten?

sira
door sira Apr 30, 2023 om 21:33
1811 Antwoorden / 24 Vragen

@Daisy Tutt
Dat moet wel een hele zware steen zijn geweest waar u onder hebt gezeten, er wordt zeker al 4 à 5 jaar voor dergelijke webshops gewaarschuwd.

Mo
door Moluvo May 1, 2023 om 16:06
1 Antwoorden / Vragen

Beste Daisy, Mabelle, Atlas1302, RJW en Sira,

Op vrijdag 28-04-2023 waren we getroffen door een zware technische storing. Hierdoor is de domeinnaam www.moluvo.nl en het e-mail adres support@moluvo.nl platgegaan. Wellicht was u dit ook niet ontgaan toen u ons probeerde te bezoeken of te contacteren. We zijn daarom direct aan de slag gegaan en hebben de afgelopen dagen niet geslapen om dit direct op te lossen zodat we weer direct in contact konden komen met u. Daarom kunt u vanaf nu ons bezoeken via www.moluvo.com en ons contacteren via support@moluvo.com. De klantenservice staat 24/7 voor u klaar via support@moluvo.com We willen onze oprechte excuses aanbieden voor deze zeer vervelende situatie, maar gelukkig is het weer opgelost.

Daarnaast kunnen we u garanderen wanneer u klachten / problemen hebt dat wij dit uiterst serieus nemen en alles er aan doen om dit goed met u op te lossen. 

Fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Team Moluvo




atlas1302
door atlas1302 May 1, 2023 om 22:35
224 Antwoorden / 9 Vragen

moeder@belle, Ze zijn gewoon online en de vogel is niet gevlogen. Gewoon procedure volgen..hé.

atlas1302
door atlas1302 - Apr 30, 2023 om 19:52
224 Antwoorden / 9 Vragen
0

Lesgeld en nooit meer doen. AliExpres wordt ook steeds makkelijker en zegt gewoon, stuur maar terug. Maar vergeet er bij te vertellen dat het pakket eerst ontvangen moet worden door verkoper en die bepaalt. En dat gebeurt nu juist niet, de leverende Chinees die ook dropshipper is, ontvangt nooit één pakket. Het komt gewoon niet aan, vanwege vage of schimmige redenen. Een slecht review geven is het hoogst haalbare wat er in zit.

Op uitzonderingen na zijn de meeste leveranciërs in China ook dropshippers, de gemakkelijke tussenhandel die alles vanuit hun hangmat regelen en doorsturen.

Dus houden die plastic schoenen, misschien kan je iemand anders er blij mee maken.

sira
door sira Apr 30, 2023 om 21:34
1811 Antwoorden / 24 Vragen

Badschoentjes voor op vakantie

Mo
door Moluvo May 1, 2023 om 16:08
1 Antwoorden / Vragen

Beste Atlas1302,

We hopen dat u een fijne dag hebt. 
Wij kunnen u garaderen dat Noamppje haar klacht / probleem serieus is genomen / wordt genomen (als ze nog geen contact hebt opgenomen) en er alles aan gedaan wordt om dit goed op te lossen. 

Als u vragen hebt, stuur dan een e-mail naar support@moluvo.com

Fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Team Moluvo

atlas1302
door atlas1302 May 1, 2023 om 16:58
224 Antwoorden / 9 Vragen

Zolang Moluvo de Nederlandse taal niet beheerst, of het is een slip of the pen....dan verwacht ik weinig goeds. De site is off line, trustpilot staat bol van de klachten en slechte recentie's, dus mij niet gezien daar.

'' GARADEREN'' als u onder het vergrootglas ligt, zou ik toch zeker zorgen voor een smetteloze Nederlandse tekst.

U probeert wel op deze slinkse manier propaganda te maken, alleen het ijs waar u opstaat is niet erg dik.

Ik heb zeker een fijne dag. Bedankt!

sira
door sira May 1, 2023 om 22:15
1811 Antwoorden / 24 Vragen

@Moluvo

We hopen dat u een fijne dag hebt (= heeft). 
Wij kunnen u garanderen dat Noamppje haar klacht / probleem serieus is genomen / wordt genomen (als ze nog geen contact hebt (= heeft) opgenomen) en er alles aan gedaan wordt om dit goed op te lossen. 

Als u vragen hebt (= heeft), stuur dan een e-mail naar support@moluvo.com

https://www.youtube.com/watch?v=90nNuZQ8jxc

Mo
door Moluvo - May 1, 2023 om 15:58
1 Antwoorden / Vragen
0

Beste Naoompje,

Bedankt voor je eerlijke feedback. Dit helpt ons de klantenservice te verbeteren. 
Het is jammer om te horen dat u een negatieve ervaring hebt ervaren bij ons. Onze oprechte excuses daarvoor. 

Daarom adviseren wij u om direct contact op te nemen met onze klantenservice: support@moluvo.com, zij staan 24/7 klaar voor u om uw probleem direct op te lossen. Want zo te horen heeft u of een verkeerd product of een defect product ontvangen. 

We wachten op uw mailtje :)

We wensen u een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Team Moluvo

Thijs12
door Thijs12 - May 1, 2023 om 16:38
429 Antwoorden / Vragen
1

Orthopedische schoenen bestel je via een orthopeed. Misschien worden ze wel vergoed door de zorgverzekeraar.
Niet bij een dropshipper.

sira
door sira May 1, 2023 om 22:24
1811 Antwoorden / 24 Vragen

AliExpress of Alibaba schoenen worden niet vergoed

sira
door sira - May 1, 2023 om 22:34
1811 Antwoorden / 24 Vragen
2

Dit beweert Moluva op hun site:

5 sterren nog wel.

Dit zegt Trustpilot:

Dat is andere koek.

atlas1302
door atlas1302 May 2, 2023 om 09:06
224 Antwoorden / 9 Vragen

Adres: Randstad 22 - 46, 1316BZ Almere (dit is niet het retouradres)

sira
door sira May 2, 2023 om 09:26
1811 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb in principe niets tegen dropshipping. Mijn laatste baan was bij een winkel/webshop, ik runde de webshop. Klanten bestelden en betaalden iets bij onze webshop, maar soms gebeurde het weleens dat we iets niet (meer) op voorraad hadden en dan bestelde ik het bij de groothandel die het middels dropshipping naar de klant verstuurde. Zag de klant af van de koop dan moest het naar onze winkel worden geretourneerd. Ook telefonisch contact verliep via ons.
Dus niets schimmigs.

atlas1302
door atlas1302 May 2, 2023 om 10:42
224 Antwoorden / 9 Vragen

Zo hoort het ook te gaan, na sturen  kan altijd via dropshipping zoals jij in jouw geval aanhaalt bij een live winkel. Ook de goederen kunnen geretourneerd worden naar de winkel/webshop. Niks mis mee.
Maar Moluvo is duidelijk andere koek. Ik vraag me daarom af, is een K.v.K nummer eigenlijk niet verplicht. Ook schoenen branche is beschermd toch? er wordt zelfs over orthopetische schoenen gesproken die achteraf hard plastic blijken te zijn.
Ik denk dat het niet moeilijk kan zijn om deze dropshipper ter verantwoording te roepen bij een rechter, als hij werkelijk in Almere zit op 22 t/m 46. Of is het 22 en 46?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Li
Liesmal9 - Jun 5, 2023 om 23:06
Huishouden & energie

Informatie over een elektrische doorstroomboiler.

Wie heeft er wat informatie over het kopen en plaatsen van een elektrische doorstroomboiler om te gebruiken in de douche voor een persoon.
Er is veel tegenstrijdige informatie, wel of geen krachtstroom, te weinig druk, waar kopen of bestellen.
Ook het plaatsen hiervan, er zijn ( nog) niet veel monteurs die dit kunnen.
Wie o wie kan mij informeren, vast bedankt en groet. Lees meer

Ba
Bart Dekkers - Jun 5, 2023 om 16:59
Auto & vervoer

VanMoof betrouwbaarheid

Mijn VanMoof S3 al voor de vierde keer een error 17 en error 2. Gerepareerd door een nieuwe batterij er in te zetten maar error komt blijkbaar steeds terug. Laatste keer een maand moeten wachten en nu moet ik 2 maanden wachten voordat ik fiets kan brengen. Servicecenter was kort konden er niets aan doen moest fiets maar laten repareren. Dit is toch niet hoe je met je klanten om gaat zeker als je f ... Lees meer

atlas1302
atlas1302 - Jun 5, 2023 om 10:34
Geldzaken & recht

Pensioenvoldoen

Wat lees ik nu, Door een fout in de pensioenwetgeving mochten pensioenfondsen niet indexeren in de periode van 2008 tot en met 2021!

Op pensioenvoldoen.nl kan je inschrijven om je verlies weer in te halen, of zit daar toch weer een addertje onder het gras en waarom komen pensioenvondsen daar niet zelf mee? Foutje in de wetgeving, maar het gaat hier nu toch om flinke bedragen wat de staa ... Lees meer