De
door DennisR May 30, 2024 om 12:47
Winkels & webshops

Misleiding bij de lidl?

Ik wilde vandaag half om half gehakt halen bij de lokale lidl omdat die volgens de reclame folder en de app in de aanbieding is, kom ik bij het schap en zie het oranje stickertje hangen voor de aanbieding. Echter kijk ik nog eens goed naar de pakken die er liggen en dan blijkt het niet de aanbiedingspakken te zijn maar mager rundergehakt met ook nog eens een ander gewicht waarvoor je gewoon de volle prijs moet betalen bij de kassa. Mag zoiets? 


Daarnaast gebruikt de lidl hier ook oranje stickers bij producten die helemaal niet in de aanbieding zijn maar een gewone reguliere prijs hebben. Dit ruikt volgens mij naar de consument doelbewust misleiden.

4825 12 Rapporteer
ju
door juliomariner - May 30, 2024 om 12:54
1366 Antwoorden / 2 Vragen
4

Zou het niet kunnen dat de inpakker zich heeft vergist. IOf wat ook veel voorkomt dat een klant het op de vberkeerde plaatst terug legt.
Waar komt het wantrouwen tegen alles tegenwoordig toch vandaan. In plaatst van kijken of het niet gewoon een menselijke fout is wordt er direct van het slechte uitgegaan. De mensheid wordt er niet leuker op.

rj
door rjw Jun 3, 2024 om 14:46
3351 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht dat een hoop mensen hun eigen gedrag projecteren op anderen? Zoals de waard is....

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 18:29
1366 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn echtgenote werkt bij een discounter. Haar ervaring met klanten wordt steeds negatiever en extremer. Ze komt af en toe met verhalen thuis waarvan je echt denkt dat kan gewoon haast niet gebeurd zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 30, 2024 om 13:00
2228 Antwoorden / Vragen
0

Waarom dan niet informeren waar het product van de aanbieding dan is?
Verder is het inderdaad ergelijk dat supermarkten out of stock verhullen door er maar snel wat anders neer te leggen maar dat gebeurt overal en het is geen beleid maar personeel dat dit doet, al dan niet met goedkeuring van de lokale manager.

vd
door vdlieuw - May 30, 2024 om 13:17
218 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dat wantrouwen komt omdat er gewoon te veel mis gaat. En als een vuller verkeerde plakkertjes plakt is de filiaalchef verantwoordelijk, dat moet niet op de klant afgeschoven worden. Overigens, uit eigen werkervaring; dit is nog maar een heel klein topje van de ijsberg wat er in de supermarkten bewust niet goed gaat en in 9 van 10 gevallen, heel toevallig, altijd in het nadeel van de klant. Deze opmerking van een klant over het gehakt kan terecht zijn, er wordt mee geknoeid.

rj
door rjw Jun 3, 2024 om 14:48
3351 Antwoorden / 5 Vragen

Welnee, het is gewoon zeikerig gedrag. Als er iets niet goed is loop je gewoon even naar een medewerker en in de meeste gevallen kan het dan gewoon opgelost worden. We moeten gewoon eens af van dat hufterige claim- en klaagcultuurtje en gewoon weer eens gaan praten met elkaar i.pv. het meteen op internet te gooien.

Alleen mensen die zelf nooit fouten maken hebben recht van spreken. Niemand dus.

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 18:37
1366 Antwoorden / 2 Vragen

En waarom gaat er zoveel mis? In de supermarkten branche hebben ze extreem weinig marge op de inkoop. Er moetdus op een andere manier bespaard worden om toch een behoorlijk rendement te halen. Dit wordt o.a. gedaan op het personeel. Zo min mogelijk personeel en voor de eenvoudige werkzaamheden als pakken zo goedkoop mogelijk personeel zeg scholieren en studenten. Dat deze alleenmaar kjken wanneer hun shift voorbj is en niet of ze alles wel op de juiste plek pakken wordt dan minder naar gekeken.
Dat er bewust fouten worden gemaakt is gewoon onzin.

tenormin
door tenormin - May 30, 2024 om 13:21
16915 Antwoorden / 108 Vragen
2

Ik neem aan dat het half om half gehakt naast het rundergehakt ligt. Ik ga gelijk mee met de gedachte van @juliomariner: mensen pakken alles met hun tengels, eerst om te kijken en om het vervolgens ergens anders weer terug te leggen. Waarom zou de Lidl in vredesnaam oranje stickers plakken op spullen die niet in de aanbieding zijn? Alweer, klanten kunnen ook rare fratsen uithalen hoor, voor de lol stickers ergens afpulken en elders weer plakken.  Zeker nu er in bijna elke Super minder personeel op de vloer aanwezig is.

sira
door sira - May 30, 2024 om 13:39
2502 Antwoorden / 24 Vragen
2

Hoe reageerde de filiaalchef toen u hem dit voorlegde?

Ik neem aan dat u hem dit eerst vraagt vóór u een topic opent.

rj
door rjw Jun 3, 2024 om 14:49
3351 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk niet. Het is toch veel makkelijker om anoniem op internet te klagen i.p.v. het gewoon als mensen onderling op te lossen.

sira
door sira Jun 3, 2024 om 15:05
2502 Antwoorden / 24 Vragen

Tegenwoordig wel, lijkt het soms

Re
door Reinier182 - May 30, 2024 om 14:04
222 Antwoorden / Vragen
1

Je kan natuurlijk zo denken dat de Lidl crimineel is maar weet je personeel wordt ook vaak niet goed bijgepraat over aanbiedingen. Vragen aan een medewerker kan al veel oplossen en voor je kijken hoe het daadwerkelijk de reclames zijn. Bij de Plus ook vaak meegemaakt niet goed aangegeven even vragen en ze zoeken het netjes uit. Hier deze informatie zo posten kunnen vrijwilligers weinig mee. Wat voor advies wil je? Wat ik zeg winkelmedewerkers zijn echt positief behulpzaam ook bij de Lidl en willen echt met jou de reclames uitzoeken en wat niet.

ro
door ronny530 - May 30, 2024 om 15:11
2874 Antwoorden / 41 Vragen
1

De half om half gehakt is inderdaad in de aanbieding maar alleen voor die klanten die van de Lidl plus kortingen gebruik maken wat dat moge zijn weet ik zo niet maar voor klanten zonder die plus korting geldt de aanbieding weer niet.
Producten die voorzien zijn van een oranje sticker zijn of ooit in de aanbieding geweest of lopen tegen de uiterste houdbaarheids datum aan en die korting wordt pas bij het afrekenen van de prijs in mindering gebracht.
Voor aanbiedingen wordt een oranje sticker op de plaats van het schap gehangen maar er zijn grapjassen genoeg die dat kaartje verhangen in de hoop mager runder gehakt voor die van half om half gehakt af te rekenen.


jj
door jjijdema - Jun 3, 2024 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen
0

Kijk altijd goed naar de prijs van Lidl vs Lidl+

agapon1951
door agapon1951 - Jun 3, 2024 om 14:05
193 Antwoorden / Vragen
0

Lidle plus .... zo al een bron van grote ergenis. Niet een ieder beschikt of kan beschikking hebben over een telefoon. Heb er dan ook een gruwelijke hekel aan om bij de kassa te komen en niet kan beschikken over de voordeel aanbiedingen. Als je dingen aanschaft kijk dan altijd naar de prijs en gewicht. Vaak is de zoals boven vermeld gehakt in de aanbieding en als je op gewicht omrekend kom je op dezelfde prijs uit. Ook opgevallen dat er veel witte vet inzit wat niet afkomstig is van het rund.

pe
door pebk Jun 3, 2024 om 15:16
596 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die de 'korting' genieten via de app betalen er in feite voor met hun privacy. Het staat duidelijk aangegeven bij de producten, welke en onder welke voorwaarden de korting is.

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 18:42
1366 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een onzin dat ze een ander vet in rundergehakt doen. Heeft u ook maar enig bewijs om uw onzin bewering te bewijzen?

Trouwens in 2022 had 88% van de Nederlanders een smartfone. Moeten we dan echt nog rekeininghouden met een kleine groep achterblijvers? Naar mijn mening niet, het is een bewste keeuze om geen smartfone te hebben. De consequentie is dus dat je niet meer overal aan mee kunt doen.

Ko
door Ko48 - Jun 3, 2024 om 18:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Altijd goed uitkijken bij Lidl!

pr
door prikker - Jun 3, 2024 om 19:34
19 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar als je de supermarkt manager wijst op de reclameapp/folder... dan moet de manager toch niet moeilijk doen en je helpen de goede/lagere prijs te krijgen ?!?

 

Maakt helemaal niet uit of het personeel een vergissinkje heeft gemaakt... wat zei de manager toen je hem/haar op de folder aanbieding wees ?

 

Zou toch raar zijn als de manager dan zegt dat ie de folder aanbiedingen niet respecteert..... vreemde situatie.

Wi
door WilmaZold - Jun 4, 2024 om 01:27
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik stond vorige week ook voor deze reclame van de Lidl.  maar bij mij klopte het gewicht en prijs wel. 500gr haf om half gehakt voor €2,99. Wat wel vreemd was dat en ook een verpakking van 1000gr lag met rood prijskaartje mervde prijs 1000gr half-om-half gehakt voor €6.99 per pak. Ik heb nog gekeken naar de verdeling van het aantal % per barkens vlees en rundvlees. Beiden pakken zijn gelijk. Leuk om zo voor de gek gehouden te worden. 1000gr pakket wa €1, duurder t.o.v. 2 pakken van 500 gram. LEKKER LIDL OM DE MENSEN ZO VOOR DE GEK TE HOUDEN. En geloof maar dat veel klante erin trappen. Ik vind het stijlloos. 



Th
door Theawaalen Jun 4, 2024 om 12:12
114 Antwoorden / 5 Vragen

Daarom wasde500 gram ook in de aanbieding en de 1000 gram niet

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Ge
GerardvW - Sep 7, 2024 om 10:20
Geldzaken & recht

Afwijzing huurwoning

Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer

Pe
Pele-B - Sep 5, 2024 om 10:18
Elektronica & tv

Kantar

Hi,

 

Brief gekregen van KANTAR, voorheen TNS, om mee te doen aan het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (afgekort NMO).
Je wordt lekker gemaakt met me vergoedingen die kunnen oplopen tot € 220 per jaar.
Later in een email staat dat het om Bol.com bonnen gaat.
Toen begon ik huiverig te worden.

Is dat terecht of het is het betrouwbaar?

Lees meer