Thomasj
door Thomasj May 24, 2017 om 11:40
Winkels & webshops
Misverstand keuken

Wat zou u doen ?
Kijken hoe ik dit het beste uit kan leggen.

Je koopt een U keuken, en bij de keuken koop je een opstaande rand van 15 cm met een vak van 90 bij 90(spatwand).
In de hoek van de u zit een smal lang raam die in de muur valt waar de keuken voor is geplaats. De opstaande rand zou het raam voorbij lopen dus van muur tot muur.

Bij levering blijkt de opstaande rand bij het raam te stoppen. Dit gemeld en het volgende antwoord gekregen, dit hebben we besproken dat hij bij het raam zou stoppen.(kan ik me niet meer heugen) Ik kijk terug op de tekening en inderdaad het opstaande randje staat niet voorbij het raam, hij is weg gegumt je ziet nog duidelijk de half weg gegumde rand op de tekening staan. Op de tekening van het boven aanzicht is een blauw lijntje getekend die ook weer bij het raam stopt. het antwoord daarop is ja dat had u kunnen zien bij het controleren, wij gebruiken een blauwe lijn om een achterwand te tekenen. Waar staat dat? Ik teken geen keukens, dus had ik dat moeten weten? ook is de achterwand aan de zjikant niet afgewerkt.

Nu heb ik dit kenbaar gemaakt dat ik een nieuwe achterwand voor die lengte wil en krijg een rekening gepresenteerd van €453.

Ik moet het er mee doen en als ik het niet accepteer dan maar niet.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2167 9 Rapporteer

Thomasj
door Thomasj - May 24, 2017 om 11:41
2 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een foto

Thomasj
door Thomasj May 24, 2017 om 11:43
2 Antwoorden / 3 Vragen

Let wel dat dit een digitale versie is na het gesprek en eventuele potloodstrepen uitgegumt zijn

getty
door getty - May 24, 2017 om 11:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon betalen. De tekening lijkt me duidelijk. Dat had u kunnen zien.

Thomasj
door Thomasj - May 24, 2017 om 11:41
2 Antwoorden / 3 Vragen

en nog een

boppe1943
door boppe1943 - May 24, 2017 om 12:42
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Als de keuken goed van kwaliteit is, maar u stuit op een tegenvaller, dan kunt u er niets tegen inbrengen. Dit wordt een welles-nietes verhaal en u zegt zelf dat u zich niet kunt herinneren dat besproken is dat de opstaande rand bij het raam zou stoppen. U kunt wel eisen dat de zijkant van de achterwand goed wordt bijgewerkt. Lees ook:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-zijn-mijn-rechten-en-plichten-bij-een-koopovereenkomst

Gerry1969
door Gerry1969 - May 24, 2017 om 13:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op de foto ziet het er knullig uit. Ik zou zeker ook de zwarte rand doorgetrokken willen hebben. Vraag is alleen of dat gratis moet gebeuren, dat denk ik niet.
Het is een boel geld maar dit smoelt niet.

Thomasj
door Thomasj May 24, 2017 om 13:43
2 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is ook zo besproken geweest dat het doorgetrokken zou worden en is ook getekend. Alleen later blijkt wel dat het gedeelte weg gegumt is. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar toezegging voor heb gegeven samen met mijn vrouw. Zelfs iemand met een beetje inzicht zou snappen dat dit er niet uit zou zien zo.  Geheel kostenloos zou het idd niet worden, maar €453 voor een rand mdf vind ik wel veel geld.

ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstand en hun geven mij het advies om ze in gebreke te stellen.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2017 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij niet voorstellen dat die foto van het raam nu de kant en klare situatie is,want dit lijkt helemaal nergens op. Als die spatranden enkel even neergezet zijn, hangt het er maar van af. Maar u wilt een spatrand voor/tegen het raam? Houdt u wel rekening met eventueel glasbreuk en het probleem wat dat opleverd voor de SPatrand?

Afgezien daarvan kunt u toch ook gewoon een stukje nemen, hoeft toch niet ineen keer?

Als een tekening niet duidelijk is, moet u vragen stellen.

Thomasj
door Thomasj May 24, 2017 om 13:49
2 Antwoorden / 3 Vragen

Het raam ligt dieper, tussen achterkant opstaande rand en raam zit 10 cm. De rand van 15 cm hoog en het stuk van 90 hoog zijn uit 1 stuk. zou jij een achterwand willen met naden er in ?

tijger1
door tijger1 May 24, 2017 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een spatrand van MDF? En dat moet € 453 kosten? Ik denk, u hebt het over marmer of composiet. En wordt dat dan betegeld of geverfd? Dan maakt een naadje ook niets uit. En alles wat daar eventuuel achter valt, valt dan achter het kastje?

user123
door user123 - May 25, 2017 om 06:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dit had eigenlijk bij het inmeten besproken moeten worden. Wie heeft de keuken ingemeten ?

en is een tussenoplossing mogelijk door met een klein stuk te verlengen ?

sjjoppy
door sjjoppy - May 25, 2017 om 07:54
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het advies van de rechtsbijstand opvolgen, zeker als aangetoond kan worden dat een belangrijk gedeelte van de tekening is weggegumd.
http://www.rechtsbijstandverzekering.com/algemene-informatie/klacht-indienen/verkoper-in-gebreke-stellen/

getty
door getty May 25, 2017 om 08:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar bij dat gummen is meneer toch zelf bijgeweest en heeft die tekening meegekregen?
waarom toen niet gezegd dat dat niet goed was?

sjjoppy
door sjjoppy May 25, 2017 om 09:35
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kreeg de indruk dat ts niet bij het gummen aanwezig was en ook niet kon zien dat er een blauw lijntje aangebracht werd.

Ge
door Genee - May 25, 2017 om 08:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een oplossing zou kunnen zijn is dat u de opstaande rand onderbreekt bij het kookplaatgedeelte
De spatwand komt dan vanaf het aanrechtblad.
Het kookgedeelte wordt op deze manier 'afgebakend' en u heeft geen last dat die opstaande rand daar gaat verkleuren door vetaanslag.
Weet niet of het gas of electrisch koken is maar warmte bij de opstaande rand van mdf lijkt me op de duur geen goede combinatie.