Ma
door MarcelP71 Dec 24, 2021 om 22:03
Winkels & webshops

Online winkel levering belofte

Beste,

Heel vaak (en ook nu weer recent) krijg ik te maken met online webshops die beloftes maken over leveringsdatums. Om daarna te wijzen naar de Post als boosdoener als de levering niet op tijd binnen is. Mijn visie is dat ik met de webwinkel een afspraak maak. Zij beloven mij een levering op of voorafgaand aan een bepaalde datum. Niet de post of vervoerder. Als deze afspraak dus niet nagekomen wordt dan denk ik dat de webwinkel
degene is die de gemaakte beloftes aan mij breekt.

1400 10 Rapporteer

Ma
door MarcelP71 - Dec 24, 2021 om 22:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

(Vervolg)

Stuur het dan eerder op of dek je in door je voorzichtiger op te stellen ipv woorden als “gegarandeerd” etc te gebruiken. Mensen rekenen op wat ze vertelt en/of beloofd wordt.

Wat is uw mening over dit soort afspraken?

Groet,
Marcel

rj
door rjw Dec 26, 2021 om 10:54
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Eerder versturen lost dit "probleem" natuurlijk niet op. Dan staat de pakketbezorger ineens 2 dagen eerder dan verwacht op de stoep en ben je niet thuis. En wordt daar weer over geklaagd.

De beste manier om zeker te zijn van een levertijd en -datum: ga gewoon naar een lokale winkelier i.p.v. naar de anonieme webwinkels. Dan heb je het volledig zelf in hand. Wel zo leuk voor de lokale ondernemers.

sira
door sira - Dec 24, 2021 om 22:14
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Heel vaak is een beetje overdreven.
Het is mij ook weleens overkomen, maar ik maak daar nooit een probleem van. Als het voor mij haast heeft, ga ik òf naar een stenen winkel òf ik bestel gewoon eerder.
Een webshop kan nooit eerder verzenden, een bestelling gaat over zoveel schijven, consumenten hebben daar geen enkel idee van.

Heeft u weleens gegoogeld hoeveel pakketten er dagelijks per vervoerder worden verwerkt?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 24, 2021 om 22:19
7209 Antwoorden / 3 Vragen

De webshop moet er natuurlijk bij vertellen dat er rekening mee gehouden moet worden dat de post verlaat kan zijn en dat zij van hen in dat geval afhankelijk zijn.

ne
door neodutchio - Dec 24, 2021 om 22:30
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een aantal grote webshops heeft afspraken met bezorgdiensten. Die kunnen vaak tot middernacht aanleveren en dat word ook al uitgesorteerd gedaan. Echter weet iedereen dat het vanaf eind november ontzettend druk is bij de bezorgdiensten. Vaak hebben zij 60% meer te verwerken dan tijdens andere periode's. Daarom word al jarenlang gewaarschuwd door op tijd te bestellen.
Moet de webwinkel dan de teksten weghalen dat er de volgende dag bezorgd word? Natuurlijk zal 100% de volgende dag nooit gaan lukken. De vrachtwagen zal net een lekke band krijgen of de bezorger ziek. Het is de intentie en de aantallen die tellen. Dus ook in de rustige momenten kan het voorkomen dat een belofte niet nagekomen kan worden.

Als het bij u heel vaak voorkomt ben ik wel benieuwd waar u dan besteld. Of u zou zo afgelegen moeten wonen dat de bezorgdiensten niet elke dag rondrijden daar. Maar als u dat weet kunt u er ook rekening mee houden.

Leven en laten leven, dat leeft een stuk prettiger.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 25, 2021 om 09:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je  vandaag besteld... morgen geleverd voor 80% ook zo geleverd werd!

Maar  met Zwarte Vrijdag,  Sint,  en nu Kerst  een piek in pakjes?

Die bussen kunnen niet nog groter  en lopen nu al vaak vast in de wijken!

Als er een file staat kom ik met de auto ook te laat... en met pakjes nu hetzelfde!

Ze proberen  en kunnen niets garanderen dat er op tijd bezorgd werd.

En lees eens goed,  garanderen ze morgen bezorgd of  beloven ze meestal  .....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2021 om 10:17
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Opzich zijn afspraken bindend maar .... tenzij er sprake is van overmacht hetgeen zeker op dit moment hier en daar het geval zal zijn. Als al hiervoor gezegd zijn zij afhankelijk van de capoaciteit bij de diverse bezorgdiensten en zeker op dit moment rijst  het aantal bestellingen weer 'redelijk'de pan uit, zeker nu de stenen winkels ook weer deels gesloten zijn resp. zeer beperkt. M.b.t. de bezorging speelst dat parten omdat ook daar dan extra personeel voor nodig is en men bij de bezorgdiensten ook nog eens geteisterd wordt door ziekte van personeel o.a. corona problemen en andere.

Van belang is dat u wel geleverd krijgt.

Hierbij wil ik ook niet voorbij gaan aan het gegeven van het bestaan van dropshippers waar men eerst zelf bestelt zodra men een bestelling krijgt van een klant omdat men het artikel niet zelf op voorraad heeft en dan mogelijk uit een 'Verwegisstan'moet komen en men ook nog eens te maken heeft met productie en vervoersproblemen om het zelf in huis te krijgen. Zie wellicht overbodig ook nog dit:  o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

panter22
door panter22 - Dec 26, 2021 om 08:29
6599 Antwoorden / Vragen

Jouw visie klopt al jaren niet meer. Het is algemeen bekend dat het pakket zelden de volgende dag geleverd wordt.
De pakketdiensten kunnen de grote hoeveelheid pakketten niet aan. Zeker niet met deze lockdown.
Maar wat is je vraag. Wil je schadevergoeding van de webshop?

rj
door rjw Dec 26, 2021 om 10:55
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Typisch. De keren dat het bij mij niet op de volgende dag (en tijdslot) wordt bezorgd (mits afgesproken natuurlijk) is echt minimaal. Maar ik neem aan dat jij een rapport hebt waarin staat dat ik de uitzondering ben en dat er vrijwel nooit meer voorkomt. Of is het gewoon borreltafelpraat van je?

sira
door sira Dec 27, 2021 om 14:19
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ook nooit klachten, 99% wordt bij mij de volgende dag geleverd, ongeacht welke vervoerder en over die ene procent die een keer niet de volgende dag wordt bezorgd, maak ik mij niet druk.

panter22
door panter22 Dec 27, 2021 om 16:21
6599 Antwoorden / Vragen

Meestal komen de pakjes niet de volgende dag. Of je moet extra verzendkosten betalen. Soms staat een bezorger plotseling voor de deur. Het pakket wordt met een andere pakketdienst bezorgd dan gemeld. Het pakket komt veel eerder of later dan de aangegeven tijd, de bezorger neemt het pakket weer mee zonder te bellen.
Alles al meegemaakt. Ik maak mij er niet druk om. De bezorgers zijn vriendelijk.

rj
door rjw Dec 28, 2021 om 21:19
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen in dit subdraadje hebben al 2 van de 3 niet de ervaring dat het verkeerd geleverd wordt, maar gewoon zoals aangegeven. Dus om nu te stellen dat het zelden goed gaat vind ik best wel kort door de bocht.

ro
door ronny530 - Dec 26, 2021 om 09:15
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Vandaag besteld is morgen in huis kan opgemaakt worden als een belofte als zijnde ik beloof iets te bezorgen maar garanderen kan ik het niet. Alle webwinkels die ik tot nu toe in deze drukke periode heb bezocht laten een banner boven in het scherm zien dat vanwege de drukte de bezorgdatum kan verschillen en u daar voordat u een bestelling plaatst rekening mee dient te houden.

me
door mein33 - Dec 26, 2021 om 10:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARCELP71 24 DEC. 2021 Heel vaak (en ook nu weer recent) krijg ik te maken met online webshops die beloftes maken over leveringsdatums. Om daarna te wijzen naar de Post als boosdoener als de levering niet op tijd binnen is.

Vanwege de Corona-pandemie bestellen wij zo goed als alles bij webshops en in 99% van de gevallen wordt er netjes en op tijd geleverd.
Incidenteel komt de bestelling een dag later, maar meer dan dat is er in ons geval niet aan de hand. Denkelijk is dat ook afhankelijk van waar men woont.

Mede gelet de huidige winkelsluitingen is het aantal webshop bestellingen enorm gestegen en ook dat kan vertraging in de bezorging geven.
Op zich is het al verbazingwekkend dat er vandaag besteld en morgen thuis geleverd kan worden.
M.b.t. deze toezegging maakt de webshop afspraken met de vervoerders, maar het is aan de vervoerder om de afspraken na te komen.
Niet tijdig en volgens afspraak leveren is dus te wijten aan de vervoerder en niet aan de webshop, als de webshop tenminste op de besteldag voor verzending/aanlevering heeft zorggedragen.

Nimmer vertrouwen op gedane beloften, van welke aard dan ook, want 'veel beloven doet veel goedgelovigen in vreugde leven' en de teleurstelling over het niet na (kunnen) komen van de gedane belofte brengt veel verdriet, onbegrip en soms zelfs woede bij de zich gedupeerd voelende.

"Het komt zoals en wanneer het komt, maar het belangrijkste (in dit geval) is dat het ook daadwerkelijk komt."

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 27, 2021 om 16:58
2093 Antwoorden / Vragen

U heeft volkomen gelijk, u maakt een afspraak met een webshop en die is verantwoordelijk voor het na leven van die afspraak. Maar wat u dan verder wil met die constatering is mij dan weer onduidelijk.