Pe
door Pedro Koffer Apr 8, 2024 om 16:30
Winkels & webshops

Ook ervaring met Ruffy.nl?

Deze speciaalzaak in honden artikelen zegt : vandaag besteld is morgen verstuurd. Na drie weken verkeerd artikel ontvangen. Retourneren kan alleen op eigen kosten naar een vaag adres in China. Transporteurs kunnen hier niks mee dus geld kwijt. Wie heeft er een goed idee om deze oplichters aan te pakken?

6571 15 Rapporteer
Pe
door Pedro Koffer - Apr 8, 2024 om 16:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is duidelijk dat deze drop shippers wel weten hoe ze geld kunnen verdienen. Artikelen zijn 3 keer zo duur dan bij Ali express. Maar als er iets fout gaat geven deze amateurs niet thuis.

sira
door sira Apr 8, 2024 om 16:49
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Hier wordt al 9+ jaren voor gewaarschuwd. Het is dus al veel langer bekend, vreemd dat u al die waarschuwingen hebt gemist.

Ja
door JanvanAlles Apr 8, 2024 om 17:38
333 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar je weet toch Sira, het stond op facebook (of zo)  hoor dus dan is het heus hartstikke betrouwbaar en echt hoor *sarcasmemodus off* ;) Gevalletje : allesisaltijddeschuldvaneenanderbehalvedievanmij

Ca
door Caresseim Oct 21, 2024 om 17:06
Antwoorden / Vragen

Ik heb zeker ervarging met Ruffy.nl. Slechte ervaring!

Ik heb twee artikelen besteld, geplaatst op 7 september. Ze geven aan dat de levertijd tussen 5-10 werkagen is. Eind september, nog steeds niks ontvangen. Ik heb meerdere malen gevraagd om mijn geld terug. Ze willen geen refund geven. Het staat wel aangegeven in het retourbeleid op hun pagina.) Na meerdere emails, ook geen duidelijk antwoord gekregen wat er fout is gegaan.

Op 11 oktober kreeg ik de mail dat ze de artikelen opnieuw hebben besteld, wederom is de levertijd ongeveer 10 werkdagen. Tot op heden heb ik geen track&trace code ontvangen van de 2e plaatsting. Na een email in hoofdletters, werd er eindelijk aangegeven dat de eerste keer mis is gegaan bij de koerier.

Vandaag weer een mail gestuurd dat het 10 dagen later is, en ik nog steeds geen track&trace nummer heb ontvangen. Ik heb weer aangegeven dat ik mijn geld terug wil. Zo niet, dan stuur ik de hele casus naar Radar en Kassa. Hier mijn ervaring delen, is een eerste stap. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, per email reageren ze over het algemeen pas na 24 uur.

ne
door neodutchio Oct 21, 2024 om 17:49
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Radar en Kassa zullen dit echt niet voor u gaan oppakken hoor. Deze hebben al zendtijd genoeg gevuld met het fenomeen dropshipping. En al helemaal met malafide dropshippers.
Dit topic is van 8 april en de eerste klachten dateren al van maart 2023. Waarom u dan daar gaat bestellen is een vraag die enkel uzelf kan beantwoorden.
Hier uw ervaring delen klinkt nobel, maar u hebt zelf dit topic ook niet gevonden voordat u ging bestellen. Alle andere waarschuwingen zijn dus ook aan uw deur voorbij gegaan.

Dure les voor de volgende keer, eerst kijken waar u gaat kopen en dus niet zomaar ergens bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2024 om 16:42
7384 Antwoorden / 3 Vragen

Morgen verstuurd wil niet zeggen ook morgen in huis vanuit China duurt dat langer.

Enkele ervaringen

https://nl.trustpilot.com/review/ruffy.nl

https://webshopchecker.nl/shop/ruffy-nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2024 om 16:43
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Dan toch ook dit maar weer:

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie hoewel dit mogelijk al wel bekend is bij hen. Veel meldingen kan wel reden zijn tot handhavend optreden. f

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

sira
door sira - Apr 8, 2024 om 16:46
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Mag ik 1 keer raden? Op Facebook gevonden zeker.

Verdiep u wat meer in Google, consumentenprogramma's en forums, want pas dan had u daar nooit besteld. Voor deze dropshippers wordt pas 9+ jaren gewaarschuwd

U ziet, Facebook kost u alleen maar geld. Bestel volgende keer rechtstreeks bij AliExpress, niet alleen goedkoper, maar ook betrouwbaarder dan Ruffy.

ju
door juliomariner - Apr 8, 2024 om 16:50
1386 Antwoorden / 2 Vragen

zucht.

Hoe vaak moet er nog gewaarschuwd worden voor China dropshippers?

Thecla58
door Thecla58 Apr 8, 2024 om 17:48
935 Antwoorden / 3 Vragen

driewerf zucht kun je wel zeggen.

Hoe dom, ignorant zijn de mensen tegenwoordig. Leven die onder een steen of zo ;-))

sira
door sira Apr 8, 2024 om 18:51
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Dit stopt pas als Pasen en Pinksteren in hetzelfde weekend komen te vallen.

Ja
door JanvanAlles Apr 8, 2024 om 18:54
333 Antwoorden / 1 Vragen

En Kerst en Sinterklaas in datzelfde weekend.

rj
door rjw Apr 8, 2024 om 21:55
3387 Antwoorden / 5 Vragen

2.565.342 keer denk ik.

mahadma
door mahadma Apr 8, 2024 om 23:13
11739 Antwoorden / 52 Vragen

Dit stopt pas als NL uit de EU gaat.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 8, 2024 om 17:34
2280 Antwoorden / Vragen

U denkt "ik ben erin gestonken", ik ga ze aanpakken? Behalve de vraag of u überhaupt opgelicht bent, dat woord heeft een juridische definitie, is alle actie verplilde moeite. Wie denkt u waar aan te gaan pakken en heeft u al uitgezocht of het meneer Li of mevrouw Han was?

Ja
door JanvanAlles - Apr 8, 2024 om 17:34
333 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor, we hebben weer iemand, nummer ontelbaar die al vele jaren alle waarschuwingen op werkelijk alle kanalen heeft "gemist", via facebook in mooie praatjes trapt, niet even de shop door google halen en dan boos wordt en gaat janken terwijl ze zelf te stom zijn. Nou hebben we tegenwoordig werkelijk op alle mogelijke vlakken 24/7 bákken vol informatie over alles en nogwat waar je niet in moet trappen maar nee, helpt voor geen meter want wat dom is blijft dom. Niet te geloven en dan nog hoog van de toren blazen ook.  Ik denk dat ik ook maar eens dropshitter ga worden, word ik op mijn ouwe dag nog slapend rijk van zulke mensen. Echt hè, niet te geloven.

marita5
door marita5 - Apr 8, 2024 om 19:42
11667 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pedro Koffer ,

Wie heeft er een goed idee om deze oplichters aan te pakken?

Beter controleren vooraf i.p.v achteraf .

Adres is een appartement.

Verzendbeleid ,

Wij maken gebruik van een internationaal warenhuis waar onze voorraad ligt, al onze producten zijn zorgvuldig uitgekozen en door een stricte kwaliteitskeuring heen gegaan om te zorgen dat wij top kwaliteit van de producten leveren

Retouradres: F, Kang Zhong Building

No.3 Commercial Second Street, Niushan Zhong Wi Wei, Dongcheng Street

Dongguan city, Guangdong Province (turn left to the second floor of elevator when entering the industrial zone)

consignee: Yunling Warehouse

https://webshopchecker.nl/alert/oppassen-ruffy-nl-nederland-is-dropshipping-met-belachelijke-review-claims/

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

ne
door neodutchio - Apr 8, 2024 om 20:32
5260 Antwoorden / 12 Vragen

*Meer openingsuren als een reus van Bol.
*Het adres is een appartement.
*Levertijden langer dan normale webwinkels.
*Retourkosten tussen de €20 en €25.
*Retouradres is China.

Simpelweg een aantal punten die direct te lezen is op hun site. Hoeveel rode vlaggen moeten er nog meer zijn om er niet te kopen?

sira
door sira Apr 8, 2024 om 21:27
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is veel te veel werk om dat allemaal uit te zoeken ;-))

rj
door rjw - Apr 8, 2024 om 22:00
3387 Antwoorden / 5 Vragen

Altijd leuk om wat meer onderzoek te doen.

Dit staat bij 1 van hun leveranciers voor de website (voor hun administratieve contact):

Our contact information is made public in the WHOIS directory - not yours.

Waarom zouden ze dat nu doen als serieus bedrijf?

Verder is de website gemaakt met GoDaddy. Daarmee maak je in een paar uurtjes een nieuwe "webwinkel". Ideaal voor dropshippers.

1paul
door 1paul - Apr 9, 2024 om 08:38
3345 Antwoorden / 0 Vragen

jezelf goed inlezen en oplichter??

vandaag is morgen verstuurd maar wanneer komt het aan??

beter lezen, beter jezelf informeren zo maar een paar suggesties..

La
door Laurens Elmendorp - Jul 7, 2024 om 17:53
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben slachtoffer. Twee hondenmanden besteld, drie weken op gewacht en vervolgens bleek dat ze belabbvan kwaliteit waren en bovendien in de verkeerde kleur geleverd. Prijs €249,-(!)

Teruggestuurd met PostNL, kosten €77,-
Meermeels gemaild om de restitutie te vragen maar er komt geen antwoord.

Mijn oproep is om dit waar mogelijk bekend te maken. Schrijf reviews, vertel het op facebook, Instagram, TikTok en ga zo maar door.

Dit zijn oplichters die niet beter verdienen!

ne
door neodutchio Jul 7, 2024 om 18:21
5260 Antwoorden / 12 Vragen

Want het was nog niet genoeg bekend gemaakt? Waar moet er wel gewaarschuwd worden voordat mensen eerst gaan kijken en daarna pas gaan bestellen? U bent ook eerst gaan bestellen voordat u bent gaan kijken waar u gekocht hebt. Waarom zou uw waarschuwing dan wel bij een ander terecht komen die ook niet eerst gaat kijken en blind gaat bestellen?

Ozymandias
door Ozymandias Jul 31, 2024 om 09:48
222 Antwoorden / Vragen

Je bent een slachtoffer van je eigen gierigheid, meer niet.

JMA2
door JMA2 Oct 22, 2024 om 00:53
147 Antwoorden / 3 Vragen

U zegt dit zijn oplichters die niet beter verdienen. Ik wed dat de oplichters weldegelijk beter verdienen, iedere keer als de verkoop is betaald stoppen de oplichters 70% van uw orderwaarde in hun zak.

Bi
door Bijzondere Appel - Jul 31, 2024 om 01:09
1 Antwoorden / Vragen

Wat een gekke reacties hier joh. Ik vertrouwde mijn bestelling niet: er werden bevestigingen met niet-werkende codes verstuurd. Vreemd, dus ben ik gaan zoeken.

Nu lees ik hier alleen reacties: 'had je moeten weten'. Alsof oplichters opsporen je tweede baan hoort te zijn. Niet iedereen heeft de tijd om constant op internet te zitten.. Bovendien moet het uitgangspunt niet zijn dat je wordt opgelicht. Bizar hoor.

Voor anderen die ook hier terecht komen na een bezoek aan ruffy.nl: niet bestellen. Oplichters. En laat je niet ontmoedigen door de cynici hierboven, blijf deze praktijken melden: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen#ik-ben-opgelicht-bij-een-aankoop-of-verkoop-via-internet

ne
door neodutchio Jul 31, 2024 om 08:04
5260 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft ook niet constant op internet te zitten om het te weten. Ook op televisie zijn er programma's urenlang mee gevuld. Radio, kranten, waar is het niet voorbij gekomen?
Malafide dropshippers hoeven niet opgespoord te worden hoor, dat herken je binnen 1 minuut als je op hun webwinkel bent. Echter al je dan wel even eerst moeten kijken. Maar ja, daar gaat het al mis. Men koopt eerst en gaat daarna pas zoeken wie de verkoper is.

Thijs12
door Thijs12 Jul 31, 2024 om 09:11
613 Antwoorden / Vragen

Speciaalzaken voor dieren bestaan niet op facebook. Alleen in je eigen dorp of stad. Je kunt daar alles ter plaatse bekijken en keuren. Je hoeft niks terug te sturen naar China. Het is heel veilig. Je betaalt contant of per pin.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 31, 2024 om 09:51
222 Antwoorden / Vragen

Aangifte is kansloos omdat dit niet onder de jurisdictie van de politie valt want je bent niet opgelicht volgens de wet dus ga nou niet hun tijd verspillen met deze onzin meldingen. Je zal verdorie toch gewoon even je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en wel van te voren onderzoeken waar je koopt. Dat heeft niets te maken met 'constant op het internet zitten'.

Kom op zeg.

gerbera
door gerbera Jul 31, 2024 om 11:16
7478 Antwoorden / 14 Vragen

U schrijft over gekke reacties hier, maar u schrijft hetzelfde en heeft zich laten verleiden door de (goedkope)prijzen en gratis cadeau zonder verder te kijken. U gaat er van uit dat je niet opgelicht wordt op internet. Erg naief als u alle berichten over dit soort praktijken aan je laars lapt zeker als het gaat om advertenties op "feestboek". U hoeft niet constant op internet te zitten maar als u de moeite had genomen naar het retouradres te kijken, (China) hadden de belletjes al moeten gaan rinkelen. En mocht u wel wat ontvangen hebben, al dan niet het juiste, heeft aangifte geen zin,  u bent nml niet opgelicht.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 21, 2024 om 20:04
2280 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niemand op te sporen maar het is toch echt ieders eigen verantwoordelijkheid niet bij "vage" websites te bestellen. De Nederlandse overheid kan het openbare internet niet afschermen dus je leert of zelf het onderscheid maken of je bestelt bij vertrouwde adressen of je krijgt troep uit China. Meer smaken zijn er voorlopig niet.