S1
door S19 Oct 23, 2024 om 17:55
Voeding & gezondheid

Babymelk en waterontharder.

Is het veilig om babymelk te maken met onthard water, dmv een waterontharder?

187 7 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Oct 23, 2024 om 17:57
935 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou je dat water ontharden?

Stel je vraag bij het consultatiebureau...

sira
door sira - Oct 23, 2024 om 18:11
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie het nut ook niet om het water te ontharden, bovendien heeft je lichaam zowel kalk als magnesium nodig.

Kalk is een natuurlijk bestanddeel van drinkwater. De aanwezigheid van kalk in kraanwater is niet schadelijk voor uw gezondheid. Integendeel, het is zelfs belangrijk (én wettelijk verplicht) dat een minimale hoeveelheid kalk en magnesium in het kraanwater voorkomt omdat uw lichaam dat nodig heeft.
Bron: https://www.brabantwater.nl/over-brabant-water/nieuws-en-pers/waarom-we-niet-alle-kalk-uit-het-water-halen

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2024 om 19:07
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Ik denk zelfs dat het onveilig is voor een baby, door niet met gewoon kraanwater babymelk te maken. In ieder bouwt  u er voor de baby geen antistoffen mee op. Dan wordt het afweersysteem niet goed ontwikkeld.

S1
door S19 - Oct 23, 2024 om 19:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi hoi

Waterontharder zit nu eenmaal in het huis. Vandaar de vraag.

wi
door witteke - Oct 23, 2024 om 19:40
76 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou het echt niet doen,alle werkzame bestandelen zijn er uit,wat je in feite vraagt is of je omgekeerd osmose water kan gebruiken,tenminste als het water helemaal onthard is
En hoe word het water onthard?
Als dat met zo een vat oid gebeurd,komen er ook nog schadelijke stoffen en schimmels in het water

Th
door Thijs124 - Oct 23, 2024 om 20:16
296 Antwoorden / Vragen

Waterontharder lijkt me erg ongezond, en niet alleen voor babys. Mijn botten mogen wel kalk natuurlijk opnemen zonder kalk tabletten te moeten innemen.