stefine12
door stefine12 Nov 16, 2023 om 13:53
Winkels & webshops

Ook klachten over Picnic de laatste tijd?

Hallo,
Ik ben al vanaf de coronaperiode een frequent besteller via Picnic. Dat ging niet altijd helemaal goed, maar dat werd prima geregeld, als je je klacht indiende. Zo kreeg ik altijd - als een artikel niet geleverd was zonder melden vooraf - het artikel gratis, plus mijn geld terug. Ook kreeg ik in de begin periode regelmatig een "cadeautje", zoals een reep chocola of iets dergelijks.
Je kon toen ook nog bestellen voor een minimum bedrag van 30 Euro. Inmiddels is dit 40 Euro en op sommige momenten zelfs 60 Euro, terwijl dit niet vermeld staat.

Inmiddels moet ik mijn leveringen heel goed nakijken, want er is heel vaak iets stuk (door verkeerd inpakken bijvoorbeeld), of bijna over datum, of het wordt gewoon niet geleverd.
Bij klachten krijg ik nu de keuze: geld terug of het artikel in het volgende boodschappenmandje "gratis". Meestal bestel ik artikelen met een bepaalde reden: als ik knolselderij bestel, samen met spliterwten etc. dan ben ik dus van plan erwtensoep te maken. Als ik dan de knolselderij niet ontvang, kan ik dat niet maken. En een deel van de artikelen is maar beperkt houdbaar, dus moet ik ofwel snel nieuw bestellen (voor minimaal 40 Euro) of ik moet alsnog voor 1 artikel naar de winkel.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle artikelen die opeens niet meer te krijgen zijn, of vervangen zijn door alleen maar een huismerk of juist duur ander merk.

Dit overkomt mij nu wel heel regelmatig, dus ik vroeg mij af: zijn er meer mensen die tegen dit soort zaken aanlopen?

6871 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Nov 16, 2023 om 14:07
857 Antwoorden / 3 Vragen

Het is natuurlijk helemaal aan jou of je wel of niet boodschappen thuis laat bezorgen door Picnic. Je hebt daar ongetwijfeld je redenen voor. Maar... ik heb me eens verdiept in de prijzen van Picnic... daarvan kan ik echt  niet zeggen dat Picnic zo goedkoop is. Ik schaar ze in de categorie AH, Jumbo en Plus en die brengen ook thuis he...

Misschien gaat Picnic teloor aan hun eigen succes.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2023 om 14:22
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Stefine12, eigenlijk heeft men dat wel met elke Super die bezorgt. Maar bent u gebonden aan Picnic? Want eerlijk gezegd valt Picnic wel "tegen" qua prijzen en zijn vergelijkbaar met de Spar, 20%, Coop 3% en Picnic 5% hoger dan de gemiddelde prijzen bij Jumbo, AH. en de PLUS. Het bekt natuurlijk lekker: gratis bezorgd maar uiteindelijk betaalt u het zelf. Ik lees dat u dan alsnog 1 artikel in een winkel moet halen. Dus u kunt nog wel zelf boodschappen doen. Ikzelf heb nu Jumbo als winkel (helaas heeft onze PLUS geen personeel meer die kan bezorgen), maar door hen wordt ik wel keurig van te voren op de hoogte gesteld als een artikel niet leverbaar is. Wilde ik een "setje" etenswaren, zoals u zelf omschrijft erwtensoep maken, kan ik het of veranderen of het andere artikel niet laten leveren.

stefine12
door stefine12 Nov 16, 2023 om 14:50
6 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Tenormin,
Dank voor je reactie. Ja, dat het duur is, was me ook inmiddels opgevallen. En in vergelijking met o.a. Jumbo (met een veel groter aanbod en vaak lagere prijzen) is het inderdaad de moeite waard om eens over te stappen.
Ja, ik kan wel een enkele boodschap doen, maar voor veel boodschappen, is dat geen optie. Dat kan ik niet tillen. Dus vandaar mijn bezorgings-vraag.

ne
door neodutchio - Nov 16, 2023 om 16:07
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als u naar een fysieke supermarkt gaat komt het ook geregeld voor dat een schap leeg is. Daarin is Picnic dus geen uitzondering. Wel zou het netjes zijn om van te voren aan te geven of er iets toch niet leverbaar is.
Ongetwijfeld zullen er meer mensen met klachten zijn, over elk bedrijf zijn klachten te vinden. En wat kunt u met die andere klachten?
Als de werkwijze van een bedrijf niet bij u past, dan is er keuze genoeg om te zoeken naar een alternatief. Een klant is niet in machte om de werkwijze van een bedrijf aan te passen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 16, 2023 om 21:54
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf heb ik de ervaring met Picnic dat als een product niet leverbaar is ik de gelegenheid krijg een alternatief te kiezen.
Verder zie ik alleen de voordelen van de bezorging als dat mij uitkomt.
Het te besteden bedrag is hier nog steeds 40 euro maar misschien wordt een paar liter wijn niet meegeteld.

tenormin
door tenormin Nov 16, 2023 om 23:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sjjoppy, bij de Jumbo maakt het kennelijk niet uit: boven een besteding van €25,00 kan je alles bestellen, ook wijn. Dus neem ik 3 pakken wijn en nog wat kleingoed, geen voedsel. Mijn zoon heeft zich inmiddels over me "ontfermd", hij kookt altijd, ook voor zijn schoonouders, dus wat meer kan ik wensen? En met 9 liter wijn kom ik heel ver. Ha ha. En vanmiddag kreeg ik te horen dat ze bij een nieuwe Tai gaan eten: "dus, wat wilde ik". Alles wat zij lekker vinden. Morgen weer een nieuwe bevoorrading. Voel me wel bevoorrecht hoor, dat wel.

wp
door wpfrencken@gmail.com - Nov 17, 2023 om 11:49
2 Antwoorden / Vragen

Ik adviseer u om niet te kopen bij Picnic.
Ik ervaar hetzelfde en ga liever zelf naar een supermarkt waar je alles zelf kan kiezen.
Als er nog meer mensen klachten hebben, kunnen we het in de publiciteit brengen.
Andere producten leveren dan besteld mag niet

Pe
door Pensioen1954 - Nov 17, 2023 om 12:13
21 Antwoorden / Vragen

Ik zelf heb nooit problemen met bestellen bij Picnic, omdat ik nooit wat bestelt bij Picnic.

Du
door Duc7 - Nov 17, 2023 om 12:47
35 Antwoorden / Vragen

Hoi, ook ik heb de laatste weken enorm veel problemen met de picnic, (afbak desem) broden besteld en deze al weken lang niet ontvangen, en nu ik ze ontvang is de houdbaarheid van 3 dagen teruggebracht naar 1 dag.
melk die nog maar 3 dagen houdbaar is (eigen merk) en niet meer op mijn vaste dag bestellen omdat het bedrag van 40,= naar 60,= gegaan is. Als je er iets van zegt krijg je het antwoord: "u krijgt uw geld toch terug", nou ja dat op zijn minst! Wij konden al wekenlang nog dezelfde dag eropuit voor brood. Kreeg nml pas uurtje van te voren bericht dat het niet geleverd werd, geen vervangend product, geen extraatje meer.
wij begonnen toen je nog maar voor 25,= kon bestellen, langzaam oplopen met 5,= naar 40 en in inderdaad nu ineens 60,= in het weekend en op veel gekozen momenten.
en ja, daarnaast elke keer alles op datum en/of breuk controleren, ben er nu onderhand echt klaar mee, ook omdat producten flink duurder geworden zijn.
bestel nu via de lokale supermarkt, minimaal 25,= en gratis bezorgen bij bepaalde producten (anders 6,= bezorgkosten) met alleen als nadeel dat ik nu voor desem brood wel eropuit moet.

inderdaad zoals ook al aangegeven, ze gaan ten onder aan hun eigen succes en verliezen ook hier een zeer trouwe klant die elke week een goede bestelling plaatste.

heel jammer.

wi
door wim koelewijn - Nov 17, 2023 om 13:17
69 Antwoorden / Vragen

Ze hebben allemaal wat..en ook in andere branches is wel wat..bij de een meer als bij de ander..op school bestelde de kinderopvang " stapels kratten" met eten...( noem geen naam) daar was regelmatig wat loos mee...bananen zo rijp die ik thuis weggooide.. andijvie zo slap en verbruind als wat.. ze deden regelmatig bijna aan of over datum troep erbij...na een half jaar gingen ze van de opvang zelf maar weer op pad. Het bedrijf waar mijn vrouw werkt was er ook klaar mee.

gs
door gscager - Nov 17, 2023 om 13:56
200 Antwoorden / 110 Vragen

ja komt wel voor bv kattengrit eerst  hadden ze grote papieren zakken ,handig  om vuil grit in weg te gooien als ze leeg zijn ,nu alleen veel kleinere plastc zakjes moet eesrt andere zakjes kopen  want voor vuilnis zk is het al gauw te zwaar  ook andere  artikelen zijn wel eens niet te leveren ,wordt ook steeds duurder
verder best goed zware dingen worden binnen gezet  en nemen alle statiegeld flesen mee  val aale winkels
groet