Li
door Liesmal9 Oct 22, 2024 om 15:43
Winkels & webshops

Opgelicht / van Malen

Dag, is er iemand die een bestelling heeft gedaan bij van Malen Mode.
Heb in september bij hun een bestelling gedaan voor 104,85. Hierna meerdere malen via hun mail info@vanmalenmode.nl gevraagd waar de bestelling bleef.
Er waren allerlei redenen voor oponthoud. Nog niets geleverd.
Nu krijg ik als antwoord op mijn mail dat het een HOST is. Ze tonen GEEN  tel. nr. op hun website.
Via de website kun je nog wel bestellen.
Wat kan ik nog doen.
Bedankt en groet,  Liesbeth.

691 11 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Oct 22, 2024 om 15:52
935 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hun site bekeken en daarna de rveiws gelezen. Kan me niet voorstellen dat dit bedrijf al 20 jaren in de mode zit, want dan hadden er ook nuttigr reviews gestaan.

Persoonlijk denk ik: "Wat een pech, je geld is zomaar weg." :-((

sira
door sira Oct 23, 2024 om 16:04
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Dat rijmt :-))

Ja
door JannyBoe - Oct 22, 2024 om 15:55
584 Antwoorden / Vragen

Hallo Lies, u hebt met een dropshipper te maken. Info daarover vindt u bijvoorbeeld bij Radar van de Tros, of bij de Vara.
De poliie adviseert het volgende. Of dat wat oplevert is de vraag maar u zou het kunnen proberen. Succes.

hereistom
door hereistom - Oct 22, 2024 om 17:31
757 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom gaan mensen niet eerst informatie zoeken over betrouwbaarheid e.d. voordat ze iets gaan bestellen?
Nu is het allemaal mosterd na de maaltijd en kunt u fluiten naar uw geld.

sira
door sira - Oct 22, 2024 om 20:03
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Niets. Naast u neerleggen, niet meer aan denken en doorgaan met leven. Het is een les, helaas een dure les.
Dit bedrijf heeft u zeker op Facebook (of andere social media) gevonden?
Ook alle waarschuwingen op tv, kranten en andere media de afgelopen 7+ jaren gemist.
Dat geld bent u kwijt en de ACM zal ook weinig kunnen doen, morgen hebben ze weer een andere naam.

Bestel in het vervolg gewoon rechtstreeks bij AliExpress. Dat bespaart u veel geld, het is veiliger dan malafide dropshippers en het komt tegenwoordig tussen de 5 á 10 dagen binnen.

Mabelle
door Mabelle - Oct 22, 2024 om 20:09
639 Antwoorden / 1 Vragen

Trustpilot pakt nu in ieder geval fake reviews aan.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2024 om 20:25
11667 Antwoorden / 15 Vragen
Mabelle
door Mabelle - Oct 22, 2024 om 20:38
639 Antwoorden / 1 Vragen

Aha, dropshipper nr. 23.501. Het zou kunnen dat er nog wat geleverd gaat worden, want dropshippers bestellen in China Meestal is het er met een week of 2-3, maar levering kan om diverse redenen ook vertraging (bijv. bij de douane) op lopen. Na levering kan ook niet geretourneerd worden, want retourneren zou dan naar China moeten. Die retourkosten zijn superhoog en op 99% zeker komt het toch nooit aan bij ze.

Houd er rekening mee dat je helaas je geld kwijt bent.

Meer dan hier en daar een klacht indienen, kan je niet doen. Ook de ACM kan niet zoveel doen tegen waardeloze dropshippers, daar kun je hier meer over lezen Lastig aan te pakken

Li
door Liesmal9 - Oct 22, 2024 om 23:11
14 Antwoorden / 8 Vragen

Allen bedankt, zal jullie opmerking(en) ter harte nemen, nooit te jong om te leren, ben pas 71.
Hun site is nog steeds actief maar dat zal mij wel niet helpen.

Zal het maar zien als een verjaardags cadeau wat ik niet kreeg, was pas jarig.

sira
door sira Oct 23, 2024 om 16:49
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Nog van harte gefeliciteerd.

Als u weer eens een onbekende wensite tegenkomt, typ dan hier of op google de naam in en u komt, buiten de reviews al een hele hoop te weten.

Topantwoord

hutch
door hutch - Oct 23, 2024 om 09:57
4524 Antwoorden / 29 Vragen

Dit zegt al meer dan voldoende:

Jammer voor u........

Li
door Liesmal9 - Oct 23, 2024 om 14:07
14 Antwoorden / 8 Vragen

Jammer voor de anderen maar van Malen mode is (nog) steeds in de lucht, je kunt nog bestellen.
Heb aangifte bij Politie gedaan.
Bedankt voor alle tips, ik ben wat ouder en dacht niet na over oplichting. Ben nog van de tijd dat je via Otto, Wehkamp enz. bestelde en je, als het niet je keus / maat was gewoon terug kon zenden.
Och een dure les.
Vrolijke dag en groet, Liesbeth.