de
door debby grob May 6, 2023 om 12:39
Winkels & webshops

Opgezegd bij de vriendenloterij, moet nu €30,- betalen. Mag dit. Bedrijf heet by

Online opgezegd, krijg daarna mail van bymetis of ik €30 wil betalen. Niet gedaan. Verschillende mails terug. Die weer terug kwamen. Uiteindelijk na de zoveelste. Opzegbrief niet herroepbaar, maar zou dan €15  mogen betalen. Volgende mailof ik toch € 30 wil betalen. Daarna nog een. Van nog 1 dag en anders komen er €14,50 administratie kosten bij. Proberen te bellen. Heel lang als nog 4 wachtenden voor je opgehangen.
Toch betaald,  maar heb het idee dat dit niet zomaar kan. Vraag is klopt dit wel. Zal mijn geld niet terug krijgen, maar vindt wel verdrietig dat bedrijven hier hun geld mee verdienen

24783 20 Rapporteer
ju
door juliomariner - May 6, 2023 om 12:42
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U hebt waarschijnlijk op het bovenste zoekresultaat in Google gedrukt en daarna niet goed gelezen.

rj
door rjw May 9, 2023 om 10:13
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is geen zoekresultaat maar een advertentie. Staat er ook bij

ju
door juliomariner May 9, 2023 om 10:16
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Een advertentie maar ook een zoekredultaat

rj
door rjw May 10, 2023 om 20:43
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Het is nog gekker: als je zoekt op "opzeggen vriendenloterij" dan is de eerst advertentie van de vriendenloterij met een direct link naar de opzegpagina van de vriendenloterij.... En het eerste zoekresultaat is ook van vriendenloterij.

ju
door juliomariner May 10, 2023 om 21:26
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Tja het blijkt dat je maar niet moet proberen de logica vsn sommige mensen te bdgrijpen

Ja
door JannyBoe - May 6, 2023 om 12:43
515 Antwoorden / Vragen

Hallo Debby, u hebt via een commercieel
opzegbedrijf met die naam opgezegd tegen kosten à 30 euro en niet rechtstreeks bij de Vriendenloterij. Dat had u niets gekost.
Er zit niks anders op dan betalen vrees ik.

Bo
door Bobot - May 6, 2023 om 12:46
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, Bymetis is een opzegdienst en is er best duidelijk over dat hun - inderdaad onnodige - dienstverlening 30 euro kost. U bent er in gestonken, maar er gebeurt niks illegaals... Ik zou maar betalen om verdere ellende te voorkomen.

sira
door sira - May 6, 2023 om 12:46
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom heeft u bij een commerciële opzegdienst opgezegd en niet rechtstreeks bij de vriendenloterij?

Zij hebben nu werk voor u gedaan dat u zelf had kunnen doen. Wat u op hun site heeft moeten invullen, had u ook op de site van de vriendenloterij kunnen invullen, dus ja, u zult moeten betalen, want het bedrag zal alleen maar oplopen als er een deurwaarder of incassobureau op wordt gezet.

Heeft u ook helemaal niet de voorwaarden gelezen van Bymetis? En die € 30,- staat al direct op de 1e pagina van de website van Bymetis.

Nog een laatste vraag: werkt u ook gratis?

Thecla58
door Thecla58 - May 6, 2023 om 12:49
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dit mag.

Wat @Juliomariner al tikte heb je gezocht op google naar opzeggen vriendeloterij... Dit soort sites vragen nu eenmaal administratie kosten en inderdaad die krijg je niet terug.
Waarom niet op de site van de Vriendenloterij gekeken? Dat had je geen geld gekost. Iets met billen en blaren. Laat dit een leerpunt zijn.

Tip om het in de toekomst te voorkomen:
Schakel in chome in dat je geen advertenties (adv voor het zoekresultaat) wil zien in je zoekresultaten.

mahadma
door mahadma - May 6, 2023 om 13:19
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft opgezegd via een opzegservice die 30 euro kost en dàt moet u dus betalen. Doe het maar snel anders wordt het nof duurder of komt zelfs tot een deurwaarder. van hun website: Voor meer informatie over deelname aan de VriendenLoterij, kijk op vriendenloterij.nl of bel 088 020 1020 Eind: U heeft niet goed gelezen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 6, 2023 om 13:57
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

De deelnemer kan een deelname te allen tijde opzeggen. Indien de opzegging wordt gedaan als het incassoproces voor een speelmaand en/of extra trekking in gang is gezet of de incasso al heeft plaatsgevonden, zal aan de desbetreffende speelmaand en/of extra trekking alsnog worden deelgenomen.
4. De deelnemer ontvangt schriftelijk (per normale post dan wel per e-mail) een bevestiging van de gehele of gedeeltelijke beëindiging. Met de gehele beëindiging van de deelname eindigt de door de deelnemer verstrekte machtiging om de inleg automatisch van zijn bankrekeningnummer af te schrijven.

https://www.vriendenloterij.nl/over/regelgeving-en-toezicht/reglement

rj
door rjw May 10, 2023 om 20:41
3262 Antwoorden / 5 Vragen

TS heeft niet direct daar opgezegd maar via een dienstverlenend bedrijf die daar uiteraard voor betaald wil hebben.

in
door inno1 - May 6, 2023 om 18:26
118 Antwoorden / Vragen

Het doel van bedrijven is om geld te verdienen, en dat lukt ze prima en legitiem doordat mensen als u ze in stand houden. Door zich van tevoren niet in te lezen.

1paul
door 1paul - May 9, 2023 om 09:08
3148 Antwoorden / 0 Vragen

als u binnen 14 dagen deze dienst opgezegd heeft mogen zij u niets in rekening brengen zoals vrijwel alles wat u via het WWW koopt hebt u ook hier 14 dagen opzegtermijn!!!!

volgende keer raad ik u aan om rechtstreeks bij de dienst die u afneemt op te zeggen ipv via een bedrijfje!

ne
door neodutchio May 9, 2023 om 11:04
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als het werk al gedaan is, dan kan je wel herroepen, maar dan moet je wel gewoon betalen.

Daarnaast is het ook niet ondenkbaar dat je met het aanvinken van de voorwaarden afziet van herroeping omdat de dienst meteen afgenomen word.

1paul
door 1paul May 9, 2023 om 13:23
3148 Antwoorden / 0 Vragen

nee, niet juist, of het werk gedaan is of niet heeft hier niets mee te maken, je hebt gewoon 14 dagen herropingsrecht!

het bedrijf welk deze dienst levert kiest er zelf voor om binnen de bedenktijd de dienst reeds in gang te zetten, daarmee verkort het niet de bedenktijd die je als consument hebt!!

voorwaarden, waar je nar verwijsr Neo, die in strijd zijn met de wettelijke regels hieromtrent mogen als niet geschreven beschouwt worden als deze in strijd zijn met de wet of onredelijk zijn!

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

rj
door rjw May 10, 2023 om 20:40
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt de melk wel horen klotsen maar weet waar de tepel hangt.....

ne
door neodutchio May 10, 2023 om 20:42
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En in dit geval moet de klant expliciet aangeven dat de brief zo snel mogelijk verstuurd moet worden en daarmee afziet van het wettelijke herroepingsrecht. En dat mag gewoon.
Er is niets onredelijks aan het zo snel mogelijk versturen van een brief. Het is juist wel weer onredelijk om daar 2 weken op te wachten.

1paul
door 1paul May 11, 2023 om 08:53
3148 Antwoorden / 0 Vragen

leuk Neo maar daar moet de klant dan gewezen op het feit dat dit inhoud dat men afziet van zijn herroepingsrecht, op zijn minst, en dat doet men niet behalve in de voorwaarden maar zoals gezegd, het mag daarin staan maar dan is het nog niet rechtsgeldig!

zover ik kan zien althans, dit moet men expliciet bij de betaling vermelden, doet men dit niet dan heeft men gewoon de 14 dagen bedenktijd!!

ne
door neodutchio May 11, 2023 om 10:59
5152 Antwoorden / 12 Vragen

1Paul, ga eens naar de genoemde site en ga kijken hoe het er staat. Je moet verschillende zaken aanvinken. En ja, wettelijk gezien mag er afgezien worden van het herroepingsrecht. Er zijn namelijk zaken waar geen 14 dagen mee gewacht kan of hoeft te worden.

1paul
door 1paul May 11, 2023 om 13:52
3148 Antwoorden / 0 Vragen

tja Neo ik zie in de op niet dat TS een vinkje heeft aangevinkt en dan geld gewoon het normale herroepingsrecht.

misschien kan TS daar wat meer over zeggen?

Ru
door Ruben_terM - May 9, 2023 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, zeker vinkje gezet zonder te lezen? Maar waarom niet gewoon bij de vriendenloterij zelf opgezegd?

"Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en geef hierbij toestemming aan Metis om deze opzegbrief namens mij af te drukken en per post te verzenden. De kosten van 30 euro voor het uitvoeren van deze dienstverlening, mogen achteraf bij mij in rekening gebracht worden.*"

Ju
door Jumoli - May 29, 2023 om 13:23
1 Antwoorden / Vragen

Hier ook een klacht van bymetis, heb mails en een brief van hun gehad, met een rekening en aanmaningen. Het grappige is, ik heb helemaal geen gebruik gemaakt van hun services. Heb contact gehad met amazon het bedrijf waar hun zogenaamd mijn abodement hebben beëindigd. Hun hebben mij het bewijs mee gestuurd dat ik het zelf heb opgezegd, hun gaan ook stappen ondernemen en hebben het door gestuurd naar afdeling fraude.

rj
door rjw May 29, 2023 om 20:38
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En dat komt zomaar out of the blue? Hoe komen ze aan je adres? Maar los daarvan, ts heeft wel gebruik gemaakt van hun diensten dus jouw situatie moet eigenlijk in een eigen topic (wat volgens de netiquette eigenlijk altijd moet; inbreken op een topic is niet de bedoeling).

MartinQ970
door MartinQ970 - Oct 29, 2023 om 13:00
2 Antwoorden / Vragen

Oplichters zijn het bij bymetis wat ik adviseer is een klacht indienen bij de politie

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 29, 2023 om 13:44
2056 Antwoorden / Vragen

Aangifte dat je een bedrijf opdracht geeft een abo voor je op te zeggen en dat ze daar een bedrag voor rekenen? Nou dáár kan de politie wat mee hoor.

Franske1958
door Franske1958 Oct 30, 2023 om 08:08
426 Antwoorden / 2 Vragen

"wat ik adviseer is een klacht indienen bij de politie" Een aangifte van wat?
TS leest de voorwaarden niet goed en klikt zelf op een advertentie site en wil dan aangifte gaan doen??
Het enige wat ik kan verzinnen is een aangifte van eigen domheid, maar die neemt de politie niet in behandeling.

MartinQ970
door MartinQ970 - Oct 29, 2023 om 13:05
2 Antwoorden / Vragen

Ik had namelijk bij Amazon zelf opgezegd en toch kwam bymetis in beeld of ik even 30 euro wil aftikken voor zoon waardeloze brief die niets voorsteld het zijn dieven

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 29, 2023 om 13:46
2056 Antwoorden / Vragen

Spontaan, zomaar kwamen ze in beeld. Uit het niets hadden ze je mail adres geraden?

in
door inno1 - Oct 30, 2023 om 10:24
118 Antwoorden / Vragen

U kunt dat verdrietig vinden, maar het is gewoon een legaal verdienmodel. En u bent de zoveelste die van tevoren niet leest wat iets kost. Best jammer.

Rene Harleman
door Rene Harleman - Nov 20, 2023 om 21:28
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben erin getrapt. Achteraf met kosten komen. Een zeer schimmige markt waarin ze zich opereren.

Een opzegbrief met een waarde van €30 is zeer buiten proportioneel voor de diensten die hun aanbieden.

In eerste instantie ziet de site eruit dat je op de aanbieder bent waarmee je wil opzeggen.

Nadarhand blijven ze spammen met rekeningen en dreigementen met incassokosten.

Telefonisch niet bereikbaar. Geen bezoekadres. Op mails wordt laat of niet gereageerd. Deze eigenaar heeft verschillende BV's op naam staan.

Het enige wat je hieruit kan concluderen is dat dit riekt naar fraude en bedrog.

Als er een reactie komt geeft men alleen aan dat je accoord bent gegaan om je van herroeppingsrecht af te zien. Nadat ik in de gaten had dat ik niet rechtstreeks bij het bedrijf zat waar ik een opzegging wou doorgeven, heb ik direct een mail gestuurd om mijn opdracht te annuleren.
Ik had zelfs nog geen bevetsiging ontvangen. Dagen later krijg je mail, helaas kunnen we niks meer voor je betekenen.

DUS KIJK UIT MET DIT BEDRIJF!!!!!!

ne
door neodutchio Nov 20, 2023 om 21:46
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dank u voor uw waarschuwing. Niet dat het iets zal helpen, u hebt immers alle voorgaande waarschuwingen ook nooit gezien.
Net even naar hun site gegaan, het staat niet eens verstopt wat het kost. En ook de site lijkt totaal niet op die van de vriendenloterij.

Gevalletje eerst kijken, dan wat anders doen. En misschien klink ik wel heel dom, maar als ik de vriendenloterij zou willen opzeggen, dan ga ik wel naar hun site toe.

Claudia Martens
door Claudia Martens - Dec 6, 2023 om 12:07
1 Antwoorden / Vragen

Ik wilde vrienden loterij telefonisch opzeggen maar door lange wachttijden ben ik gaan kijken bij vrienden loterij om dit online te doen.
En vervolgens krijg ik een link opzeggen vrienden loterij niet wetende dat er kosten aan verbonden zijn.
Vervolgens krijg ik in mijn mail enkele weken later een bericht te betalen 14,95€ administratie kosten totaal 44,50€ over moeten te maken.

Met vrienden loterij gesproken en bevestigen dat het zeer kwalijk is wat dit bedrijf doet via deze weg.
Het bevindt zich op
Postadres: Geurdeland 17G, 6673DR, Andelst .

Het laatste linkje zie hieronder staat er sinds gisteren bij.
(Geen bezoekadres)
E-mail: support@bymetis.nl

Eigenaar van dit pand verhuurd aan Bymetis.nl een ruimte .
de eigenaar van dit pand is  betrouwbaar en behulpzaam gisteren gesproken en telefonisch ook bereikbaar.
Bymetis.nl is telefonisch niet bereikbaar
Helaas maken ze veel mensen geld afhandig via deze weg.

Ozymandias
door Ozymandias Dec 6, 2023 om 18:08
167 Antwoorden / Vragen

Je hebt het toch echt zelf gedaan. En nee, je hebt niet opgezegd bij vrienden loterij. Je hebt niet goed gekeken en hier een apart bedrijf voor benaderd. En vervolgens heb je niet opgelet tijdens het geven van het akkoord.

Het is 100% je eigen schuld.

rj
door rjw Dec 7, 2023 om 12:46
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt gebruik.gemaakt van een dienstverlener en dan is het niet zo gek on daarvoor te betalen. Zoals iemand hier (of bij de buren) al eens opmerkte: je kunt je huis zelf schilderen of een schilder inhuren. In het tweede geval betaal je meer. Precies hetzelfde.

Daarnaast snap ik nog steeds de gedachtenkronkel niet om te google op iets als "opzeggen VriendenLoterij". Ik zou slechts de site van VriendenLoterij opgezocht hebben.

sira
door sira Dec 7, 2023 om 15:31
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet of u een baan heeft, maar als dat zo is, wordt u blijkbaar daar niet voor betaald, m.a.w. u doet onbezoldigd werk.
Dat wil niet zeggen dat een ander ook gratis moet werken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2023 om 19:06
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ja! U heeft als al gezegd via een tussenpersoon en niet bij de vriendenloterij zelf iopgezegd en daar heeft men u dus een dienst verlkeend die betaalt moet wo. U had dus even verder moeten kijken en dan had u dit kunnen benutten (degenen die bovenaanstaan betalen daarvoor): https://www.vriendenloterij.nl/over-opzeggen

Ge
door George Haring - Mar 7, 2024 om 12:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dit je reinste oplichterij, want ik heb gewoon via de vriendenloterij opgezegd en niet via dat bedrijf,want als dit zo is dan hebben zij vanaf afstand mijn pc gehackt en dat is bij mijn weten strafbaar. Kan hier nog iets aan gedaan worden ???

Met vriendelijk groet
George Haring

ne
door neodutchio Mar 7, 2024 om 13:10
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe weet dat bedrijf dat u lid was van de vriendenloterij en dat u wilde opzeggen?

Ozymandias
door Ozymandias Mar 7, 2024 om 13:45
167 Antwoorden / Vragen

Je bent helemaal niet gehackt man. Dat slaat echt nergens op. Ik weet bijna zeker dat je zelf bij de verkeerde hebt opgezegd.

wi
door wilhelmina59 Mar 7, 2024 om 15:57
513 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, u bent niet de eerste die zijn gegevens bij een servicebedrijf heeft achtergelaten en zij werken niet voor de kat zijn viool.

Thijs12
door Thijs12 Mar 7, 2024 om 16:15
538 Antwoorden / Vragen

Als je hier ingetrapt bent, pas maar op met het aanvragen van toeslagen, huursubsidie, nog veel meer, noem maar op.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 7, 2024 om 18:31
2056 Antwoorden / Vragen

Weer een troll uit het niets die het ook heeft. BS

Re
door Reinier182 - Mar 8, 2024 om 10:43
160 Antwoorden / Vragen

Dat is een bedrijf die voor jou het abonnement opzegt en handig maar zeker dat kost geld. Het is of zelf actie ondernemen en uitvoeren of handig uitbesteden maar dat kost geld.

Waga
door Waga - Mar 11, 2024 om 15:16
1 Antwoorden / Vragen

Ik geloof dat ik ook er in ben gestonken bij bymetis, ik had een mail gestuurd heb zelf niet goed opgelet, zeg ik nu zelf.
wilde brommer verzekering opzeggen bij de Hema..toen ik de mail verstuurde zag ik dat het om een zorgverzekering ging.Nog geen 3 tellen later mail gestuurd dat ik een fout heb begaan..nou hoe hard dit bedrijf is wil je niet weten..ik kreeg vandaag om 6.06 een mail of ik even 30 euro over wil maken. Antwoord heeft een week geduurd.
ik had gelijk een mail vanmorgen terug gestuurd, of ze mijn mail wel goed hadden gelezen dat ik een fout heb begaan..nou nu waren ze zo vlug binnen een uur had ik al een antwoord, Dit proces is volledig geautomatiseerd en kan niet teruggedraaid worden en echt hè getekend.. Daan...er zitten er toch mensen daar.Kan ik hier nog mee of moet ik betalen?