Ly
door Lytse Apr 25, 2017 om 12:26
Winkels & webshops
Oxboard

Eind September 2016 ben ik naar de Media Markt gegaan om hier een cadeau te kopen voor mijn zoontjes 8 e verjaardag .
zijn wens was een oxboard .
Na mij eerst te hebben laten informeren over zo,n apparaat kwamen we uit bij de officieele Oxboard met een prijs kaartje van 600,-
maar dan had je wel de beste van het beste . concurerende modellen zaten zo rond de 250,- / 350,- .
nu zo,n dik half jaar verder kom ik gister weer in de Media Markt en zie tot mijn grote verassing dat het zelfde apparaat nu nog maar 379,- kost .
een daling van zo,n 40 % . ik ben weg gegaan maar hier thuis krijg ik er toch een raar gevoel van in mijn buik het gevoel van plat gezegd vern...t te zijn . ik heb hierover ook gebeld vanmorgen met Oxboard Nederland , maar zij willen er niets van weten . als antwoord krijg ik dat ze moeten concureeren met de rest omdat ze ze anders niet meer verkopen . daar bleef het bij .
Nu is mijn vraag is hier iets aan te doen ? , want ik heb echt het gevoel dat ze ons een hele dikke worst hebben voor gehouden maar die eigenlijk net zo smaakt als de rest .

m.v.g.
H. de Vries
Drachten

1995 5 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 25, 2017 om 12:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nu is mijn vraag is hier iets aan te doen ?

Kennelijk moet het zo zijn in NL dat de klanten mogen bepalen wat iets mag kosten dus bereid zijn om te betalen.
U heeft als klant de keuze om artikele X te kopen voor prijs Y. Daar bent u 100% vrij in. U kiest ja en betaalt en gaat dus akkoord, OF u koopt het niet. Meer keuzes zijn er niet.

Overigens om zo'n ding waarop een minderjarige niet mee op straat mag rijden te kopen is niet slim, het is en blijft een motorvoertuig, waar een verzekering en een rijbewijs op staat, verplicht.

Het ene artikel wordt duurder, het andere goedkoper, daar zult u mee hebben leren leven inmiddels, een liter benzine is duurder geworden, het oxboard is goedkoper geworden. That's life. En troost u, ooit wordt zo'n ding aangeboden op een kleedje op Koningsdag voor € 5,00. Als het apparaat nu € 999,00 was gaan kosten had u dan op elke verjaardag zitten pochen dat u zo'n goede deal had gedaan?

panter22
door panter22 Apr 25, 2017 om 12:50
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien heb je een grote achtertuin: https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkeer/overig-verkeer/mag-je-met-een-oxboard---hoverboard-op-de-openbare-weg-of-stoep-rijden.html

fa
door familyman Apr 25, 2017 om 12:54
888 Antwoorden / 1 Vragen

Simpel, je mag er alleen op eigen terrein op rijden. En geen uitzonderingen. De link is duidelijk: Mag je met een oxboard / hoverboard op de openbare weg of stoep rijden? Met een hoverboard of ook wel genoemd oxboard mag je niet op de openbare weg of stoep rijden. Je mag met een hoverboard alleen rijden op eigen terrein. Dat terrein mag dan niet toegankelijk zijn voor openbaar verkeer. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de website van de Rijksoverheid Voor het rijden van dit soort type tweewieler op de openbare weg riskeer je een inbeslagname en een boete.

panter22
door panter22 - Apr 25, 2017 om 12:44
6599 Antwoorden / Vragen

Daar is niets aan te doen. De prijs was 7 maanden geleden €600 en daar heb je hem voor gekocht.
Prijzen kunnen wijzigen. En je had het er voor (over).

emcede
door emcede - Apr 25, 2017 om 12:54
960 Antwoorden / 4 Vragen

Een kado van € 600,00 voor een kind dat 8 wordt???!!! Het moet niet gekker worden!

En ja, dat mag. Lang leve de vrije marktwerking in Nederland.

Redacteur
door Redacteur - Apr 25, 2017 om 15:55
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Graag hier reageren.

De redactie

marita5
door marita5 - Apr 25, 2017 om 16:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Edit