mutti albers
door mutti albers Feb 9, 2022 om 19:22
Winkels & webshops

Pakket bij DHL zoek, niet meer traceerbaar, geen vergoeding

Heb pakket verstuurd met DHL. Ontvanger heeft pakket niet ontvangen,kreeg pakket dat voor iemand anders bestemd was. Mijn ontvanger en ik hebben dat
Probleem  voor DHL opgelost, maar pakketje voor mijn ontvanger blijft spoorloos.
DHL wil de kosten voor dat pakket niet vergoeden.

Afbeelding verwijderd door moderatie; bevat persoonsgegevens

1202 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2022 om 19:33
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas bent u als verzender wel verantwoordelijk en is de ultime oplossing het in gebreke stellen van niet naleven van de met u gesloten verzendovereenkomst. Zie https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  M.a.w. DHL is wel degelijk aansprakelijk naar mijn mening. Op uw foto zie ik geen verwijzing naar DHL.

Indien u dit heeft verzonden als ondernemer zie dan ook: https://www.higherlevel.nl/  Ook dit kan van nut zijn maar dan vooral als u een particuliere consument bent: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

ju
door juliomariner - Feb 9, 2022 om 19:35
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Is het pakket verzekerd verstuurd. Zo nee dan krijgt u meestal maar een klein bedrag per kg vergoed,

marita5
door marita5 - Feb 9, 2022 om 19:37
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mutti Albers ,

Heb pakket verstuurd met DHL

Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.

De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Dat wil echter niet per definitie zeggen dat je eventuele schade die ontstaat door het kwijtraken ervan, kunt verhalen op die bezorgdienst.

Is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? Dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.

In het geval van een aangetekende zending is het postbedrijf wel aansprakelijk, zij het in beperkte mate:

  • Voor een brief die aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 50 euro.
  • Voor een pakket dat aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 500 euro.
  • Met andere woorden: als je aangetekende brief of pakket kwijtraakt in de post, kun je daar maximaal 50, respectievelijk 500 euro voor vergoed krijgen. Voor een zending met een hogere waarde is het dan ook wellicht verstandig om te kiezen voor een verzekerde verzending.
  • Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
  • https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

Donuts
door Donuts - Feb 9, 2022 om 20:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Handig, je privé gegevens op het web gooien...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 9, 2022 om 21:17
2067 Antwoorden / Vragen

Als je spullen verstuurt is de vervoerder nooit aansprakelijk, behalve bij grove nalatigheid (forget it), of je moet de waarde declareren en verzekeren. Dat is een optie waar je voor kunt kiezen of niet. Daarom is het ook zo goedkoop als je het niet verzekerd.