In
door IngridB1959 Oct 10, 2023 om 15:47
Winkels & webshops

Pakket niet ontvangen

Beste,
Ik heb een Borduurpakket besteld en betaald bij atelier naboqu. Volgens dhl hebben ze dat afgeleverd bij de brievenbus , bij er niet in. Ik heb het echter niet ontvangen. Dhl heeft een onderzoek ingesteld en ze blijven het beweren dat ze het afgeleverd hebben op het juiste adres. Atelier wil het niet vergoeden, zij hebben goede ervaringen met dhl en zij zeggen dat ze het afgeleverd hebben, dus..... met andere woorden dat ik lieg. Nu bieden ze het pakket aan voor inkoopsprijs en verzendkosten, maar moet dat wel weer vooraf betalen.
Wat zijn nu mijn rechten??
Alvast bedankt voor het nalezen van mijn vraag
met vr gr Ingrid van den bos

4312 11 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 10, 2023 om 15:49
11546 Antwoorden / 51 Vragen

Uw rechten: De verzender is totdat U Uw pakket fysiek in handen heeft 100% verantwoordelijk voor het feit dat u het ook effectief ontvangt.

In uw geval dient de verkoper u 100% kostenloos een nieuw pakket te versturen. De drogreden goede ervaringen met dhl, kijk maar eens op Trustpilot.

marita5
door marita5 - Oct 10, 2023 om 15:58
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingridb1959 ,

Naboqu is aangesloten bij Webwinkelkeur , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regel . ( Klik op Geschilbemiddeling )

https://www.naboqu.com/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 10, 2023 om 16:04
2069 Antwoorden / Vragen

De leverancier moet kosteloos een nieuw pakket sturen tenzij ze kunnen bewijzen dat het pakket is afgeleverd, en "DHL zegt dat ze het afgeleverd hebben" is geen bewijs. Het probleem is dat ze de boot waarschijnlijk af zullen proberen te houden in de hoop dat u het er verder bij laat zitten.

re
door remy2015 - Oct 10, 2023 om 16:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend voor u maar ik begrijp ook de webshop wel, weet u hoe vaak mensen wel niet zeggen "ik heb niets ontvangen" en de track en trace aangeeft dat het bezorgd is. Gebeurd bij mij ook af en toe, een paar weken geleden 2x iemand waarbij het eerst niet bezorgd was en later toch opeens wel.En begrijp me goed, ik zeg niet dat dat bij u het geval is maar vraag ook eens bij de buren en/of hang een briefje op als het in een flat is. Ik verstuur ook veel met DHL, Postnl en DPD en ook bij mij gaat het al 15 jaar altijd goed op 1 envelop na waarop een voetstap stond en de inhoud kapot was (gelijk opnieuw gestuurd) Adres correct opgegeven? want ook dat kan fout gaan al is het maar 1 cijfertje dan ligt bij een buur.

th
door thieu Oct 11, 2023 om 12:26
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ook DHL kan fouten maken, zeker door de toegenomen drukte.
Wij kregen gisteren nog een mailtje met de melding "uw pakket is bezorgd." Alleen hadden wij het niet ontvangen. Een half uurtje later belde de buurman aan met de melding dat hij een pakketje voor ons bij hem voor de deur gevonden had.  Ons adres (huisnummer) klopte gewoon.
Maar je bent dan wel afhankelijk van de welwillendheid van ieman bij jou uit de straat, of zelfs een andere straat.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 11, 2023 om 11:19
428 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe kan in dit soort gevallen de verzender het verschil weten tussen iemand die een pakketje echt niet heeft ontvangen of dat de ontvanger alleen maar zegt dat die het niet heeft ontvangen en uit is op twee pakketjes voor 1 geld. Als een afleverbewijs niet geldig is als bewijs van aflevering zal het mijn inziens nog wel vaker gaan gebeuren dat er meerdere mensen zijn die denken aan die uitspraak van Bart de Graaf uit die beroemde reclame uit de jaren 80. Pakketje ontvangen???  "Zeg maar nee want dan krijg je er twee"

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 11, 2023 om 15:20
2069 Antwoorden / Vragen

Als een leverancier dat wil uitsluiten kan hij voor ontvangst laten tekenen, dat is wel bewijs maar daar vraagt de vervoerder dan wel weer geld voor.

bi
door biki - Oct 11, 2023 om 13:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

Heb 3 weken geleden een brievenbuspakket via DHL ontvangen. Dat paste niet door mijn brievenbus en aangezien wij niet thuis waren heeft de bezorger het gewoon voor mijn deur gelegd.
Gelukkig zag een buurmeisje het pakje liggen en die heeft het mee naar binnen genomen. De pakketbezorger heeft het dus wel "afgeleverd" maar niet correct

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 11, 2023 om 15:22
2069 Antwoorden / Vragen

Precies, verantwoordelijkheid webshop, die accepteren dus het risico dat het op die manier zoekraakt en dat ze het opnieuw moeten sturen in plaats van een betere vervoerder te zoeken en te laten tekenen voor ontvangst.

pi
door piet limburg Oct 11, 2023 om 22:44
232 Antwoorden / 15 Vragen

Nog sterker.
DHL kwam pakketje brengen....en deponeerde het gewoon,zonder aan te bellen,bij de voordeur.
Ik zag hem weglopen en ging achter de bezorger aan.
Op mijn vraag waarom hij niet aanbelde,brabbelde hij wat in het Engels ,en stapte in zijn busje.
Even later had hij in het track-trace bericht vermeldt dat het pakje in de brievenbus was afgeleverd.

ze
door zeemannetje - Oct 11, 2023 om 15:36
120 Antwoorden / 0 Vragen

Bekend probleem bij DHL, dan wordt aangegeven dat het bezorgd is maar ligt bij een buur en er is geen briefje in de bus bij welke buur.

agapon1951
door agapon1951 - Oct 11, 2023 om 17:53
173 Antwoorden / Vragen

DHL is om te beginnen zeer moeilijk bereikbaar, zelfs helemaal niet bereikbaar. Horende en ziende doof voor voor fouten die gemaakt worden of pakketjes die spontaan verdwijnen.  Retour zending compleet verdwenen bij inlevering centraal punt Alkmaar. Track and trace nooit afgegeven. Was retour zending jas. Je geeft het op een gegeven ogenblik gewoon op. Zelf de kosten maar opgehoest, want ook de verzender werd een zeer lange discussie met een enkele oplossing.  DHL, wederom, pakketje werd als ontvangst aangeven en afgegeven alleen jammer in Bergen en niet in Alkmaar. Niet een maar twee keer hetzelfde pakket. De derde keer zelf maar opgehaald uit Bergen. Voor de deur neeggelegd zending 123 inkt verdwenen, 123 inkit heeft dit netjes vergoed. Regelmatig zendingen van de buurvrouw achter ons huis, op een geheel ander adres, worden bij ons afgeleverd (zelfde huisnummer). Naboque kan wel meer vertellen, maar is in de eerste plaats verantwoordelijk voor verzending en ontvangst en mag duidelijk zijn dat DHL niet zo betrouwbaar is als het lijkt te zijn. Zie hiervoor het bovenstaande, eerlijk gezegd houdt iedere keer mijn hart vast, dat het wel aankomt, want wordt ook afgegeven bij de buren en ook bij mij voor de buren. Ben je dwarsligger met de buren, verdwijnt het spontaan, terwijl aangegeven is dat het afgegeven is. Beschouw DHL als onbetrouwbaar en heb zendingen liever via post.nl.

mo
door mof - Oct 11, 2023 om 18:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De verkopende partij moet bewijzen dat het pakket is geleverd. Dat kan alleen als dhl uw handtekening of nummer van legitimatiebewijs hebben genoteerd. Anders kunt u naar de klachtencommissie webwinlels.

1paul
door 1paul - Oct 12, 2023 om 07:49
3156 Antwoorden / 0 Vragen

u hoeft niets te betalen en als u al betaald heeft heeft u recht op geld terug of een zending ...

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-pakketje-kwijt-dit-kun-je-doen

cr
door crisje104 - Oct 12, 2023 om 21:09
4 Antwoorden / Vragen

Ik heb de zelfde slechte ervaarig gehad met dhl. Ik had  iets gekocht via marktplaats maar het pakket heb ik nooit gezien en dus pakkket weg en geld weg. Ze hebben ook een onderzoek gedaan ze houden vol dat het correct is afgelever is. gewoon bij de voor deur neergegooid.