ro
door robi Oct 16, 2007 om 23:18
Winkels & webshops

Prijsstrategie Coca-Cola

Hallo, hierbij een oproep aan alle mensen die in het grensgebied met Duitsland wonen en willen profiteren van het vreemde prijsbeleid van Coca-Cola.Ik woon zelf ongeveer 50 Km van de Duitse grens af, maar ga 1 keer per maand naar Kaufland en andere winkels in Kleve om er boodschappen te doen.Het moederbedrijf van Kaufland bezit ook Lidl zodat ze een scherpe prijs voor hun producten kunnen aanbieden.Een goed voorbeeld is de prijs van een 1,5 Ltr. fles Coca-Cola welke normaal bij Kaufland € 1,04 (exclusief € 0,15 statiegeld) kost.Deze week hebben ze een aanbieding dat bij aankoop van een krat (10 flessen) een fles nog maar € 0,84 kost.Nadeel is echter dat de PET-flessen (in de oude uitvoering zoals ze voor 2006 in nederland ook verkocht werden) niet meer geaccepteerd worden in Nederlandse statiegeldautomaten omdat in Nederland het statiegeld voor een 1,5 Ltr. fles nou eenmaal is vastgesteld op € 0,25.

Dus bij een gemiddelde prijs van € 1,25 in Nederland bespaar je normaal € 0,21 per fles en deze week zelfs € 0,41 per fles; dus het loont de moeite om een voorraadje aan te leggen zodat je er je maximale voordeel mee doet.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, en heeft iemand nog andere suggesties over het prijsverschil van supermarktproducten tussen Nederland en Duitsland dan graag je reactie, zodat er ook anderen van kunnen profiteren!!

14406 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 16, 2007 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal zelf maar niet aan de Cola beginnen, maar zet dit ook op het Forum, is wat dichter bij de grens.

Punky

ve
door verwijderd - Oct 16, 2007 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Robi,

Het is inderdaad een item voor het forum. Ik wil je euforie nog wel een beetje aan banden leggen. Je vergeet wat het je kost om naar Kleve te rijden. Een beetje auto kosten 30 cent per kilometer. Jouw boodschappen in Kleve is dus 100 km rijden. Is dus 30 euro autokosten.

Ik zie jou dat niet snel terugverdienen op de boodschappen. Ter voorbeeld, dan moet ik (deze week) 30 euro / 0,41 euro = 74 flessen cola meezeulen om er voordeel van te hebben. Dan heb ik letterlijk 34 cent verdiend en staat er 111 (!) liter cola in de garage.

Dan heb ik weer een klein vrachtwagentje nodig om alles überhaupt hier te krijgen, maar dat kost weer meer per kilometer....afijn, je snapt het wel.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cannacampo,

Als je goed leest kun je zien dat ik niet alleen voor cola naar Kleve rij, maar dat ik ook nog andere boodschappen zowel bij Kaufland als ook bij andere winkels in Kleve doe.

Het is zo dat ik dan altijd met een volgeladen auto weer naar huis rij met tientallen euros voordeligere artikelen als in Nederland, maar toch bedankt voor je rekenvoorbeeld; dit zal zeker enkele (blonde) mensen aan het denken zetten!!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat de redactie deze onzin compleet verwijdert, aangezien het gegeven voorbeeld:

1. in het forum thuishoort;

2. onzin is! Als topicstarter al ons wil lokken met voordelige cola en mijn rekensom hem niet overtuigt dat het werkelijk onzinnig is om voor cola naar DLD te rijden, tenzij je er ook om andere redenen komt (wat hij dan niet aangeeft), dan is deze draad te dom voor woorden! Zeker nu ik verre van blond ben ;-)

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, denk dat je nog eens terug kan gaan naar de schoolbanken om er begrijpend lezen te leren(dom blondje!), als je niet begrijpt dat ik alleen maar een voorbeeld van krasse prijspolitiek wil geven en je mening alleen baseert op hetgeen er uit je rekenmachine komt.

Waarom denk je dat er zeker op zaterdag meer Nederlandse auto's op de parkeerplaatsen in Kleve te vinden zijn als Duitse?

Waarom denk je dat bijvoorbeeld Kaufland twee filialen in Kleve (Flutstrasse en Emmericherstrasse) heeft op amper twee kilometer afstand van elkaar?

Waarom denk je dat de openingstijden van zeker de grotere winkelketens in Kleve veel ruimer zijn als in Nederland?

Volgens jouw redenering zijn dat dan allemaal domme blonde Nederlanders die in Kleve hun voordeel doen!!!

Succes met je rekenmachine!!!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@robi,

Dit zijn zaken voor een forum, niet voor een vraag/antwoord-rubriek !

Als je dus dat soort dingen aan de kaak wil stellen, ga dan daar heen...

Als je wil rekenen, dan heeft Cannacampo gelijk en is het onzin daarheen te rijden en kan het absoluut niet uit !

Overigens is het andersom ook het geval ! Ik woon WEL echt aan de grens ( enkele kilometers ), maar het aantal Duitsers dat in onze LIDL gaat shoppen is ook enorm groot ! Dus zou je per produkt moeten gaan kijken wat waar het goedkoopst is. De tijd die je daaraan kwijt bent kan je beter ergens anders aan besteden.

Phinder

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg dat er op de hoek van een rond plein Cola te koop is voor nog eens 10 cent goedkoper en die Nederlanders worden knettergek van het zoeken.
Op loopafstand de Aldi met cola light voor 0,29- en cola regular voor 0,39 eurocent.
'k Geef toe, huismerk maar smaakverschil is er nauwelijks of men zou al die verschillende cola's lauw moeten gaan dringen.

En hoe wordt die Coca-Cola aangeprezen? Juist!!! Koud!! Met ijs!!
Werkt dus lekker verdovend op de smaakpappillen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop alleen coca cola om mn fiets van Roest te ontdoen..... ;-)

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we eerlijk zijn!! waarom komen er mensen uit Den Haag tot aan Den Helder toe om daar hun maandelijkse inkopen te doen? zijn die nou dom blonden of zijn jullie het die het niet willen geloven dat jullie een deif zijn van jullie beurs.. Trouwens als ik een prijsvergelijking moet doen is Jumbo nog duurder dan Kaufland.. En Dat jumbo als er productie problemen zijn de Cola in duitsland gaat halen? Als het te warm is en Cola kan niet worden gelevert via Dongen dan komt het via Berlijn naar ons toe.. Evenzo doet het Albert Heijn ook.. Laten we eerlijk zijn als je wilt en kunt besparen doe je er alles voor ook omtrent de btw verhoging nu (20% BTW hier en in Duitsland  is het 19% BTW op de producten) Laten wij ons klein krijgen door een Malafide Bos?? Stop hem en wel nu.. Alles wordt duurder en de beurs smaller dus dan ga je kijken hoe je het besteed. En of je nog een vakantie kan betalen of kleren voor de kinderen en voor jezelf? dan kan zo'n rekenwonder het verkeerd hebben waarom komen dan zoveel mensen uit Rotterdam en omstreken daar de wasmiddelen halen voor dat te verkopen met winst ga eens kijken daar gaan kei volle busjes weg met goedkope duitse producten en die ze duur hier verkopen dus wie is er nu BLOND???

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Coca Cola valt volgens mij (net als alle andere cola's) binnen het lage BTW tarief van 6%...

ve
door verwijderd - Oct 17, 2007 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jumbo nog duurder dan Kaufland..

Ik kom ook niet bij jumbo ;-)

Aldi en lidll zijn ook Duits en hier gewoon om de hoek, 2x rollen dus geen benzinekosten verspild ;-)

En geen coca cola kopen bespaart ook een hoop....