Werner Hermann
door Werner Hermann Jun 24, 2023 om 14:20
Winkels & webshops

Problemen met Boutique Deco, zijn er meer mensen met dit?

Eind december 2022 en begin januari 2023 een TV meubel, een salontafel en een wandkast besteld bij Boutique Deco.
Tv meubel was er vrij vlot maar de rest is nog steeds niet gearriveerd.
Verschillend chats en berichten gestuurd en steeds de "verwondering" aan de andere kant: "Is het nog niet gearriveerd?", "We gaan dit navragen bij onze leverancier".
We horen in het vervolg niets meer van deze winkel.
Worden al maanden aan het lijntje gehouden en krijgen nul informatie.

10920 27 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jun 24, 2023 om 14:26
902 Antwoorden / 3 Vragen
mahadma
door mahadma - Jun 24, 2023 om 14:27
11652 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze een sommatie per brief en gelijke email dat u binnen 14 dagen het betelde geleverd wil hebben en dat u anders de aankoop ontbindt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 24, 2023 om 14:30
7281 Antwoorden / 3 Vragen

Via deze link kunt u contact via een formulier opnemen met het bedrijf.
Of per mail:  klantenservice@boutiquedeco.nl

https://www.boutiquedeco.nl/Klantenservice

Mabelle
door Mabelle - Jun 24, 2023 om 15:03
537 Antwoorden / 1 Vragen

Annuleer de rest vd bestelling en eis binnen 14 dagen je geld retour. Na zo'n 6 maanden en standaard flut antwoorden, heb je wel lang genoeg gewacht.

Boutique Deco valt onder DeVe Company (=  [edit - red.]

Meerdere handelsnamen vlg KvK (nr. 77979192)

DeVe Company / BOUTIQUE DECO - Gifts & Interior / [edit naam - red.] Entertainment / De Woonfabrique / De Woonfabrique [edit naam - red.]

Probeer eens contact te krijgen via zijn LinkedIn of Insta account.

sw
door swat1500 - Jun 24, 2023 om 15:41
3824 Antwoorden / 0 Vragen

Dan stelt u een finale termijn en gaat u als na die termijn nog geen levering heeft plaatsgevonden de overeenkomst ontbinden en eventueele aanbetalingen terug vorderen.
Aan ervaringen van anderen heeft u niets.

marita5
door marita5 - Jun 24, 2023 om 17:18
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Werner Hermann ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd

Br
door Brigitte Leenhard - Jun 27, 2023 om 19:04
1 Antwoorden / Vragen

Begin maart dit jaar een eet- en een salontafel besteld bij Boutique Deco.
Na meerdere keren beloofd te hebben het te leveren hadden ze elke keer weer een smoes om het niet te doen. Ze gaven alles en iedereen de schuld .
Uiteindelijk hebben ze de bestelling geannuleerd en beloofde ze het geld terug te storten
Hier weer hetzelfde verhaal.

Alleen maar smoesjes en nog steeds mijn geld niet terug.
Bij bellen naar Boutique Deco kreeg ik ook een bandje te horen van De Woonfabrique . Dit bedrijf is dus ook van hun.
[edit naam - red.] was degene die wij vaak aan de lijn kregen en de mooiste smoezen had
Wij zijn ook naar De Woonindustrie in Nieuwegein geweest, want daar zouden ze dus een showroom hebben.
Dus niet!
Navraag gedaan bij De Woonindustrie en daar gaven ze aan dat wij niet de eerste waren die op zoek waren naar Boutique Deco.
Ook gaven ze aan het bedrijf helemaal niet te kennen
Wij blijven doorgaan totdat wij ons geld krijgen

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:23
6 Antwoorden / Vragen

zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep

Pa
door Paul36 - Jun 28, 2023 om 07:46
6 Antwoorden / Vragen

Hallo Werner, doe aangifte! Wij zijn helaas ook gedupeerden van [edit naam - red.], die via Boutique Deco en De Woonfabrique aan internetfraude doet. Door de goede google reviews (die achteraf nep blijken te zijn) en het hebben van een showroom (die niet blijkt te bestaan) zijn wij er ingetrapt. Bij alle gedupeerden gebeurt hetzelfde; je koopt en betaalt online, er komt geen levering, contact krijgen gaat moeilijk en als het lukt krijg je valse beloftes, na heel veel maanden en bij online klachten belooft [edit-red.] te crediteren, maar daarna volgen de smoezen over waarom het niet teruggestort kan worden. Wij hebben nog niks retour en zijn 5 maanden bezig. Zijn webwinkelkeurmerk is hij kwijt; hij gebruikt hun logo oneigenlijk; daar onderneemt stichting webwinkelkeurmerk stappen tegen. Op consumentenforums (zoals klachtkompas) reageert [edit-red.] ineens wel, maar opnieuw met loze beloftes en mooi weer spelen. Er zijn genoeg klanten die het op een gegeven moment laten zitten en dat is zijn verdienmodel. Pure diefstal. Wij hebben aangifte gedaan en raden iedereen aan dit te doen. De politie kan de aangiftes bundelen en dat helpt het onderzoek en ook na veroordeling de strafeis gezien de omvang van het aantal gedupeerden en bedrag waarmee hij mensen oplicht. Naast de aangifte een fraude melding doen bij Mollie (het betaalsysteem dat hij gebruikt), belastingdienst (hij gebruikt een BTW nummer dat niet bestaat!), incassobureau en advocaat inschakelen om je geld terug te krijgen. Als je heel lastig wordt betaalt hij soms terug is de ervaring van andere gedupeerden; hij stelt vervolgens eis dat je online je klachten terugneemt.

Bl
door BlDa Aug 3, 2023 om 19:15
Antwoorden / Vragen

Ik heb ook aangifte gedaan. Ik vrees dat we naar onze centen kunnen fluiten, maar het zou mooi zijn als de aangiftes gebundeld worden en het bedrijf wordt aangepakt voor deze oplichtingspraktijken.

Pa
door Paul36 - Jun 30, 2023 om 13:59
6 Antwoorden / Vragen

Update over deze zaak; er zijn inmiddels meerdere aangiftes gedaan tegen [edit naam - red.] De vele gedupeerden die hun geld terugvragen bij hem krijgen nu als antwoord dat hij failliet zou zijn en in een schulsaneringstraject zit. Er is echter helemaal geen registratie van faillissement of schuldsanering bij de rechtbank! Dit kun je hier checken: bij het Centraal Insolventieregister van de Rechtbank. Zijn KVK is 77979192, naam van het bedrijf is DeVe Company met www.boutiquedeco.nl en www.dewoonfabrique.nl als nevenvestigingen (beiden zijn vandaag offline gehaald).
Gedupeerden berichten dat hij failliet zou zijn is opnieuw een truc van deze oplichter om er met het geld vandoor te kunnen gaan. En het gaat inmiddels om heel veel geld gezien het grote aantal gedupeerden die ieder voor honderden euro's per persoon zijn opgelicht. Pas als je officieel bericht krijgt van een curator, bewindvoerder of zijn faillissement en schuldsanering bij de rechtbank geregistreerd is is het een feit. Doe aangifte, stuur een incassobureau, deurwaarder, advocaat, maar geef niet op; dat is precies waar dit soort oplichters op rekenen; dat mensen op den duur de strijd staken.

marita5
door marita5 Jun 30, 2023 om 14:40
11592 Antwoorden / 15 Vragen

@paul36 , Op de site van boutiquedeco.nl staat dit vermeldt :

Beste,

Het spijt ons ten zeerste om u te moeten informeren dat wij momenteel niet langer aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen.
Dit is een uitdagende tijd voor ons bedrijf, maar we hebben de nodige stappen ondernomen om dit probleem aan te pakken.

Binnenkort ontvangt u meer gedetailleerde informatie over hoe dit traject ons zal beïnvloeden en wat dit betekent voor de dienstverlening die
u van ons gewend bent.
We begrijpen dat dit mogelijk vragen bij u oproept, maar we willen u vragen nog even geduldig af te wachten tot we alle benodigde informatie hebben verzameld. Zodra deze informatie beschikbaar is zullen wij dit op onze website plaatsen en u informeren.

Uw tevredenheid staat voorop, en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat deze situatie zo min mogelijk invloed heeft op uw ervaring
als gewaardeerde klant. We hopen dan ook op uw begrip en medewerking terwijl we deze uitdaging aangaan.

Met vriendelijke groet,
Team Boutique deco

Wij hopen u snel van meer informatie te kunnen voorzien, wacht dit even af en houd onze website in de gaten voor meer informatie

marita5
door marita5 Jun 30, 2023 om 14:41
11592 Antwoorden / 15 Vragen
marita5
door marita5 Jun 30, 2023 om 14:43
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Ook de site dewoonfabrique is nog online , https://www.dewoonfabrique.nl/

El
door Elientjez - Jul 1, 2023 om 14:41
1 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar verhaal. Wij hebben een maand geleden hier een vloerkleed besteld en betaald en krijgen ook geen reactie op mails of chat.

Naar aanleiding van meerdere berichten en reviews van de afgelopen week hierover van soortgelijke verhalen zijn we over gegaan op in gebreke stelling en hebben wij aangifte gedaan.

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:22
6 Antwoorden / Vragen

zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep

Pa
door Paul36 - Jul 3, 2023 om 23:03
6 Antwoorden / Vragen

De Woonfabrique is van dezelfde eigenaar als Boutique Deco; beiden van [edit - redactie] die via deze webshops op grote schaal aan oplichting doet. Door nepreviews en een zogenaamde showroom die helemaal niet bestaat heeft hij gedupeerden misleid. Ook de zogenaamde klantenservice waar je met Sonja of Sandra te maken krijgt is hij zelf. De beide webshops vallen onder DeVe Company uit Haarlem, zijn eenmanszaak. Toen Boutique Deco bekend werd als onbetrouwbaar is hij De Woonfabrique gestart. Nu zijn ze beiden uit de lucht met het verhaal dat hij failliet is en in schuldsanering zit en dat gedupeerden even geduld moeten hebben. Doe dat niet; doe aangifte, onderneem actie! Er is geen faillissement of schuldsanering geregistreerd bij de rechtbank. Ook dit is weer een truc om de slachtoffers op afstand te houden en er met het geld vandoor te gaan. Check voor dit soort info de instanties, het insolventie register. Indien er een faillissement of schuldsanering is mag de betrokkene zelf helemaal geen contact meer opnemen en ligt alles bij een curator / bewindvoerder. Dus trap er niet in en doe aangifte.

Br
door Bram.B93 - Jul 6, 2023 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

Partij is geen contact mee te krijgen. Na een negatieve review, hebben wij een mail ontvangen. Hierin geven ze aan tot terugbetaling over te gaan. Momenteel 1,5 maand verder, en nog geen terugbetaling ontvangen.

Zijn al weken aan het bellen. Maar iedere keer is er een andere rede waarom ze niet bereikbaar zijn.

Momenteel is alles offline. Nu is er geen mogelijkheid meer tot contact. Nu staat er op de website vermeldt 'Later deze week zullen de gegevens bekend worden gemaakt waar u als klant zich kunt melden'

Gezien de werkwijze van dit bedrijf, vermoeden wij dat dit nooit bekend gemaakt zal worden.

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:22
6 Antwoorden / Vragen

zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep

Nance7575
door Nance7575 - Jul 8, 2023 om 23:39
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb er een tafel besteld maar niet ontvangen en krijg nul contact met de winkel, ik heb een mail gekregen dat ze een schuldhulp traject in gegaan zijn, en de site is uit de lucht .. echt oplichters

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:22
6 Antwoorden / Vragen

zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep

Ge
door Gerja75 - Jul 13, 2023 om 21:01
2 Antwoorden / Vragen

Hier ook opgelicht door Boutique deco .
In februari kast besteld en betaald en helaas nog niks ontvangen .
Telefonisch en via internet geen contact meer mee te krijgen .
Heb vanavond aangifte gedaan en morgen rechtsbijstand bellen .
Zou graag met meer mensen in contact willen komen die ook gedupeerd zijn door Boutique deco .
Waardeloze lui dat je zo iemand je geld kan aftroggelen

Pa
door Paul36 Jul 14, 2023 om 22:22
6 Antwoorden / Vragen

Wij zouden ook graag met andere gedupeerden in contact komen en samen optrekken. Op Trustpilot staan meer dan 100 reacties maar daar kun je nu niet meer plaatsen omdat de 'webshop' van [edit redactie: naam] offline is. Ook op google reviews stonden vele gedupeerden, maar ook daar kan nu niet meer geplaatst worden. Dennis heeft alles offline, ook zijn Insta, LinkedIn etc Er staat wel een adres bij de KVK inschrijving, daar kan aangetekende post heen en deurwaarders. Aangifte en juridische stappen zijn sowieso nodig vanuit iedere gedupeerde, maar gezamenlijk een actie opzetten of media aandacht vragen lijkt mij een goed idee.

Ge
door Gerja75 Jul 15, 2023 om 22:44
2 Antwoorden / Vragen

Ik wil wel een app groep aanmaken voor alle gedupeerden van Boutique deco .
Stuur je nummer naar Milow1975@hotmail.com en ik voeg je toe zodat we met elkaar kunnen overleggen wat we voor stappen we nog kunnen ondernemen .

Groetjes Gerja

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:06
6 Antwoorden / Vragen

Hi Gerja, ik heb je een mail met mijn nummer gestuurd.

Ed
door Edson Klever - Jul 14, 2023 om 12:12
3 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ook in ben opgelicht door [edit - redactie] van Boutique Deco. Ik heb een aantal maanden geleden een meubel gekocht en deze is nooit geleverd. Telkens zeiden ze het komt eraan, maar het is nooit gekomen. Ordinaire oplichting. Lastige is dat dit soort mensen 0 empathie hebben. Ergens zit er een kink in de bovenkamer en dat maakt het lastig.

Wat zijn de te nemen stappen? Aangifte doen? Kunnen we samenspannen? Wellicht dat Kassa in actie kan komen? Aantal loopt nu al aardig op.

Ik hoor graag hoe en wat.

Dank!

Pa
door Paul36 Jul 14, 2023 om 22:21
6 Antwoorden / Vragen

Wij zouden ook graag met andere gedupeerden in contact komen en samen optrekken. Op Trustpilot staan meer dan 100 reacties maar daar kun je nu niet meer plaatsen omdat de 'webshop' van [edit redactie: naam verwijderd] offline is. Ook op google reviews stonden vele gedupeerden, maar ook daar kan nu niet meer geplaatst worden. [Edit redactie: naam] heeft alles offline, ook zijn Insta, LinkedIn etc Er staat wel een adres bij de KVK inschrijving, daar kan aangetekende post heen en deurwaarders. Aangifte en juridische stappen zijn sowieso nodig vanuit iedere gedupeerde, maar gezamenlijk een actie opzetten of media aandacht vragen lijkt mij een goed idee.

Ed
door Edson Klever Jul 15, 2023 om 11:41
3 Antwoorden / Vragen

Klopt! Ik heb ook de belbus gemaild maar die hebben een zomerstop tot half september, dus daar ga ik niet op wachten. Denk dat het het beste is om telefoonnummers te verzamelen en dan een Whatsapp groep aan te maken. We kunnen dan contact opnemen met het juridisch loket om te vragen wie we het beste in kunnen schakelen, een deurwaarder of advocaat.

Pa
door Paul36 Jul 17, 2023 om 20:06
6 Antwoorden / Vragen

Hi Edson, zie bericht van Gerja om je aan te melden voor de app groep.

Ed
door Edson Klever - Jul 14, 2023 om 14:15
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb inmiddels online aangifte gedaan bij de politie. Het politie systeem gaf aan dat boutiquedeco.nl negatief bekend staat bij de politie, dus ik ben niet de enige en dat is fijn om te weten. Ik raad iedereen aan om aangifte te doen. Vroeg of laat sluit dan onvermijdelijk het net om deze persoon.

Ge
door Gerja75 - Jul 15, 2023 om 22:46
2 Antwoorden / Vragen

Ik wil wel een appgroep aanmaken voor alle gedupeerden van Boutique deco .
Stuur je nummer naar Milow1975@hotmail.com en ik voeg je toe .
Zodat we samen kunnen kijken wat voor vervolgstappen we kunnen doen .

Groetjes Gerja

De
door De Woonfabrique Jul 22, 2023 om 22:53
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Gerja, Ik sluit mij graag aan die man moet gepakt worden heb inmiddels aangifte gedaan bij Politie en ACM.

Pa
door Paul36 - Jul 17, 2023 om 20:17
6 Antwoorden / Vragen

Hi Werner, zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep

Preacher
door Preacher - Jul 19, 2023 om 18:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb in april een wandmeubel, bureau en tv-kast besteld.
Na ellenlange mailwisselingen en aandringen heb ik uiteindelijk de wandkast en bureau ontvangen. Daarna nog talloze pogingen gedaan om de tv-kast te krijgen, maar dat is niet meer gelukt (na tientallen beloftes).
Die heb ik uiteindelijk maar bij een andere winkel besteld.

Ik heb eind juni aangifte gedaan bij de politie, een melding bij ACM consuwijzer ingediend een een incassobureau op de zaak gezet. Dan hoef ik er verder geen tijd meer aan te besteden.
Zo te lezen mag ik allang blij zijn dat ik wel wat meubels heb ontvangen. Nu kost het me ruim 400 euro, maar anders wel 2.600 als ik niks geleverd had gekregen.

Ed
door Edson Klever - Jul 20, 2023 om 21:04
3 Antwoorden / Vragen

@ Alle gedupeerde.

Zie de oproep van Gerja. Mail je nummer naar Milow1975@hotmail.com, zodat zij je kan toegevoegen aan de appgroep zodat we samen in actie kunnen komen. Hier gaan we het natuurlijk niet bij laten zitten.

Bl
door BlDa Aug 3, 2023 om 19:28
Antwoorden / Vragen

Gedaan! We laten het hier zeker niet bij zitten.

marita5
door marita5 - Aug 3, 2023 om 21:39
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Dit staat op de site van Boutique Deco ,

Boutique Deco en de Woonfabrique staken hun werkzaamheden.

31-07
Onze administratie is ondergebracht bij de schuldhulpverlening, deze zal met iedereen individueel contact opnemen.
Helaas zijn wij niet meer operationeel .

MariskadeGroot
door MariskadeGroot - Aug 15, 2023 om 16:51
1 Antwoorden / Vragen

Dit staat op de site van Boutique Deco:

Boutique Deco en de Woonfabrique staken hun werkzaamheden.

09-08
Onze administratie is ondergebracht bij de schuldhulpverlening, deze zal met iedereen individueel contact opnemen.
Helaas zijn wij niet meer operationeel en kunt u ook niet meer met ons in contact treden.

8-07
Op dit moment zijn wij bezig onze administratie aan het overdragen aan de contact persoon die u zal benaderen, deze zal dan met u in contact komen en afspraken met maken omtrent de betalingen.

1-07
Later deze week zullen de gegevens bekend worden gemaakt waar u als klant zich kunt melden.
Deze persoon zal met u de mogelijkheden bespreken en de nodige afspraken gaan maken.

28-06
Wegens financiële redenen zijn wij helaas genoodzaakt onze diensten en werkzaamheden te staken.
Later zal er meer informatie beschikbaar komen waar u zich kunt melden en wat de vervolgstappen zullen worden.

Houd onze website in de gaten, er komt meer informatie beschikbaar.

Bi
door Bibymatthijssen - Aug 28, 2023 om 14:11
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik kom graag in contact met mensen die gedupeerd zijn.

Ik heb namelijk nog 1356 euro van ze tegoed! En misschien kunnen we elkaar helpen want ik weet niet zo goed wat ik nog moet doen nu ze met de schuldhulpverlening in gesprek zijn. (Als dat waar is want hij liegt volgens mij de hele boel bij mekaar)

Met vriendelijke groet,
Biby Matthijssen

Pa
door Paul36 Sep 1, 2023 om 21:22
6 Antwoorden / Vragen

Hi Biby, Zie de oproep van Gerja. Mail je nummer naar Milow1975@hotmail.com, zodat zij je kan toegevoegen aan de appgroep.

Crol
door Crol - Sep 23, 2023 om 11:56
1 Antwoorden / Vragen

Eind novemer 2022 heb ik een spiegel van 110,00 euro gekocht bij Boutique Deco. Wegen leveringsproblemen zou deze later geleverd worden. Na aanhoudend vragen om informatie, want uit hunzelf kwam dit niet, uiteindelijk verzocht de spiegel binnen 2 weken te leveren of mijn geld terug te geven. Helaas geen reactie, telefonisch waren ze op geen enkele manier bereikbaar. Vermelding op de site gaf aan: "Wegens financiële redenen zijn wij helaas genoodzaakt onze diensten en werkzaamheden te staken".  Ik heb aangifte van oplichting gedaan op 1 augustus. Helaas doet de politie er totaal niets mee. Op 2 augustus kreeg ik de vermelding "onderzoek gestopt".  En weer loopt er een oplichter vrij rond. Dennis V., de eigenaar, heeft met andere bedrijven hetzelfde geflikt! Hij loopt nu bij de schuldhupverlening waardoor uieindlijk een deel van de schuld zal worden kwijtgescholden. Er zijn een hoop mensen dupe geworden van zijn valse praktijken.

https://www.wonen360.nl/article/9554227/meubelwebshops-boutique-deco-en-woonfabrique-laten-spoor-van-ellende-achter/

Pa
door Paul36 Sep 25, 2023 om 22:08
6 Antwoorden / Vragen

 Zie de oproep van Gerja. Mail je nummer naar Milow1975@hotmail.com, zodat zij je kan toegevoegen aan de appgroep.

Es
door Estherpiet - Jan 4, 2024 om 12:14
1 Antwoorden / Vragen

Op 1 mei 2023 een Jax sidetable besteld bij Boutique Deco. Helaas ook meteen 346 euro betaald per ideal. Tafel is nooit geleverd. Na heel veel mails gestuurd te hebben,lang aan het lijntje gehouden, met loze beloftes. In augustus 2023 bericht gekregen dat de schuldhulpverlening van de gemeente Haarlem contact zou opnemen. We wachten er nog steeds op!

RV
door RVRegeer - Feb 15, 2024 om 10:43
1 Antwoorden / Vragen

Ik zie dit item nu pas bij BNNVARA staan... Wij hebben in mei 2023 een salontafel van 423 euro online besteld en betaald. Werd niet geleverd. Paar maanden later kwam ineens het bericht dat ze failliet waren. En toen zagen wij (pas) online dat deze 'verkoper' een reputatie / gewoonte heeft om vaker op deze manier te handelen. Wij hebben aangifte bij de politie gedaan, en bij diverse officiele instanties, en contact gehouden met de notaris die het faillisement regelt, maar we verwachten er niet veel van...

ne
door neodutchio Feb 15, 2024 om 10:54
5209 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u koopt eerst iets en daarna gaat u pas kijken wie de verkoper is? Zou het niet enorm veel kunnen schelen om dat om te draaien? Dus eerst gaan kijken met wie u zaken wilt gaan doen en daarna heel snel naar een normale winkel gaan?