Wi
door Wilma V Mar 10, 2024 om 13:38
Winkels & webshops

Retour DeLonghi via UPS werkt totaal niet

Ik heb een koffiemachine bij DeLonghi besteld, die ik wil retourneren. Op 18 januari heb ik retour aangemeld. Het is nu 10 maart, en de machine staat nog steeds naast mijn voordeur. Ik heb verschillende keren mailcontact met DeLonghi gehad. Telkens beloven ze dat ze de retour zullen regelen. Ik heb gemaild en zeker vier keer gebeld met UPS. Excuses, excuses, opnieuw beloften dat ze de machine nu echt binnenl een dag zullen komen halen. Telkens beloften, en vervolgens stilte. Er gebeurt helemaal niets. Nooit meer bij DeLonghi kopen dus!!

Maar wat kan ik doen om dit proces te regelen??

3051 10 Rapporteer
sira
door sira - Mar 10, 2024 om 13:51
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen idee wat de reden is dat u hem wilt retourneren, werkt het apparaat niet of wilde u hem alleen bekijken.

Ik snap totaal niet dat iemand op internet een apparaat besteld en daarna weer gaat retourneren.
Ga de volgende keer naar een stenen winkel, dan kunt u het apparaat bekijken en dan meenemen of laten staan, dan heeft u ook geen problemen met retourneren.

Heeft u enig idee wat uw actie de verkoper kost?
Naar alle waarschijnlijkheid wordt de machine als tweedekansje aangeboden of de machine wordt opgekocht en alsnog voor een veel lagere prijs verkocht.

P.S. ik heb een De'Longhi en ben er uitermate tevreden over.

Wi
door Wilma V Mar 10, 2024 om 14:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een DeLonghi en was daar heel tevreden over. Vandaar dat via internet kopen probleemloos leek. Maar met dit apparaat kun je niet twee kopjes koffie zetten, wat ik negen van de tien keer doe. Dat wist ik niet. Vandaar.

sira
door sira Mar 10, 2024 om 15:08
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dan had u beter een automaat kunnen kiezen. Ik heb verschillende apparaten van verschillende merken gehad, maar ik heb sinds 2019? een De"Longhi automaat. Fantastisch.

Ik zat met het probleem dat als bezoek om koffie vroeg, ik 2 à 3 kopjes zette voor de smaak, maar achteraf wilde men maar 1 kopje en zat ik de rest op te drinken. Nu heb ik een automaat, die eerst de bonen maalt en dan kan ik kiezen voor 1 of 2 kopjes gewone koffie of espresso. Melk opschuimen kan ook, maar dat doe ik zelden.
Als deze ooit stuk gaat, kies ik weer voor een automaat, want het voordeel is dat je altijd verse koffie hebt.

Stond het niet in de beschrijving of in de video dat er geen 2 kopjes gezet konden worden

Wi
door Wilma V Mar 10, 2024 om 15:50
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een automaat, en ook een automaat besteld. Met vier knopjes, net als de oude. Alleen bleek het vierde knopje niet voor 2 kopjes koffie te zijn, maar voor een lungo. Dat had ik niet gezien. Lungol duurt langer, en is te klein om voor twee kopjes te gebruiken. Wel lekker.

Overigens vind ik helemaal niet dat retourneren helemaal gratis zou moeten zijn.

Maar dat weet u allemaal niet natuurlijk. Wij kennen elkaar niet. Daarom verrast zo'n bestraffende mail mij wel wat.

sira
door sira Mar 10, 2024 om 16:10
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dat komt omdat ik verantwoordelijk ben geweest voor een webshop, ik weet hoe het werkt.

Zelf bestel ik al sinds 2008 van alles en nog wat op internet (in zowel Europa als buiten Europa), ook mijn De'Longhi.
Ik lees mij goed in en informeer mij uit en te na voor ik iets bestel om retourneren te voorkomen, zeker met zo'n dure uitgave als de De'Longi. Op het moment dat ik besluit het artikel te kopen, ga ik, in het geval van de koffieautomaat, prijzen vergelijken op internet, want soms kun je ergens van een korting profiteren, ik heb hem dus ook niet bij De'Longhi gekocht, maar in al die jaren dat ik internetbestellingen doe, heb ik 1x iets bij een Nederlandse webshop geretourneerd, omdat de maat in het label niet overeenkwam met de daadwerkelijke maat.

ne
door neodutchio Mar 10, 2024 om 17:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen
sira
door sira Mar 10, 2024 om 18:03
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@Neodutchio
Leuk.
Deze uitzending heb ik blijkbaar gemist.
Het is wat, 57,5 miljoen pakketten retour.

jewee
door jewee Mar 11, 2024 om 11:49
61 Antwoorden / Vragen

Beste Sira

Ga naar een "stenen winkel"????
Dan moet die er wel zijn. In mijn plaats zijn er géén elektronica winkels meer....en als men moeilijk ter been is, en men is bekend met een merk dan kun je m.i. makkelijk online bestellen.
Ga eens naar Friesland of Groningen....dan moet je voor de supermarkt al 12 km rijden

sira
door sira Mar 11, 2024 om 13:00
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@Jewee
Dat is het punt niet.
De consument is tegenwoordig zo gemakkelijk met bestellen en terugsturen.
Wat betreft elektronica is het een kwestie van je inlezen in het apparaat dat je overweegt te kopen, desnoods even bellen met de webshop als je vragen hebt en deze voorleggen, waardoor je weet wat je koopt en bij kleding moet je je maten kennen.
Natuurlijk kan het altijd een keer misgaan, het is ook bij mij in de vele jaren dat ik op internet bestel een keer (1x) misgegaan, omdat de maatvoering onjuist was.

Zaterdag was ik nog bij kennissen die op zoek waren naar een pan van een duur Frans merk, maar in een specifieke kleur, de winkels waar ze was geweest, hadden die kleur niet meer. Ik ben gaan googelen en wat bleek, die betreffende kleur was in de webshop van de fabrikant nog wel verkrijgbaar. Je kon in de webshop kiezen tussen 2 inhoudsmaten, ze twijfelde welke maat. Dus opperde iemand om een maat te bestellen en als de maat niet goed was aansluitend te retourneren.
Ik had hem niet terug hoeven te sturen, want 1) de afmetingen staan in de webshop vermeld, 2) je kunt terug naar de winkel (niet in de buurt) die wel de andere kleuren hebben en vergelijkt de 2 afmetingen, of 3) je pakt een oude pan en schept met een maatbeker water in die pan en telt het aantal liters die er in gaan.
Hoe eenvoudig kan het zijn? En ik ben nog blond ook ;-))

Qw
door QweenL - Mar 10, 2024 om 13:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dien een klacht in via thuiswinkel

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 10, 2024 om 14:16
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u binnen 14 dagen na aankoop wilde retourneren zou dat snel geregeld moeten kunnen zijn. Zie dan m.b.t. het indienen van een klacht deze info https://www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcenter/klacht-indienen/  Ik kan niet nagaan of DeLonghi is aangesloten bij Thuuuiiswinkel.org en indien u onverhoopt via die weg geen resultaat heeft dan kunt u een ingebreke stelling doen, https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en is er ook nog een mogelijkheid via https://www.klacht.nl/ met aantekening dat dat niet gratis is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 10, 2024 om 14:16
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wilma,

Het hoofdkantoor van De Longhi Nederland zit in Breda.

Breng het apparaat persoonlijk.

ne
door neodutchio Mar 10, 2024 om 14:18
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat moeten ze er mee op het hoofdkantoor?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 10, 2024 om 14:25
2071 Antwoorden / Vragen

Geweldig idee, en dan maar hopen dat de portier ook tekent voor ontvangsten of dat dat niet in zijn takenpakket zit. Sterker, dat je het gebouw überhaupt inkomt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 10, 2024 om 14:28
2071 Antwoorden / Vragen

U kunt ze sommeren en een ultimatum stellen en als ze in gebreke blijven er een zaak van maken.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2024 om 14:38
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze een gelijke email en brief met deadline van 14 dagen, of ophalen en geld retour of rechts zaak.

sw
door swat1500 - Mar 10, 2024 om 19:16
3791 Antwoorden / 0 Vragen

De belangrijkste vraag heeft u u geld wel teruggekregen?
Zo ja, dan (schriftelijk) een laatste termijn stellen waarin u aankondigd de koffiemachine een andere bestemming te geven en ze hem dus niet meer hoeven komen op te halen.
Zo nee, dan inderdaad een klacht indienen zoals al eerder aangegeven wordt.

ka
door kaartendraak - Mar 11, 2024 om 12:26
182 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon een 'dreig bericht sturen' met een tekst erin zoiets als: als het nu niet binnen ...dagen opgehaald wordt ,dan zet ik hem aan de straat en is ie voor de eerste gelukkige vinder. Maar dna moet je wel je geld teruggehad hebben.
Stel een ultimatum met een officiele brief, je zal zien dat het heel snel geregeld wordt. zo niet, dan kan je hem ook zelf houden?
Is er wettelijk niet iets geregeld voor zo'n situatie? Net als dat je iets kosteloos mag houden als het je ongevraagd toegestuurd wordt?

mo
door mof - Mar 11, 2024 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer u het apparaat wilt retourneren in het kader van de wet koop op afstand is in principe De Longhi slechts verantwoordrlijk voor de aanlevering van het retouradres. De zending is uw verantwoordelijkheid. Als niets is afgesproken draagt u de kosten en moet u een pakketdienst uitzoeken

Ja
door JannyBoe Mar 11, 2024 om 14:11
520 Antwoorden / Vragen

De vraagsteller is al lang en breed bezig met de retourprocedure die is voorgeschreven door de leverancier.

Wi
door Wilma V Mar 11, 2024 om 14:24
Antwoorden / 1 Vragen

Precies. Ik heb ook al diverse keren aangeboden om het pakket zelf terug te brengen naar een afhaalpunt, maar zonder retouretiket heb ik daar niets aan, en nemen ze het pakket ook niet aan. Ik heb geen retouretiket, dat moeten ze me opsturen. Maar ze doen niets, behalve beloven dat ze iets zullen doen...

1paul
door 1paul - Mar 12, 2024 om 08:20
3161 Antwoorden / 0 Vragen

vraag een retourticket en breng dat ding zelf naar een ups punt ..

https://www.ups.com/dropoff/

Ja
door JannyBoe Mar 12, 2024 om 09:08
520 Antwoorden / Vragen

Maar dat retouretiket komt niet schrijft @WILMA V.

Wi
door Wilma V Mar 12, 2024 om 19:59
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Verschillende keren om een retourticket gevraagd, maar ook dat komt niet.

1paul
door 1paul Mar 14, 2024 om 08:26
3161 Antwoorden / 0 Vragen

NOU, dat staat er dus niet Jannyboe!! maar Wilma heeft dat nu ook opgehelderd, tja, wat kun je nog doen, jij Wilma hebt je best gedaan maar heb je je centjes al terug?

Heb je je geld terug, niets meer doen en apparaat bewaren, schrijf een brief waarin je ze nog 15 dagen de tijd geeft om het goed op te halen en als men dat niet doet dat dan het goed om niet van jouw word!!

krijg je geen geld dan schrijf ze een brief waarin je ook weer deze 15 dagen geeft om dit te regelen en als men dit niet doet zul je dit rechtswege af moeten gaan dwingen!!

Ja
door JannyBoe Mar 14, 2024 om 09:34
520 Antwoorden / Vragen

Rustig aan maar @1PAUL, het stond er wel maar u had het alleen niet gelezen. Geeft niet.
Onder de reactie van @MOF legt @WILMA V het op 11 maart uit.