Sa
door Saartje_2 Oct 31, 2017 om 13:57
Winkels & webshops

Slechte service C&A

Ik wil iedereen waarschuwen om eerst goed na te denken voor je een aankoop doet bij C&A online. Een bestelling plaatsen gaat prima, betalen met Paypal ook. Vervolgens heb ik 1 dag later al bericht dat het pakket verzonden is en dan begint de ellende. Ik wilde de bestelling in de dichtsbijzijnde vestiging af laten leveren. Dan krijg je al met een langere levertijd te maken dan dat je het bij je thuis laat bezorgen nl. 4 tot 7 werkdagen, 7 werkdagen gewacht, maar helaas voor mij, geen pakket. Vervolgens gaan bellen en dan blijkt dat het pakket niet te traceren is. Ik wilde de order annuleren en mijn geld terug hebben, dat kan je dus voorlopig wel vergeten, 14 werkdagen (3 weken dus) heeft C&A nodig om een onderzoek in te stellen waarom het niet in de winkel is aangekomen. Ik mocht de order annuleren maar geld terug ho maar, dan moet je eerst wachten wat het interne onderzoek oplevert, Ik vind dat ik daar niets mee te maken heb, al was het pakket in Timboektoe afgeleverd dat is toch niet mijn probleem? Maar je kan kletsen als Brugman, geld terug krijgen doe je niet. Maar inmiddels is het onderzoek afgesloten en wat schets mijn verbazing.... ik mag nu weer 5 werkdagen wachten voor de terugbetaling geschiedt. Over service gesproken!!!! Mijn vraag is eigenlijk mag dit zomaar? Ik kan mij voorstellen dat je het onderzoek af moet wachten als je het op je huisadres had laten bezorgen, dan kan er fraude in het spel zijn maar toch niet als je het in een filiaal laat bezorgen? Dan is het toch een probleem van C&A en niet van de klant? Waarom moet ik zolang wachten op mijn geld alvorens ze tot restitutie overgaan.

11055 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2017 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vraag is eigenlijk mag dit zomaar?
Ja, dat mag 'zomaar'.
Allemaal heel vervelend voor je. Maar je krijgt je geld toch terug?! Kun je opnieuw bestellen. ;-) Of toch maar naar een filiaal gaan!

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2017 om 14:34
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt gelijk, dit staat er: Bevestiging van de verzending

U krijgt een e-mail van ons, als wij uw pakket aan de door u gekozen bezorgservice overgedragen hebben. Vanaf dit tijdstip duurt het normaal slechts 1 tot 2 dagen totdat de zending bij u aankomt. Voor verzendingen naar een van onze C&A-filialen bedraagt de totale levertijd normaal gesproken 4 tot 7 werkdagen.

Er zal dus iets misgegaan zijn met de bezorging.

ne
door neodutchio - Oct 31, 2017 om 14:59
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als we elke waarschuwing ter harte gaan nemen hier kunnen we nergens meer wat kopen.
Ja, u moest gewoon even geduld hebben tot het onderzoek is afgerond. En ja, dit kost tijd. Bij thuisbezorging gaat het met een extren transportbedrijf, bij afhalen in een winkel gaat het pakket mee met deneigen vervoerder. Dit gaat met de normale levering mee, vandaar dat het iets lamger kan duren. Schijnbaar is uw pakket op een verkeerde plek terecht gekomen, dat willen ze eerst even exact weten voordat ze kunnen gaan annuleren.
Op het moment dat het geannuleerd wordt, moet er binnen 14 dagen terug betaald worden. Dat is per wet geregeld. Dat c&a er maar liefst 5 dagen over doet is heel netjes te noemen.

costnix
door costnix - Oct 31, 2017 om 15:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lop gewoon de plaatselijk C&A filiaal binnen en zoek uit wat ik wil hebben, pas het en na betalen verlaat ik de zaak. Dit duurt nooit langer dan 15 minuten.

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2017 om 18:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan dus maar gewoon in de winkel van C&A kopen, aangezien u in staat bent  daar ook bestellingen af te halen.
Verder is dit klaagverhaal absoluut geen reden om dit genre "waarschuwingen" overal maar neer te plempen. Het gaat haast lijken op smaad en laster.
Tja, u moet zeker bloot rondlopen als u 5-7 dagen wachten een ramp vindt.
Verder geldt: waar gewerkt wordt vallen spaanders.
U maakt natuurlijk nooit fouten.

panter22
door panter22 Oct 31, 2017 om 19:22
6599 Antwoorden / Vragen

Niet iedereen woont in een grote stad met de complete C&A collectie. Soms is je maat niet meer in de winkel te krijgen. Bestellen is dan een mogelijkheid.

Gr
door Grunn1 Jul 20, 2018 om 11:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Winkel laten bestellen, niet vooraf betalen en gaat net zo snel als online bestellen en in de winkel afhalen.

Ar
door AriEllis - Oct 31, 2017 om 19:03
57 Antwoorden / Vragen

Uit onwetendheid en interesse: Waarom koopt men iets online om het vervolgens in een stenen winkel op te halen? Prijs, assortiment of de voorwaarden voor retour?

panter22
door panter22 Oct 31, 2017 om 19:25
6599 Antwoorden / Vragen

Verzendkosten zijn €4,95. Ophalen bij de winkel is gratis,

Ar
door AriEllis Oct 31, 2017 om 19:51
57 Antwoorden / Vragen

Dan snap ik er nog minder van.

ne
door neodutchio Oct 31, 2017 om 20:12
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Je hebt geen C&A in de buurt, dus bestel je online. Je gaat een eind rijden aan € 1,60 per liter, gaat betaald parkeren, haalt je pakket op en rijdt weer naar huis. En dan bespaar je toch maar weer € 4,95 plus een hoop tijdwinst omdat je niet helemaal hoeft te passen in de winkel. Na thuiskomst ga je passen, blijkt iets niet goed en mag je weer naar een verzendpunt toe. Alles om maar geen verzendkosten te betalen.

Ar
door AriEllis Oct 31, 2017 om 20:21
57 Antwoorden / Vragen

Hahaha! Maar serieus: Waarom doen mensen dit?

Cookies
door Cookies Oct 31, 2017 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oké, even serieus dan: 1x wat online bij C&A besteld en inderdaad ook laten leveren in het filiaal (voor mij op loopafstand). En waarom ik online bestelde: omdat de spijkerbroek die ik wilde hebben er iedere x niet (meer) in mijn maat was. Afleveren (en terug brengen) in een filiaal is praktischer, kun je tenminste zelf bepalen wanneer je gaat afhalen. Datzelfde doe ik met mijn Bol.com bestellingen, laat ik in een AH filiaal afleveren.

Sc
door Scheveningen99c! Jul 20, 2018 om 08:33
1 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat ze in de winkel niet altijd de juiste maat hebben. Daarom bestel je in de webshop. Alleen die van C&A is vreselijk wat service betreft. Nooit meer.

Gr
door Grunn1 Jul 20, 2018 om 11:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan moet je het niet in de webshop bestellen maar in de winkel laten bestellen. Hoef je niet vooraf te betalen en je krijgt een belletje als het binnen is. Past het dan dan reken je af, past het niet dan laat je het daar en geen gezeik over geld terug betalen.

sy
door sylvia_71 - Oct 31, 2017 om 19:15
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt gewoon geen geduld. En omdat het jou niet te snel genoeg gaat, leveren ze slechte service? Wat een overdreven gedoe. C&A heeft dit prima afgehandeld!

panter22
door panter22 - Oct 31, 2017 om 19:42
6599 Antwoorden / Vragen

Wat er met dat pakket is gebeurd weet je niet. Misschien niet ingepakt, mogelijk aan de verkeerde persoon meegegeven. Sommige mensen komen misschien twee keer het pakket ophalen.
Dat zal toch uitgezocht moeten worden. Je krijgt je geld terug. De administratie moet dat verwerken en dat kost weer opnieuw tijd,
Je kunt een service feedback sturen.https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/service/feedback

Sc
door Scheveningen99c! - Jul 20, 2018 om 08:29
1 Antwoorden / 3 Vragen

Lees dit nu pas. Ik heb ook online iets besteld. Het paste niet goed, heb het meteen geretourneerd. En nu 10 dagen later, 2 onbeantwoorde emails. Geen email dat de retourzending ontvangen is, wacht ik nog steeds. U heeft helemaal gelijk. De klantenservice van C&A is onder de maat.

panter22
door panter22 Jul 20, 2018 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je het herroepingsformulier ingevuld of het pakket gewoon teruggestuurd.
Heb je de track en trace bon bewaard?
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/service/terugsturen

Gr
door Grunn1 - Jul 20, 2018 om 11:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat mag zomaar.
Het is heel normaal dat als je iets besteld en het laat afleveren bij een winkel waar je het dan ophaalt. Als je het thuis laat bezorgen gaat het met de post mee maar als je het bij de winkel laat bezorgen gaat het met de bevoorrading mee. Als de bevoorrading 1 keer per week is dan moet je maximaal 7 dagen wachten.
Maar als je toch al in de winkel komt was het handiger geweest om het in de winkel te laten bestellen, je krijgt dan een telefoontje als ze het binnen hebben, je kan dan passen en als alles goed is afrekenen. Gaat allemaal net zo snel als thuis bestellen en daarna afhalen.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2018 om 11:43
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ik wil iedereen waarschuwen om eerst goed na te denken voor je een aankoop doet bij C&A online.

Omdat er bij u iets fout is gegaan komt u met deze, voor mij, onozele melding. Hoeveel van deze bestellingen gaan er wel goed.
5 dagen wachten wat een  drukte om niets en dat is slecht voor de gezondheid.