Smiling Socks levert en reageert niet
25-11 Heb ik sokken besteld bij Smiling Socks.
Totaalbedrag 59,00 Euro.
Beloofde levering: binnen enkele dagen.
Na twee weken bleef de levering uit en heb ik aangegeven dat ik mijn bestelling wilde annuleren en dat ik mijn geld terug wilde.
Ik ontving een standaard reactie, maar geen verder antwoord op mijn vraag.
23-12 ontving ik een pakket met daarin een totaal andere bestelling.
Smiling Socks heeft mij op Social Media geblokkeerd en reageert niet meer op mijn mails.
Ze blijven adverteren met levering binnen enkele dagen.
Afgezien van webshops nog beter checken;), heeft iemand nog tips?
Nog beter checken?
Ik bvraag me af of u wel gecheckt hebt. Geen adres op de site. Contact alleen via contactformulier.
Adres volgens KVK een woonhuis in Nijverdal. KVK geeft als bedrijfstak software ontwikkeling aan.
Dat alles zou voor mij al meer dan genoeg rode vlaggen zijn.
Probeer anders via het adres dat kvk aangeeft ze te bereiken.
Achteraf kan iedereen klagen en vragen op een forum, maar vooraf rent men als een blinde olifant door een porseleinkast. Er is geen fysiek adres, het KVK nummer geeft een woonhuis met een bedrijf in software. Zogenaamd meer dan 30.000 tevreden klanten,maar controleren kan je het niet. Genoeg rode vlaggen om niet te willen bestellen.
Doordat niet bekend is wie de verkoper is is een probleem oplossen onmogelijk. Normaal stuur je de bestelling terug, maar waarheen? Bij een conflict als deze ontbind het en stuur je een incassobureau er heen. Maar ja, waar moet die heen?
Voor u, en voor al die andere honderden mensen die ook bij dropshitters besteld hebben, lik uw wonden en leer er van.
Op Facebook langsgekomen zeker?
U hebt bij een dropshipper gekocht, ondanks alle waarschuwingen de laatste paar jaren.
Die sokken komen vast nog wel binnen, misschien januari of februari, want ze moeten uit China komen, van AliExpress.
Weliswaar heeft u er veel te veel voor betaald t.o.v. AliExpress, maar u vond de prijs redelijk toen u bestelde.
Hallo Emmalieke ,
Is een Dropshipper spullen komen uit China .
De eigenaar van deze site is Koen S , had vroeger de site wifi-camera.nl en kortingstunt.nl op zijn naam staan , reacties werden toen gegeven door Jeffrey S .
Afgezien van webshops nog beter checken;), heeft iemand nog tips
Nee , beter controleren vooraf i.p.v. achteraf .
U bent niet de enige , klik op de rode regel .
https://nl.trustpilot.com/review/smilingsocks.nl
Leuke sokken. Altijd eerst even controleren of ze bij Aliexpress te koop zijn. En inderdaad, dezelfde sokken veel goedkoper.
https://nl.aliexpress.com/af/smiling-socks.html?d=y&origin=n&SearchText=smiling+socks&catId=0&initiative_id=AS_20211224063147
Typisch gedrag van en overduidelijk een 'zolderkamerhobbyist'.
Alleen al het onderstaande bewijst het amateurisme van dit (ene!) persoontje:
En onderstaande geldt waarschijnlijk alléén voor hem/haarzelf..... maar niet voor eigen 'klanten' (slachtoffers):
Die 'lachende sokken' komen gewoon uit China, dus geen wonder dat het allemaal zo lang duurt.
Buiten dat, ben ik erg benieuwd als iemand die sokken weer terugstuurt, wat er dan allemaal voor een smoesjes komen. Dat laatste is inherent aan amateuristische 'zolderkamerhobbyisten'.
"De klantenservice is overbelast door alle problemen bij het externe warehouse. "
Hiermee bedoelen ze zo'n Chinees fabriekje. Uiteraard durven ze dat niet te schrijven.
Ach ja..... ook dit hoort erbij:
Klik ' hier ' voor een 06-nummer van dit 'bedrijfje'.
Maar we moeten toegeven dat het lucratief is. Plaats een advertentie op Facebook en je hebt gegarandeerd klanten en ik denk dat ze nog flink wat binnenharkenn, misschien er ook nog een uitkering naast.
Klagen, dan is blokkeren heel normaal, zij willen hun naam behouden en waarom geen Sokken van de Action gehaald of Zeeman?
En er zijn zoveel dubieuze winkels die traag of niet leveren.... vooraf eerst even zoeken en niet nu gaan klagen.
Aanvullend info die voor u van belang is m.b.t. een volgende bestelling:
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
: deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer