Te dure ticket gekocht
Ik wilde heel graag naar Holiday on Ice en kocht de duurste ticket( de beste plaats dacht ik). Ik was in de veronderstelling dat ik de ticket kocht bij een organisatie die was ingeschakeld door Holiday on Ice voor de verkoop. Toen ik mijn ticket ontving stond daar € 69.90 op. In de mail las ik terug dat het om een doorverkoop ging en de ticket dus duurder kon zijn dan de prijs die er op het ticket stond. Dat was zeker het geval want ik heb € 122.95 betaald. Ik heb gebeld met Topticketshop.nl dat ik dit naar oplichting vind smaken. Alhoewel de meneer aan de telefoon vriendelijk en begripvol was kon hij er niets aan veranderen. Hij beweerde dat het heel duidelijk (3 keer) werd aangegeven bij het bestellen van het ticket. Dat is niet zo want dan zou ik het ten eerste niet gedaan hebben of achteraf niet zo verbaasd zijn geweest. Mag dit zomaar?
Met vriendelijke groet,
Benita van der Linden
Ja dit is nog steeds legaal. Veel ticketverkopers proberen dit te voorkomen door tickets op naam en andere manieren maar het mag nog steeds
En als de tickets op naam staan, is het ook niet goed, want dan kan de koper op het laatste moment niet en zijn de tickets niet overdraagbaar.
Of dit zomaar mag? Bovenaan de pagina van topticketshop staat:
"U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde."
U leest dus niet waar u koopt. U kijkt niet naar de plaats die u koopt, u denkt bij het zien van een hoge prijs dat het wel goede plaatsen zouden zijn.
Dus of dit zomaar mag? Lijkt mij van niet. Iemand die niet leest zou niet zelfstandig moeten mogen handelen.
Wellicht een beetje flauw hoe ik het zeg, maar het is een kwestie van vraag en aanbod. Een supermarkt verkoopt de bananen ook voor een hoger bedrag dan waarvoor ze inkopen. Dat u het op de markt of andere supermarkt goedkoper kan kopen is een keuze die de klant zelf maakt.
De consument heeft de macht in handen. Als niemand meer bij dergelijke bedrijfjes koopt sterven ze vanzelf wel uit.
Nou, het staat in ieder geval al 1x duidelijk op de homepage van topticketshop. Verder heb ik niet gecheckt, dus kan zomaar ook 3x worden vermeld op hun site. Ik vraag me toch echt af hoe mensen het NIET kunnen zien. Klik op de afbeelding voor vergroting.
Hallo Birdee46 ,
Waar moet je gèèn tickets kopen ?
Wederverkopers van doorverkochte tickets:
topticketshop.nl
onlineticketshop.nl
www.ticketplace.nl
www.tixtrader.nl
ticketsnederland.nl
ticketunlimited.nl
4alltickets.nl
kaartverkoop.nl
gigsberg.nl
ticketstarter.nl
Marktplaatsen voor tweedehandstickets:
viagogo.com
stubhub.nl
ticketswap.nl, indien er géén secure swap aangeboden wordt.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://weetwaarjekoopt.nl/
Aanvullend op hetgeen al is genoemd en ook m.b.t. genoemde waarschuwinging: zie ook dit en let dat niet op het diagram maar de reacties eronder.
En toch san ook maar: in het vervolg beter opletten waar u koopt. https://nl.trustpilot.com/review/www.topticketshop.nl
(Met dank aan @MARITA5 voor de opmerking dat dse link ontbrak)
@heremietkreeft , zie ook dit en let dat niet op het diagram maar de reacties eronder , ik zie niks
?? Als ik deze aanklik https://nl.trustpilot.com/review/www.topticketshop.nl en scroll zie ik echt reacties.
@Birdee46 ,
Nog een aanvulling ,
Veelgestelde vragen ,
Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder ?
TopTicketshop.nl is een wederverkoper, onze prijzen zijn gebaseerd op vraag en aanbod.
Wanneer een evenement bijvoorbeeld is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger.
Ook als de vraag naar een bepaald evenement groot is bij Topticketshop.nl dan zal de prijs vanzelf hoger worden.
Het evenement hoeft dus niet per definitie uitverkocht te zijn bij het oorspronkelijke verkooppunt.
Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs.
In de vliegticket business staat dit bekend als dynamic pricing en is het volkomen normaal en geaccepteerd dat consumenten niet allemaal dezelfde prijs betalen.
Veel klanten zijn bij ons vaste klant omdat ze het prettig vinden dat wij hun de zorg uit handen nemen van het vinden van een kaartje voor hun favoriete artiest/musical.
Ook hoeven onze klanten de voorverkoopdata niet meer in de gaten te houden en hoeven ze niet uit te zoeken op welke website de artiest/musical wordt verkocht of dat er misschien een speciale presale is waar u lid voor moet worden.
Kortom TopTicketshop.nl maakt het mogelijk om op het laatste moment nog te beslissen naar een uitverkocht evenement te gaan en maakt het bestellen van kaartjes voor de digibeet zo makkelijk mogelijk! En dat allemaal zonder wachtrijen.
https://www.topticketshop.nl/veelgesteldevragen
U heeft een ticket gekocht voor 122,95 EUR. Als het goed is wist u toen welke plek u toegewezen kreeg voor dit bedrag. Daar was u bij koop van op de hoogte en u vond dit een ok bedrag. Topticketshop wil ook wat aan de doorverkoop van het ticket verdienen. Of dik 50 € teveel is ... tja ... Topticketshop neemt een risico wanneer zij dit ticket overnemen van iemand die er vanaf wil. Zij moeten zich ook voldoende tegen verliezen indekken.
Vergeet TICKETMASTER niet: Die verkochten mij kaarten voor André Rieu concert MECC 15 dec. j.l. met nominale waarde van EUR 75,- voor EUR 109,- en in de begeleidende email werd uitgelegd hoe het zit, alsof het de normaalste zaak is. Schitterend verdienmodel!!
Niemand die jou verplicht om een ticket te kopen daar. Daar kies je toch zelf voor? Dan mag je ook niet klagen.
@ozymandias: Voor ticketmaster heb je vrijwel nooit een alternatief dus je kunt niet kiezen om elders te kopen.
@ruudls: wat was de reden die ticketmaster gaf?
"Mag dit zomaar?"
Ja, natuurlijk. Mensen hebben immers het recht iets waarvan ze eigenaar zijn te verkopen tegen een vraagprijs en als volwassen mens hebt u gelukkig ook nog het recht dingen aan te schaffen. Natuurlijk mag een aanbieder niet liegen maar verder mogen volwassen mensen dingen aan elkaar verkopen.
'Gelukkig' gaat daar binnenkort een einde aan komen en zullen concertkaarten enkel tegen een gemelde nominale waarde en een opslag mogen worden verkocht. Een fantastisch leermoment want dit moet volgens de theorie betekenen dat de markt voor kaartjes dus meer frictie zal kennen en dat de prijzen dus zullen gaan stijgen, ik ben benieuwd.
Veel bonafide ticketverkopers leveren tegenwoordig pas op het laatste moment de digitale tickets. Ik snap eigenlijk niet waarom ze dit niet allemaal doen. Kleine moeite om zo de zwarte handel tegen te gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer