Verplichte kassabon
Een ondernemer is verplicht om een kassabon te verstrekken als ik daarom vraag.
Nu zijn er slimme ondernemers die jou een klantenpas met bijbehorende account aanbieden.
Dit is een klantenvolgsysteem.
Nu zeggen bedrijven als Lidl, wij gaan (zgn vanuit milieu oogpunt, want dat doet het goed natuurlijk)geen papieren kassabon meer verstrekken alleen nog digitaal via uw account.
Kortom ze weten straks precies wat ik heb gekocht, en welke persoonlijke aanbiedingen ze mij moeten sturen om mij te verleiden meer te kopen.
Ik wil gewoon anoniem kunnen winkelen.
Ik vindt dit een behoorlijke aantasting van mijn privacy, maar mag dit zomaar? Hoe weet ik zeker dat zij deze gegevens niet voor andere dergelijke dubieuze praktijken gebruiken.
Als je anoniem wilt winkelen gebruik je toch geen klantenkaart? En bij het afrekenen kijk je gewoon op het scherm of het klopt. Zodra je wat raars ziet zeg je dat of je roept er iemand bij als het een zelfscankassa is.
Vreemde reactie RJW, stel ik koop iets waar garantie op zit. Dan kan ik het zonder bon niet bewijzen.
Geen actieve uitgifte van bonnen prima, maar als ik hem vraag moet ik hem kunnen krijgen.
Er zijn niet alleen slimme ondernemers, maar ook slimme klanten en die weigeren de klantenkaart.
Precies dat doe ik ook maar dan krijg ik dus straks geen bon meer en hoe zit het dan met garantie
Waarom zou je geen kassabon krijgen. Tegenwoordig vragen ze bij de kassa of je een bon wilt of niet. Niet iedereen heeft een mobiel en moet toch boodschappen kunnen doen.
Ik kan alleen een stuk uit Belgie vinden waar Lidl de klanten wil motiveren om de klantenkaart te gaan gebruiken. Dat in de hoop dat er in de toekomst geen papieren bonnen meer nodig zijn.
Nergens lees ik dat het ook voor Nederland geldt en nergens lees ik dat de papieren bonnen ook daadwerkelijk afgeschaft worden. Geen paniek dus.
Volgens mij krijgt u hem alsnog, als u hem "opeist". Ze kunnen hem nog steeds gewoon uitdraaien. Voet bij stuk houden dus.
Bij Lidl kun je best zonder klantenkaart winkelen.
De weekaanbiedingen gelden voor iedereen met of zonder klantenkaart. De persoonlijke aanbiedingen zijn niet bijzonder.
Trouwens, de kassabon staat nu al in je account.
Bij AH is het anders. Je krijgt alleen kortingen als je een benuskaart hebt. Met de persoonlijke aanbiedingen van AH heb ik geen moeite.
Ik koop bv zelden kaas zonder korting.
Kom vaak bij AH en die gebruiken altijd eigen kaart voor de bonuskortingen, want ik heb hem niet en wil hem niet, nooit probleem mee gehad.
Dan moet je altijd langs de kassa. Dus ook geen zelfscanner voor jou.
Pint u weleens bij een winkel? Of alles cash? Zodra u in een winkel pint kan uw bank ook zien waar u gekocht heeft. En hoe laat. Krijg de kassabon altijd, gewoon omdat ik het wil. Totaal geen probleem, ook niet bij het online laten bezorgen: krijg ik de kassabon. Dubbelop: na ontvangst van de boodschappen nog een mailtje met mijn bestelling en de rekening. Dat u word bekogeld met rommel omdat u iets gekocht heeft, tja, dat is het heden. Toen ik op zoek was naar een televisie, wasmachine, droger en noem maar op: word men doodgegooid via je PC. Maar dat zakt weer snel af. Zie het niet eens meer.
Volgens mij heeft een leverancier een plicht u op verzoek een kassabon te geven en ik zie ook nergens dat men daaraan gaat tornen. Lijkt mij weer een (halfbegrepen) storm in een glas water.
Geachte Arie,
Voor zover ik weet, is uw kwestie nog niet aan de orde.
Maar er zijn bedrijven, die nog een stap verder gaan....
Zo was ik laatst bij een Chinees restaurant "Sea Palace".
Hier wilt de eigenaar, dat je bestellingen online plaatst, met een app op je smartphone in het restaurant.....
Ik vroeg :"Mag ik een ouderwets menu-kaart?", was er niet....
Mijn partner heeft toen de app maar gedownload....
Ik wilde bami bestellen, zei de ober :"Dat raad ik af want het klaarmaken duurt te lang".....
Het wordt steeds gekker met al die snufjes....
Ze gebruiken ook robots om te bedienen.....
Dat de kok geen zin heeft om bami te maken heeft natuurlijk niets met een app te maken. En qua coronaveiligheid is een app veel beter dan een menukaart en als ober boven een tafel blijven hangen.
De regel is dat indien u een kassabon wenst deze ook moet worden afgegeven. Uitsluitend indien u daarin toestemt kan die ook digitaal worden afgegeven en kunt u die zelf afdrukken. Hoe dan ook, zonder kassobon geen bewijs indien er sprake zou zijn van garantieproblemen.
Als al gezegd, het hebben van een klantenpas van wie dan ook is niet verplicht maar wel erg handig i.v.m. de mogelijkheid vaak van het sparen van punten etc. en gerichte aanbiedingen. Maar herhaald, u bepaalt zelf of u dat wilt.
Ps. Als uw vraag is bedoeld voor d redactie en niet voor ons als vrijwillige forumleden dan: kassa@bnnvara.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten
Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer