Be
door Ben22 Oct 28, 2021 om 17:55
Winkels & webshops

Verzending door webshops

Het is een algemene vraag. Ik wil graag horen wat anderen hiervan vinden. Waarschijnlijk hebben verreweg de meesten die op het forum te vinden zijn
weleens een minder prettige ervaring met een of andere bezorgdienst gehad. Zelf heb ik daat inmiddels, helaas, ruime ervaring mee. De één laat wat vaker steekjes vallen dan de ander maar over het geheel genomen wordt ik niet enthousiast over de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de bezorgdiensten. Uiteraard is er verschil per postcodegebied, het hangt vaak af van de man of vrouw die de laatste schakel in het bezorgproces is.

Als je regelmatig online winkelt weet je wie in jouw buurt zijn werk prima doet en wie er de kantjes vanaf loopt.

Heel vaak als ik ergens naar op zoek ben en ik heb gevonden wat ik wil aanschaffen geeft de webshop op haar site geen informatie over welke bezorgdienst wordt ingezet.
Ik stoor me hieraan en ga in toenemende mate webshops vermijden die mij, de voor mij belangrijke informatie niet op een eenvoudige manier willen verstrekken.

Wat vindt U: moet een webshop informatie op de website geven over welke bezorgdienst wordt ingeschakeld?

5450 11 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Oct 28, 2021 om 18:07
809 Antwoorden / Vragen

Wordt op de betreffende websites gemeld. Kijk daar altijd naar. Snap dus dit verhaal niet.

Be
door Ben22 Oct 28, 2021 om 20:32
57 Antwoorden / 6 Vragen

Er zijn talloze webshops die het niet vermelden, vaak krijg je de informatie wel als je een mailtje stuurt naar de klantenservice. Maar dat zou overbodig moeten zijn.

En ja, ik kan lezen en ben een ervaren webshopper.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:23
57 Antwoorden / 6 Vragen

Amazon, Bol.com, Kruidvat? Kan nog een hele rits vermelden.

sira
door sira - Oct 28, 2021 om 18:14
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen negatieve ervaringen met bezorgdiensten, ik kijk er dus ook niet naar bij een webshop.
En ja, soms wordt iets een dag later bezorgd dan beloofd, maar dat maakt mij ook niet uit, als ik haast er mee had gehad, was ik wel naar een stenen winkel gegaan. Een dag later bezorgen is alleen vervelend als je precies die dag weg moet, maar de meeste bezorgers weten dat de klep van mijn brievenbus nooit op slot zit.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:24
57 Antwoorden / 6 Vragen

De vraag gaat niet over bezorgdiensten.

sira
door sira Oct 30, 2021 om 13:25
2340 Antwoorden / 24 Vragen

U zegt zelf: Waarschijnlijk hebben verreweg de meesten die op het forum te vinden zijn
weleens een minder prettige ervaring met een of andere bezorgdienst gehad. Zelf heb ik daat inmiddels, helaas, ruime ervaring mee.

Nou, die ervaring heb ik niet, dus kijk ik ook niet welke bezorgdienst er door de webwinkel wordt ingeschakeld.
Het gaat u in eerste instantie over de bezorging en daarom wilt u weten met welke bezorger de webwinkel werkt.
Als u geen slechte ervaringen zou hebben, zou het u niet uitmaken welke bezorger er bij u aflevert.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 28, 2021 om 18:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als een firma meld Post NL maar voor   afwijkende of via importeur rechtstreeks geleverde goederen wijken vaak af.

Ik heb als Webshop ook  1 grote maar voor bepaalde zaken gaat het toch anders.

Dat 95% via  1 firma gaat, maar als er in een gebied het een puinzooi is  ga ik ook gelijk over  voor die regio op een andere voor minder klachten.

Dit komt nooit op de website te staan.

Net als tarieven en toeslagen wadden eilanden?

Dat is per eiland  anders geregeld.

rj
door rjw - Oct 28, 2021 om 20:05
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Als het allemaal zo waardeloos is snap ik niet dat je blijkbaar maar blijft bestellen bij webshops. Ga gewoon naar een stenen winkel, dan heb je het helemaal zelf in de hand en je helpt ook nog eens de lokale retailsector.

Be
door Ben22 Oct 28, 2021 om 20:27
57 Antwoorden / 6 Vragen

Beadnkt voor je bijdrage.
Ik schrijf helemaal nergens dat het allemaal waardeloos is.
Naar een stenen winkel gaan isniet voor iedereen gewoon, zoek eens uit wat een rolstoeltaxi kost.

getty
door getty - Oct 28, 2021 om 20:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de meesten staat het er gewoon bij

Be
door Ben22 Oct 28, 2021 om 20:29
57 Antwoorden / 6 Vragen

En er blijven er een helehoop over waar het niet bij staat.

getty
door getty Oct 28, 2021 om 20:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de meer betrouwbare wel Ik heb er in ieder geval geen last van en bestel veel.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:25
57 Antwoorden / 6 Vragen

Bol.com, Amazon, Kruidvat enz.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2021 om 20:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb alleen, veelvuldig eigenlijk, probleem met DHL. Track & Trace is ook maar: meestal briefje in de bus dat ik niet thuis was. Wat niet kan, helaas aan huis gebonden. Post.nl e.a. geen enkel probleem.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:27
57 Antwoorden / 6 Vragen

Maar de vraag gaat niet over bezorgdiensten.

tenormin
door tenormin Oct 30, 2021 om 12:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan haalt u mijn antwoord toch gewoon weg of scroll er doorheen.

me
door mein33 - Oct 28, 2021 om 20:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Doen de meeste aankopen bij webwinkels en hebben nimmer problemen met de bezorging van paketten, door welke bezorgdienst dan ook. Weten bij 99% van de bestellingen wie er langs gaat komen.
Met de vaste bezorgers de afspraak waar zij de bestelling neerzetten voor bet geval wij niet in de gelegenheid zijn het aan te pakken.
Denkelijk is dit zeer afhangkelijk van waar je woont en hoe het contact met de bezorgers is.

Be
door Ben22 Oct 28, 2021 om 21:08
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor je bijdrage.

Ik ben het helemaal eens met je laatste zin.

Die 99% haal ik tegenwoordig ook, want ik bestel niet meer bij webshops die niet vermelden wie de bezorger is, of
die een bezorger hebben ingehuurd die teveel steken heeft laten vallen in het verleden.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:28
57 Antwoorden / 6 Vragen

De vraag gaat niet over bezorgdiensten.

panter22
door panter22 - Oct 29, 2021 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

De grote webshops hebben een vaste vervoerder die ook vermeld staat op hun website.
Ga je shoppen via Facebook, dan kom je vaak bij dropshippers terecht. Die hebben geen vaste vervoerder.
Dat regelt Alexpress voor hen.
Je wekt de indruk dat je maar raak online bestelt. Om hoeveel webshops gaat het dan en welke willen geen info verstrekken?

Be
door Ben22 Oct 29, 2021 om 10:35
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik geen facebook, ik gebruik geen dropshipprs en ik bestel niet zomaar. Als de informatie die ik wil hebben niet op de website staat zoek ik simpelweg een anderw webshop.
Gelet op uw toon zie ik geen heil in een verdere discussie met u, toch bedankt voor uw bijdrage.

panter22
door panter22 Oct 29, 2021 om 10:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je blijft vaag. Noem man en paard. Dan heb je er als lezer wat aan.

Be
door Ben22 Oct 29, 2021 om 10:40
57 Antwoorden / 6 Vragen

Zie mijn vorige reactie.

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:29
57 Antwoorden / 6 Vragen

Bol.com, Amazon, Kruidvat enz.

panter22
door panter22 Oct 30, 2021 om 14:54
6599 Antwoorden / Vragen

Via Bol kun je bij verschillende webshops bestellen die hun eigen bezorger kiezen. Amazon ook.
Het valt mij op dat Kruidvat geen bezorgdienst op de site heeft vermeld.
Als je perse een bezorging wilt van een bepaalde bezorgdienst. Dan zul je moeten vragen.
Het verandert nog wel eens. Bv. Zalando was PostNl de bezorger. Nu DHL.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2021 om 10:21
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste geeft men bij een webwinkel normaliter aan welke vervoerder er wordt ingeschakeld en kunt u ook zelfs heel vaak zelf regelen of de bezorging bij u thuis plaats vind of dat u het opohaalt bij een ophaalpunt.  Verder is hoe dan ook aan de orde dat bij eventuele problemen toch de verzender verantwoordelijk is en dus aansprakelijk / in gebreke te stellen als er iets fout gaat. http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html

En dan ook: bij aankoop in een 'stenenwinkel' heeft u dit probleem niet.

Be
door Ben22 Oct 29, 2021 om 10:39
57 Antwoorden / 6 Vragen

Het bezoeken van een stennen winkel is niet voor iedereen vanzelfsprekend, weet u wat een rolstoetaxi kost?

Helaa zijn er talloze webshops die de informatie die ik als consument wil hebben niet vermelden, daarnaast hoeft u niet zo belerend te doen, ik ben uitstekend op de hoogte van de regeltjes bij het eventueel aansprakelijk stellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 29, 2021 om 11:17
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Wat hebben de kosten van een rolstoeltaxi met uw vraag te maken? Hoe dan ook blijft het een absoluut gegeven dat door verreweg de meeste webwinkels wordt aangegeven wie de vervoerder is en ooh de mogelijkheid om het af te halen (bij een afhaalpunt in uw buurt en dan mogelijk ook met een rolstoel bereikbaar).
Hoe komt u op het idee dat ik belerend wil zijn? De verwijzing naar kopen in een stenen winkel is ook door anderen gedaan!

Be
door Ben22 Oct 29, 2021 om 12:03
57 Antwoorden / 6 Vragen

Het is toch niet zo moeilijk, als ik naar een stenen winkel zou willen ben ik vaak afhankelijkvan de rolstoeltaxi. Voor alle duidelijkheid: ik ben aangewezen op een rolstoel.

NB Anderen heb ik op hetzelfde gewezen.

Maar dit topic heeft verder geen zin, daar eigenlijk niemand een antwoord geeft op mijn vraag. En die was toch echt niet zo moeilijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 29, 2021 om 12:18
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Let er wel op dat van iedereen van ons wordt verwacht dat een seriues antwoord wordt gegeven en het kan dus altijd zo zijn dat de antwoorden u niet bevallen. U gaf o.a. dit al zelf aan: ik ben uitstekend op de hoogte van de regeltjes bij het eventueel aansprakelijk stellen. En dat is m.i. echt het ultime wat u kunt doen bij aanhoudende ontevredenheid.

En dan ten overvoede ook maar dit: (al zult u dit ook wel weten?)

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

Be
door Ben22 Oct 29, 2021 om 15:38
57 Antwoorden / 6 Vragen

En ook u geeft geen antwoord op mijn vraag.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 29, 2021 om 15:44
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Dat vind u dus! Wat verwacht u dan voor (ander) antwoord dat u dan kennelijk wel past?

Bent u inmiddels vergeten wat u zelf al eerder aangaf: Uw citaat van 12:03 'Maar dit topic heeft verder geen zin, daar eigenlijk niemand een antwoord geeft op mijn vraag. En die was toch echt niet zo moeilijk.'

U kreeg toch echt al een aantal antwoorden van diverse collegae!

Be
door Ben22 Oct 30, 2021 om 12:33
57 Antwoorden / 6 Vragen

Amazon, Bol.com, Kruidvat. NB de vraag gaat niet over bezorgdiensten of de rechten van de consument op dat punt.

sira
door sira - Oct 30, 2021 om 13:32
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Ben22,

Als het u helemaal niet om de bezorger gaat, had u alle ruis moeten weglaten in uw topic, pas dan krijgt u relevante antwoorden.

U had uw vraagstelling dan kunnen afkorten tot:

Moet een webshop informatie op de website geven over welke bezorgdienst wordt ingeschakeld?

U had dan met 1 zin uw vraag gesteld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 31, 2021 om 11:03
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 31, 2021 om 11:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik geef als Drop Winkeltje  1 vervoerder aan....

Maar vaak moeten bepaalde zaken via andere gedaan worden.

Naast Buitenlandse geen idee wie nu weer,  ook  van Importeur naar de klant als vele grotere goederen gaan.

Een witte vrachtwagen en alleen sticker  of papier van de winkel erop.

Koekkasten of Wasmachines komen vaak van Importeur en/of groothandel rechtstreeks  naar de klant.

Afhanekelijk winkel  rechtstreeks of via de verkoper  een mail of  SMS of zo.

Dus wat koop je?

Dan  kan  het wisselen.

Iets dat in Envelop of  plat doosje kan geen DHL maar Post NL

of grote goederen via  nog nooit van gehoord firma die voor hun mag rijden.

TheFeenem
door TheFeenem - Oct 31, 2021 om 12:26
9 Antwoorden / 9 Vragen

Meerdere keren spullen die door een particulier verzonden zijn nooit ontvangen omdat het pakket zoekgeraakt is.
Waar via t & t duidelijk te zien is dat een pakket meegenomen is door de pakketdienst en in het proces ergens blijft "hangen" is het
eigenlijk een schande dat je alleen een standaard mededeling krijgt en verden er totaal geen onderzoek naar doet. Het wordt hoog tijd
dat de pakketdiensten ter verantwoording worden geroepen om in ieder geval onderzoek te doen. Je betaalt perslotvanrekening behoorlijk voor hun diensten.
Van mij zijn er forse pakketten zoek geraakt.
Die kunnen niet zomaar ergens tussen gevallen. Ik laat ook altijd meerdere adresseringen in de verpakking en/of op het artikel zelf aanbrengen.
Wat mij betreft is er dan buiten diefstal geen reden te noemen voor verdwijning.