Verzending door webshops
Het is een algemene vraag. Ik wil graag horen wat anderen hiervan vinden. Waarschijnlijk hebben verreweg de meesten die op het forum te vinden zijn
weleens een minder prettige ervaring met een of andere bezorgdienst gehad. Zelf heb ik daat inmiddels, helaas, ruime ervaring mee. De één laat wat vaker steekjes vallen dan de ander maar over het geheel genomen wordt ik niet enthousiast over de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de bezorgdiensten. Uiteraard is er verschil per postcodegebied, het hangt vaak af van de man of vrouw die de laatste schakel in het bezorgproces is.
Als je regelmatig online winkelt weet je wie in jouw buurt zijn werk prima doet en wie er de kantjes vanaf loopt.
Heel vaak als ik ergens naar op zoek ben en ik heb gevonden wat ik wil aanschaffen geeft de webshop op haar site geen informatie over welke bezorgdienst wordt ingezet.
Ik stoor me hieraan en ga in toenemende mate webshops vermijden die mij, de voor mij belangrijke informatie niet op een eenvoudige manier willen verstrekken.
Wat vindt U: moet een webshop informatie op de website geven over welke bezorgdienst wordt ingeschakeld?
Wordt op de betreffende websites gemeld. Kijk daar altijd naar. Snap dus dit verhaal niet.
Er zijn talloze webshops die het niet vermelden, vaak krijg je de informatie wel als je een mailtje stuurt naar de klantenservice. Maar dat zou overbodig moeten zijn.
En ja, ik kan lezen en ben een ervaren webshopper.
Amazon, Bol.com, Kruidvat? Kan nog een hele rits vermelden.
Ik heb geen negatieve ervaringen met bezorgdiensten, ik kijk er dus ook niet naar bij een webshop.
En ja, soms wordt iets een dag later bezorgd dan beloofd, maar dat maakt mij ook niet uit, als ik haast er mee had gehad, was ik wel naar een stenen winkel gegaan. Een dag later bezorgen is alleen vervelend als je precies die dag weg moet, maar de meeste bezorgers weten dat de klep van mijn brievenbus nooit op slot zit.
De vraag gaat niet over bezorgdiensten.
U zegt zelf: Waarschijnlijk hebben verreweg de meesten die op het forum te vinden zijn
weleens een minder prettige ervaring met een of andere bezorgdienst gehad. Zelf heb ik daat inmiddels, helaas, ruime ervaring mee.
Nou, die ervaring heb ik niet, dus kijk ik ook niet welke bezorgdienst er door de webwinkel wordt ingeschakeld.
Het gaat u in eerste instantie over de bezorging en daarom wilt u weten met welke bezorger de webwinkel werkt.
Als u geen slechte ervaringen zou hebben, zou het u niet uitmaken welke bezorger er bij u aflevert.
Als een firma meld Post NL maar voor afwijkende of via importeur rechtstreeks geleverde goederen wijken vaak af.
Ik heb als Webshop ook 1 grote maar voor bepaalde zaken gaat het toch anders.
Dat 95% via 1 firma gaat, maar als er in een gebied het een puinzooi is ga ik ook gelijk over voor die regio op een andere voor minder klachten.
Dit komt nooit op de website te staan.
Net als tarieven en toeslagen wadden eilanden?
Dat is per eiland anders geregeld.
Als het allemaal zo waardeloos is snap ik niet dat je blijkbaar maar blijft bestellen bij webshops. Ga gewoon naar een stenen winkel, dan heb je het helemaal zelf in de hand en je helpt ook nog eens de lokale retailsector.
Beadnkt voor je bijdrage.
Ik schrijf helemaal nergens dat het allemaal waardeloos is.
Naar een stenen winkel gaan isniet voor iedereen gewoon, zoek eens uit wat een rolstoeltaxi kost.
Bij de meesten staat het er gewoon bij
En er blijven er een helehoop over waar het niet bij staat.
Bij de meer betrouwbare wel Ik heb er in ieder geval geen last van en bestel veel.
Bol.com, Amazon, Kruidvat enz.
Heb alleen, veelvuldig eigenlijk, probleem met DHL. Track & Trace is ook maar: meestal briefje in de bus dat ik niet thuis was. Wat niet kan, helaas aan huis gebonden. Post.nl e.a. geen enkel probleem.
Maar de vraag gaat niet over bezorgdiensten.
Dan haalt u mijn antwoord toch gewoon weg of scroll er doorheen.
Doen de meeste aankopen bij webwinkels en hebben nimmer problemen met de bezorging van paketten, door welke bezorgdienst dan ook. Weten bij 99% van de bestellingen wie er langs gaat komen.
Met de vaste bezorgers de afspraak waar zij de bestelling neerzetten voor bet geval wij niet in de gelegenheid zijn het aan te pakken.
Denkelijk is dit zeer afhangkelijk van waar je woont en hoe het contact met de bezorgers is.
Dank voor je bijdrage.
Ik ben het helemaal eens met je laatste zin.
Die 99% haal ik tegenwoordig ook, want ik bestel niet meer bij webshops die niet vermelden wie de bezorger is, of
die een bezorger hebben ingehuurd die teveel steken heeft laten vallen in het verleden.
De vraag gaat niet over bezorgdiensten.
De grote webshops hebben een vaste vervoerder die ook vermeld staat op hun website.
Ga je shoppen via Facebook, dan kom je vaak bij dropshippers terecht. Die hebben geen vaste vervoerder.
Dat regelt Alexpress voor hen.
Je wekt de indruk dat je maar raak online bestelt. Om hoeveel webshops gaat het dan en welke willen geen info verstrekken?
Ik gebruik geen facebook, ik gebruik geen dropshipprs en ik bestel niet zomaar. Als de informatie die ik wil hebben niet op de website staat zoek ik simpelweg een anderw webshop.
Gelet op uw toon zie ik geen heil in een verdere discussie met u, toch bedankt voor uw bijdrage.
Je blijft vaag. Noem man en paard. Dan heb je er als lezer wat aan.
Zie mijn vorige reactie.
Bol.com, Amazon, Kruidvat enz.
Via Bol kun je bij verschillende webshops bestellen die hun eigen bezorger kiezen. Amazon ook.
Het valt mij op dat Kruidvat geen bezorgdienst op de site heeft vermeld.
Als je perse een bezorging wilt van een bepaalde bezorgdienst. Dan zul je moeten vragen.
Het verandert nog wel eens. Bv. Zalando was PostNl de bezorger. Nu DHL.
Ten eerste geeft men bij een webwinkel normaliter aan welke vervoerder er wordt ingeschakeld en kunt u ook zelfs heel vaak zelf regelen of de bezorging bij u thuis plaats vind of dat u het opohaalt bij een ophaalpunt. Verder is hoe dan ook aan de orde dat bij eventuele problemen toch de verzender verantwoordelijk is en dus aansprakelijk / in gebreke te stellen als er iets fout gaat. http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html
En dan ook: bij aankoop in een 'stenenwinkel' heeft u dit probleem niet.
Het bezoeken van een stennen winkel is niet voor iedereen vanzelfsprekend, weet u wat een rolstoetaxi kost?
Helaa zijn er talloze webshops die de informatie die ik als consument wil hebben niet vermelden, daarnaast hoeft u niet zo belerend te doen, ik ben uitstekend op de hoogte van de regeltjes bij het eventueel aansprakelijk stellen.
Wat hebben de kosten van een rolstoeltaxi met uw vraag te maken? Hoe dan ook blijft het een absoluut gegeven dat door verreweg de meeste webwinkels wordt aangegeven wie de vervoerder is en ooh de mogelijkheid om het af te halen (bij een afhaalpunt in uw buurt en dan mogelijk ook met een rolstoel bereikbaar).
Hoe komt u op het idee dat ik belerend wil zijn? De verwijzing naar kopen in een stenen winkel is ook door anderen gedaan!
Het is toch niet zo moeilijk, als ik naar een stenen winkel zou willen ben ik vaak afhankelijkvan de rolstoeltaxi. Voor alle duidelijkheid: ik ben aangewezen op een rolstoel.
NB Anderen heb ik op hetzelfde gewezen.
Maar dit topic heeft verder geen zin, daar eigenlijk niemand een antwoord geeft op mijn vraag. En die was toch echt niet zo moeilijk.
Let er wel op dat van iedereen van ons wordt verwacht dat een seriues antwoord wordt gegeven en het kan dus altijd zo zijn dat de antwoorden u niet bevallen. U gaf o.a. dit al zelf aan: ik ben uitstekend op de hoogte van de regeltjes bij het eventueel aansprakelijk stellen. En dat is m.i. echt het ultime wat u kunt doen bij aanhoudende ontevredenheid.
En dan ten overvoede ook maar dit: (al zult u dit ook wel weten?)
Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
En ook u geeft geen antwoord op mijn vraag.
Dat vind u dus! Wat verwacht u dan voor (ander) antwoord dat u dan kennelijk wel past?
Bent u inmiddels vergeten wat u zelf al eerder aangaf: Uw citaat van 12:03 'Maar dit topic heeft verder geen zin, daar eigenlijk niemand een antwoord geeft op mijn vraag. En die was toch echt niet zo moeilijk.'
U kreeg toch echt al een aantal antwoorden van diverse collegae!
Amazon, Bol.com, Kruidvat. NB de vraag gaat niet over bezorgdiensten of de rechten van de consument op dat punt.
Beste Ben22,
Als het u helemaal niet om de bezorger gaat, had u alle ruis moeten weglaten in uw topic, pas dan krijgt u relevante antwoorden.
U had uw vraagstelling dan kunnen afkorten tot:
Moet een webshop informatie op de website geven over welke bezorgdienst wordt ingeschakeld?
U had dan met 1 zin uw vraag gesteld.
Inderdaad!
Ik geef als Drop Winkeltje 1 vervoerder aan....
Maar vaak moeten bepaalde zaken via andere gedaan worden.
Naast Buitenlandse geen idee wie nu weer, ook van Importeur naar de klant als vele grotere goederen gaan.
Een witte vrachtwagen en alleen sticker of papier van de winkel erop.
Koekkasten of Wasmachines komen vaak van Importeur en/of groothandel rechtstreeks naar de klant.
Afhanekelijk winkel rechtstreeks of via de verkoper een mail of SMS of zo.
Dus wat koop je?
Dan kan het wisselen.
Iets dat in Envelop of plat doosje kan geen DHL maar Post NL
of grote goederen via nog nooit van gehoord firma die voor hun mag rijden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer