Wilma1975
door Wilma1975 Feb 23, 2021 om 10:22
Winkels & webshops

VIDAXL leveren niet

op 5 febr 2021 zouden mijn pakken geleverd zijn. Een bureau en een bureeaustoel. Echter er was niets. NIet bij de buren geen briefje in de bus dat ze zijn geweest kortom niets. Na contact te hebben gehad met Vida krijg je in eerste instantie dat het is geleverd en vervolgens dat je een formulier moet invullen dat de goederen niet zijn geleverd. Prima geen probleem. Dit ingevuld terug gestuurd. Krijg je als antw "kunt u mij het ordenummer sturen" denk huh dat staat op dat formulier, lezen jullie eigelijk de mails wel. Na de nodige mails worden de goederen opnieuw gestuurd. Wat denk je? Weer niets.
Contact met de bezorgdienst  PACKS gezocht. die zeggen " ons excuus het is in een hoek van retouren terecht gekomen dus die is retour gegaan" huh.
Geen feedback van VIDA dat het retour is gekomen weer niets. NU wil ik mijn geld terug maar das ook niet zo simpel. Weer voor de 6de keer hetzelfde formuleir moest ik opsturen met daarop de door hun verstrekte informatie. Gedaan en krijg ik een mail terug dat de informatie niet correct is maar zodra dat weer correct is toegezonden ik een nieuwe zending krijg. Terwijl ik toch duidelijk in de mails en het eenmailige telefonisch contact wat dan tot stand is gekomen heb aangegeven dat ik klaar ben met hun en niets meer wil. Echt heb slechte klantenservice meegemaakt maar dit slaat echt alles. Ik raad echt iedereen af om bij VIDAXL te bestellen. Als je het al mag ontvangen is het nog maar de vraag of de kwaliteit goed is. Wat ik heb begrepen van mensen die wel eens wat hebben ontvangen is dat dus niet het geval. Of de afwerking is prut. als je het al heel mag ontvangen. Kortom na meer dan 30 mails heb ik nog niets en ben al sinds 5 februari bezig.
Hoe krijg ik dan toch mijn geld terug? Ik hoop door hier de vraag te stellen iemand me kan antwoorden.

7913 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2021 om 10:31
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ik maak u eerst attent op het gegevn dat u indien u een adres heef van dit bedrijf u het bedrijf in gebreke kunt strellen en zie daarvoor o.a.  https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  En dan ook nu maar weer:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder verder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Wilma1975
door Wilma1975 Feb 23, 2021 om 11:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt. Met dit advies kan ik iets.

ne
door neodutchio - Feb 23, 2021 om 10:41
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u besteld iets bij een webwinkel waarvan anderen zeggen dat de kwaliteit tegen valt. En u gaat dan ook weer waarschuwen voor dit bedrijf. Maar als u zelf al niets met de waarschuwingen gedaan hebt, waarom zouden anderen dat wel moeten doen?

Wilma1975
door Wilma1975 Feb 23, 2021 om 10:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ben pas gaan vragen na de hand. Was indd niet handig. Had verder geen onderzoek gedaan gezien ze zelfs reklame op tv hebben dus dacht dat het wel goed zat.
Dat geeft ze niet het recht mij op deze belachelijke manier te behandelen.

sira
door sira Feb 24, 2021 om 13:32
2337 Antwoorden / 24 Vragen

U moet nooit pas naderhand gaan vragen of uitzoeken over een bedrijf, maar altijd vooraf.

U kunt dus bij VIDAXL niet het argument gebruiken dat u buiten de leveringsproblemen ook nog via derden heeft vernomen dat hun spullen van slechte kwaliteit zijn, want die mening was u niet toegedaan ten tijde van uw besluit daar te bestellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 23, 2021 om 10:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je niet vooraf  een  Revieuw gaat zoeken,,,,,,

Ik bestelde mijn perfecte Miele wasmachine  bij een bekende op dit forum!
Vandaag besteld, overmorgen geleverd!
Echter  had ik reeds vermoeden en  ja hoor,  1 week levertijd....

Even de vuile was bij de buren gedaan, net als  3 jaren terug andersom!
Ik kan klagen dat de maandag bestelde niet op Woensdag kwam maar  Dinsdag weekje later!
Dit was  en is nog steeds  te lezen, vlak voor Zwarte Vrijdag!

Ik ging voor de hoge korting, en  accepteerde trage leveringen....
Vida XL  is voor XL  in  levertijden en chaos als het fout gaat.

Verder is een goede  bureaustoel voor minder als  €100,- zeer zeldzaam,  waar je die ook kocht.
Vraag wat je werkgever betaalde en ik denk dat daarmee  70% van de klachten  hiermee afgewezen kunnen worden.

ma
door malty - Feb 23, 2021 om 11:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

ik denk dat u nog even geduld moet hebben, het kan wel een tijd duren voordat de spullen retour zijn bij de webshop,

Wilma1975
door Wilma1975 Feb 23, 2021 om 11:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou na veel mailen met de bezorgdienst en vida is dat nu geregeld. Ze stuurden een herzending wat na 1x misgaan ik een logisch gevolg vond. Zelf de herzending kwam niet. Dus wil ik mn geld terug en dat gaat pok niet 123....het houd niet op. Steeds op ieuw hetzelfde automatisch antw dat ik een formulier moet invullen...of een antw waar ik helemaal niets mee kan.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2021 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het internet barst van de klachten over dit bedrijf. Maar omdat ze op tv komen bestelt u daar?

U had voor achteraf betalen kunnen kiezen. U kunt ook nog klagen bij Thuiswinkel.org.

Wilma1975
door Wilma1975 Feb 24, 2021 om 08:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja je hebt gelijk en ik doe normaal best goed onderzoek voor ik iets bestel maar dit keer had ik mn vertrouwen gegeven, onterecht.
En een klacht indienen doe ik zeker.

marita5
door marita5 - Feb 23, 2021 om 13:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wilma1975 ,

Aaanvulling op @tijger1 , dien een klacht in bij Thuiswinkel.org , VidaXl is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/vidaxl.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

vd
door vdlieuw - Feb 23, 2021 om 15:03
212 Antwoorden / 6 Vragen

VIDAXL, WISH en nog vele anderen
zijn vaak eenmans web winkeltjes die prders verzamelen en dsn nasr China sturen. Hebben vaak geen goed georganiseerd bedrijf, is altijd klungelen, wachten, niet begrijpen, niet ontvangen enz. allemaal excuses en net zo lang vertragen tot de klant het bijltje er bij neer gooit.
Als men toch in China wil kopen ga dan rechtstreeks naar Alibaba, Aliepress en vele anderen, werkt een stuk prettiger en meer zekerheid.

tr
door truvanu Feb 24, 2021 om 12:53
51 Antwoorden / 0 Vragen

Vidaxl en Wish zijn géén "eenmans web winkeltjes".

Wilma1975
door Wilma1975 - Feb 24, 2021 om 08:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Eerlijk gezegd dacht ik dat vida een Engels bedrijf was gezien daar hun hoofdkantoor zit. Er zijn wel meer bedrijven zoals leenbakker die ook producten van vida verkopen dus dacht niet dat het een niet betrouwbaar bedrijf is.

Donuts
door Donuts - Feb 24, 2021 om 08:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Eerlijk gezegd dacht ik dat vida een Engels bedrijf was gezien daar hun hoofdkantoor zit. Er zijn wel meer bedrijven zoals leenbakker die ook producten van vida verkopen dus dacht niet dat het een niet betrouwbaar bedrijf is.

In principe is VidaXL ook wel een betrouwbaar bedrijf, maar ze hebben - helaas net als veel andere webshops - hun zaken (zeer) slecht op orde. Daar bedoel ik mee het duidelijk disfuntioneren van de klantenservice en slechte administratieve / logistieke processen. VidaXL verkoopt trouwens ook bij Bol.com en Blokkker.

Of een webshop op alle gebieden goed functioneert merk je helaas pas als er wat mis gaat.

panter22
door panter22 - Feb 24, 2021 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

VidaXL heeft de eerste keer geen fout gemaakt, maar de vervoerder die het pakket teuggestuurd heeft ipv afgeleverd.
Dus het pakket moet opnieuw naar jou verstuurd  en bezorgd worden.
Je weet op dit moment niet of het nieuwe pakket komt of dat je je geld terug krijgt.
Op de website staat:

Levering Uw bestelling wordt binnen 2-3 werkdagen gratis verstuurd. Grotere of zwaardere artikelen kan langer duren, je ontvangt hiervan bericht. Verzending is gratis.
Dus nog maar even afwachten. Waarom stuur je 30 mails? Die moeten allemaal gelezen worden. Dat kost een hoop tijd.

Wilma1975
door Wilma1975 Feb 24, 2021 om 13:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ik 30 mails stuur? Voor mn lol iig niet. Telefonisch zijn zowrl vida alz de bezorger niet te bereiken alleen per mail. En het is hun werk. Snap je vraag niet dan? Als je iets voor elkaar wil krijgen ipv over je heen te laten lopen moet je het toch zelf doen....verder doet niemand het.

panter22
door panter22 Feb 24, 2021 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niet over je heen te laten lopen, maar dat betekent toch niet dat je steeds maar mails moet sturen.
Wat voegt dat toe? Tot nu toe niets.
Er gaat wel eens iets mis.
Je moet ze de gelegenheid geven om e.e.a. uit te zoeken en dat kan wel enige tijd duren.

audb
door audb - Feb 24, 2021 om 13:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Stuur een aangetekende brief met daar in het verzoek om de koop te ontbinden en dat je het geld binnen 14 dagen retour wil hebben.

Maar de kwaliteit is ook naar wat je er voor betaald maar dat is ook bij Jysk , Ikea en Leenbakker het lijkt er sterk op dat ze samen inkopen gezien de Ikaneese handleidingen die je er bij krijgt.

Wel zijn de bureau stoelen van Ikea, Jysk en Leen Bakker redelijk goed van kwaliteit maar neem liever een dure stoel dan een dure bureau daar ga je namelijk niet op zitten of andere dingen doen waar ze niet voor zijn bedoeld.