Polman56
door Polman56 Dec 28, 2023 om 12:01
Winkels & webshops

Vinyl vloer gelegd: verkeerde kleur en beschadigd

Een paar weken geleden is bij mij een vinyl vloer in de woonkamer gelegd, door een leverancier die bij CBW is aangesloten. De kleur had ik tevoren gekozen aan de hand van een staal. Na het leggen heb ik alles netjes betaald. Een dag later merkte ik pas dat de kleur fors afwijkt van de staal: veel lichter grijs. Ook merkte ik dat de vloer op sommige plaatsen ruw is, waardoor het echt hinderlijk is om met een panty daarop te lopen. De klachten heb ik gemeld bij de leverancier. Ik heb zelfs een stuk vinyl meegenomen naar de winkel en naast de staal gelegd, zodat ook de verkoper goed het kleurverschil kon zien. Maar de leverancier reageert verder niet meer. Hoe kan ik er nu nog voor zorgen dat de problemen goed worden opgelost?

2615 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 28, 2023 om 12:05
11652 Antwoorden / 51 Vragen

Na het leggen heeft u kennelijk gezien dat het okay was en betaald. Na 24 uur klopt het niet. Heeft u "blind/ongezien" betaald? En er zou een "fors kleurverschil" zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2023 om 15:36
16908 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt een klacht indienen bij  https://www.cbw-erkend.nl/veelgestelde-vragen  en juridisch gezien kunt u de leverancier ook in gebreke stellen omdat de door u gegeven opdracht niet correct is uitgevoerd. Zie daarvoor ook: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

Artikel 6:82 BW van het Burgerlijk Wetboek (BW) regelt de ingebrekestelling. Een ingebrekestelling is een schriftelijke verklaring waarin de schuldeiser de schuldenaar sommeert om alsnog binnen een redelijke termijn zijn verplichtingen na te komen.

wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6-artikel-82-ingebrekestelling/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 28, 2023 om 18:51
2177 Antwoorden / Vragen

Dus er ligt het verkeerde vinyl? Iedere oplossing zal beginnen met de vraag of u dat kunt bewijzen. Staat er een kleurcode op de opdrachtbon en hebt u de code van wat er.ligt?
Dan zou ik een schriftelijke klacht indienen bij die wimkel en mocht u daar geen bevredigende oplossing uitkomen kunt u naar de geschillencommissie van het CBW waar ze dus bij aangesloten zijn.

mo
door mof - Dec 29, 2023 om 11:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat u betaald heeft na het leggen is niet relevant. U heeft een leveringscontract voor een bepaalde kleur vloerbedekking en heeft niet geleverd gekregen waarvoor u heeft betaald. De leverancier is in gebreke te stellen totdat deze het probleem heeft opgelost. U kunt bij weigering van de leverancier een klacht indienen bij de branchevereniging of autoriteit die daarover oordeeld, of naar de rechter gaan. En de ingebrekestellling aantonen middels een kleurstaal en eventueel een getuige deskundige.

1paul
door 1paul - Dec 29, 2023 om 15:33
3260 Antwoorden / 0 Vragen

als eerste bekijk eerst de opdracht bon eens en kijk wat u besteld heeft, welke kleur staat daarop, is volgens deze bon de kleur verkeerd dan kunt u het volgende doen.

schrijf de leverancier aan, stel deze in gebreke en omschrijf zo goed mogelijk de klacht en wat u vind dat hier aan moet gebeuren, bijvoorbeeld u wilt de juiste vloerbedekking gelegd hebben in de juiste kleur, geef deze hiervoor 15 dagen de tijd en meld dus dat u dit binnen deze tijd opgelost wilt hebben.

de leverancier reageert niet, dan pas kun u naar de organisatie gaan met de klacht, als de leverancier hier bij aangesloten is natuurlijk....