![Polman56](https://lh4.googleusercontent.com/-c5li00L-ib4/AAAAAAAAAAI/AAAAAAAAAAA/AMZuucly4lxGCQ_WQLQP9APgkNP3cT-kwg/s96-c/photo.jpg)
Vinyl vloer gelegd: verkeerde kleur en beschadigd
Een paar weken geleden is bij mij een vinyl vloer in de woonkamer gelegd, door een leverancier die bij CBW is aangesloten. De kleur had ik tevoren gekozen aan de hand van een staal. Na het leggen heb ik alles netjes betaald. Een dag later merkte ik pas dat de kleur fors afwijkt van de staal: veel lichter grijs. Ook merkte ik dat de vloer op sommige plaatsen ruw is, waardoor het echt hinderlijk is om met een panty daarop te lopen. De klachten heb ik gemeld bij de leverancier. Ik heb zelfs een stuk vinyl meegenomen naar de winkel en naast de staal gelegd, zodat ook de verkoper goed het kleurverschil kon zien. Maar de leverancier reageert verder niet meer. Hoe kan ik er nu nog voor zorgen dat de problemen goed worden opgelost?
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
U kunt een klacht indienen bij https://www.cbw-erkend.nl/veelgestelde-vragen en juridisch gezien kunt u de leverancier ook in gebreke stellen omdat de door u gegeven opdracht niet correct is uitgevoerd. Zie daarvoor ook: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Artikel 6:82 BW van het Burgerlijk Wetboek (BW) regelt de ingebrekestelling. Een ingebrekestelling is een schriftelijke verklaring waarin de schuldeiser de schuldenaar sommeert om alsnog binnen een redelijke termijn zijn verplichtingen na te komen.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
Dus er ligt het verkeerde vinyl? Iedere oplossing zal beginnen met de vraag of u dat kunt bewijzen. Staat er een kleurcode op de opdrachtbon en hebt u de code van wat er.ligt?
Dan zou ik een schriftelijke klacht indienen bij die wimkel en mocht u daar geen bevredigende oplossing uitkomen kunt u naar de geschillencommissie van het CBW waar ze dus bij aangesloten zijn.
Dat u betaald heeft na het leggen is niet relevant. U heeft een leveringscontract voor een bepaalde kleur vloerbedekking en heeft niet geleverd gekregen waarvoor u heeft betaald. De leverancier is in gebreke te stellen totdat deze het probleem heeft opgelost. U kunt bij weigering van de leverancier een klacht indienen bij de branchevereniging of autoriteit die daarover oordeeld, of naar de rechter gaan. En de ingebrekestellling aantonen middels een kleurstaal en eventueel een getuige deskundige.
![1paul](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0e8dfe82af581691ae4a6f1612fc7ad0e6be16f8a5a6c0b092e4d259e9dcaacb.png)
als eerste bekijk eerst de opdracht bon eens en kijk wat u besteld heeft, welke kleur staat daarop, is volgens deze bon de kleur verkeerd dan kunt u het volgende doen.
schrijf de leverancier aan, stel deze in gebreke en omschrijf zo goed mogelijk de klacht en wat u vind dat hier aan moet gebeuren, bijvoorbeeld u wilt de juiste vloerbedekking gelegd hebben in de juiste kleur, geef deze hiervoor 15 dagen de tijd en meld dus dat u dit binnen deze tijd opgelost wilt hebben.
de leverancier reageert niet, dan pas kun u naar de organisatie gaan met de klacht, als de leverancier hier bij aangesloten is natuurlijk....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer