ma
door maasopstal Sep 10, 2018 om 17:35
Winkels & webshops
waardebon verlopen zeggen ze

Waardebon verlopen zeggen ze

We hebben een inmiddels oude kadobon welke we van een werkgever hebben ontvangen teruggevonden.
De bon komt van "voor jou"
Franse Akker 9
4824 AL Breda
klantenservice@ voorjou.nl
Ik heb hen gebeld en zij doen er niets meer mee.
Op alle dokumentatie van de bon staat nergens een houdbaarheidsdatum. dus is hij nog geldig.
Nu zeggen ze dat "voor jou " failliet is en dat zij alleen het systeem hebben overgenomen.
Vreemd dat ze wel onder die naam nog op de site staan en ook de contactgegevens gebruiken.
Hoe kan ik hen overtuigen dat de kaart nog geldig is.

4644 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2018 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat zal dan wel lastig worden. ;-)

Ter info:

Wat zijn je rechten?

  • Ken je rechten-1200x800Als er geen uitgiftedatum of vervaldatum op de bon of kaart staat of er staat nergens op vermeld waar je de geldigheidsdatum kan vinden (bijvoorbeeld op een site), is de bon onbeperkt geldig.

  • Als er wel een uitgiftedatum is vermeld maar geen vervaldatum, dan heb je in ieder geval minimaal 5 jaar de tijd om hem in te wisselen. Het is niet zo dat de bon daarna dan niet meer geldig is, maar het kan mogelijk discussie opleveren.

  • Cadeaubonnen kunnen korter dan 5 jaar geldig zijn, maar dan moet dit op de bon staan.

  • Korter dan 1 jaar geldig mag niet. Tenzij de verkoper kan aantonen dat dit redelijk is, bijvoorbeeld als het gaat om consumptiebonnen bij een concert of festival.

  • Bovenstaande regels zijn de wettelijke regels. De Consumentenbond en de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten hebben algemene voorwaarden vastgelegd. Afgesproken is dat bonnen waarmee consumenten iets in een winkel kunnen kopen minimaal 3 jaar geldig zijn. Bonnen voor een 'belevenis' (iets in natura) moeten minimaal 2 jaar geldig zijn, met een mogelijkheid tot 1 jaar verlenging tegen een kleine vergoeding. Deze voorwaarden gelden alleen voor cadeaubonuitgevers die zich aansluiten bij de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten, en alleen voor bonnen die ze vanaf dan verkopen. Op de website van de Stichting kun je nagaan welke cadeaubonuitgevers zijn aangesloten bij het keurmerk.

Geldigheid

Als er geen uitgiftedatum op de cadeaukaart staat of er nergens vermeld staat waar je die kan vinden, is het lastig om te weten of de kaart nog geldig is. Zeker als je hem cadeau hebt gekregen en niet weet wat de aankoopdatum is geweest. Tot welke datum je de kaart nog kunt gebruiken, kun je meestal checken via de site van de cadeaukaart of bij de kassa in de winkel.

Ons advies is om een cadeaubon zo snel mogelijk uit te geven of zelf goed in de gaten houden hoe lang de bon nog geldig is. Wacht je lang met inwisselen, dan loop je meer risico op inleverproblemen bij faillissement. Dit geldt zeker bij bonnen die je maar bij 1 winkel(keten) kunt inleveren.

Tip: bekijk of je cadeaubon nog andere beperkende voorwaarden heeft.

Cadeaubon verlopen?

  • Heb je een verlopen cadeaubon gevonden? Bel dan de uitgever en leg de situatie uit. Soms kun je een bon tegen betaling verlengen of krijg je uit coulance een deel van de waarde in de vorm van een nieuwe kaart.
  • Je kunt een verlopen bon ook doneren aan een goed doel. Kijk op doneerkadobon.nl voor meer informatie.

(Bron: Consuwijzer)

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2018 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal uw prive gegevens weg. Dit is een openbaar forum. Dat kan tot een uur na plaatsing.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 10, 2018 om 17:45
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt gelijk, de bon blijft onbeperkt geldig.
https://www.voorjou.nl/cadeaukaart

Tr
door Trostomaat Sep 10, 2018 om 18:54
239 Antwoorden / Vragen

Is dit de kaart die TS heeft? Het lijkt er niet op.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 10, 2018 om 19:04
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De afbeelding verdween en heb ik de bijbehorende reactie ook maar verwijderd.

Tr
door Trostomaat Sep 10, 2018 om 19:24
239 Antwoorden / Vragen

Edit even aanpassen: Sjoppie en ik komen beide nu tot de conclusie dat de bijgevoegde afbeelding suggereert dat TS de 'Voor Jou'-actiepas heeft, niet de 'YG-cadeaukaart'. ;)

sjjoppy
door sjjoppy Sep 10, 2018 om 19:28
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Heb reactie weggehaald, zag mijn vergissing niet in.

ma
door maasopstal - Sep 10, 2018 om 17:50
1 Antwoorden / 2 Vragen
diumenge
door diumenge - Sep 10, 2018 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Deze website was ooit van Factor Nederland B.V. en die is inderdaad failliet (klik hier). Dus kan best kloppen dat voorjou.nl nu een nieuwe eigenaar heeft, informeer eens bij de curator als je het echt de moeite waard vindt.

panter22
door panter22 Sep 10, 2018 om 18:25
6599 Antwoorden / Vragen

Het faillissement is ten einde. Er valt niets meer te halen. Ts is te laat om de vodering in te dienen bij de curator.
Uit jouw link:
Einde faillissement door verbindende uitdelingslijst op 16 augustus 2018Datum: 20-08-2018Kenmerk: 01.obr.15.397.F.1317.1.18

diumenge
door diumenge Sep 10, 2018 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, maar misschien kan die curator bevestigen dat er echt niets meer te halen valt met een oude kaart/code.

marita5
door marita5 - Sep 10, 2018 om 18:17
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maasopstal ,

Hoe lang is mijn cadeaukaart geldig ?

De cadeaukaart is onbeperkt geldig. In praktijk betekent dit dat de YG kaart vanaf de activatie datum 27 maanden onbeperkt te besteden is. Daarna zal per kwartaal € 1,05 van de kaartwaarde worden afgewaardeerd.

Bron : voorjou.nl

Lees ook hier ,

https://financieel.infonu.nl/geld/88183-oude-cadeaubonnen-waardeloos.html

Tr
door Trostomaat Sep 10, 2018 om 18:48
239 Antwoorden / Vragen

Die informatie kwam ik ook tegen op de website.
Dat gaat over de zgn. YG-cadeaukaart.
Ik zie geen bevestiging hier dat TS zo''n YG-cadeaukaart bezit.
Blijkens de geplaatste afbeelding heeft TS een  ' 'Voor Jou"-actiepas'.
Heeft u nog informatie kunnen vinden dat een YG-cadeaukaart hetzelfde is als een  "Voor Jou"-actiepas?

leo1949
door leo1949 - Sep 10, 2018 om 19:53
16 Antwoorden / 0 Vragen
ne
door neodutchio - Sep 11, 2018 om 20:47
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De 'oude' bonnen van Voor Jou zijn uitgegeven door Factor Nederland, Havenweg 2 Waalwijk. Dit bedrijf is failliet en daar valt dus ook niets meer te halen.
De naam Voor Jou is overgenomen door een nieuwe ondernemer en zit nu op de Franse Akker 9 Breda. Als u op de website kijkt ziet u ook dat het hier om een nieuwe website uit 2018 gaat.

Bonnen die zijn uitgegeven door het oude failliete bedrijf zijn net zo veel waard als de bonnen van V&D en Kijkshop. Overigens gaat een nieuwe V&D binnenkort van start, maar daar kunt u niets meer inleveren wat met de oude te maken heeft. En zo ook in dit geval.
 U kunt online uw kaartnummer checken, maar alleen de kaarten die uitgegeven zijn in Breda.

Dus ook al is uw kaart onbeperkt geldig, als het bedrijf er achter niet meer bestaat valt er niets meer te halen. Dat de naam verkocht is en opnieuw begonnen is doet daar niets aan af.

audb
door audb - Sep 12, 2018 om 15:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het rijmt wel, voor jou laat je staan in de kou.

Maar net als bij de naam V&D is alleen de naam over genomen en niet het bedrijf wat er op neer komt dat de bon gewoon waardeloos is geworden.

Maar als het wel zo had geweest en er staat op dat de bon onbeperk houdbaar is dan mogen ze niet zoals YG doet er alsnog een beperking opliggen of dat moet duidelijk op de kaart of bijsluiter staan.