Waarom zit er een rare bijsmaak aan de persinaasappels van Albert Heijn?
Vaak koop ik mijn perssinaasappels bij Albert Heijn, maar de laatste aankoop vertrouw ik niet helemaal, omdat er een vreemde bijsmaak in het sap zit. Zijn er mensen die dat ook opgevallen is?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik heb ook pas bij AH dit gekocht maar geen bijsmaak. Misschien een net die verkeert was oof heeft u meerder netten gekocht en waren die allemaal van smaak af,
Was het bij alle sinaasappels of bij sledht 1 of 2? Het blijft natuurlijk een natuurproduct en daarvan worden per partij enkele steekproeven gedaan om de kwaliteit te bepalen. Er kunnen natuurlijk altijd producten met een mindere (of betere) kwaliteit tussen zitten.
Bijsmaak van sinaasappelen heeft niets met te maken met de kwaliteit.
Het wordt veroorzaakt door eterische olieen en andere stoffen (bijv. bestrijdingsmiddelen) in of op de schil. Door hard op de schil te drukken vermengen deze stoffen zich in het vruchtvlees en dat geeft een bittere smaak.
Voorkomen doe je het door de sinaasappel niet te rollen voor het schillen.
En wat gaat de nVWA hier aan doen dan? Helemaal niks! TS vindt dat er een bijsmaak aan het sap zit, da's alles en kan allerlei redenen hebben. Land van herkomst kan van invloed zijn, hoe en hoelang is het sap bewaard, zat er een rot exemplaar tussen enz. De nVWA gaat helemaal niets doen...kost een bak geld en ze hebben wel wat beters te doen.
Over bijsmaak gesproken: jonge kaas, ook gekocht bij AH, had een heel rare smaak. Het was een Bonus aktieverpakking. Ben ermee terug gegaan en heb een nieuw stuk gekregen, maar wel van dezelfde serie en vervaldatum. Nou, weer hetzelfde he. Weer teruggegaan en nu geld terug gekregen. Ze snapten ook niet hoe dit kon. De smaak was echt vies en scherp, gewoon niet te eten.
Mijn ervaring bij AH is dat als je niet tevreden bent, je je geld terugkrijgt. Heb zelf de ervaring met een net spruitjes die naar vis rook. Je weet nooit waar er wat is misgegaan, maar de klantrelatie stelt AH niet op de proef. Hmmmm, ik lijk wel een fan. ;-p
Tjonge, wat een geweldige 'vraag'. Daar is natuurlijk geen antwoord op te geven! Smaak is een subjectief iets. Daar kunnen we geen objectief 'antwoord' over geven. En natuurlijk komt het wel eens voor dat een product - door wat voor oorzaak dan ook - niet goed van smaak is. Dat is toch niet iets voor Vraag & Beantwoord! Als je werkelijk vindt dat een product niet goed is dan ga je er mee terug.
Ik heb het ook een keer gehad met sinaasappels van een andere keten. Normaal ga met ik zulke dingen terug naar de winkel maar die keer heb ze weggegooid. Mocht het weer voorkomen dan zou ik wel de warenlijn bellen, anders zal er nooit iets veranderen. Mocht U andere consumenten zoeken met hetzelfde probleem dan kunt U beter even kijken op het forum van Viva of een ander damesblad.
[quote=edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 16:48]@@@,
Tjonge, wat een geweldige 'vraag'. Daar is natuurlijk geen antwoord op te geven! Smaak is een subjectief iets. Daar kunnen we geen objectief 'antwoord' over geven. En natuurlijk komt het wel eens voor dat een product - door wat voor oorzaak dan ook - niet goed van smaak is. Dat is toch niet iets voor Vraag & Beantwoord! Als je werkelijk vindt dat een product niet goed is dan ga je er mee terug.
Met vr.gr.
Dit was ook mijn gedachtengang.
Trouwens, smaak is erg beinvloedbaar door combinaties met andere produkten en smaken. Misschien ervoor iets gegeten wat vervolgens de smaak van de sinaaasappels heeft veranderd?
Allemaal giswerk en hoeft het dus helemaal niet aan de sinaasappels zélf te liggen.
Beetje eigenwijs? De nVWA doet helemaal niets/noppes/nada met een individuele klacht van een klant die vindt dat de sinaasappels een rare smaak hebben. U bent dus van mening dat als ik vind dat de ossenworst van de hema vanfdaag anders smaakt dan gisteren en daarover klaag, de nVWA gaat onderzoeken hoe dat komt? Tuurlijk, ze hebben echt niets anders te doen....
Kennelijk bent u erg selectief in het opnemen van reacties die hier worden gegeven....
Als het bitter is , zijn het waarschijnlijk bestrijdingsmiddelen. Ik zelf had dit met bananen k vond dat ze een bitter nasmaak hadden. Heb toen biologische gekocht en deze hebben die bittere nasmaak niet.
[quote=mousy32 schreef op dinsdag 10 jul 2012, 17:36]Als het bitter is , zijn het waarschijnlijk bestrijdingsmiddelen. Ik zelf had dit met bananen k vond dat ze een bitter nasmaak hadden. Heb toen biologische gekocht en deze hebben die bittere nasmaak niet.
Worden niet gebruikt ....en voor het verzenden gaan ze ook nog eens in bad.....
[quote=dcz schreef op dinsdag 10 jul 2012, 18:55][quote=mousy32 schreef op dinsdag 10 jul 2012, 17:36]Als het bitter is , zijn het waarschijnlijk bestrijdingsmiddelen. Ik zelf had dit met bananen k vond dat ze een bitter nasmaak hadden. Heb toen biologische gekocht en deze hebben die bittere nasmaak niet.
Worden niet gebruikt ....en voor het verzenden gaan ze ook nog eens in bad.....
Er gaan wel degelijk bestrijdingsmiddelen over normaal NIET biologisch fruit.
Uh...muisje: Heb bijna 20 jaar voor dit bedrijf gewerkt, in de AGF gezeten. Ik meen heel arrogant iets meer te weten van de bedrijfsvoering en policy van AH.
Je gelooft maar wat je wilt geloven, ik weet beter.
En ik kom van een biologische boerderij en weet wel degelijk dat er bestrijdingsmiddelen worden gebruikt op fruit. En zo lang er bijv geen eko keurmerk van de Skal op staat is t niet biologisch en dus bespoten.
in Holland die sinaasappels kweekt... Succes dan.... Zolang je alleen je boodschappen bij AH doet moet je niet proberen mij te overtuigen met je bio prietpraat. In mijn functie zelfs bij de appelsienenteler van Appie geweest (Martinavarro) en die gebruikt niets. appie wil dat namelijk niet en die afspraken zijn redelijk "hard"..
Was geen woordspeling, maar goed. Op sinaasappels word ook gif gebruikt ook tegen schimmels alleen weet ik niet of ze bij de AH die hebben.
Citrusvruchten, zoals sinaasappels en citroenen, zijn gevoelig voor schimmels. Daarom worden ze behandeld met schimmelwerende middelen (bifenyl). Daarvan kunnen nog wat resten op de schil voorkomen. Daarom is het belangrijk om bij het maken van citroen- en/of sinaasappelrasp eerst de schil te wassen.
De Voedsel en Waren Autoriteit controleert of er niet te veel bestrijdingsmiddelen op fruit zitten. In het algemeen geldt dat de kans op resten bestrijdingsmiddelen het kleinst is in fruit met het EKO-keurmerk of het Milieukeurmerk. Ook fruit uit Nederland is vaak ‘schoon’, in tegenstelling tot fruit uit landen rond de Middellandse Zee of buiten Europa. bron (staat halverwege de pagia, ik wist dit al maar men wil altijd links erbij dus bij deze)
De link is van het voedingscentrum een normale site dus en niet zweverige sooi. Als je biologische producten eet wil niet meteen zeggen dat je een geitenwollen sokken type bent zoals jij denkt k eet af en toe biologisch en dan vooral fruit omdat het gewoon lekkerder is. Verder groenten van t land maar die krijg ik gratis. Alles biologisch eten zou ik niet kunnen betalen. Van die woordspeling vatte ik ff verkeerd op , tja t zijn maar letters hier je ziet elkaar niet dus misverstand gauw gemaakt.
wij kopen al ca. 55 jaar - niet alles hoor - bij AH. daar zijn ook sinaasappels bij en omdat we die bijna dagelijks gebruiken komt het netje al snel in zicht soms aangevuld met losse exemplaren. we constateren, dat - uit 't net - de smaak én de kwaliteit zeer verschillend zijn. 0ver die smaak is niet te twisten, maar het product moet goed zijn. daar mankeert 't nog wel eens aan [ook klacht ingediend, herhaaldelijk = niet veel resultaat] . wij denken, dat de restanten van partijen bij elkaar komen voor de net- vulling; ook wel begrijpelijk. De losse exemplaren schieten er met een sprong bovenuit, maar dat vindt ook weer z'n weerslag in de tariefstelling. Je zit voor een dubbeltje nooit op de 1e rij !.
[quote=hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:29][quote=hereistom schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:26]Haha, bij AH zit je nooit voor een dubbeltje op de eerste rij!
waar tegenwoordig nog wel? eigenlijk nergens meer.
@hereistom: alleen jammer dat Lidl in een week tijd de prijs van zijn perssinaasappeltjes heeft verhoogd van € 1,79 naar € 2,89....... Bij Appie zijn ze € 2,99 (week 28).
[quote=johannes1 schreef op woensdag 11 jul 2012, 13:02] we constateren, dat - uit 't net - de smaak én de kwaliteit zeer verschillend zijn. De bak met lossen sinaasappelen vullen ze met sinaasappels die afkomstig zijn uit de netjes..
[quote=temmetje schreef op woensdag 18 jul 2012, 13:11]@hereistom: alleen jammer dat Lidl in een week tijd de prijs van zijn perssinaasappeltjes heeft verhoogd van € 1,79 naar € 2,89.. Sowieso moet je bij de Aldi en Lidl prijsbewust zijn. Ze hebben het imago goedkoop te zijn, mensen letten dan niet meer zo op de prijs "alles is hier toch goedkoop".
In veel gevallen zijn de b/c-artikelen in andere supermarkten goedkoper en beter van kwaliteit. Als je een beetje aanbiedingen-hopt, koop je de merk artikelen voor de prijs van b-artikelen (overigens niet dat a altijd beter is dan b..).
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing
-
...
Lees meer
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer