he
door helmie herdrich Mar 13, 2012 om 16:05
Winkels & webshops

Wat is eigenlijk de truc van onze supermarkten

beste kassa
ik wilde vragen hoeveel en waarom wij geld in de supermarkt betalen waar we niets voor krijgen
voorbeeld alberthein reclamefolder
2zakken roerbakmix 2e gratis voor 2.29
kiloprijs 2,86 maar als ik dan uitreken wat het eigenlijk kost want in die zakken zit maar 400 gr kom ik uit op 2,28 en dat is al een cent teveel om maar niet over die 2e zak gratis te spreken een ander voorbeeld AHsteak 250 gr 2.99 ipv 3,99 zelfde verhaalkiloprijs 11,96 kom ik voor 250 gr op 2.97 en ga zo maar door aan de kassa mag je dan ook nog meer betalen om dat er word afgerond en er word altijd naar boven afgerond oja je word bij die roerbakmix niet alleen om de prijs bedrogen maar ook nog eens om het gewicht en zo studeer ik meerdere folders van supermarkten en zeer vele halen deze truc uit mijn vraag is hoeveel geld betalen we eigenlijk voor helemaal niets kan hier een keer iets over gezegd worden want de staat steelt al genoeg van ons en als je in een uitkering zit en je ziet dit dan weet je niet meer waarom het zo moet want elke cent is er een en dit waren maar 2 voorbeelden van honderden producten ze mogen hier niet mee wegkomen en de mensen moeten weten dat ze voor de gek gehouden worden
met vriendelijke groeten helmie herdrich

1647 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

helmie herdrich schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:05: aan de kassa mag je dan ook nog meer betalen om dat er word afgerond en er word altijd naar boven afgerond

Niet altijd en je kan ook pinnen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als 1e denk ik dat het niet verstandig is om met een kleine uitkering bij Appie te gaan shoppen maar verder kloppen je sommen niet.

Als een kilo AH steak 11,96 kost kost 250 gram 2,99 (EN GEEN 2,97). Je krijgt de 2e verpakking gratis dus je koopt 500 gram voor 2,99, dus 5,98 per kilo. Dat is toch de helft van 11,96. Dat ze een adviesprijs van/voor hanteren is een oude truc maar ik mag hopen dat ano 2012 iedereen kijkt naar wat het kost, niet naar een mogelijke adviesprijs.
Ik zie dus niet in waar je geflest wordt, en het is al zeker geen stelen.

Mastag

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij staat in de folder "Actieprijs per kilo", dus is er al rekening gehouden met de bonuskorting. Lijkt mij een negatieve benadering, ook al omdat € 0.97 wordt afgerond naar € 0,95. Dus iets meer begrip zou fijn zijn.

Jantje

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent aan het bezuinigen? Dat kun je echer beter op grotere uitgaven doen. (De staat doet ook heel goede dingen, hoor. Heb je daar wel oog voor?) Spijkers op laag water zoeken is geen goede tijdsbesteding.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er eigenlijk op tegen om zinnen met een hoofdletter te beginnen en te eindigen met een punt? Het lijkt tegenwoordig eerder uitzondering dan regel dat stukjes geschreven worden zoals kinderen dat op de lagere school nog steeds leren....

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een telefoon gesprek minder dan heb dat ook alweer uitgespaart. Daar kan u veel sneller mee besparen..

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS: als ik 2 zakken van 400 gram voor 2,29 euro terugreken naar een kiloprijs (2,29 *1000/800) kom ik toch echt aan 2,86 euro dus de reclame in de folder klopt wel.
Als je het andersom uitrekent (kiloprijs terugrekenen naar prijs voor 800 gram) kom ik op 2,288 euro, wat je dus af hoort te ronden naar 2,29 euro.

Zoals mastag al heeft gemeld zit je ook met de andere berekening fout; misschien tijd voor een nieuwe rekenmachine?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad heel belangrijk om zelf goed de prijzen in de gaten te houden. Meneer A.H. heeft alleen belang bij een goede jaaromzet en interesseert zich minder voor z'n klanten dan hij zegt. Overigens geldt dit voor alle andere supermarkten!...

Volgens een documentaire van de BBC weten de supermarkten heel goed hoe ze de klanten moeten manipuleren. Ze wekken de indruk prijzen te verlagen en geweldige aanbiedingen in huis te hebben, maar als je goed oplet valt dat nog vies tegen. Zoals je zelf al gemerkt hebt.

Op YouTube kun je de documentaire zien. Oordeel zelf. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het er in Nederland niet nét zo aan toe gaat.

BBCs Panorama Truth About Supermarkets

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 17:18: Wat is er eigenlijk op tegen om zinnen met een hoofdletter te beginnen en te eindigen met een punt? Het lijkt tegenwoordig eerder uitzondering dan regel dat stukjes geschreven worden zoals kinderen dat op de lagere school nog steeds leren....

@JorisW,
Het is een onofficiele afspraak dat mensen niet op hun correct Nederlands en of zinsbouw of verdere schrijfvaardigheid beoordelen.
Niet iedereen beheersd de taal evengoed maar wil wel graag zijn consumentenvraag kwijt.

Zo zullen er ook fora zijn voor de Nederlandse taal waar het opstel over consumentenproblematiek inhoudelijk niet wordt beoordeeld ;-)

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 17:18: Wat is er eigenlijk op tegen om zinnen met een hoofdletter te beginnen en te eindigen met een punt? Het lijkt tegenwoordig eerder uitzondering dan regel dat stukjes geschreven worden zoals kinderen dat op de lagere school nog steeds leren....

En het is trouwens "Eerder regel dan uitzondering" maar dit terzijde. ;-)

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:49: Je bent aan het bezuinigen? Dat kun je echter beter op grotere uitgaven doen. (De staat doet ook heel goede dingen, hoor. Heb je daar wel oog voor?) Spijkers op laag water zoeken is geen goede tijdsbesteding.

Als je geen groot inkomen hebt en je al bezuinigd hebt op grote uitgaven (mocht je je die al kunnen veroorloven), dan zou ik "prijsbewust zijn" niet als spijkers op laag water zoeken willen beschouwen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Abarth, het is 'Niet iedereen beheersT......', maar dit terzijde.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 06:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mastag dit waren maar twee voorbeelden als je de hele folder goed bekijkt dan weet je waar ik het over heb bij de vis is al een verschil van 7 ct en waar ik met mijn uitkering boodschappen ga doen maakt niet uit de meeste winkels voeren deze truc uit dus al die centen van miljoenen mensen waar ze niets vor krijgen daar worden de supermarkten rijk van dit is graaikultuur

mastag schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:16: Als 1e denk ik dat het niet verstandig is om met een kleine uitkering bij Appie te gaan shoppen maar verder kloppen je sommen niet.

Als een kilo AH steak 11,96 kost kost 250 gram 2,99 (EN GEEN 2,97). Je krijgt de 2e verpakking gratis dus je koopt 500 gram voor 2,99, dus 5,98 per kilo. Dat is toch de helft van 11,96. Dat ze een adviesprijs van/voor hanteren is een oude truc maar ik mag hopen dat ano 2012 iedereen kijkt naar wat het kost, niet naar een mogelijke adviesprijs.
Ik zie dus niet in waar je geflest wordt, en het is al zeker geen stelen.

Mastag

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 06:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat klopt maar het is altijd 98 0f 99 ct dus word er naar boven afgerond dit waren maar twee voorbeelden als je tijd neemt en de hele folder na rekent zul je merken dat er bij verschillende produkten de prijs niet zel kloppen

jantje7 schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:39: Bij mij staat in de folder "Actieprijs per kilo", dus is er al rekening gehouden met de bonuskorting. Lijkt mij een negatieve benadering, ook al omdat € 0.97 wordt afgerond naar € 0,95. Dus iets meer begrip zou fijn zijn.

Jantje

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

helmie herdrich schreef op woensdag 14 mrt 2012, 06:40: dat klopt maar het is altijd 98 0f 99 ct dus word er naar boven afgerond dit waren maar twee voorbeelden als je tijd neemt en de hele folder na rekent zul je merken dat er bij verschillende produkten de prijs niet zel kloppen
jantje7 schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:39: ...

Hoezo is het altijd 98 of 99 cent? Als je drie producten koopt van 99 cent dan kom je toch echt uit op 97 cent en wordt de hele boel naar beneden afgerond. Weer een rekenfoutje?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

naitsoezn schreef op woensdag 14 mrt 2012, 08:37:
helmie herdrich schreef op woensdag 14 mrt 2012, 06:40: dat klopt maar het is altijd 98 0f 99 ct dus word er naar boven afgerond dit waren maar twee voorbeelden als je tijd neemt en de hele folder na rekent zul je merken dat er bij verschillende produkten de prijs niet zel kloppen
jantje7 schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 16:39: ...

Hoezo is het altijd 98 of 99 cent? Als je drie producten koopt van 99 cent dan kom je toch echt uit op 97 cent en wordt de hele boel naar beneden afgerond. Weer een rekenfoutje?

Er wordt nooit per product afgerond maar over het totaalbedrag. Gemiddeld genomen schiet je er niets bij in, of je moet altijd maar één product kopen bij een bezoek aan de winkel.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Helmie, stel je wilt 3 blikken soep kopen. Ze kosten elk 97 cent. Ik adviseer je dan deze per blik af te rekenen (dus je gebruikt 2 'beurtstokjes'). Je betaalt dan per blik (96 en 97 cent wordt afgerond naar beneden) slechts 95 cent. 3x 95 = 2,85 euro.
Betaal je deze blikken ineens (dus alle drie tegelijk) betaal je 3 x 97 = 2,91 wordt (afgerond) 2,90 euro.
Snap je het nog? Gewoon veel 'goedkoper als je veel 'beurtstokjes' gebruikt.
Succes Helmie!

ve
door verwijderd - Mar 16, 2012 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

gjmvoermans schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 21:39: Abarth, het is 'Niet iedereen beheersT......', maar dit terzijde.

Ik verbeter de TS niet en spreek ze ook niet aan op taal of schrijffouten.
Als iemand anders dit doet moeten ze zelf uiteraard wel correct schrijven, als er dan zo'n reactie komt reageer ik wel.
Iets met balk en splinter