KM
door KML de Wit Aug 3, 2024 om 11:06
Winkels & webshops

Webshop aktie

Een webshop, ik zal de naam niet noemen, heeft een aktie: 2+2 gratis. Je moet 4 bestellen om 2 gratis te krijgen. Eigenlijk bedoelt men dus 4 halen, 2 betalen. Ik trap erin: bestel 2, betaal 2 en krijg 2 geleverd. Waar ik had verwacht 4 te krijgen. Ben ik de enige die zich hierdoor misleid voelt?

4172 17 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Aug 3, 2024 om 11:18
11739 Antwoorden / 52 Vragen

U bestelt er 2, krijgt er dus 2 geleverd, en betaald er ook 2.
Als u er 4 besteld zou u gezien hebben bij de betaling dat u er maar 2 hoefde af te rekenen.

Th
door Thijs124 - Aug 3, 2024 om 11:32
296 Antwoorden / Vragen

Je schrijft zelf: Je moet 4 bestellen om 2 gratis te krijgen.
Je hebt jezelf misleidt door er maar 2 te bestellen.

KM
door KML de Wit Aug 3, 2024 om 11:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dat je blijkbaar 4 moet bestellen, blijkt pas na levering. Ik weet niet wat jij verwacht bij 2+2 gratis. Ik niet dat ik vier moet bestellen. Want naar verwachting zou ik dan 8 stuks ontvangen en dat is ook weer niet de bedoeling.

sira
door sira Aug 3, 2024 om 11:40
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Voorwaarden om hieraan te voldoen lezen!

sandra_S
door sandra_S Aug 5, 2024 om 19:31
6 Antwoorden / Vragen

In de winkel moet er ook 4 artikelen in uw mandje doen om er 2 gratis te kringen.
Dat is online ook zo. Dan ziet u bij het afrekenen de korting. Als u er w besteld weet de wineklier niet dat u er 4 wil en van de aanbieding gebruik wilt maken.

sira
door sira - Aug 3, 2024 om 11:39
2566 Antwoorden / 24 Vragen

Het lijkt mij, zo te zien, een actie van het Kruidvat en zie hier wat het Kruidvat bij de actie plaatst:
*Je hebt keuze uit onderstaand assortiment. Uitleg acties: 1+1 en 2+2 worden verrekend als 50% kassakorting, 2+1 als 33% en 2e halve prijs als 25%. Per combinatie kan de prijs verschillen. Het is bij acties noodzakelijk dat je het aantal producten dat je wilt ontvangen, in je winkelmandje doet. Bij bijv. 1+1 gratis voeg je dus beide artikelen toe (dit gebeurt niet automatisch). De korting wordt vervolgens verrekend in je winkelmandje.

Mocht de actie van u niet afkomstig zijn van het Kruidvat, zullen de voorwaarden om hieraan te voldoen wel degelijk ergens in de folder te vinden zijn middels een asterisk (*) dat als verwijzing dient.

Nog een aanvulling: Als ik in de winkel van het Kruidvat ben en er is een actie (1+1 gratis) van een bepaald merk shampoo en ik wil gebruik maken van die actie (niet iedereen wil dat) neem ik er al 2 mee naar de kassa.

ro
door ronny530 - Aug 3, 2024 om 11:44
2904 Antwoorden / 41 Vragen

Vrij simpel bestel er vier en krijg er twee gratis, u schrijft zelf al dat u er vier moet bestellen waarom besteld u er dan twee in plaats van vier want die actie is alleen van toepassing als u er vier besteld.
U bent er niet ingetrapt of misleid u heeft de advertentie gewoon weg niet goed gelezen of er blijkbaar achteraf achter gekomen dat u er vier had moeten bestellen.
Komt u wel eens in een supermarkt die bieden die acties ook wel aan en als u er dan twee pakt gaat de kassamedewerker er niet nog twee gratis bijgeven.
Uw klacht/vraag valt onder de catagorie 'klanten kunnen er ook wat van' ooit een item in het kassa programma.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 3, 2024 om 11:48
7384 Antwoorden / 3 Vragen

Een uitleg gevonden waar u iets aan kan hebben:

Alle kortingen die we op de site tonen gelden op de adviesprijs. 1+1 of 2+2 gratis acties worden verrekend als 50% op de totaalprijs. 2+1 acties worden verrekend als 33,33% op de totaalprijs en zo voorts. 2e halve prijs acties worden verrekend als 25% korting op de totaalprijs. Alle combinaties zijn mogelijk, de prijs per combinatie kan echter verschillen.

Hoe pas je de actie toe?

Voeg zelf het totaal aantal producten toe aan je winkelmand, bij een 2+2 gratis voeg je dus 4 producten toe aan je winkelmand en krijg je er 2 gratis. De aanbieding wordt verrekend in de winkelmand als een percentage op de adviesprijs, in het geval van 2+2 gratis betekent dit 50% korting op de adviesprijs.
Voor sommige acties geldt dat combineren mogelijk is, dit staat dan bij het product vermeld. Zo kun je verschillende varianten mixen en van de actieprijs profiteren.

https://www.plein.nl/klantenservice/adviesprijzen-en-kortingen/

Iv
door Ivo W - Aug 3, 2024 om 11:54
765 Antwoorden / Vragen

Volgende keer misschien even de voorwaarden lezen voor u gaat klagen?

Het is overal gebruikelijk dat om gebruikt te maken van een "1+1 of 2+2 gratis" actie je wel alle gewenste artikelen in je winkelmandje moet leggen vervolgens moet afrekenen. Bij het afrekenen wordt dan de kortingsactie verwerkt.

Ook in de fysieke winkel werkt het precies zo. Om de 2+2 gratis actie te "krijgen", pakt u 4 flessen/pakken uit het schap en legt die in uw mandje/winkelwagentje. Bij de kassa scant de kassamedewerker (of u zelf bij een zelfscan-kassa) alle vier de verpakkingen en de kassa verwerkt de actiekorting.
Wanneer u maar twee van de vier verpakking scant/laat scannen zou u zich schuldig maken aan diefstal.

Th
door Thijs124 - Aug 3, 2024 om 12:02
296 Antwoorden / Vragen

Je mag best aangeven over welke winkel het gaat. Dan hoeft hier niet zo veel geraden te worden. Als het over Kruidvat gaat, die zijn vooral via de app heel duidelijk. Daar al vaak aanbiedingen besteld. Je ziet meteen de totaal prijzen aangepast worden. Ook al na betaling na een uur melding niet meer leverbaar. Binnen een uurtje was het geld ook terug. Toen naar de winkel gegaan. Daar was nog voorraad, dus meteen meegenomen met de korting. Prima bedrijf!

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 3, 2024 om 12:11
222 Antwoorden / Vragen

In een normale winkel moet je bij dat soort acties ook alle artikelen mee nemen. Het is niet dat je de gratis artikelen bij de kassa in je handen krijgt gedrukt.

Mabelle
door Mabelle - Aug 3, 2024 om 12:16
639 Antwoorden / 1 Vragen

Zo werkt het bij andere winkels/webshops ook. Je moet 4 stuks bestellen waarvan je dan 2 gratis krijgt. Je bent niet misleid, je begrijpt niet hoe het werkt.

@q
door @qwerty@ - Aug 3, 2024 om 13:52
95 Antwoorden / 1 Vragen

Je schrijft zelf "Je moet 4 bestellen om 2 gratis te krijgen. Eigenlijk bedoelt men dus 4 halen, 2 betalen." en dat is het dus, waarom dan zo eigenwijs zijn om je eigen conclusie niet op te volgen ?

rj
door rjw - Aug 3, 2024 om 16:19
3387 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een rare gedachtenkronkel door er 2 te bestellen en er 4 te verwachten. Misschien wilde je er maar 2 hebben. Ik koop ook niet altijd 2 producten als er 1+1 acties zijn. Als ik er maar 1 nodig heb, koop ik er maar 1 (tenzij het houdbare producten zijn waarvan je niet meer gaat gebruiken omdat je het hebt staan).

Analoog
door Analoog - Aug 4, 2024 om 09:54
142 Antwoorden / Vragen

Heb het wel eens bij Kruidvat en dan zie je in het winkelmandje bij 2 de normale prijs en bij 4 gaan er weer 2 vanaf, je had het kunnen zien.

ja
door jan24 - Aug 5, 2024 om 11:25
112 Antwoorden / 4 Vragen

U had er ook 3 kunnen bestellen.
Beetje domme redenatie uwerzijds en dan ook nog het woordje misleid gebruiken.
U heeft zichzelf misleid.
Noem de naam van de webshop, dan is deze waarschijnlijk van alle blaam gezuiverd.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2024 om 12:31
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Dat is nogaltegenstrijdig: noem de naam van de winkel dan is deze van aleblaam gezuiverd. Hoe dan? Er is geen naam genoemd. ☺

meelaansyl
door meelaansyl - Aug 5, 2024 om 11:28
30 Antwoorden / 26 Vragen

Zoals iedereen aangeeft is het aan jou zelf om die 2 stuks gratis zelf toe te voegen aan je mandje. Dat gaat nooit vanzelf, online of in de winkel.
Bij de buurtsuper zijn heel vaak de komkommers 1+1. Heb er nooit 2 nodig, dus waarom dan 2 pakken en 1 weggooien thuis. Het is mij nog nooit gebeurd dat ik die 2e alsnog bij de jassen toch kreeg. Wel geeft een aardige kassiere vaak aan dat de 2e gratis is,  zodat je er nog 1 zou kunnen pakken.
Zeker geen misleiding.

ka
door kaartendraak - Aug 5, 2024 om 11:40
205 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als je dit in de winkel ziet ga je met maar 2 artikelen naar de kassa en verwacht er daar 2 bij te krijgen? Je moet er wel 4 in je boodschappenkar/mand doen om die 2 gratis te krijgen bij de kassa. Dus ook met online bestellen.

wi
door witteke - Aug 5, 2024 om 12:08
76 Antwoorden / 15 Vragen

Nee echt niet
Is mij ook gebeurd
En bellen of mailen heeft ook geen zin,als we dezelfde bedoelen
Ik had trouwens van te voren al gebeld,was een plus een
Er stond er nog maar een op de site,aan de telefoon zeiden ze,die tweede komt er van zelf bij...........

gerbera
door gerbera Aug 5, 2024 om 12:29
7478 Antwoorden / 14 Vragen

Echt wel, bij 1 + 1 gratis gaat u met 2 artikelen naar de kassa waar beide artikelen gescand worden. Vervolgens wordt door het systeem het bedrag van het 2e artikel er af getrokken (ziet u op de kassabon). Dat scannen van het 2e (gratis) artikel is er ook voor om de winkel voorraad bij te houden. Gaat u met 1 artikel (zonder het gratis) naar de kassa wordt er gewoon 1 artikel gerekend. Afhankelijk van(de stemming) van het personeel wordt u er soms op gewezen dat u een 2e artikel erbij kunt pakken. Idem dito dus met 2, 3, 4, artikelen afhankelijk van de hoeveelheid meenemen naar de kassa. Op deze wijze werkt het ook als u online een bestelling plaatst.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2024 om 12:47
16945 Antwoorden / 109 Vragen

De meesten begrijpen wel hoe het in elkaar steekt. Hoewel het bij de ene toko anders werkt dan bij de andere. Online bij de PLUS was 1 + 1 gratis, is nu veranderd, dus ook 2 aantikken. Bij de Jumbo zijn soms aanbieden van b.v. Lasagne zalm waarbij duidelijk is aangegeven: tweede gratis. Dus dat hoeft dan maar 1 keer aangevinkt te worden. Tricky, want dit geldt niet voor alle artikelen. B.V. ook Jumbo: bestel er twee, dan trekken we €3,50 van de bezorgkosten af. En bij Trekpleister, gebruik gewoon goedkope nivea gezichtscrème was het: de tweede tube voor een euro. (Wat vroeger ook "gratis" was). Gewoon goed opletten.

wi
door witteke Aug 5, 2024 om 14:36
76 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij was het trouwens etos
Bij de volgende ker dacht ik,2 in het mandje,en dan een betalen
Moest ik er toch 2 betalen,dus ik bestel nu niks meer online bij etos