on
door onrecht2016 Jun 21, 2016 om 08:18
Winkels & webshops

Webshop beweert niet betaald

Goedemorgen,

Gisteravond medio 18.00 uur ben ik gebeld door iemand van gigameubel dat de betaling van mijn online bestelde eettafel niet bekend is. Ze zijn veranderd van computersysteem en zijn alles aan het updaten en blijkt dat deze gegevens niet vindbaar zijn. Ik geef aan op dat moment eigenlijk direct dat ik denk dat ik contant heb betaald bij aflevering en dat ik daar nog expliciet om gevraagd heb of dat mogelijk was omdat ik contant geld in huis heb en niet het hele bedrag kan pinnen. Dat is geen probleem. Bij aflevering geef ik 300 euro af en laat de 1 euro zitten het bedrag was nl 299 euro. Daarbij zijn mijn inmiddels ex-vriend aanwezig en mijn vriendin, zij kunnen dus getuigen.
Begin dit jaar besluit ik de tafel te verkopen via marktplaats omdat het toch niet is wat ik zocht en ik verkoop m vrij snel en heb daarna ook de bon weggegooid omdat ik de tafel niet langer in mijn bezit heb. Nu komt Gigameubel dus bijna 1 jaar later out of the blue dat ik niet heb betaald en dat ik het alsnog binnen 7 dagen moet betalen. Ik ben het hiermee niet eens. Ik ga niet 2x betalen voor een eettafel en buiten dat hoe kan ik iets geleverd krijgen zonder dat ik daarvoor betaald zou hebben. Het is geen wehkamp!!!!
Ik heb het idee dat zij hun administratie of iets dergelijks niet op orde hebben en ik vind het ronduit belachelijk dat dat nu in mijn schoenen word geworpen! Ik heb wel degelijk betaald!
Bovendien staat in hun voorwaarden dat je vooraf of bij aflevering moet betalen dus hoe kan ik een eettafel in mijn bezit hebben dan?
Ze dreigen nu met incassokosten etc. en dat ik binnen 7 dagen moet betalen en reageren niet meer op mail.
Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groet

6874 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u moet doen? Helemaal niets. Nergens meer op reageren.

on
door onrecht2016 - Jun 21, 2016 om 10:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ben er ondersteboven van! Ik heb inmiddels ook contact gehad met een advocaat inderdaad en die beweert hetzelfde. Tevens heb ik het advies gekregen om de voorwaarden van hun website direct vandaag te printen omdat het nog wel eens wil voorkomen dat ze die aanpassen. Dat heb ik dus net gelijk gedaan. Waarin ook staat dat er of vooraf of bij aflevering betaald moet worden.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2016 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet dwaas bedrijf. Mocht er een briefje komen van een incassobureau, één keer een mail sturen, daarin vermelden dat de tafel bij aflevering contant betaald is. Ook vermelden dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

Correspondentie bewaren, telefoontjes afkappen en dan klaar.

getty
door getty - Jun 21, 2016 om 10:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U " denkt"  contant te hebben betaald?

ph
door philip36 - Jun 21, 2016 om 11:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uw verhaal overtuigd mij niet dat u betaald hebt, is verder ook niet belangrijk.

U zegt tegen de beller van Gigameubel dat u denkt contant betaald te hebben.
U heeft daar expliciet om gevraagd, dan verwacht je dat je ook zeker weet dat je contant betaald hebt.
Wel €300 in huis maar niet €300 kunnen pinnen, dat weet u nog precies na een jaar?
Ex vriend en vriendin kunnen getuigen, waarom dan dit hele verhaal?
Eettafel na een half jaar verkocht en aankoopbon maar weggegooid, zou de bon aan koper belooft hebben i.v.m. garantie.

Gisteravond, omstreeks 18 uur bent u gebeld, u zegt dat ze nu dreigen met incassokosten en niet meer reageren op mail??
Hebben ze eerder wel op mail gereageerd dan, uw bericht is van 8.18 uur de morgen na het telefoontje, toch raar wat u schrijft.
Er is dus al (mail) contact geweest vóór het bewuste telefoontje van 18.00 uur?

Dat je bij aflevering moet betalen zegt nog niet dat er ook betaald is.
Er kan een fout gemaakt zijn, als er b.v. op de bezorgbon staat dat u online betaald heeft vraagt de bezorger u niet om te betalen.

Gigameubel moet toch na kunnen gaan welke betaling, online of bij bezorging, u voor de aankoop gekozen had.
Als u bij hun een account aangemaakt hebt is dat daar ook terug te vinden.

Lijkt me dat ze in dat telefoongesprek toch wel meer informatie gegeven hebben dan dat de rekening nog open stond en ze een nieuw computersysteem hebben.

dokun
door dokun Jun 22, 2016 om 16:41
152 Antwoorden / 0 Vragen

Uw antwoord is in het geheel niet hulpvaardig en is  enkel een eigen wantrouwende interpretatie van het probleem TS ons verteld.

Misschien heeft u een geheugen probleem maar de meeste mensen die iets een jaar geleden online gekocht hebben en aan de deur bij aflevering betaald hebben kunnen zich nog wel herinneren hoe zij hebben betaald.

Topantwoord

hutch
door hutch - Jun 21, 2016 om 11:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Weet dat zij, dat bedrijf, alles dient te bewijzen / aan te tonen. En dat gaat erg moeilijk worden, vooral nu zij van systeem veranderd zijn.
Laat hen niet hun probleem de uwe maken. Neem eventuele telefoongesprekken op en uiteraard alles bewaren.

Maak ook een screenshot van hun voorwaarden m.b.t. het vooraf, of bij aflevering, betalen.

hutch
door hutch Jun 21, 2016 om 11:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het staat er ook zeer duidelijk: "Artikelen dienen betaald te worden bij of voor de aflevering."

on
door onrecht2016 Jun 21, 2016 om 11:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad hartelijk dank voor uw reply!

on
door onrecht2016 - Jun 21, 2016 om 11:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

beste Philip

Aangezien ik niet in de verdediging hoef bij u hoop ik niet dat u dit ooit overkomt.

Bovendien heb ik gisteravond na het telefoontje mails ontvangen van de klantenservice na sluiting. Dat ik besluit na een half jaar een eettafel te verkopen is mijn zaak. stomme aankoop en nu helemaal.
Buiten dat ja, juist omdat ik in die maand al het eea had gepind en ik wel geld in huis had liggen. Uw achterdocht baart me zorgen. Ik ben blij dat ik een eerlijk en oprecht mens ben en mij dus nooit zo zou uitten. Juist omdat ik mijn geld goed manage weet ik drommels goed wat er in en uit gaat en wat waar ligt vooral als je op de kleintjes moet en wil letten. Ik heb contant betaald 300 procent zeker voor die 300 euro.
En dit verhaal is belangrijk zodat andere mensen wel 10 keer opletten met dit bedrijf. In hun voorwaarden staat trouwens duidelijlk vermeld dat je vooraf dient te betalen met ideal of aan de deur met pin of contant.
Bovendien heb ik met een gastaccount besteld dus geen account aangemaakt! En nee ik heb telefonisch niet meer te horen gekregen dan dit. Waarop later na sluitingstijd de mails zijn verzonden door hen en telefonisch geen bereikbaarheid meer was en hen op mijn mail om mij te bellen geen reactie is gekomen.

Verder laat ik het hierbij.

ph
door philip36 Jun 21, 2016 om 12:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Beste onrecht2026

U weet zeker dat u contant betaald hebt.
Dat is het belangrijkste, mijn mening is niet belangrijk.
ik gaf alleen aan wat ik vreemd vind in uw verhaal, zeker als u 2 getuigen van de contante betaling hebt zou ik me dan ook niet druk maken.

dokun
door dokun Jun 22, 2016 om 16:46
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Onrecht2016,

U staat helemaal in uw gelijk. U hoeft zich niet te verdedigen tegen mensen (gewoonte reageerders) die uw probleem wantrouwen (zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten). Het beste kunt u zulke nare, wantrouwende, reacties negeren. De meeste mensen hebben wel hulpvaardige antwoorden gegeven. Daar kunt u vast wel wat mee... Ik wens u veel succes!    :)

vr1944
door vr1944 - Jun 22, 2016 om 12:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Opvallend dat er kortgeleden een op dit verhaal gelijkend probleem met een webshop stond.Merkwaardig omdat je bij de meeste webshops vooruit betaald moet worden.Het is komkommertijd !!! Dus tijd om mensen van hun geld af te helpen .Niet verder meer op reageren TS

tr
door trofaiac - Jun 22, 2016 om 12:37
57 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt mij een oplichterszaakje. Niet op reageren!!!

audb
door audb - Jun 22, 2016 om 15:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Na een jaar er achterkomen dat er niet betaald is is jammer voor hun maar dan hadden ze maar eerder mee moeten komen.

Ik denk dat met het overzetten van de administratie gewoon iets mis is gegaan of dat de chauffeur `vergeten is` om het af te melden,

Maar mocht er toch een incasso bureau een brief sturen dan daar direct op reageren en meteen een verklaring van getuigen mee sturen.

wa
door walsum107 - Jun 22, 2016 om 17:49
54 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het handiger voor dit soort aankopen de bon wat langer te bewaren in deze digitale tijd. Het kan zomaar gebeuren dat een wijziging van een computersysteem moeilijkheden geeft. Zelfs bij de alleswetende overheid. Ik zelf hou een tijd aan van 5 jaar, zit in een ordner en eet niets. Niet voor kleding die na enkele keren gedragen is, maar is het een dure leren jas what ever, even wat langer. U heeft immers aan hun voorwaarden voldaan door contant te betalen anders had u de eettafel niet gekregen. Ik zou me geen zorgen maken en als u een rechtsbijstandsverzekering heeft deze informeren.

ma
door marleenvanh - Jun 22, 2016 om 19:35
452 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik zou inderdaad niet meer reageren en bij een incasso-brief 1x heel duidelijk maken dat u betaald heeft. Het is aan HEN om te BEWIJZEN dat u niet betaald hebt. U heeft in elk geval 2 getuigen die geen familie zijn. De administratie van het bedrijf doet erg klungelig aan. U denkt (??) dat u contant betaald heeft klinkt echter ook niet bijster intelligent. De kans bestaat dat die vervoerder de 300,- achterover gedrukt heeft wanneer contante betaling zo ongewoon is bij dat bedrijf. Bij een eventuele volgende contante betaling voor wat dan ook een reçu vragen en dat minimaal 5 jaar bewaren. Succes!