Webshop reageert niet
Ik heb bij DeJacque in Oldenzaal een tegoed van bijna 200,00 euro opgebouwd wegens geretourneerde artikelen waarvan, zoals later bleek, geen restitutie plaatsvindt. Indien je een nieuwe bestelling plaatst, dan wordt het tegoed in mindering gebracht op de nieuwe bestelling, retourneer je wederom, dan ontstaat er wederom een tegoed. Ik kan niet vrij beschikken over een “tegoedbon” daarvoor dient een “kortingscode” bij DeJacque te worden aangevraagd. Ik krijg geen korting, ik heb een tegoed cq mijn 200,00 euro staat in depot waarover DeJacque dus beschikt. Ik heb nu driemaal getracht iets te bestellen, heb diverse mails gezonden, maar men reageert niet. Om van dit gezeur af te zijn heb Ik het voorstel gedaan mijn tegoed van 200,00 (mijn geld) dan maar over te maken naar de KWF Kankerbestrijding, maar ook dat werd afgewezen (protocol zegt DeJacque)(wat dat ook mag betekenen) . Ik heb vervolgens en paar bestellingen via de mail gedaan, maar men reageert niet!
Op de website alleen 1 tel nummer en 1 email. Lijkt verdacht veel op een dropshipper. Geen kvk enz. Vrees het ergste voor u.
Geen dropshipper, hebben gewoon een winkel.
Topantwoord
Er is op internet een echte winkel zichtbaar.
Volgens de retourvoorwaarden wordt het geld teruggestort en dat is ook logisch bij een internetaankoop, er mag zonder opgave van reden geretourneerd worden.
Lees hieronder de voorwaarden en vraag desnoods advies bij het Juridisch Loket.
https://dejacque.nl/pages/algemene-voorwaarden
Volgens de retourvoorwaarden wordt het geld teruggestort. Nee, ZIJ maken de keuze uit 3 opties wel even voor je en dat klopt natuurlijk van geen meter.
Ik zou hier in ieder geval niet gaan bestellen. Zijn ook nergens bij aangesloten. P.S. De Google reviews zijn ook niet al te best. Deze winkel c.q. webshop links laten liggen
Ik ook zeker niet! Amateurisme druipt er af. Kan het beter maar bij haar winkeltje houden de verkoop. Mailtje gestuurd, ben benieuwd of er nu wel gereageerd wordt.
Pff, rampenplan ook hier. Plaats een reactie word ik er meteen weer uitgegooid. Iedere keer ook foutmeldingen.
Ik verwacht het niet.
Mijn advies aan de TS is nogmaals informatie in te winnen bij het Juridisch Loket.
Ja, ik word er ook woest van dat ik iedere keer mijn tekst kwijt ben en dat is zeker al een jaar het geval. Je hebt geluk als het in 1 keer goed gaat.
Bedankt voor jullie reacties, heb gisteren voor de allerlaatste keer geprobeerd voor mijn tegoed een bestelling te plaatsen, maar 0,00 reactie. Het valt op dat ze van facebook zijn verdwenen, en dat zij zich nu richten op Instagram. Je moet bellen voor een bestelling. Plaats je een bestelling, dan ga je automatisch akkoord met het retourbeleid, wat betekent: je kunt retourneren maar je krijgt geen geld terug. Stelletje oplichters. ik ga me de nu richten op het juridisch loket!
Wat een amateuristische webshop. Bij retour horen ze gewoon de betaling terug te storten op je rekening. Volgens hun AV denkt dit amateurtje zelf te mogen kiezen hoe te handelen bij retour. Misschien kan de eigenaar zich eens verdiepen in het Consumentenrecht.
3.3 In het uitzonderlijke geval dat u een artikel wordt toegezonden dat niet voldoet aan de bestelling dan behoudt Dejacque zich het recht voor het artikel te vervangen door een nieuw exemplaar, het betaalde bedrag te retourneren of in de vorm van een online voucher. Dejacque neemt in dit geval de retour verzendkosten voor haar rekening.
Ik stuur ze even een link naar dit topic.
Ja, perfect.
Ik heb hier boven nog gereageerd op jouw reactie
Hier nog een link met antwoorden van deze winkel.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/hoe-kan-het-dat-je-bij-kledingzaak-dejaque-je-aankopen-niet-mag-terug-sturen?id=602780
Goed gevonden. Toen ook al een flutshop dus.
Er is dus sinds 2021 daar niets veranderd. Stelletje amateurs
Beste Els, mag ik je een advies geven (omdat ze niet meer reageren)? Je hebt een vordering, ga hiermee naar het Juridisch Loket of rechtstreeks naar een Gerechtsdeurwaarder (bel ze eerst om een afspraak te maken).
Je kunt ze als laatste nog een brief sturen waarin je de winkel sommeert jouw (bijna) € 200,- binnen 15 dagen, doch uiterlijk op 00-11/12-2024, terug te storten op rekening 0000000. Indien u (= DeJacque), hier niet aan voldoet, u de vordering uit handen zult geven en dat alle hieruit voortvloeiende kosten (gerechtelijke + buitengerechtelijke) voor rekening van DeJacque zullen komen. Hier kan in rechte geen beroep op worden gedaan.
Laat ons weten hoe het afloopt. Succes.
Bedankt voor jullie reacties, heb gisteren voor de allerlaatste keer geprobeerd voor mijn tegoed een bestelling te plaatsen, maar 0,00 reactie. Het valt op dat ze van facebook zijn verdwenen, en dat zij zich nu richten op Instagram. Je moet bellen voor een bestelling. Plaats je een bestelling, dan ga je automatisch akkoord met het retourbeleid, wat betekent: je kunt retourneren maar je krijgt geen geld terug. Stelletje oplichters. ik ga me de nu richten op het juridisch loket!
Is een ritje naar hun fysieke winkel misschien mogelijk? Of misschien heb je er iemand in de buurt wonen? Dan kun je daar tot 200 euro aankopen doen. Ik zie dat je al een review op Trustpilot hebt geplaatst. Top!
Voor de Googlelaars, waarschuwing/klacht/review
Koop NIET online bij DeJacque in Oldenzaal. Je krijgt bij retour je geld niet terug!
als u goederen retourneerd dan moet men u uw geld terug storten en is het niet de bedoeling dat men u tegeodbon verstrekt.
stuur hen schriftelijk een ingebreke stelling en eis dat men u uw geld terugstort binnen 14 dagen, doet men dit niet dan kun je er een incassobureau opzetten of een deurwaarder!
Nog een leuk artikel over De Jacque, helaas kan ik niet het gehele artile lezen.
https://www.tubantia.nl/oldenzaal/eigenaresse-dejacque-in-gevecht-met-online-fraudeurs-kijk-mijn-hoofd-is-er-afgeknipt~a6656912/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Zet ook een review op Google.
Als je bij DeJacque in Oldenzaal koopt en retourneert, nou, dan ben je echt De Sjaak.
Sira, Echt goed dat jij hun naam ontmaskerd! Ze (nutteloze jongelui?) hebben het vast expres DeJaques genoemd. Klinkt chique en betrouwbaar, maar inderdaad... deSjaak!
Het wordt gewoon tijd dat de winkel op de vingers wordt getikt. Heb je de Google reviews gelezen?
Doe in oeder geval een melding bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en aangezien u toch veel ook op deze site ben: heeft u dit: https://nl.trustpilot.com/review/www.dejacque.nl dan nooit geziejn, uitsluitend negatief. Mogelijk kunt u dit ook lezen omdat er kennelijk veel meer sprake is van frauderurs die die naam benutten. https://www.tubantia.nl/oldenzaal/eigenaresse-dejacque-in-gevecht-met-online-fraudeurs-kijk-mijn-hoofd-is-er-afgeknipt~a6656912/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F
Ze heeft al een review op Trustpilot gezet
@SIRA, gelet op de info m.b.t. misbruik is het dus de vraag waar die revieuws dus obetrekking op hebben. Op de fraudeurs of de werkelijke eigenaar?
Ze hebben betrekking op de werkelijke eigenaar.
De link die je plaatst van Trustpilot is van de TS.
De link van Tubantia heeft niets te maken met online fraudeurs, maar wel met een zeer ontevreden klant, meerdere keren verschijnt op het beeldscherm bij De Jacque "waar blijft mijn bestelling?".
Heel vreemd..... Als men gaat zoeken bij Webwinkelkeur, is er geen 'DeJacque' te vinden.
Hoe kan het dan dat men er wel naar verwijst?
Was mij ook al opgevallen, maar ze schrijven "vanaf 15 februari" zonder jaartal. Dat kan dus 2025, 2026 etc. zijn.
Was mij ook al opgevallen, maar ze schrijven "vanaf 15 februari" zonder jaartal. Dat kan dus 2025, 2026 etc. zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
De Stichting Benadeelden Flexenergie echt of nep
Benaderd door de stichting om mee te doen aan een claim tegen Flexenergie. omdat ik ook meegedaan heb aan de stichting staatsloterij wat mij 70 euro heeft gekost en niets meer van gehoord is de vraag zijn het weer een stelletje slimme advocaten die snel rijk willen worden. Ik ben benieuwd zie onder deel van een email die ik vanmorgen kreeg.
De Stichting Benadeelden Flexenergie is een onafhan
...
Lees meer
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer