ma
door magdelene Aug 12, 2014 om 13:45
Winkels & webshops

(Web)winkel levert maar helft van bestelling

Hallo, mijn vraag:
Op 4 juli heb ik voor mijn brugpieper een Eastpak rugzak besteld bij de webshop van een groot NL warenhuis. Hij was afgeprijsd en ik kreeg er precies zo'n zelfde gratis bij. Twee voor de prijs van een dus. Een vriendin heeft half juli het pakketje in hun winkel opgehaald. Thuis gekomen bleek er maar 1 tas in te zitten. Ik heb gebeld, er was inderdaad maar 1 tas verzonden en de 2e tas zou nagestuurd worden.
23 Juli nog niets ontvangen en weer gebeld.
Ik kreeg 24 juli een mail dat de tas verstuurd zou worden. Niets ontvangen en door de vakantie pas 7 augustus weer gebeld.
Op 8 augustus kreeg ik een mail dat de tas op de post was gegaan.
Maar op 11 augustus kwam er een mail dat de tas niet meer leverbaar is. Ze wilden de koop ongedaan maken of me de ene tas laten houden en 20% van het aankoopbedrag teruggeven. Daarmee ben in niet akkoord gegaan. We hebben toch een overeenkomst? Moeten zij mij de tas dan niet leveren, of een vergelijkbare?
Op 12 augustus bieden ze me 50%. Maar voor dat bedrag (nog geen 24 euro) heb ik echt geen nieuwe Eastpak rugzak. Kan ik hen aan de overeenkomst houden? Graag jullie advies. Alvast bedankt.

763 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2014 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo magdelene,

Tja, als die rugzak niet meer leverbaar is houdt het natuurlijk op.
Alhoewel wel slordig dat ze eerst melden dat die op de post gedaan is.
Door het aanbieden van 50% korting komen ze je m.i. redelijk tegemoet.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2014 om 14:24
11604 Antwoorden / 51 Vragen

Waar niet is verliest zelfs de keizer zijn recht.

Je kunt maximaal 50% terugclaimen in dit geval en dat doen ze ook.
Dat je elders niet een identieke kunt kopen voor € 12,00 daar is niets aan te doen.
Je mag misschien wel de hele order terug sturen (mits dat kan en mag) maar dan ben je ook niet geholpen. Nu heb je in elk geval nog 1 goedkope tas.

mahadma
door mahadma - Aug 12, 2014 om 14:25
11604 Antwoorden / 51 Vragen

Herstel: Het genoemde bedrag in de vorige post moet € 24 zijn.

ma
door magdelene - Aug 12, 2014 om 17:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie antwoorden.
De eerste tas is al in gebruik, dus kan niet terug. Bovendien heb ik voor dat geld geen nieuwe.
Ik waag er nog 1 mailtje aan of ze alsnog een vervangende tas willen sturen, (tassen genoeg daar in de winkel tenslotte!) zo niet, dan neem ik de 50%.

alfatrion
door alfatrion - Aug 12, 2014 om 17:39
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als u dezelfde rugzak elders kunt kopen, dan kunt u de aanschafprijs c.q. het verschil daarvan verhalen op de winkel.

ma
door magdelene - Aug 13, 2014 om 15:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist een telefoontje van De B. gehad. Ze hebben de tas toch nog in een filiaal gevonden en hij wordt naar mijn dichtstbijzijnde filiaal gestuurd waar ik 'm op kan halen. Zo zie je maar! Toch heel netjes opgelost!

hammond
door hammond - Nov 26, 2014 om 11:34
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb dit bij BCC gehad met een ijskast.Een mooi tafelmodel ijskast was in een aanbieding.Naar BCC en toen de ijskast besteld.Maar twee weken later was mijn ijskast nog steeds niet geleverd en op mijn vraag waar mijn ijskast bleef kreeg ik het antwoord dat dit model niet meer leverbaar was,maar dat ik een gelijkwaardig model kreeg.Na nog een week werd mijn ijskast eindelijk geleverd,maar het bleek een goedkoper model te zijn.Inmiddels had mijn oude ijskast het al 1,5 week begeven en ik zat te springen om een werkende ijskast.Ik heb het maar geaccepteerd omdat ik niet weer weken zonder ijskast wilde zitten,maar dit is natuurlijk belachelijk.