Woneninterieur.nl mooie beloftes maar niets ervan waar.
Van tevoren reviews opgezocht. Deze waren destijds 50/50. Dus voor de bestelling nog contact opgenomen met de website over de levertijden. Ik werd verzekerd van de 2 weken levertijd en kreeg een screenshot van het bestelsysteem. (Geen idee uiteindelijk of dit echt was of niet). Toch besloten om te bestellen (10-11-2023), gezien ik de desbetreffende stoel nergens anders kon vinden. Na 12 dagen heb ik al contact opgenomen om te vragen welke dag het dan geleverd zou worden, gezien ik hier rekening mee moest houden qua werk. Ik kreeg terug dat het de week erop geleverd zou worden. Uiteraard hoorde ik weer niet. Ik denk dat ik uiteindelijk wel 30 e-mails tot en nu heb gestuurd. Waarvan er 25 waren met loze beloftes. Kijk, wat ik het ergste vind zijn de leugens. Dat een bedrijf interne problemen heeft of in zwaar weer zit.. heb ik zelfs nog begrip voor. Maar de leugens? Nee. Ik wil gewoon mijn geld terug. Het gaat om een bedrag van 322,15. Waar ik een andere leuke stoel van kan kopen, die wél geleverd kan worden.
Vorige week contact gehad. Ze zouden overgaan op terug betalen. Donderdag zou het er op staan..... niets! Donderdag contact gehad... wordt er gezegd vrijdag of zaterdag. Wat denkt u? Niets uiteraard. Maandag (vandaag 26/02/2024) stond er nog steeds niets op.... werd er gemaild dat ik om 18:00 nog een keer moest kijken. Uiteraard niets. En ook fijn dat ik dan geen contact meer kan opnemen uiteraard.
Wat ik bijzonder vind is dat ik zelf gebeld ben door dit bedrijf. En het best een vriendelijke man was die beloofde terug te betalen. Ergens had ik nog hoop.... maar wat bezielde mij eigenlijk? Want tot op heden 0 euro terug ontvangen.
Hoe zeer ik ondernemers ook wil supporten en begrip wil hebben. 300 euro is voor mij veel geld. Ik werk daar hard voor. En om het dan op te zien gaan in rook, is pijnlijk.
Dus ga hier allereerst niet mee in zee. Maar zijn er mensen die eruit zijn gekomen met Tom van Woneninterieur.nl of is het hopen op een wonder?
50/50 is nou niet echt denderend dus ik snap niet waarom je er dan toch voor hebt gekozen om met ze in zee te gaan.
Verder heb ik geen advies. Succes hier mee.
Ik snap je reactie. Omdat de positieve ook écht positief waren. En daardoor de gok gewaagd. Maar is inderdaad naïef. Het zal mij niet weer snel gebeuren.
Op het Radar forum staat al een topic over dit bedrijf. Hier reageren ze ook en een aantal mensen hebben hierdoor hun geld terug gehad. Advies dus zet het ook op het Radar forum
Dankuwel. :)
Gezien de reviews had ik hier ook niet besteld, ook al hadden ze de laatste stoel in Nederland.
Hier nog meer reviews (op Facebook slechts 1 ster en op Google was het niet veel beter).
https://www.google.com/search?q=woneninterieur.nl+reviews&client=firefox-b-d&sca_esv=3c5e3101375fa6d2&sca_upv=1&ei=EB3fZamUEafwi-gPuNGYcA&ved=0ahUKEwip3OaJ-82EAxUn-AIHHbgoBg4Q4dUDCBA&uact=5&oq=woneninterieur.nl+revews&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiGHdvbmVuaW50ZXJpZXVyLm5sIHJldmV3czIIEAAYCBgeGA1I9FRQvyRY1i5wAXgBkAEAmAFioAG0AaoBATK4AQPIAQD4AQGYAgOgAsEBwgIKEAAYRxjWBBiwA5gDAOIDBRIBMSBAiAYBkAYIkgcBMw&sclient=gws-wiz-serp
Helemaal gelijk, super naïef.
Het wordt tijd om een klacht in te dienen, hopelijk komt het bij de juiste persoon terecht.
https://www.woneninterieur.nl/pages/klachten
Ook al gedaan. Maar helpt helaas niet.
Hoewel dat de kosten betekent van het aangetekend verzenden kunt u via een in gebreke stelling naleving vorderen en daarbovenop ook de porto kosten van het aangetekend verzenden. Of die berief het gewenste succes heeft is gelet op alle negatieve reacties etc. een grote vraag en zou het benaderen van een incasoburea een volgende stap kunnen zijn. Ga dan wel na wat daar dan de kosten vanm kunnen zijn indien geen succes. Heeft u een r5echtsbijstandsverzekereing? Daar kunt u dan ook een beroep op doen.
Voor de ingebrekestelling: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Dankuwel voor het advies. :)
Graag gedaan
Helaas bent u niet de eerste gedupeerde. Zie ook https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/kast-besteld-en-betaald-maar-nooit-ontvangen?id=607639 op dit forum.
Ik zelf ben er ook ingetuind, veel tijd kwijt aan mailen, bellen, valse belofte op valse belofte.
Inmiddels geld terug? Of ook nog niet?
"Van tevoren reviews opgezocht. Deze waren destijds 50/50." ?????????
Half jaar geleden zag het er heel anders uit, geloof me. ;)
Beste,
Ik had eind vorig jaar hetzelfde probleem. Voor € 1.000 besteld. Het was op voorraad en het kon snel geleverd worden. Expliciet om gevraagd voordat ik besteld had. Maar dit waren valse beloftes. Beloftes van levering werden steeds niet nagekomen. Mailen, chatten, telkens geen direct antwoord op mijn vraag. Ik heb zelfs vervoerdersbedrijven gebeld waar hun (af en toe) zaken mee doen. Na weken lang van contact zoeken en stress, heb ik de opdracht geannuleerd en 2 weken de tijd gegeven om het bedrag terug te storten. Ook gaf ik aan dat ik mijn rechtsbijstand om advies gevraagd had. Na 2 weken geen geld. Toen aangegeven dat ik een dossier laat aanmaken bijn mijn rechtsbijstandverzekering en dat ik melding zou gaan doen bij de ACM en dat ik aangiften zal gaan doen. Op een gegeven moment afgesproken dat het bedrag in 2 termijnen terugbetaald zou worden. Dit is uiteindelijk gedaan, al ging dat ook niet vanzelf :-).
Maar inderdaad wat jij ook zegt. Het bewust voor de gek houden van mensen, dat is erg verwerpelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer